home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1157 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287470 gange)
Krellz
Landsholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #330: 31 Dec 2008, 18:17 »

Tillykke med December awarden, og jeg har lige et til spørgsmål? Må man gerne ligge billeder på nettet af andre personer, uden deres tilladelser? Helst noget dokumentation på det Smiley

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #331: 01 Jan 2009, 15:30 »

Nekker, jeg har lige et spørgsmål, angående fyrværkeri.

Nu er nytår jo overstået. Men findes der nogle regler for, om man må bruge fyrværkeri i beruset tilstand. Jeg mener det er fuldkommen ånssvagt, at man d. 31. dec/1.jan. egentlig føler at det er helt okay, at løbe rundt med en promille på den gode side af 2, og samtidig kunne retfærdiggøre at man rent faktisk skulle være i stand til at styre fx raketter.

Jeg så billeder fra rådhuspladsen i Kbh., her i nat, og jeg tænkte flere gange, at det må satme være livsfarligt at gå rundt dernede!

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #332: 01 Jan 2009, 16:34 »

Tillykke med December awarden, og jeg har lige et til spørgsmål? Må man gerne ligge billeder på nettet af andre personer, uden deres tilladelser? Helst noget dokumentation på det Smiley

Hej Krellz og tak for det  Smiley

Du må ikke bare gå rundt og tage billeder af folk som du har lyst til. De eneste der må det, det er sådan set fotografer, journalister osv...

Der står lidt her:

Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.

Her står der "ikke frit tilgængeligt sted", og dvs offentligt tilgængelige steder ikke er med i den kategori, for der kan vi alle jo komme. Men hvis du smækker et kamera op i snotten på en person et offentligt, så er det stadig uberettiget fotografering og vil gå ind under det der hedder fredskrænkelse...

Hvis du også offentliggør billederne, så er der en § som den her:

Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, der uberettiget videregiver meddelelser eller billeder vedrørende en andens private forhold eller i øvrigt billeder af den pågældende under omstændigheder, der åbenbart kan forlanges unddraget offentligheden. Bestemmelsen finder også anvendelse, hvor meddelelsen eller billedet vedrører en afdød person.

En persons private forhold er også at kunne lade ham/hende gå frit omkring i fred og ro... Offentligheden er alle de mennesker som kan se på billedet på nettet, inkl Hr. og Fru Jensen  Smiley

Så det med at videregive mms´er som man umiddelbart må mene at være private, det er noget rigtig møg og kan sagtens straffes... Der kommer jævnligt anmeldelser om den slags  Smiley

Var det nogenlunde svar nok??

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #333: 01 Jan 2009, 16:49 »

Nekker, jeg har lige et spørgsmål, angående fyrværkeri.

Nu er nytår jo overstået. Men findes der nogle regler for, om man må bruge fyrværkeri i beruset tilstand. Jeg mener det er fuldkommen ånssvagt, at man d. 31. dec/1.jan. egentlig føler at det er helt okay, at løbe rundt med en promille på den gode side af 2, og samtidig kunne retfærdiggøre at man rent faktisk skulle være i stand til at styre fx raketter.

Jeg så billeder fra rådhuspladsen i Kbh., her i nat, og jeg tænkte flere gange, at det må satme være livsfarligt at gå rundt dernede!

Hej Spezialized,

Det er et godt spørgsmål du stiller, for det burde jo noget alle tænkte over... Men rent faktisk står der ikke noget i fyrværkeriloven ang brug af fyrværkeri mens man er påvirket.

Grunden er nok at ALLE jo stort set er påvirkede nytårsaften, hvorfor ingen jo stort set kan affyre fyrværkeri, hvis man ikke måtte have en lille promille i blodet samtidig.

Der står dog noget her i fyrvækerilovens § 34:

§ 34. Ved enhver anvendelse af fyrværkeri eller andre pyrotekniske artikler skal der udvises forsigtighed for at minimere risikoen for skader på personer og værdier og gener for det omgivende miljø.

Så hvis du er hamrende stiv, så vil jeg mene du ikke kan udvise den nødvendige forsigtighed og dermed må du ikke. Men der står ikke decideret nogen steder, at man ikke må have indtaget alkohol inden.

