home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1074 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 286885 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #120: 03 Dec 2008, 22:34 »

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om du nogensinde lader dig påvirke af hvordan en person ser ud.
Behandler du folk forskelligt, fra om det er en ganske normalt pænt udseende person eller om personens ansigt er proppet med piercinger og tatoveringer? Jeg ved at jeg nok personligt ville have svært ved at behandle folk ens Smiley

Vi har jo allesammen meninger om forskellige slags folk og typer, men som betjent er du nødt til at handle anderledes og noget mere neutralt, ellers kan man ikke være objektiv, som er en vigtig del af en politimands integritet.

Men husk der er stor forskel på fordomme og erfaring. Jeg ved godt hvem der pr. erfaring laver mest ballade, men derfor skal man være skarp for IKKE at lade det gå hen og blive en fordom og således dømme inden folk får en chance....

Kan du følge mig i det??  Smiley
« Seneste Redigering: 03 Dec 2008, 22:49 af Nekker » Logged

Shaft
Manager

« Svar #121: 03 Dec 2008, 22:35 »

Hej Shaft "the bandit"  Wink

Du har helt ret i at man skal være en anelse heldig for at finde sig et godt arbejde med en plettet straffeattest... Specielt lærepladser kan være svære at få!!

Ang. hvor lang tid man kan se det på din attest, så kan en privat se det i 5 år og det offentlige i 10 år. Politiet vil altid kunne se dine tidligere domme uanset tiden der er gået, men når det er så længe efter vil "værdien" af straffen jo være meget lille, dvs hvis du 10 år efter er "clean" så vil det ikke komme dig til last  Smiley

Var det svar nok?

Yup det var det Wink Mente også det var 10 år, hvor det offentlige kunne se det Smiley

Manniche
Landsholdsspiller

« Svar #122: 03 Dec 2008, 22:38 »

Det var sgu et godt spørgsmål!!  Smiley

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Hvorfor skal en drabsmand fx. i nolge tilfælde kun 6 år bag tremmer, når en mand som Riskjær skal ind i 7 år for en økonomisk forbrydelse??

Der findes vel ikke rigtig et svar på det, men som privat person synes jeg da på DEN baggrund, at der er et misforhold mellem den slags domme!! Så ja, jeg synes da godt vi kan straffe folk der begår forbrydelser mod et menneskes legeme hårdere... Helt bestemt... Hvad synes du selv??

Jeg synes det samme, men jeg ville da gerne lige høre en politibetjents holdning til det.

Men tak for svaret.. Dejligt at du gider bruge så meget tid herinde, og jeg har personligt også selv fået meget ud af dine svar (bla om knallerter)

Thumbs Up

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #123: 03 Dec 2008, 22:45 »

Tak for svaret, Nekker. Mine forældre kender Christain Skovfoged som er Vicepolitiinspektør i Haderslev, og de har allerede fortalt historien videre til ham.

Jeg har egentlig stor repekt for politiet i almindelighed - men jeg har lige en ting mere.

Min far har for et par måneder siden solgt deres gamle bil. Og forhandleren havde lovet at få omregistret bilen.

2 ugere senere får min far et brev. Bilens forsikring er selvfølgelig udløbet, og pladerne er derfor ulovlige. Min far kontakter forhandleren og får at vide, at bilen er sendt til Polen for at blive repereret, da det er billigere der. Men sjovt, nok har jeg set den flere gange i Haderslev, hvilket jeg fortalte min far, inden jeg faktisk vidste, at den angiveligt skulle være i Polen.

Min far ser så selv bilen et par dage senere i Sommersted (hvor de bor), og i den sidder der 3 polakkere (og de kom næppe tilbage med bilen fra Polen Opstemt ). Han går så hen og taler med dem, men de vil ikke snakke med ham, da de havde en aftale i Haderslev (som ligger 15 km fra Sommersted).

Min far ringer så til politiet, og siger at bilen kører rundt på ulovlige plader, og han faktisk gerne vil have den stoppet, da han jo sidder med problemet, når pladerne skal skiftes. (Han havde ikke fået kvittering fra køber - bilen var ikke solgt sort, men min far havde bare glemt at få den - og forhandleren ville ikke lave en ny).

