home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1129 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287375 gange)
BenMusalho
Gæst

Sv: Spørg Politiet
« Svar #255: 14 Dec 2008, 22:45 »

Er det ulovligt at køre uden cykelhjelm?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #256: 14 Dec 2008, 22:46 »

har lige et spørgsmål til dig nekker.. Jeg blev "selvfølgelig" stoppet for at køre uden styrthjelm her for et par uger siden og fik så en tilkendegivelses-seddel af politiet.. men hvorfor i alverden har jeg stadig ikke modtaget "girokortet" endnu? og hvor længe går der i princippet før man får bøden med posten?

Hej FCK88,

Som spezialized skriver, så kan der godt gå en måned, måske mere... Du KAN være så heldig, at den aldrig dukker op, hvis der er fejl på den bøde betjenten indleverer  Wink

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #257: 14 Dec 2008, 22:47 »

Straffen for manddrab er fra 5 år og op til livstid, hvilket står i straffelovens § 237:

§ 237. Den, som dræber en anden, straffes for manddrab med fængsel fra 5 år indtil på livstid.

Her snakker vi om at have til forsæt at dræbe, altså at man gør det med fuldt overlæg som du kalder det...
Tak, der er mange sider at kigge igennem.  Wink

Jeg spurgte fordi snakken faldt på Palle Sørensen, og der kom en kommentar om han burde sidde 20 år mere. Jeg har før tænkt: "slap dog af!" Manden er 80 år, og har siddet inde i 40. Hvad skal han nogensinde kunne gøre, og har han ikke taget sin straf? Det var forfærdeligt, koldt og kynisk det han gjorde, ingen tvivl om det. Men jeg mente bare han havde fået en voldsom straf i forhold til andre mordere. Det var så også før jeg hørte, at politiet ikke havde våben på det tidspunkt. Så måske var det alligevel retfærdigt...

Veni, vidi, vici

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #258: 14 Dec 2008, 22:52 »

Tak for det gode svar! Smiley Så rent teknisk kan man godt løbe fra dem, men de kan så vælge at efterfølge én, så politiet kan finde én? Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det Peace

Har prøvet at få en bøde, men jeg troede jeg havde klippet rigtigt, så jeg smilede rigtigt da han kom og kontrollerede hehe.. Smiley

Og har lige et til spørgsmål: Hvis jeg nu låner en andens ID kort for at købe alkohol eller lign. hvad er straffen så hvis man finder ud af det? Og får ham som har lånt legimitationen ud, også en straf?

Nu har jeg fået læst lidt på det med dokumentfalsk, og hvis du bentter en andens til at legimiterer dig med, så er det faktisk dokumentfalsk... Ham der udleverer det til er så medskyldig, så det rammer jer begge to. Hvis han så siger han ikke vidste du havde det, så kan det være vanskeligt at bevise han er medskyldig...

Men pas på med de lånte sygesikringer osv... Det koster altså en hilsen på straffeloven...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #259: 14 Dec 2008, 22:54 »

Er det ulovligt at køre uden cykelhjelm?

Hej BenMusalho,

Det er endnu ikke ulovligt at køre uden cykelhjelm, men der har været snak om det skal gøres lovpligtigt. Dog tror jeg ikke det sker de første mange år, der er ikke flertal for det i regeringen  Smiley

Så du får ikke ødelagt fritsen forleløbig...  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #260: 14 Dec 2008, 22:56 »

Tak, der er mange sider at kigge igennem.  Wink

Jeg spurgte fordi snakken faldt på Palle Sørensen, og der kom en kommentar om han burde sidde 20 år mere. Jeg har før tænkt: "slap dog af!" Manden er 80 år, og har siddet inde i 40. Hvad skal han nogensinde kunne gøre, og har han ikke taget sin straf? Det var forfærdeligt, koldt og kynisk det han gjorde, ingen tvivl om det. Men jeg mente bare han havde fået en voldsom straf i forhold til andre mordere. Det var så også før jeg hørte, at politiet ikke havde våben på det tidspunkt. Så måske var det alligevel retfærdigt...

Tjaaa... Du kan have ret i det og det var også derfor han kom ud, da han blev skønnet ufarlig og efterhånden havde taget sin straf. Grunden til han blev inde så længe var jo det kyniske i det han gjorde og at det samtidig var politifolk....

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #261: 14 Dec 2008, 22:57 »

Hej BenMusalho,

Det er endnu ikke ulovligt at køre uden cykelhjelm, men der har været snak om det skal gøres lovpligtigt. Dog tror jeg ikke det sker de første mange år, der er ikke flertal for det i regeringen  Smiley

Men burde det ikke være ulovligt. Jeg har nemlig følgende eksempel.