Men jeg giver dig ret i det med Rådhuspladsen, det er en krigszone nytårsaften!!! Jeg har selv arbejdet nytårsaften nogle gange og jeg kan love dig for det er vildt når man er tæt på... Folk fyrer raketter af på kryds og tværs, rammer hinanden osv!! Så der kunne man sagtens få nogle sager ang. manglende forsigtighed...

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #334: 01 Jan 2009, 16:52 »

Var det nogenlunde svar nok??
Ja, men evt. hvis nogle har lagt et billede ind af en på Facebook, Arto eller lign. kan de så komme i fængsel for det hvis de ikke har tilladelse?

absalonsen
Gæst

« Svar #335: 01 Jan 2009, 16:58 »

Hvad er straffen for bevidst at smide/efterlade affald på gaden eller i naturen?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #336: 01 Jan 2009, 17:10 »

Ja, men evt. hvis nogle har lagt et billede ind af en på Facebook, Arto eller lign. kan de så komme i fængsel for det hvis de ikke har tilladelse?

Nej, der skal noget mere til for at de kan komme i fængsel.

Hvis nogen tager billeder til en fest og derefter ligger dem på Facebook, og du så er kommet med på et af dem men ikke ønsker at være på Facebook, så kan du i princippet bede dem om enten at fjerne dig på billedet eller sløre dig.

Den slags billeder er som regel ikke taget og lagt på Face for at genere nogen, så forsættet til at videregive i mod vilje er der ikke... Men man bør så imødekomme en persons ønske om at fjerne ham/hende eller sløre det...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #337: 01 Jan 2009, 17:13 »

Hvad er straffen for bevidst at smide/efterlade affald på gaden eller i naturen?

Straffen er som regel bøde, men kan i særligt grove tilfælde stige til fængsel... Her tænker jeg ikke på to skraldeposer i vejkanten, men det er set før at folk har smidt byggematerialer fra nedrivningsarbejde i skoven, store mængder skrald i parker osv osv...

Hvis du smider noget skrald på gaden, fx papir fra en fransk hotdog, så kan det sagtens komme til at koste dig en bøde, som jeg mener pt. er på omkring 300 kr...

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #338: 01 Jan 2009, 17:14 »

Jeg mener at problemet med Facebook er at man ikke kan fjerne/redigere/slette billederne Peace.

hitman1989
Juniorspiller
**

« Svar #339: 01 Jan 2009, 17:20 »

Mening om politet:

Efter min mening er Politet i visse situationer ikke gode til deres dømmekraft,
Eksempel jeg var i byen og er på vej hjem med en ven, vi kommer ud af diskoteket og der er 3 politi vogne og 2 hunde vogne.. kan se de er ved at anholde 12 drenge,. Mig og min ven bliver så stående og venter på det hele er overstået så vi kan komme forbi uden at være til fare for os selv eller politet..
Vi står ca 20 meter for det hele og vi har ikke mulighed for at gå rundt om det, da der ligger en motorvej der..

Politet for så tilbageholdt nogle af de her drenge, og jagtet de andre drenge væk. der kommer så efterfølgende en politi mand hurtigt gående over mod mig og min ven og skubber os og siger vi skal GÅ NU! jeg siger så stille og rolig
" Vi kan ikke gå nogle steder da vi kun kan komme den vej,vi ikke må gå, så vi står bare her og venter på alt er rolig"

Han skubber så til min ven igen og siger vi skal gå! jeg bliver først nu sur på denne her politimand, jeg forklare ham højlydt hvordan man skal opføre sig. han trækker sig så tilbage.  Jeg går så i vrede lige igennem der hvor vi ikke må gå og jeg forstyrrer direkte politets arebjde ! Men hvis jeg skal være helt ærlig var jeg faktisk - godt  ligeglad, hvis folk pisser på mig så gør  jeg det samme igen, så det ligegyldigt om du er politimand eller privat person man skal sgu tænke sig om!

Pointen er: Politiet er blevet rigtig gode til skubbe folk ud i vrede og derved skabe uro!

___________________ ___________________ ___________________ _____________
Men det her skal ikke lyde som politiet er dårlige, jeg har faktisk os melidenhed med politiet da de skal have lov til at udføre mere magt, eksempel. da ungdomshuset skulle ryddes.

Folk kastet med sten efter politet og derved bringer man politet i fare og de skal have lov at forsvare sig, jeg synes det ville være okay hvis de brugte staven mere da de autonome unge opførte som nogle der aldrig var blevet opdraget.

