home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1088 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 286772 gange)
jelle123
Ynglingespiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #75: 03 Dec 2008, 20:37 »

Hey Nekker, ville lige hører om du ved noget om hvor stor bøden bliver hvis du streaker på f.eks. Aalborg stadion. Ikke fordi jeg har overvejet at gøre det Opstemt, men ville bare lige hører

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

absalonsen
Gæst

« Svar #76: 03 Dec 2008, 20:40 »

Hey Nekker, ville lige hører om du ved noget om hvor stor bøden bliver hvis du streaker på f.eks. Aalborg stadion. Ikke fordi jeg har overvejet at gøre det Opstemt, men ville bare lige hører

Jeg ved, at Parken har en afgift på 10.000 kr., hvis du går på banen uden tilladelse. Mon ikke Aalborg er der omkring?

Asklepios
Landsholdsspiller

« Svar #77: 03 Dec 2008, 20:41 »

Jeg mener uden at være sikker at du får en bøde på 10.000kr.

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

jelle123
Ynglingespiller

« Svar #78: 03 Dec 2008, 20:42 »

Tak for svaret Absalonsen og Brandborg

Førhen var mit liv tomt og værdiløst..
MEN,
Så prøvede jeg Football Manager..

Nu har jeg det meget bedre..
Tak Football Manager.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 03 Dec 2008, 20:46 »

Hvorfor gør man forskel på hvor lang tid man skal have når man slår et andet menneske ihjel?
Jeg mener, en beruset mand uden kørekort kører 3 mennesker ihjel og slipper med 4 års fængsel, mens en mand med fuldt overlæg stikker en anden mand ned, og får 6 år? Det er da præcis samme forbrydelse, og manden i bilen dræber oven i købet 3 mennesker, men slipper med mindre... Det er jo faktisk ligefør det kan betale sig, hvis man bare sidder i en bil! (Sorry...)

Ja, endnu et godt spørgsmål  Smiley

Jeg kan selv sidde med samme følelse som dig, for det kan virke helt vildt latterligt sådan som dommene falder i den slags sager. Jeg sidder jo ikke selv med afgørelserne og bestemmer den slags, men jeg kan give dig en MULIG forklaring på dit spørgsmål:

Når en dommer skal tage stilling til afgørelsen, så er der ufattelig mange de ting man her i Danmark tager hensyn til. Er tiltalte tidligere straffet, hvis ja - for hvad, alder, har han/hun fast arbejde eller uddannelse, sociale aspekter, mentale tilstand osv osv.

Når en mand som i den sag du nævner, er skyld i tre personers tragiske død, så bliver han dømt for uagtsomt manddrab. Dvs han aldrig har haft til sinde at dræbe disse mennesker, men at det jo faktisk skete ud fra det vi kan kalde "ulykkestoerien". Når han samtidig er beruset, så er det en skærpende omstændighed.

Men i den anden sag du nævner, der dræber han personen med fuldt overlæg og helt bevidst stikker ham. Her har retten ment at han havde til sinde at dræbe ham, og derfor bliver man i Danmark straffet hårdere. Det er desværre det bedste svar jeg kan give dig.

Du må ikke tro at jeg forsvarer dommen, for jeg synes selv den er helt skæv... I mine øjne burde han uden at blinke have fået mindst det samme for de tre døde. Men når det er uagtsomt, så straffes man som regel mindre end hvis det er en bevidst handling.

Håber det hjalp bare lidt  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #80: 03 Dec 2008, 20:48 »

Haha... Jeg ved det ikke, men 10.000 er nok et meget godt bud som Absalonsen og Brandborg skriver... Men du kan jo prøve at finde ud af det  Opstemt

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #81: 03 Dec 2008, 20:48 »

Glimrende tråd Nekker Wink

Må lige spørge dig om noget ang. knallerter.. Jeg har en lille knallert, som du så flot kalder det  Grin
Den er fuldt lovlig, altså jeg har ikke rørt ved den, og er købt fra ny. Men den kører omkring de 40-43 km/t .. Ville jeg få en bøde for det?

