Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
1 Bruger, 1053 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Spørg Politiet
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
79
Forfatter
Emne: Spørg Politiet (Læst 286746 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller
Sv: Spørg Politiet
«
Svar #90:
03 Dec 2008, 21:05 »
Citat af: D i m m a 03 Dec 2008, 20:48
Glimrende tråd Nekker
Må lige spørge dig om noget ang. knallerter.. Jeg har en lille knallert, som du så flot kalder det
Den er fuldt lovlig, altså jeg har ikke rørt ved den, og er købt fra ny. Men den kører omkring de 40-43 km/t .. Ville jeg få en bøde for det?
Kan godt være det er en smule dumt spørgsmål, da man kan sammenligne det med en bil der kan køre 250 km/t, men stadig kun må køre 130 km/t på motorvejen. Men lille knallerten er jo plomberet og jeg ved ikke hva for at den skal være lovlig, gør jeg så noget ulovligt i at lade den rende det den kan?
Mange tak DIMMA
Jeg er godt klar over at mange nye knallerter fra sælgers side allerede kører lidt mere end de må. Men man kan i bund og grund sige at det ikke er dit problem, men det er det jo så igen alligevel lidt
Det er faktisk et godt spørgsmål og dit eksempel med bilen er super godt... Så svaret er, at fordi den kan køre 40-43 km/t uden at ændre på den, så bliver det faktisk ikke lovligt, selvom den var sådan konstrueret da du købte den. Det er din egen pligt at holde fartgrænserne, ligesom du selv skriver, er en bilchaufførs pligt at holde fartgrænserne selvom hans bil kan køre 150 km/t
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #91:
03 Dec 2008, 21:09 »
Citat af: Sej007 03 Dec 2008, 20:49
Ved ikke om spørgsmålet har været der tidligere, men her er det:
Synes du straffen for voldtægt og drab er for lav i foretil økonomisk svindel?
Det var sgu et godt spørgsmål!!
Jeg kan sagtens se hvad du mener. Hvorfor skal en drabsmand fx. i nolge tilfælde kun 6 år bag tremmer, når en mand som Riskjær skal ind i 7 år for en økonomisk forbrydelse??
Der findes vel ikke rigtig et svar på det, men som privat person synes jeg da på DEN baggrund, at der er et misforhold mellem den slags domme!! Så ja, jeg synes da godt vi kan straffe folk der begår forbrydelser mod et menneskes legeme hårdere... Helt bestemt... Hvad synes du selv??
søgaard
Gæst
«
Svar #92:
03 Dec 2008, 21:10 »
Men mange speedometre er ikke helt præcise, derfor kan det sagtens være, at din scooter kun kører 30 selvom den viser 40 km/t. Samme fænomen er ved (næsten) alle biler, som ikke måler 100% præcist. F.eks. viser mine forældres bil 8 km/t for meget i forhold til vore GPS.
Dimma
Landsholdsspiller
«
Svar #93:
03 Dec 2008, 21:11 »
Citat af: Nekker 03 Dec 2008, 21:05
Mange tak DIMMA
Jeg er godt klar over at mange nye knallerter fra sælgers side allerede kører lidt mere end de må. Men man kan i bund og grund sige at det ikke er dit problem, men det er det jo så igen alligevel lidt
Det er faktisk et godt spørgsmål og dit eksempel med bilen er super godt... Så svaret er, at fordi den kan køre 40-43 km/t uden at ændre på den, så bliver det faktisk ikke lovligt, selvom den var sådan konstrueret da du købte den. Det er din egen pligt at holde fartgrænserne, ligesom du selv skriver, er en bilchaufførs pligt at holde fartgrænserne selvom hans bil kan køre 150 km/t
Tak for svaret. Så er mit andet svar, om du ville give bøde for det, da du jo egentlig godt kan se at jeg ikke har gjort noget i ond sind.
Citat af: Søgaard 03 Dec 2008, 21:10
Men mange speedometre er ikke helt præcise, derfor kan det sagtens være, at din scooter kun kører 30 selvom den viser 40 km/t. Samme fænomen er ved (næsten) alle biler, som ikke måler 100% præcist. F.eks. viser mine forældres bil 8 km/t for meget i forhold til vore GPS.
