home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 934 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 286987 gange)
Nekker
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #1005: 29 Okt 2012, 16:40 »

Med henblik på falsk anklage, vil jeg lige spørge om følgende:
Hvis nu man bliver stoppet i bus eller tog og skal udfylde et bødeforlæg, og man vælger at skrive en andens cpr nummer og adresse ned. Kontrollørene tjekker det og det passer. Man får sig bøde "kvitteringen" og de går videre. Et par dage senere havner giro-kortet så i postkassen hos den person man har opgivet cpr-nummer og adresse på. Han kontakter selvfølgelig bus selskabet eller tog-firmaet og siger at han bestemt ikke har modtaget den bøde, men hvordan kan han bevise det?

Der står vel dato og tid på bøden, så han skal vel møde op med billed-ID og så bliver kontrollørene som gav bøden vel også kaldt ind, og kan dermed vidne om at det ikke var ham de gav bøden til? Men hvordan kan man så finde ud af hvem der afgav den falske anklage? Kontrollørene ved hvordan han ser ud, og det er det. Det bliver vel ekstremt svært at finde frem til én hvis man har gjort det?

Ikke alle kriminelle bliver fanget og sigtet, så du kan da sagtens risikere at undslippe. Men ja, det er falsk anklage at udgive sig for at være en anden for at undslipper bøder, afgifter eller sigtelser. Der er MANGE måder at finde frem til dig på og jeg vil bestemt ikke løfte sløret for dem her  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #1006: 29 Okt 2012, 16:41 »

De må ringe til politiet, men de må ikke stille sig i vejen, gribe fat i dig eller lukke døren(e) for at forhindre dig i at gå.
Politiet må godt, ja. Butiksdetektiver og DSB ansatte må ikke.

Jo, det må godt lukke og låse dørene og vente til politiet kommer. Hvis du så bliver sur og de føler sig truet, så kommer politiet bare det hurtigere  Smiley

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #1007: 29 Okt 2012, 16:48 »

Jf. færdselsloven er det vel egentlig dig, der skal holde tilbage der. Hvis hun nu falder og brækker hoften, så står du lige pludselig med et erstatningskrav for smerte og svie. Det er bestemt billigt. Jeg har en kammerat, der kørte for hurtigt på sin knallert da han var 16, og så bragede han direkte ind i en bil, der kom kørende ud fra en sidevej. Det kostede ham en brækket arm, men alligevel blev han tildelt 7.000 kroner i erstatning for smerte og svie.
Hvis en 16-årig får 7.000 i erstatning for en brækket arm, der bliver helt normal igen, så tænk på hvor meget en pensionist får i erstatning for en brækket hofte. Det er ikke lige for sjov, og især ikke fordi der er en direkte forbindelse mellem ellers sunde og raske pensionister, der dør efter en brækket hofte. Det gør de simpelthen fordi de bliver bundet til en seng så længe, og når de i forvejen er relativt svage, så ender de bare med at give op og dør. Man skal tænke på, at jo ældre man bliver, jo længere tid tager det for kroppen at regenere.
Jeg har desværre ikke nogen kilde på det, men det er noget jeg har arbejdet med i biologi for et par år siden, hvor vi fik udleveret nogle statistikker over det.

Ikke sagt at jeg synes, at det er i orden, at de bare vader ud, og ja gamle damer er pisse irriterende, når man bevæger sig i trafikken, men det var bare lige stof til eftertanke. Det kan jo også være ens mormor eller farmor du rammer, og personligt ville jeg da ikke have det rart med, at jeg havde brækket en ældre dames hofte.
Det kræver naturligvis også, at du kører med en vis fart, og at du ikke triller afsted med 10 km i timen, fordi så er det trods alt hendes egen skyld.

El Jefe: Du er lidt forkert på den her.

En person, uanset alder, har til hver en tid pligt til at sikre sig at vedkommende kan træde ud på en cykelsti uden at være til fare for andre. Hvis den anden part så cykler på cykelstien og kører denne person ned, jamen så er cyklisten da uden skyld hvis vedkommende ikke have chance for at bremse.

Står du ved et fodgængerfelt, så kan man heller ikke bare vade ud foran en bil fordi man er i et fodgængerfelt. Man er altid nødt til at sikre sig det kan ske uden ulempe eller fare, og dvs at bilen skal have en rimelig mulighed for at kunne bremse ned uden så at være til fare for de bagvedkørende... Ergo skal en bil ikke hamre bremsen i bare fordi man skal over det fodgængerfelt koste hvad det vil!