Vil os sige alle dem der kom til skade under alt det med ungdomshuset, viste godt det nok ikke var smart at færdes omkring ungeren.
Så har ikke en skid medlidenhed med nogle der er blevet behandlet uretfærdig af politet, da man havde mulighed at forsvinde for området.

Point: Politet skal have lov til at udøve mere magt, men de skal os være bedre til at rette den mod de rette personer..
___________________ ___________________ ________________-

Spørgsmål

Jeg var i byen og var den heldig vinder af to tissebøder på en aften af samme politi betjent, lidt uheldigt.
Forstår ikke politet bruger tid på om jeg tisser op af en væg? det gør hundende os, skal de os have en bøde?
Skal siges jeg tisset op af en væg der var ikke en dør eller noget tæt på,
Man får en bøde på 600 kr. pågrund af det er klamt for dem der bor der, Men får de 600 kr ?

Stavefejl er gratis Smiley

___________________ _

Keep on the good work! Smiley

alek9000
Manager

« Svar #340: 01 Jan 2009, 17:29 »

Jeg mener at problemet med Facebook er at man ikke kan fjerne/redigere/slette billederne Peace.
Du kan godt slette dine egne billeder. Og hvis du har ondt i røven over et billede, som en anden har tilføjet, kan du bare untagge dig selv. Ellers kan du anmelde billedet. Har dog ikke prøvet at anmelde, så ved ikke rigtigt hvad det indebærer Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #341: 01 Jan 2009, 17:52 »

Mening om politet:

Efter min mening er Politet i visse situationer ikke gode til deres dømmekraft,
Eksempel jeg var i byen og er på vej hjem med en ven, vi kommer ud af diskoteket og der er 3 politi vogne og 2 hunde vogne.. kan se de er ved at anholde 12 drenge,. Mig og min ven bliver så stående og venter på det hele er overstået så vi kan komme forbi uden at være til fare for os selv eller politet..
Vi står ca 20 meter for det hele og vi har ikke mulighed for at gå rundt om det, da der ligger en motorvej der..

Politet for så tilbageholdt nogle af de her drenge, og jagtet de andre drenge væk. der kommer så efterfølgende en politi mand hurtigt gående over mod mig og min ven og skubber os og siger vi skal GÅ NU! jeg siger så stille og rolig
 " Vi kan ikke gå nogle steder da vi kun kan komme den vej,vi ikke må gå, så vi står bare her og venter på alt er rolig"

Han skubber så til min ven igen og siger vi skal gå! jeg bliver først nu sur på denne her politimand, jeg forklare ham højlydt hvordan man skal opføre sig. han trækker sig så tilbage.  Jeg går så i vrede lige igennem der hvor vi ikke må gå og jeg forstyrrer direkte politets arebjde ! Men hvis jeg skal være helt ærlig var jeg faktisk - godt  ligeglad, hvis folk pisser på mig så gør  jeg det samme igen, så det ligegyldigt om du er politimand eller privat person man skal sgu tænke sig om!

Pointen er: Politiet er blevet rigtig gode til skubbe folk ud i vrede og derved skabe uro!

___________________ ___________________ ___________________ _____________
Men det her skal ikke lyde som politiet er dårlige, jeg har faktisk os melidenhed med politiet da de skal have lov til at udføre mere magt, eksempel. da ungdomshuset skulle ryddes.

Folk kastet med sten efter politet og derved bringer man politet i fare og de skal have lov at forsvare sig, jeg synes det ville være okay hvis de brugte staven mere da de autonome unge opførte som nogle der aldrig var blevet opdraget.

Vil os sige alle dem der kom til skade under alt det med ungdomshuset, viste godt det nok ikke var smart at færdes omkring ungeren.
Så har ikke en skid medlidenhed med nogle der er blevet behandlet uretfærdig af politet, da man havde mulighed at forsvinde for området.

Point: Politet skal have lov til at udøve mere magt, men de skal os være bedre til at rette den mod de rette personer..
___________________ ___________________ ________________-

Spørgsmål

Jeg var i byen og var den heldig vinder af to tissebøder på en aften af samme politi betjent, lidt uheldigt.
Forstår ikke politet bruger tid på om jeg tisser op af en væg? det gør hundende os, skal de os have en bøde?
Skal siges jeg tisset op af en væg der var ikke en dør eller noget tæt på,
Man får en bøde på 600 kr. pågrund af det er klamt for dem der bor der, Men får de 600 kr ?

