home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1161 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 287490 gange)
Schjelde
Førsteholdsspiller

Sv: Spørg Politiet
« Svar #690: 14 Nov 2010, 09:38 »

Jeg har fået en bøde fra politiet, og der står man kan få tilladelse til at kunne afdrage på den. - hvad, hvordan og hvor meget skal man så betale pr. måned? Smiley

andersfa123
Gæst

« Svar #691: 15 Nov 2010, 09:26 »

Jeg har fået en bøde fra politiet, og der står man kan få tilladelse til at kunne afdrage på den. - hvad, hvordan og hvor meget skal man så betale pr. måned? Smiley
Beøbet du skal betale hver måned finder du ud af med bødekontoret, du bestemmer sådan set selv hvad du til betale hver måned, og perioden du skal betale i afhænger jo så af hvor stor din bøde er. Betalingen foregår ved at du får sendt et girokort hjem i slutningen af hver måned.

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #692: 17 Nov 2010, 16:23 »

SKAL politiet reagere på en anmeldelse eller ryger den nederst i bunken til år 2050, hvis ikke den er tilnærmelsesvis alvorlig? Jeg spørger, fordi vi har modtaget en pakke fra et norsk firma, der hedder BiosoftPharma. Vi har ALDRIG nogensinde meldt os til nogle af deres produkter, alligevel har de sendt os en pakke af deres produkter - vi skal bare lige betale portoen. Det gider vi selvfølgelig ikke og har tænkt os at sende lortet tilbage til dem. Jeg søgte så lidt i går, og så, at det her firma er det rene svindel. MANGE mennesker har modtaget produkter fra dem med girokort med det ene og det andet beløb for produkter man aldrig har bestilt. Det har endda været i tv2s program Basta. De svarer ikke på afmeldingerne fra folk, de svarer ikke på deres telefon - i stedet sender de inkassotrusler, fordi folk ikke betaler for de produkter, som man jo altså ikke har bestilt, og iøvrigt har afmeldt hos dem. Så langt er vi dog ikke noget endnu. Vi har først modtaget skidtet igår, men så vidt jeg kan se på folks erfaringer, så skal vi se frem mod en masse nye produkter og girokort fra dem. Nu ringer vi først til forbrugerombudsmand en og spørger, hvad det rigtige vil være at gøre. Men hvis vi nu kommer til det punkt og anmelder dem for eksempelvis chikane - vil politiet reagere på det eller være fuldstændig ligeglade?

Basta udsendelse: http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-22484650:den-endel%C3%B8se-vitaminplage.html

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #693: 03 Dec 2010, 14:38 »

Jeg ville høre af om det er lovligt at , som jeg , som arbejder i en Spar butik kommer til at tage min kniv med hjem som jeg bruger i butikken ? (Det er min egen kniv)

Kan jeg have den på mig indtil jeg kommer hjem ?

Eller kan jeg have den liggene i bilen indtil jeg skal afsted igen næste dag ?

Skal siges at det er en normal lille hobby kniv som normalt bruges i butikker ...

Undskylde det MEGET langsomme svar, men har ikke været online herinde i alt for lang tid!

Det du spørger om er blevet meget mere kompliceret end hvad der blev lagt op til i lovgivningen, fordi folk med reelle og "ikke-onde" hensigter også er kommet i klemme, desværre!

Hvis du arb i en butik eller andet, hvor du til daglig bruger fx. en hobbykniv/arbejdskniv, så ville det være bedst at kunne ligge den i et skab på arbejdspladsen eller et sted hvor du ved du kan ligge den i fred. Men hvis du SKAL have den med hjem, så er det okay at fragte den mellem hjemmet og arbejdspladsen. Du må IKKE lave ærinder undervejs, fx tage på fredagsbar, café eller lign.

Det er naturligvis okay at fylde benzin på hvis du er i bil, men så lig kniven i bilen. Det samme er gældende hvis du lige skal handle ind på vejen hjem, men så lige kniven i bilen og ikke i lommen. Når du så kommer hjem ligger ud den straks i hjemmet, og så er der ingen problemer.

Problemerne opstår når folk glemmer de har den i lommen, fx en håndværker, og så vedkommende går direkte på bodega efter arb. Så er det altså en overtrædelse af våbenloven. Nogen når jo ikke hjem, men fortsætter fyraftenspilsnere til langt ud på aftenen, det går sgu ikke!

Kan du følge mig?

Fernando
Gæst

« Svar #694: 03 Dec 2010, 14:40 »

Den regel om at, man kan få 1000 kr i bøde for at, kaste med sne er den trådt i kræft? Grin

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #695: 03 Dec 2010, 14:42 »

Nu ved jeg butikstyveri har været opp at vende, men jeg har lige et spørgsmål:

Hvis man har hugget noget og bliver stoppet når man har forladt butikken, og taget med bagved af sikkerhedsvagten, og man nægter at lade sig visitere eller oplyse navn osv, og vagten(erne) ringer efter politiet, hvor lang tid må de så tilbageholde dig indtil politiet kommer?
Jeg mindes nemlig at have læst at de max må tilbageholde dig i 10 min, og hvis politiet så ikke er dukket op, så skal de lade dig gå, ellers er det friheds-berøvelse. Er der noget om det?

De må tilbageholde dig så længe de har lyst, politiet kan være forsinkede af mange årsager, fx travlhed. Så du kan sagtens vente en time uden de skal lade dig gå. Fra det tidspunkt de tilbageholder dig er reelt set også anholdelses-tidspunktet.