Politiet siger til min far, at han skal henvende sig til Told & Skat, da det jo ikke rigtig er et politirelateret problem. Min far er en ganske høflig mand, så han spørger om de ikke bare kan stoppe den, for det må da være deres job, at stoppe en bil der kører rundt på ulovlige plader. Men de ville ikke engang sende en vogn ud og vente ved udkanten af Haderslev. Han fik bare at vide 2-3 gange at det måtte Told & Skat tage sig af.

Kan det være rigtigt, at det ikke er et job for politiet? Jeg ved godt, at der nok ikke er det store kriminelle i det, og at resourcerne i politiet er begrænsede, men hvorfor så ikke bare sige det på den måde?

Jeg må indrømme dig og din familie har nogle kedelige oplevelser med politiet  Ubeslutsom

Men han har ret i at det er en sag for Skats nummerpladecenter, men i og med den kører rundt på en offentlig vej på ulovlige nummerplader, så bliver sagen pludselig politirelateret!!

Nu ved jeg at politipersonalet i Sønderjylland er begrænset, så lige den sag vil ikke blive prioriteret særlig højt. Men du har ret i at han nok bare skulle have sagt det ligeud i stedet for at "vaske" den på den måde... I København har vi nogle flere ressourser og derfor ville vi kunne have sendt en vogn med det samme!! Men desværre er reformen skyld i mange negative ting og deriblandt manglende ressourser i de større kredse som du bor i...

Hvis din far endnu ikke har gjort det, så burde han anmelde forhandleren. Om en sigtelse for bedrageri holder er jeg tvivl om, men muligvis noget via færdselslovens registreringsbekend tgørelse...

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #124: 03 Dec 2008, 22:47 »

Jeg synes det samme, men jeg ville da gerne lige høre en politibetjents holdning til det.

Men tak for svaret.. Dejligt at du gider bruge så meget tid herinde, og jeg har personligt også selv fået meget ud af dine svar (bla om knallerter)

Thumbs Up

Det er jeg super glad for Sej007, for det er lige netop derfor jeg oprettede tråden... Det er en lidt nemmere måde at skaffe sig info omkring visse områder, end at skulle ringe til en station, som mange gange er temmelig belastet på linjerne  Wink

Josef OMaria
Juniorspiller
**

« Svar #125: 03 Dec 2008, 22:50 »

Specialized: Gå til medierne, hvis der skal ske noget.

Manniche
Landsholdsspiller

« Svar #126: 03 Dec 2008, 22:57 »

Det er jeg super glad for Sej007, for det er lige netop derfor jeg oprettede tråden... Det er en lidt nemmere måde at skaffe sig info omkring visse områder, end at skulle ringe til en station, som mange gange er temmelig belastet på linjerne  Wink

Ja samtidig med at man ikke "orker" at ringe derind.
Hvor mange unge mennesker ringer måske ind og spørg"Hvor meget vil jeg få i bøde for at blive taget med min tunede knallert."  Opstemt

Rigtig god tråd! Håber du foresat vil blive ved med at svare på spørgsmål  Thumbs Up

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Yoggidk
Gæst

« Svar #127: 03 Dec 2008, 23:02 »

Super initiativ med denne tråd (Klapsalver herfra).

Tråden er helt genial, og det at jeg faktisk godt kunne tænke mig at blive Politimand (eller læge), ligger den lige til højrebenet. Så fantastisk.

Jeg har også lige et spørgsmål, eller to.

1) Har du nogensinde fortrudt at du er blevet politimand?
2) Er det at være politimand, ligesom "ANNA PIHL", eller er det mere papirarbejde, som jeg har fået afvide (Ikke noget som jeg hader).?

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #128: 03 Dec 2008, 23:08 »

Kom til at tænke på korruption.
Det er ikke noget som du kender noget til? Du behøver ikke referere til nogle sager overhovedet.
Man hører jo om korruption i de mindre velhavende lande, kender du nogen betjente som er tilbudt penge?
Eller snakker i om det? Forebygger i det på nogen måde, eller hvad gør i i det hele taget ved det?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #129: 03 Dec 2008, 23:08 »

Specialized: Gå til medierne, hvis der skal ske noget.

Det må du lige definere nærmere Josef....