Stavefejl er gratis Smiley

___________________ _

Keep on the good work! Smiley

Hej Hitman og tak for dit indlæg,

Det er fair nok du føler dig uretfærdigt behandlet mht. det du fortæller, og vi har alle en mening mange ting...

Hvis det virkelig gik til sådan som du beskriver, og du på ingen måde udelader noget, så er jeg enig i at han måske har overdrevet, MEN MEN MEN... Jeg kender ikke til sagen og har ikk lyst til at gå "i ryggen" på mine kollegaer, så det skal ikke opfattes som at jeg giver dig ubetinget ret, for jeg går stærkt ud fra at han handlet ud fra en grund som han mente var rigtig. Generelt synes jeg dog selv at det er en dårlig idé at skubbe, det kan virke meget krænkende på folk, netop som du følte det... Der kan dog være tidspunkter hvor det er nødvendigt at skubbe, men det er op til den enkelte at vurdere i situationen...

Men jeg er da ked af du har haft en så negativ oplevelse, men du skal huske på at fordi han skubbede dig, så er det ikke POLITIET der gjorde det og gør det hver gang  Smiley... Han repræsenterer politiet, men pga ham er det ikke alle andre der er blevet dårlige til at håndtere folk  Smiley

Ang. det med dine "tissebøder", så er det sgu surt at skulle betale de penge... Men du havde jo åbenbart ikke lært af den første gang, så hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg den anden er fortjent  Wink

Det har ikke noget at gøre med om politiet gider bruge tid på det, for den slags sager er jo ret impulsive, da politiet tilfældigvis kom forbi da du stod og vaskede væggen... Så derfor er det ligefrem en højt prioriteret sagskategori, men hvis vi alligevel ikke er på opgave og bare patruljerer frit omkring, så synes det er helt fint at gøre noget ved det...

Personligt synes jeg det er klamt at skulle træde i andres urin, men bøden bliver ikke givet fordi det er klamt for dem der bor der, og de modtager bestemt ikke pengene... Bøden gives fordi det er en overtrædelse af ordensbekendtgørels en:

§ 3. Slagsmål, skrigen, råben eller anden støjende, voldelig, fornærmelig eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den offentlige orden, må ikke finde sted.

Stk. 2. Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Ang tissebøder, så er det stk. 2 du skal se på, da det er anstødelig opførsel at hive kalorius ud og vaske væggen med urinen  Smiley

Det er ikke for at lyde sur, men til en anden gang så undgå sammenligninger mellem hunde og mennesker ang. det er efterlade urin/afføring på gaden!! De aner jo ikke hvad de gør, men det gør vi... Så den sammenligning holder ikke  Wink

hitman1989
Juniorspiller
**

« Svar #342: 01 Jan 2009, 18:04 »

Folk må heller ikke kaste cigeratter på gaden? har du nogensinden givet en bøde for det? Smiley

Kan godt forstå du ikke vil træde i urin og forstår os godt jeg skal have en bøde hvis mit tis havde været et problem for andre, lugt osv. men jeg tisser op af en væg..

Man må heller ikke drikke på åben gade vel? det har jeg aldrig set nogle få en bøde for Opstemt

Tror grunden til mange unge mennesker har dårlig forhold til politiet er at de koncentre sig om nogle sjove ting en gang i mellem Opstemt

absalonsen
Gæst

« Svar #343: 01 Jan 2009, 18:22 »

Er det så også forbudt at pisse op ad et træ? Der hiver man jo lillemand frem..

m0nk3y
Lilleputspiller
*

« Svar #344: 01 Jan 2009, 18:40 »

Udemærket tråd!

Nu er jeg lidt i klemme efter igår.. Havde inviteret nogle gæster hjem til et ordentligt brag af en fest, og det gik rigtig godt..
For en times tid siden kommer der så en mand fra den anden ende af byen og siger at mine gæster har sprunget nogle postkasser i luften.. og fordi det er mine gæster (ved ikke hvor han ved det fra da han ikke kender dem), mener han derved at JEG personligt var med til det.. jeg går udfra at han mener at jeg har ansvaret for mine gæster, som jeg selvfølgelig også har i et hvist omfang, men kan jeg personligt klandres for at mine gæster laver balade eller er de 'voksne' nok (dvs. +18) til selv at tage ansvaret for deres handlinger?

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010