Hvis du dog erkender forholdet og giver dem gyldigt ID, så skal de lade dig gå så snart de har alle oplysninger til at indsende anmeldelsen til politiet.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #696: 03 Dec 2010, 14:44 »

Den regel om at, man kan få 1000 kr i bøde for at, kaste med sne er den trådt i kræft? Grin

Ved faktisk ikke om det er 1000 kr, men hvis du høvler snebolde afsted som er til fare for andre, fx hvis du rammer en bil som reelt set kan miste kontrollen og køre galt, så kan du regne med en julehilsen fra politiet sammen med et giro-kort  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #697: 03 Dec 2010, 14:46 »

Og lige en til der ligner:

Jeg er i byen og bliver slået én gang hårdt i hovedet af en person. Efter at have sundet mig i noget tid bliver jeg hævntørstig og opsøger pågældende og tildeler ham et slag i hovedet. Han falder om med en brækket næse.
Hvad er min straf?

Hævntørst gør dig ikke straffri, så du står til en voldsanmeldelse fra ham hvis han vil det. Så kan du så melde ham, og så står vi med hver sin voldsanmeldelse. Du slipper ikke bare fordi han slog først, og du så opsøger ham bagefter og slår igen.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #698: 03 Dec 2010, 14:52 »

Hej Nekker, eller andre der kan svare.

Jeg var i sidste weekend, nede ved min søster og passe min nyfødte nevø sammen med min kæreste.
På et tidspunkt kører jeg ned i blockbuster for at hente en film, og på vej tilbage, nogle hundrede meter før jeg er ved min søsters og hendes mands hus igen, bliver jeg pludselig blændet af hvad der kun kan have været en af de der grønne lasere som der har været om i medierne den sidste tid. De prøvede helt sikkert at blænde mig i øjnene, men jeg undveg heldigvis laseren i øjnene og nøjedes med at bremse hårdt og holde lidt, rystet inden jeg kørte videre. Jeg kunne ikke se nogen da det var helt mørkt, men da jeg havde parkeret bilen derhenne kom der en ældre mand forbi med sin hund og jeg fortalte ham det, og spurgte om han havde set nogen. Han sagde det var nogle unge fyre der havde grint og rent ind af en sidevej eller noget.

For mig er det her jo helt sindssygt. Jeg kan vel ikke gøre noget i den her situation, efterfølgende? Jeg ved bare at politiet vel gerne generelt vil have stoppet det pis med de grønne, kraftige lasere, og hvis de nu også begynder at blænde billister? Kunne jo være kørt galt?

Men ja, ved ikke.

Hvad siger du/i?

Det er afsindig farligt at lege med den slags lasere!! For det første risikerer man at køre galt, som i dit tilfælde, og man kan sagtens risikere en permanent øjeskade fordi det er så kraftig et lys.

Hvis du eller andre oplever det, så ring 112 med det samme, og så må vi se om der er en vogn i nærheden eller en der kan komme derhen. Hvis de bliver fundet bliver laseren konfiskeret og destrueret, og gerningsmanden/mændene får en bøde som en enten selv eller forældre skal betale. I værste tilfælde bliver de smidt i fængsel hvis sagen udvikler sig med skade som følge.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #699: 03 Dec 2010, 14:54 »

Er det lovligt og skifte låsen uden at sige til de andre der bor på adressen? Der er for at komme af med en der bor på adressen

Det kommer an på om de er tilmeldt på adressen, om der er kontrakt, hvordan huslejen er fordelt osv. Meget kringlet, men nej, generelt kan du ikke bare skifte låsen og dermed tage "kontrol" over deres ejendele såsom møbler, tøj, osv.

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #700: 03 Dec 2010, 19:52 »

Hej Smiley

Jeg er en 14-årig gut, som godt kunne tænke sig at blive Politimand, da jeg synes det lyder og er spændende, da jeg har set politistationen, og andre politi-programmer Smiley

Jeg har ét spørgsmål:
Hvad for en uddanelse skal jeg HELST have?

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #701: 03 Dec 2010, 19:56 »

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #702: 03 Dec 2010, 20:06 »

Tak for hjælpen.

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #703: 03 Dec 2010, 20:44 »

og lige et til
hvorfor fik jeg ikke min erstatning???
fik ødelagt mine hvide levis bukser:( og min mobil
og brugte penge på en psygolog
og fik afvide af politiet at jeg ville få erstatning

men så får jeg et brev
at jeg ikke får erstatning fordi jeg ikke havde sagt noget om det i retten eller sådan noget

men skulle jeg bare have afbrudt mit vidneudsagn og sige undskyld jeg lige afbryder kan vi lige snakke om min erstatning:o

Hej Sorensen,

Jeg beklager det langsomme svar, men har ikke været online her i lang tid!

I forbindelse med en voldsanmeldelse får du som forurettet udleveret et skema som er til ofre for en bla en voldsforbrydelse. Skemaet udfyldes hvis du har erstatningskrav i forbindelse med bla fysiske skader, uarbejdsdygtig eller erstatning mht. tøj. Når retsmødet så er i gang, så skal du inden da have anmeldt skader på dit tøj. Er det ikke oplyst der eller bliver det inden retsmødet er slut, så kan du desværre ikke gøre det bagefter udover fysiske mén, psykiske skader eller uarbejdsdygtighed.

Kan du følge mig?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #704: 03 Dec 2010, 20:46 »

Hvorfor er det ulovligt at have et bilhorn der kun kan sige en lyd? Altså hvorfor må de ikke spille en melodi?  Græder

Du bor et land hvor der HVER dag er nye lovforslag! Sagt på en anden måde, der er love og regler for stort set alt her i landet selvom man tit kan undre sig over hvad mærkelige de er... Men mit bedste bud kunne være, at hvis dit horn er en "melodi", så vil folk måske ikke respektere det på samme måde fordi de simpelthen ikke aner hvad fan det er  Wink

Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010