Jeg har jo i mange år været aktiv cykelrytter, og jeg har da tit på træningsture, oplevet at blive overhaldt af scootere, og derefter lagt mig på hjul af dem. Dvs. at jeg kunne ligge bag en scooter, og køre med samme fart, og jeg havde ikke behøvet at have hjelm på (det har jeg altid, når jeg træner dog - men spørgsmålet er mere generelt).

Jeg kommer da også tit op på en fart der ligger over en scooters, fx i spurter eller af nedkørsler.

Man er vel næsten mere sårbar på en cykel frem for en scooter! Smiley

BenMusalho
Gæst

« Svar #262: 14 Dec 2008, 22:58 »

Hej BenMusalho,

Okay, tak..

Jeg kører helst med cykelhjelm, da vi i skolen har hørt om grimme episoder, når politiet har været på besøg, men det er langt fra altid, jeg bruger en, må jeg indrømme..  xD Og er det rigtigt, det er ulovligt at køre på rulleskøjter på cykelstien?

GudenEricsson
Gæst

« Svar #263: 14 Dec 2008, 22:59 »

Nu har jeg fået læst lidt på det med dokumentfalsk, og hvis du bentter en andens til at legimiterer dig med, så er det faktisk dokumentfalsk... Ham der udleverer det til er så medskyldig, så det rammer jer begge to. Hvis han så siger han ikke vidste du havde det, så kan det være vanskeligt at bevise han er medskyldig...

Men pas på med de lånte sygesikringer osv... Det koster altså en hilsen på straffeloven...
Så hvis han siger han ikke aner jeg har fået det fra, er det så det samme som at sige jeg har stjålet det? Så kan jeg jo blive anmeldt for dokumentfalsk og tyveri Skuffet Peace

Men låner heller ikke sygesik, kan godt købe alkohol Cool Grin
Men hvad var straffen? Bøde?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #264: 14 Dec 2008, 23:01 »

Stiller lige spørgsmålet igen, fra den forrige side: Må jeg godt downloade musik fra YouTube?

Jeg er enig i de svar der er kommet... Tag fx. itunes, hvor du kan købe musik uden problemer. Tag så diverse torrents, hvor du kan downloade det gratis, men dem som ligger det ud har ikke lov til at gøre det.

Det samme princip gør sig gældende på youtube, men det TROR jeg kun... Jeg er på ingen måde sikker...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #265: 14 Dec 2008, 23:03 »

Så hvis han siger han ikke aner jeg har fået det fra, er det så det samme som at sige jeg har stjålet det? Så kan jeg jo blive anmeldt for dokumentfalsk og tyveri Skuffet Peace

Men låner heller ikke sygesik, kan godt købe alkohol Cool Grin
Men hvad var straffen? Bøde?

Ja, det har du ret i... Så er det også tyveri  Smiley

Her er bestemmelsen omkring dokumentfalsk:

§ 171. Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i retsforhold, straffes for dokumentfalsk.

Stk. 2. Ved et dokument forstås en skriftlig eller elektronisk med betegnelse af udstederen forsynet tilkendegivelse, der fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.

Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra denne.

§ 172. Straffen for dokumentfalsk er bøde eller fængsel indtil 2 år.

Stk. 2. Er dokumentfalsk af særlig grov karakter, eller er et større antal forhold begået, kan straffen stige til fængsel i 6 år.

Som du kan se er mindstestraffen bøde... MEN MEN, den ryger altså på din straffeattest, det er værd at have med i overvejelserne...

absalonsen
Gæst

« Svar #266: 14 Dec 2008, 23:04 »

Hvor stor er bøden, som en butik vil få, hvis denne sælger alkohol eller tobak til personer, der ikke er gamle nok?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #267: 14 Dec 2008, 23:09 »

Hvor stor er bøden, som en butik vil få, hvis denne sælger alkohol eller tobak til personer, der ikke er gamle nok?

Det aner jeg virkelig ikke... Det er bevillingsnævnet du skal have fat i der, men i yderste konsekvens bliver deres bevilling bare inddraget...

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #268: 14 Dec 2008, 23:29 »

Kunne rigtig godt tænke mig at blive politimand.
Er der nogle specielle krav? Udover uddannelsen selvfølgelig Smiley

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #269: 14 Dec 2008, 23:41 »

Kunne rigtig godt tænke mig at blive politimand.
Er der nogle specielle krav? Udover uddannelsen selvfølgelig Smiley
Der er et link i det andet indlæg...
Der står "kriterier" på siden, du kommer ind på.

Veni, vidi, vici

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010