Har målt med en som kan køre 60 km/t, så den kører ihvertfald mere end 30
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #94:
03 Dec 2008, 21:15 »
Citat af: MichaelHarlev 03 Dec 2008, 20:51
Fedt med en panser på FMF.
Har faktisk et spørgsmål.
Hvor lang tid tager det at blive uddannet til politibetjent?
Har stor respekt for politiet, synes det er stort at I sætter liver på spil for ar redde andre
Kunne godt tænke mig at blive politimand.
Endelig en med respekt for politiet! Haha
Politiets uddannelse er opbygget således fra dag et på politiskolen:
9 mdr grundforløb på skolen i Brøndbyøster
1½ år i praktik på en station, som man selv ønsker. Under denne periode er der hele tiden fysiske test osv og man bliver fra dag 1 ikke skånet i tjenesten. Dvs man kommer i gennem ALLE sagskategorier.
9 mdr. afsluttende skoleforløb med eksaminer til sidst.
6-8 mdr i beredskabsafdelinge
n på politigården.
Så alt i alt ca 3½ år
Citat af: LAge 03 Dec 2008, 20:58
Har du nogensinde skudt på nogen?
Nej, jeg har heldigvis ikke skudt på eller efter personer endnu... Det ønsker jeg heller ikke sker!!
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #95:
03 Dec 2008, 21:18 »
Citat af: D i m m a 03 Dec 2008, 21:11
Tak for svaret. Så er mit andet svar, om du ville give bøde for det, da du jo egentlig godt kan se at jeg ikke har gjort noget i ond sind.
Det kommer an på i hvilke omstændigheder jeg fanger dig i
Men nej, hvis det virkelig forholder sig som du siger og jeg kan mærke du taler sandt, så er det klart at du ikke bare skal have en bøde fordi jeg kan
Men husk.... Det er mig, det gælder ikke for alle andre
MichaelHarlev
Gæst
«
Svar #96:
03 Dec 2008, 21:19 »
Citat af: Nekker 03 Dec 2008, 21:15
Endelig en med respekt for politiet! Haha
Politiets uddannelse er opbygget således fra dag et på politiskolen:
9 mdr grundforløb på skolen i Brøndbyøster
1½ år i praktik på en station, som man selv ønsker. Under denne periode er der hele tiden fysiske test osv og man bliver fra dag 1 ikke skånet i tjenesten. Dvs man kommer i gennem ALLE sagskategorier.
9 mdr. afsluttende skoleforløb med eksaminer til sidst.
6-8 mdr i beredskabsafdelinge
n på politigården.
Så alt i alt ca 3½ år
Nej, jeg har heldigvis ikke skudt på eller efter personer endnu... Det ønsker jeg heller ikke sker!!
Det var da egentlig ikke særlig lang tid det tog?
Må man spørge hvilken tjenestepistol du har?
Dimma
Landsholdsspiller
«
Svar #97:
03 Dec 2008, 21:22 »
Jeg har faktisk lige en kommentar mere. Ved ikke om det skal være et decideret spørgsmål, men noget som vi indimellem kommer til at snakke om herhjemme.
Nu ved jeg ikke om du har deltaget i en biljagt, men vi undrer os nogen gange over at i sætter så meget ind for at stoppe en billist som prøver at køre fra jer.
Jeg synes sgu indimellem at I er med til at kunne gøre det mere farligt end det ville have været, hvis i havde "opgivet" jagten. Fordi hvis i ikke jagter ham gennem byen, så ville han da nok højst sandsynlig køre afsted uden alt for hasaderet kørsel.
Vi sidder nogen gange og snakker om, om det kan være fordi at i også et sted kan lide suset af at få lov til at trykke til pedalen?
Ved ikke hvordan jeg skal få det her ud, uden at det lyder forsvarende overfor flugtbillisten, eller bare tosset i det hele taget. Fordi det er på ingen måde et forsvar, eller at jeg siger i skal lade dem køre. Tænker bare ofte at det kunne have været mere sikkert at lade dem slippe forbi denne gang, også snuppe dem en anden gang.
Håber det var til at forstå.
