home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1104 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287676 gange)
simonob
Landsholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #630: 28 Maj 2009, 00:28 »

Nekker dog. Har du ikke set Fidibus? Man kan ikke lukke noget op. Man kan åbne noget og man kan lukke noget... Lukke op er fantasi-sprog Tunge

Inden du brokker dig over den slags, så få lige folk til at stoppe med at spørge hvornår bussen eller toget GÅR ?! Dét er da vrøvl udover alle grænser.. Opstemt

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

Szczesny
Manager

« Svar #631: 28 Maj 2009, 00:52 »

Haha - ja, men var mere fordi det også er politiet der bruger den vending i Fidibus Opstemt

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #632: 28 Maj 2009, 00:54 »

Haha - ja, men var mere fordi det også er politiet der bruger den vending i Fidibus Opstemt

I know.. Opstemt Gad vide hva politiet sir, hvis de kommer og banker på og sir "Luk op - det er politiet !", og man svarer "man kan ikk lukke noget op  Huh"

Nekker ? hahah Opstemt

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

SKYWALKER
Gæst

« Svar #633: 11 Aug 2009, 23:00 »

Hej NEKKER.
Jeg har med stor overraskelse læst på kultur ministeriets hjemmeside at det er lovligt at optage radio fra internettet på ens computer, men er det rigtigt?   Er det lovligt at optage digital netradio fra internettet og gemme musikken eller talkshows i iTunes?

Her er linket til den meget let overskuelige hjemmesiden:   http://www.infokiosk.dk/sw81230.asp

På den hjemmeside læste jeg det følgende:

:Start:

Spørgsmål og svar:   Må jeg downloade musik fra en netradio?

Svar:   Downloading af musik fra internettet er tilladt til personlig brug for dig og din husstand, forudsat at det der downloades fra er lagt på internettet med rettighedshavernes samtykke.
Dette betyder, at du godt må downloade musik fra en netradio, medmindre indehaveren af den pågældende netradio ikke har fået tilladelse fra rettighedshaverne til at anvende musikken, og du er bekendt med, at det forholder sig sådan.
Hvis det er nødvendigt at bryde en kopispærring for at kunne kopiere musikken fra en netradio, er det dog ikke tilladt at bryde en sådan kopispærring.

:Slut:

Hvad er loven angående dette?
På hvilke måder er det lovligt at optage netradio programmer?
Det er forbudt ikke?

Hilsen en ven.

Vinokourov
Manager

« Svar #634: 11 Aug 2009, 23:05 »

Ja, det er fuldt ud legalt. Det blev endda anbefalet i Rabatten engang.

Edit: for at læse lidt mere om dette, anbefales: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1003163359.htm
« Seneste Redigering: 11 Aug 2009, 23:12 af LAge » Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #635: 21 Aug 2009, 02:18 »

Nu er kl. 02.07, og jeg har lige for få sekunder haft endnu en af mange dårlige oplevelser med Haderslev Politi. Vi vågner ved en masse larm nede ved den p-plads hvor vi bor. Ud af vinduet ser vi en bil accellere væk fra stedet mens der ligger en mand på jorden i smerter. Ved siden af ham, løber hans kammarat efter bilen (som kører hen til tanken som ligger 20 meter derfra), mens han råber nummerpladen ind i røret til alarmcentralen.

Min kone og jeg løber ned med et hviskestykke til den forslåede kammarat, som bloder efter hvad der ligner en brækket næse. Mens det hele foregår står kammeraten og snakker løs med alarmcentralen eller politiet i Haderslev. Pludselig kommer der en politibil forbi (ca. 20 meter væk), kører meget langsomt og kigger på os. Den forslåede ven rækker hånden op, med viskestykket i hånden. Men pludselig kører politibilen videre.

Ca. 1 min efter kommer politibilen igen forbi, og holder pludselig stille og kigger bare på os. Så råber betjenten; "Er det jer som har ringet ind?"
Vennen der står med telefonen siger så ja, og inden han når at sige mere råber betjenten tilbage; "Du har 10 sekunder til at smide den telefon og snakke med os. Vi er blevet kaldt ud og vi har altså ikke hele natten. Snak med os ellers kører vi igen med det samme!"

Vennen med telefonen siger så; "Jamen, jeg står og snakker med 'jer' (det må menes politiet) i telefonen." Og kontant og arrogant bliver der svaret; "Ja, men vi er her jo nu, så hvis du vil snakke må du jo smide din telefon på!"

Jeg er rystet! Jeg er simpelthen rystet helt ned i maven. Både at over skulle hjælpe en mand som er blevet overfaldet, men mindst lige så meget over den manglende situationsfornemmel se fra politiet. Vi snakker om to 20-årige knægte (alder gætter jeg på) som er blevet overfaldet, og de er begge ret fulde, og deres adrenalin kører selvfølgelig rundt i kroppen på dem.

