home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1260 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287801 gange)
BenMusalho
Gæst

Sv: Spørg Politiet
« Svar #465: 17 Jan 2009, 14:19 »

Tak, Spez. Det var også det jeg tænkte. Wink Så tror jeg, jeg smutter derned..

Bune
Reserveholdsspiller

« Svar #466: 17 Jan 2009, 15:09 »

Hej BenMusalho.

Jeg har været ude for et lignende situation.

Jeg skulle købe et 2-zonersklippekort og betalte med dankort, men klippekortet kom aldrig ud af maskinen.
Derefter brugte jeg den der serivicetelefon der er på alle stationer (hvertfald s-tog, ved ikke lige hvor du er fra i landet)
og talte med kundeservice, som så bad om mit navn og adresse og hvilken station jeg skulle til (skulle afsted fra en ubemandet s-stogstation), og da jeg så kom til den pågældende station fik jeg udleveret et klippekort der uden problemer, da de havde underrettet personalet i den kort&godt-butik.

-bune

andersfa123
Gæst

« Svar #467: 22 Jan 2009, 17:51 »

Hey Nekker, du er smækker lækker Grin Opstemt

Nå men jeg har faktisk et lille spørgesmål som du måske vil svare på Peace
Jeg har hørt fra venner og lignende at politiet overvåger ens msn hvis de vil.
Er det rigtigt eller er det bare noget man siger?

Mvh.
AndersFA

AndreasNord
Landsholdsspiller

« Svar #468: 22 Jan 2009, 18:19 »

Ved ikke om der stadig er gang i denne tråd men spørg alligevel Smiley
Mig og 2 venner skulle hjem til nogen tøser og hygge en lørdag aften,
da vi går ser vi pudselig en masse politi og brandmænd vi går så stille og roligt forbi
,da 3 politi mænd kommer løbende efter os og vil lugte til vores finger og se om vi havde lighter
på os som er helt retfærdig at de ville det, da det viste sig der havde været brand, men vi får
så lov at gå videre da vi ikke havde noget på os eller lugtede af noget benzin eller lign,
men da vi så tror vi ved hvem det er, går vi tilbage for at hjælpe og vi snakke med nogen politi mænd
vi får så lov at gå videre, da en bil og 2 politi mænd igen kommer løbende efter os og siger vi skal
med dem tanker vi at vi bare skal svare på nogen spørgsmål, men da de så siger at vi ikke modtage opkald
fordi nogen af de piger ringede til os, kunne vi ikke se hvad der var galt, de holdte os tilbage i hele 3 timer uden at
ringe til vores forældre, da de så endelig ringede til min mor kunne hun sige ved havde været hjemme
og spise kage hos mig da jeg lige havde haft fødselsdag.
Må de overhovedet holde os tilbage i så lang tid uden at ringe til vores forældre det skal lige siges jeg lige
var fyldt 13 år den gang

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Bendtner_23
Landsholdsspiller

« Svar #469: 22 Jan 2009, 18:28 »

Punktummer ville hjælpe i det lange spørgsmål. Wink

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

AndreasNord
Landsholdsspiller

« Svar #470: 22 Jan 2009, 19:46 »

Punktummer ville hjælpe i det lange spørgsmål. Wink
Ja tegnsætning er ikke min stærke side

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #471: 23 Jan 2009, 12:47 »

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre lidt om dine tanker omkring den episode hvor en politibetjent åbenbart råber "Perker" til en af de anholdte til Gaza-demonstrationen i Kbh for nogle dage siden. Er man som kollega til den betjent der har sagt det, irriteret på vedkommende for "nu rammer det os som en bommerang gange 10", eller hvordan har man det?

Personligt synes jeg godt nok det er en anelse overreageret af medier osv. Dog vil jeg sige det er temmeligt tåbeligt af Hanne Bech Hansen at påstå at han siger "perle". For mig lyder det som "Perker" på optagelsen, og under alle omstændigheder ville det nok gavne politiet, hvis en uafhængig ekspert i den slags optagelser, kom med en klar konklusion på hvad der bliver sagt.

Men jeg vil nok mene, at selvom han skulle have sagt perker (og ikke perle Smiley) så er det nok at blive lige lovligt religiøs og pudse sin glorie lige lovligt meget, hvis man skal gå i bro over den slags. Hvis politiet skal hænges ud pga. sådan en situation, og der er sikkert nogle fra venstrefløjen der nok skal brokke sig over "politi-vold" osv., så kunne man måske lige overveje hvad der får en betjent til at sige sådan noget. Kunne det tænkes, at personen har gjort sig fortjent til at blive svinet til (kunne så self have valgt at gøre det på ikke-racistisk vis, men de er også blot mennesker), og behandlet en anelse hårdhændet? Hvis han 2-3-4-5-6-7-8-9 gange bliver bedt om at sætte ned, men ikke gør det, så kunne man måske overveje om han skulle have en sidste chance, eller bare ligges ned med magt. Eller lad os antage at han har angrebet en betjent (kan man ikke se på optagelsen), har han så fortjent det? Hvor går grænsen for hvornår en betjent skal finde sig i hvad som helst, og stadig sige "Nu sætter du dig ned hr. mand, ellers må jeg benytte mig af den fysiske magt jeg er i besiddelse af lille søde pus"?