Gungner
Gæst

« Svar #1008: 16 Feb 2013, 21:05 »

Jo, det må godt lukke og låse dørene og vente til politiet kommer. Hvis du så bliver sur og de føler sig truet, så kommer politiet bare det hurtigere  Smiley

Men de er jo ansatte i en butik?
Hvorfor må de holde mig lukket inde i et rum til politiet kommer?

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #1009: 16 Feb 2013, 21:41 »

Men de er jo ansatte i en butik?
Hvorfor må de holde mig lukket inde i et rum til politiet kommer?

Det er jo i bund og grund en civilanholdelse, hvis vedkommende ikke har gjort noget, og kommer til at sidde der, så kan vedkommende jo få en erstatning.

Gungner
Gæst

« Svar #1010: 16 Feb 2013, 22:38 »

Så skal de vel gøre opmærksom på at det er en civil anholdelse?
Hvis de ikke gør det, så er det vel frihedsberøvelse...

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #1011: 25 Mar 2013, 20:55 »

Hej Nekker.

Bare lige et hurtigt spørgsmål, da konen og jeg er lidt uenige. Man kan jo blive dømt in abscentia, men min kone mener også at man kan blive varetægtsfængslet in abscentia. Det synes jeg lyder lidt mærkeligt, man kan vel ikke blive fængslet uden at være tilstede!?!  Grin

Veni, vidi, vici

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1012: 25 Mar 2013, 21:10 »

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #1013: 25 Mar 2013, 21:57 »

"Tak"  Skuffet

Veni, vidi, vici

Gungner
Gæst

« Svar #1014: 14 Jun 2013, 00:49 »

Hurtigt spørgsmål:

Hvordan går rækken af diverse rang indenfor det danske politi?
Hvad kommer efter "Gade-Betjent", og hvad kommer efter det osv osv.?

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #1015: 14 Jun 2013, 01:43 »

Hurtigt spørgsmål:

Hvordan går rækken af diverse rang indenfor det danske politi?
Hvad kommer efter "Gade-Betjent", og hvad kommer efter det osv osv.?

http://da.wikipedia.org/wiki/Politirang_i_Danmark

Rottenburg
Førsteholdsspiller

« Svar #1016: 14 Jun 2013, 01:48 »

Spørgsmål fra en ven:

"Hvis man blir taget uden kørekort med sin mor ved siden af (som har kortet) - Hva sker der så?"
- Bøde, mister hun kørekort, fængsel, bilen blir fjernet?

/Rottenburg

Gungner
Gæst

« Svar #1017: 14 Jun 2013, 02:00 »

Betjenten beder dem nok bytte plads med det samme, og så falder der nok en bøde som lyder på 7000 kroner hvis det er en førstegangs forseelse. Er det en andengangs forseelse hedder bøden 8500 kroner. Og der gives IKKE rabat hvis man er under 18.

http://koerekort-guiden.dk/koersel-uden-koerekort

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #1018: 14 Jun 2013, 02:22 »

Spørgsmål fra en ven:

"Hvis man blir taget uden kørekort med sin mor ved siden af (som har kortet) - Hva sker der så?"
- Bøde, mister hun kørekort, fængsel, bilen blir fjernet?

/Rottenburg

Min kørelærer sagde at du lidt afhang af hvilket humør den pågældende betjent var i. Hvis det er var en god dag, så havde han(betjenten) bedt dig om at bytte plads, hvorfor der ikke ville ske mere. Og omvendt, hvis betjenten var i dårligt humør, havde han givet bøde ligesom Gungner skriver.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #1019: 14 Jun 2013, 07:40 »

Min kørelærer sagde at du lidt afhang af hvilket humør den pågældende betjent var i. Hvis det er var en god dag, så havde han(betjenten) bedt dig om at bytte plads, hvorfor der ikke ville ske mere. Og omvendt, hvis betjenten var i dårligt humør, havde han givet bøde ligesom Gungner skriver.

Præcis. Dengang jeg tog kørekort for halvandet års tid siden sagde hun at jo længere man var fremme - jo 'mindre' gjorde det.

Sider: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010