home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1142 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 286841 gange)
Dimma
Landsholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #105: 03 Dec 2008, 21:37 »

Nekker har du nogensinde scoret pga. din uniform? Opstemt

Overvejer du at skifte erhverv?  crazy

Gungner
Gæst

« Svar #106: 03 Dec 2008, 21:41 »

Det var sgu et godt spørgsmål!!  Smiley

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Hvorfor skal en drabsmand fx. i nolge tilfælde kun 6 år bag tremmer, når en mand som Riskjær skal ind i 7 år for en økonomisk forbrydelse??

Der findes vel ikke rigtig et svar på det, men som privat person synes jeg da på DEN baggrund, at der er et misforhold mellem den slags domme!! Så ja, jeg synes da godt vi kan straffe folk der begår forbrydelser mod et menneskes legeme hårdere... Helt bestemt... Hvad synes du selv??

Den vil jeg gerne kommentere på...

Med hensyn til det du sagde tidligere med om personen er tidligere straffet eller ej, kan jeg ikke se hvorfor det gør en forskel. Et overlagt mord er et overlagt mord. I USA hedder det 25 to life, ligegyldig din tidligere "rap-sheet"...
Og med hensyn til den berusede billist: Han havde i forvejen intet kørekort. Han ville måske ikke slå dem ihjel, men man må da gå ud fra han kendte risikoerne?? Jeg er self godt klar over du ikke er herre over dommene, jeg skulle bare lige have luft  Tunge

Og med hensyn til økonomisk kriminalitet, forstår jeg den altså ikke helt...
Overlagt mord - 6 år, Forkert underskrift eller dokument falsk - 7 år...
Der er jo i princippet ingen der lider fysisk overlast? Jeg forstår den ikke...

søgaard
Gæst

« Svar #107: 03 Dec 2008, 21:41 »

Hvis man vender den om. Forbrydere skal vel ikke have lov til at slippe, bare fordi de sætter sig i en bil?
Det er et meget svært område, at komme med et endegyldigt svar. Selv synes jeg, at politiet bør have nogle flere muligheder for at stoppe flugtbillister. Om det skal være, at de får nemmere tilladelse til at ligge en sømmåtte ud, eller om det skal være de nymoderne net, som bruges ved grænser, som er bevogtet af amerikansk/international militær. De net skulle eftersigende kunne stoppe en bil på 20 meter, uden at skade bilen og skabe usikkerhed omkring styring, da de låser sig fast omkring hjulene, og det skulle være umuligt at dreje.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #108: 03 Dec 2008, 21:43 »

Hvis man vender den om. Forbrydere skal vel ikke have lov til at slippe, bare fordi de sætter sig i en bil?
Det er et meget svært område, at komme med et endegyldigt svar. Selv synes jeg, at politiet bør have nogle flere muligheder for at stoppe flugtbillister. Om det skal være, at de får nemmere tilladelse til at ligge en sømmåtte ud, eller om det skal være de nymoderne net, som bruges ved grænser, som er bevogtet af amerikansk/international militær. De net skulle eftersigende kunne stoppe en bil på 20 meter, uden at skade bilen og skabe usikkerhed omkring styring, da de låser sig fast omkring hjulene, og det skulle være umuligt at dreje.

Nu ser jeg selv det der Sky Cops der indimellem er på Tv2, det var da en mulighed. Men nok desværre også en af de meget dyre af slagsen. Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #109: 03 Dec 2008, 21:56 »

Hey Nekker. Jeg har lige en historie, som nok bliver kombineret med nogle spørgsmål. Hele historien udspringer fra noget jeg oplevede for 3-4 måneder siden, og egentlig bare sad tilbage med følelsen, om at politiet simpelthen var en flok inkompentente idioter! (Det synes jeg naturligvis ikke, men jeg var egentlig ret gal).

Kl. er ca 01.30, konen og jeg ligger i soveværelset og ser dvd en lørdagaften. Der er en del unge i byen, da der har været gymnasie-fest, mener jeg det var. Nede hvor vi bor, er der en stor p-plads, hvor der også ligger en SuperBest. Pludselig hører vi en ung pige skrige dernede fra. Vi er normalt vandt til råb dernede fra, da p-pladsen bliver brugt som passage til byens diskoteker og barer. Men dette skrig var nu meget anderledes.
Vi farer op, og ser vel en ung knægt på 18-20 år, som overfalder sin kæresten, hvem han åbenbart har et skænderi med. Han kaster sig over hende, og de triller rundt på jorden.