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #472: 23 Jan 2009, 13:04 »

Politiet skal under ingen omstændigheder bruge ordet perker, lige meget hvor mange gange han har bedt ham om at sætte sig ned. Så kan han kalde ham en spade eller idiot eller sådan noget, men siden perker er racistiskt betonet skal det ikke kunne finde sted. Hvis det var i USA og han havde sagt Nigger, så ville der også have kommet en stor sag ud af det. Men ja, undskyldningen med "perle" virker rigtig latterlig. Men så må vi jo glæde os over lovforslaget til oktober med en uvildig kommission til at undersøge sådanne sager. Det må både betjente og civil glæde sig til!

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #473: 23 Jan 2009, 13:41 »

Nej det skal han da ikke, i følge lovgivningen, men hvorfor er det vi går i spagat over det, men glemmer at denne her mands-person, måske har provokeret og tirret betjenten ustyrligt meget? Det danske politikorps skal udgøre et bredt udsnit af den danske befolkning, så self vil de kunne blive irriteret nok, til at man begår dumheder.

Hvorfor bliver det hele sort/hvidt når vi snakker politiet, men når unge sætter ild til containere på nørrebro, smadrer butikker og andre folks biler, så bliver man bange for, at der skulle blive anholdt et par stykker for meget? Jeg vil da også nederen ærgelig over at skulle holdes tilbage hvis ikke jeg havde gjort noget, men så må jeg jo holde mig væk fra de voldelige elementer, når man med alm. fornuft godt ved, at det vil være det letteste.

På samme måde, så må man da tænke sig om, at når man går og råber "Død over jøder" (ved jeg af gode grunde ikke om denne mand har, men det blev der råbt til den demonstration), og der bliver brændt israelske flag af, og man nægter at sætte sig ned efter utallige gange at blive bedt om det, beder man så ikke selv om det?

Min pointe er blot, at når politiet begår fejl, er det alt for sort/hvidt og de skal bare opføre sig ordentligt, hjælpe gamle damer over vejen og i det hele taget være de rene spejdere. Vi er sgu så bange i Dk for at komme til at støde hinanden. Gør man det bevidst for at provokere, jep så er den gal. Men gør man det i affekt fordi nu er man godt træt af at idioten ikke gider rette sig efter det man har sagt til ham 10 gange, så er det altså en anden sag....

KF
Landsholdsspiller

« Svar #474: 23 Jan 2009, 13:51 »

I mine oejne er det sgu temmelig ligegyldigt, hvor meget denne betjent er blevet tirret og provokeret. Hvis betjenten ellers har lidt mellem oerene, saa kan han sige saa meget andet til ham tossen, som er uendeligt meget bedre end det racistiske "perker".

Vi er enige om, at han selv beder om at blive sat paa plads, naar han ikke gider at goere som politiet siger, men igen mener jeg bare, han kan saettes paa plads paa saa mange andre maader, at det er hjernedoedt at kalde ham perker.

Forskellen paa de unge, der saetter ild til containere og politiet er jo nu engang, at politiet et professionelle. I min optik lugter det lidt som om, du forsoeger at retfaerdiggore betjentens ordvalg, fordi han er blevet tirret. Det retfaerdiggor det paa ingen maade i min bog. Slet ikke.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Erzael
Manager

« Svar #475: 26 Jan 2009, 21:37 »

Hey Nekker Smiley

Sad lige og så Station 2, da der kom et klip hvor der var en mand som ikke ville opgive sit navn til politiet, uden at være anholdt. Så kom jeg til at tænke på om man har pligt til at opgive sit navn hvis politiet beder om det? Og altså, uden at man er blevet anholdt.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #476: 26 Jan 2009, 21:38 »

Ja du har pligt til at opgive dit navn. Hvis du opgiver et falsk navn, kan du blive sigtet og få en bøde for det. Det var derfor han kunne anholdes uden videre. Man skal opgive korrekt navn til politiet når de beder om det.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

freakstar
Reserveholdsspiller

« Svar #477: 26 Jan 2009, 21:40 »

Ja du har pligt til at opgive dit navn. Hvis du opgiver et falsk navn, kan du blive sigtet og få en bøde for det. Det var derfor han kunne anholdes uden videre. Man skal opgive korrekt navn til politiet når de beder om det.

Hvad gør man så hvis man er for fuld til at huske sit eget navn?

Hej alle mine venner

andersfa123
Gæst

« Svar #478: 26 Jan 2009, 21:42 »

Så kommer man vel i dententionen indtil man kan huske det? Ellers bliver man vel kropsvisiteret for sygesikring eller noget?  Smiley

tturbo1
Manager

« Svar #479: 26 Jan 2009, 21:43 »

En nat i Detentionen hjælper som regel på ens hukkommelse...

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010