Kan godt være det er en smule dumt spørgsmål, da man kan sammenligne det med en bil der kan køre 250 km/t, men stadig kun må køre 130 km/t på motorvejen. Men lille knallerten er jo plomberet og jeg ved ikke hva for at den skal være lovlig, gør jeg så noget ulovligt i at lade den rende det den kan? Smiley

Manniche
Landsholdsspiller

« Svar #82: 03 Dec 2008, 20:49 »

Ved ikke om spørgsmålet har været der tidligere, men her er det:
Synes du straffen for voldtægt og drab er for lav i foretil økonomisk svindel?

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #83: 03 Dec 2008, 20:51 »

Fedt med en panser på FMF. Opstemt

Har faktisk et spørgsmål.
Hvor lang tid tager det at blive uddannet til politibetjent?

Har stor respekt for politiet, synes det er stort at I sætter liver på spil for ar redde andre Peace
Kunne godt tænke mig at blive politimand.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #84: 03 Dec 2008, 20:53 »

Hej Nekker.
Har du nogensinde givet én en bøde for at gå overfor rødt?
Hvis ikke, kunne du så finde på det?

Hvad synes du iøvrigt om denne fantastiske lov?
Jeg ved, at hvis man går overfor rødt, så får man en bøde.
Hvis du står 5 meter fra et fodgængerfelt og går over vejen henimod fodgængerfeltet (hvor der er rød mand), så skal man faktisk have en bøde.
Hvis du derimod går den anden vej, altså væk fra fodgængerfeltet, så kan man ikke få en bøde. Man skal bare have orienteret sig ordenligt, før man vover sig ud på asfalten.

Jeg er ikke 100% sikker på, at det stadig hænger sådan sammen, men det gjorde det ihvertfald for et års tid siden. Smiley

Jeg gik selv i klasse med en pige, der fik en bøde for at gå overfor rødt i Aarhus, hold op hvor jeg grinte.

Jeg kan faktisk ikke selv erinde at have givet en bøde for at få over for rødt, det er igen en af de der småsager, hvor jeg personligt kun "slår til", hvis der er lidt særlige omstændigheder  Smiley

Men du har faktisk fat i noget af det rigtige. I følge færdselsloven må man ikke krydse gaden mindre en 30 meter fra et forgængerfelt eller lyskryds med fodgængerfelt. Det kan lyde lidt bizart, men når man er så tæt på feltet, så kan man jo lige så godt benytte det. Desuden er det til stor gene for bilister, som måske lige er drejet ind på vejen gennem et lyskryds, hvor ingen personer var i fodgængerfeltet. Herefter accelererer de og så står der sgu lige en person på vejen 15 meter længere fremme .... Irriterende ikke  Wink

absalonsen
Gæst

« Svar #85: 03 Dec 2008, 20:55 »

Hvad siger reglerne om opsætning af klistermærker?

Kom derudover til at tænke på, at hvis der trykkes på en overfaldsalarm i en butik, hvor hurtigt er i så fremme?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #86: 03 Dec 2008, 20:55 »

Hvad siger reglerne om opsætning af klistermærker?

Hehe... Det spørgsmål må du lige definere lidt nærmere... Jeg går ud fra du mener klistermærker til bil?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 03 Dec 2008, 20:58 »

Hvor arbejder du henne?

Hvor meget for stærkt skal man køre for at få 2 klip?

Jeg arbejder på Station City på Vestebro i København, det er danmarks største og travleste station...

Hvis du kører over 30 procent for stærkt, så får du et klip. Hvis du kører 60 procent for stærkt, så får du direkte en betinget frakendelse.

Hvis du skal have to klip, så skal det ske under to forskellige kørselsforløb  Smiley

Vinokourov
Manager

« Svar #88: 03 Dec 2008, 20:58 »

Har du nogensinde skudt på nogen?

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

absalonsen
Gæst

« Svar #89: 03 Dec 2008, 20:59 »

Hehe... Det spørgsmål må du lige definere lidt nærmere... Jeg går ud fra du mener klistermærker til bil?

Nej, ikke til biler, men nærmere fodboldklubber. Omkring Brøndby Stadion hænger der jo en del Brøndby-klistermærker, og jeg har også selv sat nogle op. Hvad er reglerne om dette?

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010