Jeg farer naturligvis over og griber mobilen og ringer 114 (som burde stille mig om til Haderslev Poltistadion). Men jeg ryger igennem til omstillingen. Jeg siger, at jeg skal skal have fat i Haderslev's afdeling. Og jeg bliver stillet om. Og så bliver røret taget, og jeg får at vide, at jeg er blevet stilles om til Horsens! Jeg siger at jeg skulle have fat i Haderslev afdelingen. Han stiller mig om - bare ikke til Haderslev, men tilbage til omstilligen!
Jeg beder stille og roligt om Haderslev og bliver endelig stillet om.

Jeg bliver nu bedt om en adresse, som de skal sende vognen til. Jeg kender ikke den eksakte adresse på SuperBest, og denne p-plads. Så jeg siger, at den ligger nede ved Statoil, som har døgnåbent (den eneste i Haderslev der her åbent 24-7). Og at det er SuperBest's p-plads. (I mellemtiden har den unge knægt kastet sig over kæresten endnu en gang). Jeg bliver sur, og siger at de må fandeme snart sende en vogn fordi hun bliver jo banket gul og blå! Ellers ville jeg selv løbe ned og tage fat i ham. Jeg er trods alt en stor knægt, og han var ikke ret stor.

Så får jeg at vide, at jeg skal hidse mig ned, for de kan jo ikke sende en vogn uden at vide adressen! Og jeg siger jeg ikke kender adressen, men alle der er kender Haderslev også kender Statoil, SuperBest, p-pladsen! Jeg bliver så bedt om at fortælle hvor jeg står, så de kan sende bilen hen mod mig. Jeg nævner så min adresse, og får at vide at de vil sende en bil.

Der gik over 10 minuter, før de kom, og der var pigen løbet sin vej, og drengen ligeså, efter han havde sparket til 1-2 forskellige biler!

Hvorfor skal det være så kompliceret? Kunne jeg have lavet det om i dag, ville jeg have ladet min telefon ligge, og styrte ned af trapperne, for at hjælpe den stakkels pige - for ingen andre gjorde det jo.

Tak for dit spørgsmål Spezialized, som er MEGET relevant pt!!

Jeg er virkelig ked af at høre din historie, og jeg er ked af du er en af dem der har oplevet problematikken omkring 114 opkald.

114 blev oprettet i forbindelse med reformen for at hjælpe folk med at finde frem til den station de nu skulle have fat i, nu hvor det hele blev ændret. Desværre har den bare ikke virker efter hensigten og det er din historie et fantastisk godt eksempel på... Desværre!!

Jeg kan godt forstår du følte politiet var en flok uduelige fjolser, og når jeg læser din historie, så tænker jeg også "ej, come on mand, det er sgu ikke i orden"!!

Jeg kan jo desværre ikke gøre det om for dig, men jeg kan give dig et råd: Næste gang du oplever den slags, så skal du i stedet ringe 112. Den opgave er uden tvivl af hastende karakter og det er alle overfald i øvrigt. Derfor er du ikke tjent med at blive stillet om, så er 112 uden tvivl bedre... Men når du så endelig kom i gennem til en betjent, så er det klart din tålmodighed er opbrugt og ikke har tid eller lyst til igen at skulle fortælle historien... Han skulle nok bare have sendt en vogn afsted med det samme!! Jeg er københavner og har været i Haderslev to gange, men selv jeg ved hvilken tank du snakker om!!

Hvis du selv løber ned og vil hjælpe, så sæt din kone til at ringe 112 mens du løber ned. Men tænk dig godt om, for du ved ikke hvad eller hvem du løber ned til... Så råb ham an på afstand og afvent hans reaktionn. Tit så flygter de fra stedet når andre folk kommer til  Smiley

Men jeg synes du skal sende en mail til 114-centralen og fortælle dem din historie, den kan de bruge til at blive bedre!!

Shaft
Manager

« Svar #110: 03 Dec 2008, 22:07 »

Lige en hurtig bemærkning til dem der på side 2-3 snakkede om betingede domme.