Nekker
Førsteholdsspiller
«
Svar #98:
03 Dec 2008, 21:25 »
Citat af: Absalonsen 03 Dec 2008, 20:55
Kom derudover til at tænke på, at hvis der trykkes på en overfaldsalarm i en butik, hvor hurtigt er i så fremme?
Det kommer an på hvor tæt på vi ligger. I København er der jo konstant patruljer på gaden, så hvis vi ligger lige i nærheden som det sker i ny og næ, så er vi der lynhurtigt. Men i en større kreds kan der naturligvis godt gå lidt længere tid... Men for ham/hende der har trykket på alarmen kan det godt føles som en time, selvom der måske kun går 2-3 minutter
Citat af: Absalonsen 03 Dec 2008, 20:59
Nej, ikke til biler, men nærmere fodboldklubber. Omkring Brøndby Stadion hænger der jo en del Brøndby-klistermærker, og jeg har også selv sat nogle op. Hvad er reglerne om dette?
Puha... Der må jeg sgu nok være dig svar skyldig!! Altså i bund og grund sætter i jo klistermærker op på en andens ting/genstand/væg osv... Det er jo ikke helt lovligt. Hærværk vil jeg ikke kalde det, for jeg tror ikke det går i stykker ved det... Har du hørt om nogen der er blevet taget eller straffet for det?
Spezialized
Landsholdsspiller
«
Svar #99:
03 Dec 2008, 21:27 »
Hey Nekker. Jeg har lige en historie, som nok bliver kombineret med nogle spørgsmål. Hele historien udspringer fra noget jeg oplevede for 3-4 måneder siden, og egentlig bare sad tilbage med følelsen, om at politiet simpelthen var en flok inkompentente idioter! (Det synes jeg naturligvis ikke, men jeg var egentlig ret gal).
Kl. er ca 01.30, konen og jeg ligger i soveværelset og ser dvd en lørdagaften. Der er en del unge i byen, da der har været gymnasie-fest, mener jeg det var. Nede hvor vi bor, er der en stor p-plads, hvor der også ligger en SuperBest. Pludselig hører vi en ung pige skrige dernede fra. Vi er normalt vandt til råb dernede fra, da p-pladsen bliver brugt som passage til byens diskoteker og barer. Men dette skrig var nu meget anderledes.
Vi farer op, og ser vel en ung knægt på 18-20 år, som overfalder sin kæresten, hvem han åbenbart har et skænderi med. Han kaster sig over hende, og de triller rundt på jorden.
Jeg farer naturligvis over og griber mobilen og ringer 114 (som burde stille mig om til Haderslev Poltistadion). Men jeg ryger igennem til omstillingen. Jeg siger, at jeg skal skal have fat i Haderslev's afdeling. Og jeg bliver stillet om. Og så bliver røret taget, og jeg får at vide, at jeg er blevet stilles om til Horsens! Jeg siger at jeg skulle have fat i Haderslev afdelingen. Han stiller mig om - bare ikke til Haderslev, men tilbage til omstilligen!
Jeg beder stille og roligt om Haderslev og bliver endelig stillet om.
Jeg bliver nu bedt om en adresse, som de skal sende vognen til. Jeg kender ikke den eksakte adresse på SuperBest, og denne p-plads. Så jeg siger, at den ligger nede ved Statoil, som har døgnåbent (den eneste i Haderslev der her åbent 24-7). Og at det er SuperBest's p-plads. (I mellemtiden har den unge knægt kastet sig over kæresten endnu en gang). Jeg bliver sur, og siger at de må fandeme snart sende en vogn fordi hun bliver jo banket gul og blå! Ellers ville jeg selv løbe ned og tage fat i ham. Jeg er trods alt en stor knægt, og han var ikke ret stor.
Så får jeg at vide, at jeg skal hidse mig ned, for de kan jo ikke sende en vogn uden at vide adressen! Og jeg siger jeg ikke kender adressen, men alle der er kender Haderslev også kender Statoil, SuperBest, p-pladsen! Jeg bliver så bedt om at fortælle hvor jeg står, så de kan sende bilen hen mod mig. Jeg nævner så min adresse, og får at vide at de vil sende en bil.
Der gik over 10 minuter, før de kom, og der var pigen løbet sin vej, og drengen ligeså, efter han havde sparket til 1-2 forskellige biler!
