home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  2 Brugere, 1168 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287564 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #705: 03 Dec 2010, 20:50 »

Hvis politiet anholder en stum mand, og de ligger ham i håndjern. Kan han så sagsøge dem for at hindre ham i at udtale sig?

Haha... Arh, det er da vidst et tænkt eksempel. Man bliver oplyst sine rettigher ved en anholdelse som er: anholdelsestidspunk t, sigtelse og at man ikke har pligt til at udtale sig. Er der fængsel i den strafferamme man er sigtet for kan få beskikket en forsvarer.

HVIS du er stum, døv/stum eller andet så får du det hele at vide gennem en "tolk" inde på stationen  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #706: 03 Dec 2010, 20:56 »

SKAL politiet reagere på en anmeldelse eller ryger den nederst i bunken til år 2050, hvis ikke den er tilnærmelsesvis alvorlig? Jeg spørger, fordi vi har modtaget en pakke fra et norsk firma, der hedder BiosoftPharma. Vi har ALDRIG nogensinde meldt os til nogle af deres produkter, alligevel har de sendt os en pakke af deres produkter - vi skal bare lige betale portoen. Det gider vi selvfølgelig ikke og har tænkt os at sende lortet tilbage til dem. Jeg søgte så lidt i går, og så, at det her firma er det rene svindel. MANGE mennesker har modtaget produkter fra dem med girokort med det ene og det andet beløb for produkter man aldrig har bestilt. Det har endda været i tv2s program Basta. De svarer ikke på afmeldingerne fra folk, de svarer ikke på deres telefon - i stedet sender de inkassotrusler, fordi folk ikke betaler for de produkter, som man jo altså ikke har bestilt, og iøvrigt har afmeldt hos dem. Så langt er vi dog ikke noget endnu. Vi har først modtaget skidtet igår, men så vidt jeg kan se på folks erfaringer, så skal vi se frem mod en masse nye produkter og girokort fra dem. Nu ringer vi først til forbrugerombudsmand en og spørger, hvad det rigtige vil være at gøre. Men hvis vi nu kommer til det punkt og anmelder dem for eksempelvis chikane - vil politiet reagere på det eller være fuldstændig ligeglade?

Basta udsendelse: http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-22484650:den-endel%C3%B8se-vitaminplage.html

Nogle firmaer er sgu så langt ude at man ikke begriber det!! Men ja, i kan sagtens melde det til poltiet. I første omgang bør i kontakte norsk politi, de har med garanti flere anmeldelser liggende.

Når i returnerer varerne så SØRG FOR AT FÅ EN KVITTERING fra posthuset på forsendelsen. Gå derefter hjem og send en mail, hvor i skriver jeres egen i Bcc feltet så i også sender den til jer selv. Der skriver i at i nu har returneret varerne og at i ikke ønsker at modtage flere da i aldrig har bestilt dem. Hvis de fortsætter med at sende vil det blive politianmeldt. De skal gøres opmærksom på at i har en kvittering fra forsendelsen som bevis.

At de truer med inkasso er tomme trusler, de kan ikke røre jer!

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #707: 03 Dec 2010, 21:02 »

Hej Smiley

Jeg er en 14-årig gut, som godt kunne tænke sig at blive Politimand, da jeg synes det lyder og er spændende, da jeg har set politistationen, og andre politi-programmer Smiley

Jeg har ét spørgsmål:
Hvad for en uddanelse skal jeg HELST have?

Som du kan læse på blivpolitibetjent.d k står der hvordan du skal gøre for at komme ind i politiet.

Der sker en udvikling af uddannelsen i forhold til da jeg søgte ind, og det er at den skal laves om til en Bachelor-uddannelse og dvs man SKAL have en gymnasiel uddannelse (tror også HF er godkendt) for at komme ind. Desuden laves lønnen om, så når man i en skoleperiode under uddannelsen får man SU. Det er der dog stærk modstand til, så nu må vi se.