Jeg fik selv en betinget dom, dengang jeg var 15. Mener det var 3 år den stod på min straffeattest. Jeg var så heldig allerede at være i arbejde på daværende tidspunkt. Men ellers skal du nok være mer end heldig for at finde et ordentligt arbejde, med plettede straffeattest, før den bliver slettet igen.

Jeg har egentlig også et hurtigt spørgsmål Nekker - Hvor lang tid er det politiet kan se ens straffeattest? Altså eks. i min sag, hvor det nu er 4 og et halvt år siden, kan i vel stadig se det? Mener at have læst det tager omkring 10 år, før det forsvinder fra politiets database.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #111: 03 Dec 2008, 22:10 »

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, om du nogensinde lader dig påvirke af hvordan en person ser ud.
Behandler du folk forskelligt, fra om det er en ganske normalt pænt udseende person eller om personens ansigt er proppet med piercinger og tatoveringer? Jeg ved at jeg nok personligt ville have svært ved at behandle folk ens Smiley

Build Me Up Buttercup!

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #112: 03 Dec 2008, 22:11 »

Tak for svaret, Nekker. Mine forældre kender Christain Skovfoged som er Vicepolitiinspektør i Haderslev, og de har allerede fortalt historien videre til ham.

Jeg har egentlig stor repekt for politiet i almindelighed - men jeg har lige en ting mere.

Min far har for et par måneder siden solgt deres gamle bil. Og forhandleren havde lovet at få omregistret bilen.

2 ugere senere får min far et brev. Bilens forsikring er selvfølgelig udløbet, og pladerne er derfor ulovlige. Min far kontakter forhandleren og får at vide, at bilen er sendt til Polen for at blive repereret, da det er billigere der. Men sjovt, nok har jeg set den flere gange i Haderslev, hvilket jeg fortalte min far, inden jeg faktisk vidste, at den angiveligt skulle være i Polen.

Min far ser så selv bilen et par dage senere i Sommersted (hvor de bor), og i den sidder der 3 polakkere (og de kom næppe tilbage med bilen fra Polen Opstemt ). Han går så hen og taler med dem, men de vil ikke snakke med ham, da de havde en aftale i Haderslev (som ligger 15 km fra Sommersted).

Min far ringer så til politiet, og siger at bilen kører rundt på ulovlige plader, og han faktisk gerne vil have den stoppet, da han jo sidder med problemet, når pladerne skal skiftes. (Han havde ikke fået kvittering fra køber - bilen var ikke solgt sort, men min far havde bare glemt at få den - og forhandleren ville ikke lave en ny).

Politiet siger til min far, at han skal henvende sig til Told & Skat, da det jo ikke rigtig er et politirelateret problem. Min far er en ganske høflig mand, så han spørger om de ikke bare kan stoppe den, for det må da være deres job, at stoppe en bil der kører rundt på ulovlige plader. Men de ville ikke engang sende en vogn ud og vente ved udkanten af Haderslev. Han fik bare at vide 2-3 gange at det måtte Told & Skat tage sig af.

Kan det være rigtigt, at det ikke er et job for politiet? Jeg ved godt, at der nok ikke er det store kriminelle i det, og at resourcerne i politiet er begrænsede, men hvorfor så ikke bare sige det på den måde?

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #113: 03 Dec 2008, 22:16 »

Jeg har ikke helt styr på hvad en betinget dom og en ubetinget dom er.
Ved godt det er almen viden, men måske du lige kunne komme med en lidt dybere forklaring på de to begreber.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #114: 03 Dec 2008, 22:19 »

Jeg har ikke helt styr på hvad en betinget dom og en ubetinget dom er.
Ved godt det er almen viden, men måske du lige kunne komme med en lidt dybere forklaring på de to begreber.

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener at får du en betinget dom, så bliver du ude. Men hvis du så får en ubetinget dom bagefter, så bliver den betingede lagt oveni den tid du skal ind og sidde (som sagt er jeg ikke sikker).

Ved en ubetinget kommer du i fængsel Smiley

Build Me Up Buttercup!

absalonsen
Gæst

« Svar #115: 03 Dec 2008, 22:20 »

Jeg fik selv en betinget dom, dengang jeg var 15. Mener det var 3 år den stod på min straffeattest. Jeg var så heldig allerede at være i arbejde på daværende tidspunkt. Men ellers skal du nok være mer end heldig for at finde et ordentligt arbejde, med plettede straffeattest, før den bliver slettet igen.

Jeg har egentlig også et hurtigt spørgsmål Nekker - Hvor lang tid er det politiet kan se ens straffeattest? Altså eks. i min sag, hvor det nu er 4 og et halvt år siden, kan i vel stadig se det? Mener at have læst det tager omkring 10 år, før det forsvinder fra politiets database.

Hvad lavede du, Shaft?
Tror den står der i fem år. Mener jeg at have hørt. Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #116: 03 Dec 2008, 22:22 »

Jeg har faktisk lige en kommentar mere. Ved ikke om det skal være et decideret spørgsmål, men noget som vi indimellem kommer til at snakke om herhjemme.

Nu ved jeg ikke om du har deltaget i en biljagt, men vi undrer os nogen gange over at i sætter så meget ind for at stoppe en billist som prøver at køre fra jer.

Jeg synes sgu indimellem at I er med til at kunne gøre det mere farligt end det ville have været, hvis i havde "opgivet" jagten. Fordi hvis i ikke jagter ham gennem byen, så ville han da nok højst sandsynlig køre afsted uden alt for hasaderet kørsel.
Vi sidder nogen gange og snakker om, om det kan være fordi at i også et sted kan lide suset af at få lov til at trykke til pedalen?

Ved ikke hvordan jeg skal få det her ud, uden at det lyder forsvarende overfor flugtbillisten, eller bare tosset i det hele taget. Fordi det er på ingen måde et forsvar, eller at jeg siger i skal lade dem køre. Tænker bare ofte at det kunne have været mere sikkert at lade dem slippe forbi denne gang, også snuppe dem en anden gang.

Håber det var til at forstå.

Der er faktisk allerede kommet en del svar på det og bla Søgaards svar er meget betegnende...

En biljagt (eller eftersættelse som det hedder i politiet) er en faresituation for de involverede parter, men bestemt også for andre alle andre trafikanter!! Jeg har selv deltaget i flere af dem og jeg kan love jer for pulsen ryger i vejret... Ikke mindst som chauffør, men også som radiomand (passager).

Vi eftersætter af MANGE forskellige grunde, men DIMMA har ret i, at nogle gange kan det ikke betale sig... Og mange sker det også at vi stopper og lader dem køre. Men det skal lige pointeres, at det ikke standser deres hasarderede kørsel!! Det er jo ikke sådan at de bare stopper og kører som engle, bare fordi vi slukker horn og blink  Smiley

Men det er helt korrekt, at hver enkelt situation nøje skal vurderes om det er det hele værd... At det så kan ende så tragisk som ham der påkørte en lastbil, det er jo så virkelig ikke særlig heldigt. Men jeg vil ikke sige man kan give os skylden, der er to om en biljagt....

Shaft
Manager

« Svar #117: 03 Dec 2008, 22:22 »

En betinget dom, er som Fitzpatrick siger, at man slipper for at komme i fængsel første gang. Laver du derefter noget i de kommende 2 år (Mener jeg) så skal du ind og afsone de dage du nu engang blev dømt betinget også.

En ubetinget dom, så er det bare afsted ind i fængsel Wink

Absa: Det kan være lige meget hvad jeg har gjort Wink Det kommer ikke sagen ved Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #118: 03 Dec 2008, 22:25 »

Nekker har du nogensinde scoret pga. din uniform? Opstemt

Hawk din kussetyv... Er sikker på du kan score mere ved at sige du er skribent af ypperste grad på FMF  Wink

Men uniformen giver da lidt ekstra opmærksomhed fra det kvindelige køn... Men om jeg har scoret på det er min hemmelighed, for kan ikke huske hendes navn!! Haha  funny... Ej, det svar må svæve i luften...  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #119: 03 Dec 2008, 22:31 »

Hej Shaft "the bandit"  Wink

Du har helt ret i at man skal være en anelse heldig for at finde sig et godt arbejde med en plettet straffeattest... Specielt lærepladser kan være svære at få!!

Ang. hvor lang tid man kan se det på din attest, så kan en privat se det i 5 år og det offentlige i 10 år. Politiet vil altid kunne se dine tidligere domme uanset tiden der er gået, men når det er så længe efter vil "værdien" af straffen jo være meget lille, dvs hvis du 10 år efter er "clean" så vil det ikke komme dig til last  Smiley

Var det svar nok?

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010