Men det jeg gerne vil vide, er, om man kan klage over politiet. Jeg synes ikke deres måde var korrekt, og da vi gik tilbage i vores lejlighed, kunne jeg hører ham der havde ringet, stå og undskylde, og sige at de ikke måtte køre, fordi han snakkede i telefon.

ELS
Ynglingespiller

« Svar #636: 21 Aug 2009, 06:09 »

Er det ulovligt og sælge en lejlighed for mere end den er vurderet?

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #637: 21 Aug 2009, 09:41 »

Er det ulovligt og sælge en lejlighed for mere end den er vurderet?

Nej, det er en god handel. Du må altid sælge alt til den pris du kan få for det, selvom tingen måske ikke har den værdi. Du må bare ikke sige den er vuderet til 4 mil hvis den er vuderet til 2, det er falsk markedsføring, ligesom når butikker snyder med førprisen til udsalg

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #638: 21 Aug 2009, 12:18 »

Nu gider jeg ikke at citere det hele, men det er da en outragous situation... Alle og enhver burde da stoppe når der ligger en mand på gaden og har brug for hjælp - Politi eller ej.. Og nu hvor det er politiet, så bør de da ihf. stoppe.. Og hvad er det for en attitude de har... Jeg er dybt rystet!

Når det så er sagt - Synes godt nok der er gang i den omkring hvor du bor Spez Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #639: 21 Aug 2009, 17:45 »

Ja, det er faktisk ret vildt... Vi bor ellers i en ret dyr, fin lejlighed, i et forholdvis roligt område af Haderslev. Men samtidig ligger byens eneste døgnåbne tank mindre end 200 meter fra os, og i stedet for at tage den normale vej ned i byen, så skyder de (dem der går i byen) genvej hen over den p-plads som ligger ret tæt på os.

Men okay, der er sket 2 tilfælde på de 2 år vi har boet der, mens det skete en gang i måneden da vi boede i Kolding.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #640: 25 Aug 2009, 21:06 »

Hej NEKKER.
Jeg har med stor overraskelse læst på kultur ministeriets hjemmeside at det er lovligt at optage radio fra internettet på ens computer, men er det rigtigt?   Er det lovligt at optage digital netradio fra internettet og gemme musikken eller talkshows i iTunes?

Her er linket til den meget let overskuelige hjemmesiden:   http://www.infokiosk.dk/sw81230.asp

På den hjemmeside læste jeg det følgende:

:Start:

Spørgsmål og svar:   Må jeg downloade musik fra en netradio?

Svar:   Downloading af musik fra internettet er tilladt til personlig brug for dig og din husstand, forudsat at det der downloades fra er lagt på internettet med rettighedshavernes samtykke.
Dette betyder, at du godt må downloade musik fra en netradio, medmindre indehaveren af den pågældende netradio ikke har fået tilladelse fra rettighedshaverne til at anvende musikken, og du er bekendt med, at det forholder sig sådan.
Hvis det er nødvendigt at bryde en kopispærring for at kunne kopiere musikken fra en netradio, er det dog ikke tilladt at bryde en sådan kopispærring.

:Slut:

Hvad er loven angående dette?
På hvilke måder er det lovligt at optage netradio programmer?
Det er forbudt ikke?

Hilsen en ven.

Hey Skywalker,

Det betyder at du godt må downloade musik fra en netradio... Men KUN såfremt at den side du henter fra har rettighederne har til at sende det.

Så hvis du skal bruge en "snydekode" eller lign pirathalløj, så er det ikke lovligt.

Men hvis du henter direkte fra fx. DR1´s side, så er der ikke noget problem...

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #641: 25 Aug 2009, 21:27 »

Jeg ville høre af om det er lovligt at , som jeg , som arbejder i en Spar butik kommer til at tage min kniv med hjem som jeg bruger i butikken ? (Det er min egen kniv)

Kan jeg have den på mig indtil jeg kommer hjem ?

Eller kan jeg have den liggene i bilen indtil jeg skal afsted igen næste dag ?

Skal siges at det er en normal lille hobby kniv som normalt bruges i butikker ...

Barca-boy
Landsholdsspiller

« Svar #642: 25 Aug 2009, 21:33 »

Det lyder som en sag der kører i medierne lige nu.  Rullende Øjne

Fynbo
Odds-hjælper
*

« Svar #643: 25 Aug 2009, 21:34 »

Det lyder som en sag der kører i medierne lige nu.  Rullende Øjne

Det er det osse Thumbs Up

Erzael
Manager

« Svar #644: 25 Aug 2009, 21:49 »

Jeg er næsten lige blevet ansat i føtex, og der fik jeg af vide at jeg ikke måtte have sådan en hobby kniv på mig, når jeg var ude for butikken, da den er ulovlig i følge våbenloven.

Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010