Men generelt er der ikke en uddannelse der er bedre end andre for at komme ind, man skal bare sørge for at holde sig opdateret omkring nyheder i DK og i udlandet, holde sin udenfor kriminalitet og få sig et kørekort (og så bestå sin eksamen!)  Smiley

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #708: 03 Dec 2010, 21:04 »

Som du kan læse på blivpolitibetjent.d k står der hvordan du skal gøre for at komme ind i politiet.

Der sker en udvikling af uddannelsen i forhold til da jeg søgte ind, og det er at den skal laves om til en Bachelor-uddannelse og dvs man SKAL have en gymnasiel uddannelse (tror også HF er godkendt) for at komme ind. Desuden laves lønnen om, så når man i en skoleperiode under uddannelsen får man SU. Det er der dog stærk modstand til, så nu må vi se.

Men generelt er der ikke en uddannelse der er bedre end andre for at komme ind, man skal bare sørge for at holde sig opdateret omkring nyheder i DK og i udlandet, holde sin udenfor kriminalitet og få sig et kørekort (og så bestå sin eksamen!)  Smiley

Mange tak for det hurtige svar, Nekker!  Smiley

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #709: 03 Dec 2010, 21:07 »

Hvis I ser en 14-årig knægt stå og pisse i et rosenbed, gør I så noget ved det? Smiley

claus-vest
Landsholdsspiller

« Svar #710: 03 Dec 2010, 21:08 »

kommer an på om det hans rosenbed Opstemt

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #711: 03 Dec 2010, 21:11 »

Hvis I ser en 14-årig knægt stå og pisse i et rosenbed, gør I så noget ved det? Smiley

Jeg er enig med claus-vest!! Haha  Grin

Ja da, hvis vi ser det så standser vi og beder ham rulle banditten indenfor igen ellers kan han tøre det våde væk med en bøde  Thumbs Up

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #712: 03 Dec 2010, 21:15 »

Så ruller de ham og smider ham på hovedt ned i hans eget pis :p

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #713: 03 Dec 2010, 21:17 »

Så ruller de ham og smider ham på hovedt ned i hans eget pis :p

Nej nej nej, han faldt selv  Wink

Zone 43
Manager

« Svar #714: 03 Dec 2010, 21:19 »

Når nu det er lovpligtigt, at fjerne sneen foran privaten, er det så ikke også lovpligtigt for kommunen, at fjerne sneen på fortorvet på de store, offenlige veje?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #715: 03 Dec 2010, 21:19 »

Hej Smiley

Jeg er en 14-årig gut, som godt kunne tænke sig at blive Politimand, da jeg synes det lyder og er spændende, da jeg har set politistationen, og andre politi-programmer Smiley

Jeg har ét spørgsmål:
Hvad for en uddanelse skal jeg HELST have?

Som supplement til Nekker så er det også en fordel at du har taget din værnepligt hvor du lærer nogle basic ting .. Gjorde jeg i hvert fald i livgarden ... Plus politiet ser pænt på en god karakter og udtalelse fra forsvaret så hvis du vil ha en fordel så tag i mili og gør det godt de 4-8 måneder du er derinde..  Peace

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #716: 03 Dec 2010, 21:20 »

Hvordan er reglerne egentlig imod at cykle uden hænder på styret? Smiley

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #717: 03 Dec 2010, 21:25 »

Når nu det er lovpligtigt, at fjerne sneen foran privaten, er det så ikke også lovpligtigt for kommunen, at fjerne sneen på fortorvet på de store, offenlige veje?

Næh, kort og godt nej. der gælder andre regler for det offentlige end dig som privat person.
Derfor er alle kommunale fortove stortset uryddede pt.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #718: 03 Dec 2010, 21:32 »

Hvordan er reglerne egentlig imod at cykle uden hænder på styret? Smiley

Man skal som minimum have den ene hånd på styret hele tiden! Bum bum  Smiley

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #719: 03 Dec 2010, 21:37 »

Men hva de ikke ved har de ikke ondt af og kunne nemt forestille mig politiet har bedre ting at tage sig til end at stoppe små bøller der cykler uden hænder på styret ?? Men hva ved jeg er jo ikke politimand .. Smiley

Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010