Shaft
Manager

« Svar #130: 03 Dec 2008, 23:14 »

Jeg har på fornemmelsen du selv er en del af de såkaldte medier Josef.
Det er langt fra, hver medie som har tid til at skrive om alle mulige sager, fra folk der er utilfredse med politiets indsats (Både uden og med grund). Ellers ville der vel ikke stå andet i aviserne/på nettet.

Gungner
Gæst

« Svar #131: 03 Dec 2008, 23:15 »

Hurtigt spørgsmål:
Hvad er straffe-rammen for et bil tyveri?
Og gøres der forskel på om man bryder ind og kortslutter den, eller hugger den mens nøglerne sidder i tændingen??

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #132: 03 Dec 2008, 23:16 »

Super initiativ med denne tråd (Klapsalver herfra).

Tråden er helt genial, og det at jeg faktisk godt kunne tænke mig at blive Politimand (eller læge), ligger den lige til højrebenet. Så fantastisk.

Jeg har også lige et spørgsmål, eller to.

1) Har du nogensinde fortrudt at du er blevet politimand?
2) Er det at være politimand, ligesom "ANNA PIHL", eller er det mere papirarbejde, som jeg har fået afvide (Ikke noget som jeg hader).?

Tusind tak Yoggi  Smiley... Hele crewet skal have credit for det, og vi er glade for at der er taget så godt i mod det  Smiley

1: Siden jeg var 8 år drømte jeg om at blive panser, og skal jeg være helt ærlig, så kniber jeg stadig mig selv i armen!! Jeg er vanvittig glad for det på trods af mange negative ting der er kommet frem i medierne. Det er mere på ledelsesplan der er kæmpe frustrationer... Så nej, jeg har bestemt ikke fortrudt  Smiley

2: Der er masser af action og gadetid, det skal der ikke herske tvivl om. Des mere man behersker det at skrive rapport, des mindre tid bruger du bag computeren. Men ja, der er da sagsbehandling, men det skal ikke gøres værre end det er... Nogle sager fylder mange sider og tager tid, men der er også en del som man hurtigt kan få afviklet  Smiley... Dog skal det lige frem, at Anna Pihl er underholdning. Men mange af de sager hun kommer ud for er skam reele nok  Wink

Josef OMaria
Juniorspiller
**

« Svar #133: 03 Dec 2008, 23:18 »

Det må du lige definere nærmere Josef....

I bund og grund er pointen blot, at myndigheder - også Politiet - nogle gange lader til at få mere interesse for en given problemstilling som følge af kompetent mediedækning. Det er jo derfor, de er der.  Smiley

Jeg har på fornemmelsen du selv er en del af de såkaldte medier Josef.
Det er langt fra, hver medie som har tid til at skrive om alle mulige sager, fra folk der er utilfredse med politiets indsats (Både uden og med grund). Ellers ville der vel ikke stå andet i aviserne/på nettet.

Vrøvl. Det er mediernes fornemmeste opgave at bide offentligheden i gluteus maximus, når tingene ikke forløber, som de skal. Desuden findes der jo noget, der hedder kildekritik. Ikke alle idioter skal have taletid.
« Seneste Redigering: 03 Dec 2008, 23:20 af Josef OMaria » Logged

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #134: 03 Dec 2008, 23:20 »

Kom til at tænke på korruption.
Det er ikke noget som du kender noget til? Du behøver ikke referere til nogle sager overhovedet.
Man hører jo om korruption i de mindre velhavende lande, kender du nogen betjente som er tilbudt penge?
Eller snakker i om det? Forebygger i det på nogen måde, eller hvad gør i i det hele taget ved det?

Jeg har selv været i lande som Mexico, Thailand, Slovakiet og Tunesien, hvor der findes en hel del korruption, så jeg kan sagtens se din pointe.

Selvfølgelig er der betjente der er blevet tilbudt penge i DK. Storforbrydere skyer ingen midler for at slippe... Men jeg kan LOVE dig for at vi her i DK har et godt og stærkt politikorps, som i stedet for at modtage penge stikker manden en sigtelse foo bestikkelse i stedet!!!

I mange lande er det omvendt, men jeg har aldrig oplevet det og jeg vil æde en gammel Fiat på at vi ikke har korrupte betjente i Danmark  Smiley

Har du hørt noget andet??

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010