Hvorfor skal det være så kompliceret? Kunne jeg have lavet det om i dag, ville jeg have ladet min telefon ligge, og styrte ned af trapperne, for at hjælpe den stakkels pige - for ingen andre gjorde det jo.
Cykelblog
absalonsen
Gæst
«
Svar #100:
03 Dec 2008, 21:30 »
Citat af: Nekker 03 Dec 2008, 21:25
Det kommer an på hvor tæt på vi ligger. I København er der jo konstant patruljer på gaden, så hvis vi ligger lige i nærheden som det sker i ny og næ, så er vi der lynhurtigt. Men i en større kreds kan der naturligvis godt gå lidt længere tid... Men for ham/hende der har trykket på alarmen kan det godt føles som en time, selvom der måske kun går 2-3 minutter
Puha... Der må jeg sgu nok være dig svar skyldig!! Altså i bund og grund sætter i jo klistermærker op på en andens ting/genstand/væg osv... Det er jo ikke helt lovligt. Hærværk vil jeg ikke kalde det, for jeg tror ikke det går i stykker ved det... Har du hørt om nogen der er blevet taget eller straffet for det?
Jeg tænker på Herlev i dette tilfælde, da jeg selv arbejder på en tank, hvor risikoen for et røveri altid er til stede. Har heldigvis aldrig haft brug for at trykke på overfaldsalarmen.
Har hørt, at det går ind under ulovlig plakat opsætning.
søgaard
Gæst
«
Svar #101:
03 Dec 2008, 21:31 »
Politimændene, som deltager i jagten, skal afbryde jagten så snart, at de føler de sætter andre folk liv i fare (mere end det er i forvejen, når de kommer kørende meget hurtigt gennem gader og stræder), og det er derfor en altid en vurderingssag, hvornår det er farlig for andre og en selv. Et eksempel kan gives, da der for et par uger siden var en flugtbillist der kørte frontalt sammen med en lastbil, hvor politiet stadig jagtede ham. Han døde vist senere på sygehuset, så vidt jeg husker, Skulle de have stoppet noget før, og dermed kunne have undgået uheldet eller er manden selv skyld i ulykken. Det er en gråzone, og jeg tror ikke jeg vil kunne bedømme, hvor man skal stoppe eller forsætte, men er det ikke i bund og grund flugtbillistens egen skyld, hvis han kører galt?
Ikke direkte ment som et spørgsmål til Nekker, men mere som svar til Dimma
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #102:
03 Dec 2008, 21:33 »
For sidste gang - diskuter politik et andet sted.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #103:
03 Dec 2008, 21:36 »
Nekker har du nogensinde scoret pga. din uniform?
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
Dimma
Landsholdsspiller
«
Svar #104:
03 Dec 2008, 21:37 »
Citat af: Søgaard 03 Dec 2008, 21:31
Politimændene, som deltager i jagten, skal afbryde jagten så snart, at de føler de sætter andre folk liv i fare (mere end det er i forvejen, når de kommer kørende meget hurtigt gennem gader og stræder), og det er derfor en altid en vurderingssag, hvornår det er farlig for andre og en selv. Et eksempel kan gives, da der for et par uger siden var en flugtbillist der kørte frontalt sammen med en lastbil, hvor politiet stadig jagtede ham. Han døde vist senere på sygehuset, så vidt jeg husker, Skulle de have stoppet noget før, og dermed kunne have undgået uheldet eller er manden selv skyld i ulykken. Det er en gråzone, og jeg tror ikke jeg vil kunne bedømme, hvor man skal stoppe eller forsætte, men er det ikke i bund og grund flugtbillistens egen skyld, hvis han kører galt?
Ikke direkte ment som et spørgsmål til Nekker, men mere som svar til Dimma
Netop i sådan en situation, ville jeg mene at de ikke burde forfølge i så lang tid. Ved godt at man ikke på forhånd kan sige at det ville munde ud i en ulykke. Men sæt at det ikke var en lastbil flugtbillisten havde ramt, hvad så? En bil med en mor og sin lille datter i? Hvor de bliver udsat for fare? Svinet der sidder i flugtbilen er 100 % selv ude om det hele, men derfor skal almindelige borger da ikke sættes i fare.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
79
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »