home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 628 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg Politiet
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: Spørg Politiet  (Læst 312097 gange)
absalonsen
Gæst

Sv: Spørg Politiet
« Svar #525: 17 Apr 2009, 21:12 »

Sikker på, at det ikke koster et klip i cykelkørekortet?  Cool  Thumbs Up

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #526: 17 Apr 2009, 21:12 »

Det koster et klip i din cykelslange Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

absalonsen
Gæst

« Svar #527: 17 Apr 2009, 21:14 »

Fuuuck, så overholder jeg i hvert fald dem alle, selvom jeg ikke er ret god til det. Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #528: 20 Apr 2009, 20:07 »

Prøver igen, da den anden som svarede mig ikke virkede specielt overbevisende...

Hvad er bøden for at sige "Fuck dig" og række fuck til politiet?

Du kan jo prøve og se!!  Wink

Ej, spøg til side... Som udgangspunkt er de ting du siger der nok til overtrædelse af ordensbekendtgørels en, og det vil koste dig 600 kr (er vidst blevet ændret for nylig, men ligger deromkring).

MEN MEN... Hvis du siger det i en sammenhæng som er nok til at du kan blive sigtet efter straffelovens §121 (fornærmelig tiltale mod polititjenestmænd), så anses det som en skærpende omstændighed og straffen vil være hårdere... Det er SOM REGEL ikke nok at blive sigtet for §121 ved at råbe fuck dig eller vise sin stolte langemand!!

BenMusalho
Gæst

« Svar #529: 20 Apr 2009, 20:10 »

Koster det så også 600 kroner/§ 121 for at gøre det til en "civil" person - en ikke-politimand?

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #530: 20 Apr 2009, 20:13 »

Nekker, jeg har da lige et par spørgsmål, som jeg håber du kan svare på.

- Hvad er straffen for at køre to på én cykel?
- Hvad er straffen når én på cykel holder fast på en knallert (så cyklen bliver trukket af knallerten)?
- Hvad er straffen hvis man som gående eller på cykel går/kører overfor rødt lys i et 'tomt' kryds?
- Hvad er straffen for at snakke i telefon/skrive SMS, når man cykler?

Det er egentlig ret nemt, for samtlige overtrædelse af dem du nævner koster 500 kr, på nær det at tale/sms i mobil mens man cykler  Smiley (det er kun p-afgifter, som koster det latterlige beløb af 510 kr)

At krydset er tomt er underordndet, færdselsloven skelner ikke om det er tomt eller ej når du er på cykel.

Men der findes ikke en lov mod at tale eller sende sms mens man cykler. Dog kan færdselslovens § 3 komme på tale, da man altid skal være agtpågivende i trafikken. Så hvis du slingrer som en idiot mens du taler eller skriver sms, så kan du sagtens ryge i fedtefadet. Men kører du pænt og sikkert, så er det okay... HUSK HUSK dog at du SKAL have mindst en hånd på styret, for ellers koster det 500 bananer  Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #531: 20 Apr 2009, 20:17 »

Koster det så også 600 kroner/§ 121 for at gøre det til en "civil" person - en ikke-politimand?

Hvis du kigger her, som er ordensbekendtgørels ens § 3, så kan du finde svaret:

§ 3. Slagsmål, skrigen, råben eller anden støjende, voldelig, fornærmelig eller lignende optræden, der er egnet til at forstyrre den offentlige orden, må ikke finde sted.

Stk. 2. Det er forbudt at udvise uanstændig eller anstødelig opførsel, der er egnet til at forulempe andre eller vække offentlig forargelse.

Det er jo fornærmeligt at råbe fuck dig efter andre, så det sagtens afstedkomme en bøde for at gøre det...

BenMusalho
Gæst

« Svar #532: 20 Apr 2009, 20:20 »

Okay, tak. Skulle bare lige høre, om der var forskel på at gøre det på en politimand og en civil. Wink

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #533: 20 Apr 2009, 20:26 »

Det var så lidt... Men der KAN være en forskel, det afhænger bare lidt af sagens sammensætning så at sige...

absalonsen
Gæst

« Svar #534: 20 Apr 2009, 20:32 »

Nekker, hvad skal man sige til politiet, hvis man bliver stoppet i en fartkontrol? Du må næsten kunne en undskyldning, som ingen betjente kan stå for? Smiley

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #535: 20 Apr 2009, 22:29 »

Nekker, hvad skal man sige til politiet, hvis man bliver stoppet i en fartkontrol? Du må næsten kunne en undskyldning, som ingen betjente kan stå for? Smiley

Håb på at det er en fodboldfan, og sig at du skal skynde dig hjem og se Brøndby spille. (Og håb så på at han ikke holder mod modstanderholdet!)

Caspper
Manager

« Svar #536: 20 Apr 2009, 22:32 »

Hvis det er en kvinde, så sig at din kæreste er ved at føde, så du skal skynde dig.. Det kan kvinderne ikke stå for Smiley

Er det en mand, så er der intet håb.. Opstemt

Nekker
Førsteholdsspiller

« Svar #537: 20 Apr 2009, 23:01 »

Haha... Godt spørgsmål...

Den bedste jeg har hørt er (han kørte 85 i en 50 km/t zone!), at det ikke var hans skyld at bilen kunne køre så hurtigt, så jeg skulle sende bøden til Audi!! Det syge er at han mente det... I øvrigt var han Gentofteborger, så han skulle da slet ikke have en bøde...

Altså... Det var ikke et forslag Absalonsen, for den virkede ikke Smiley

Bare sig du er blind, så du i sagens natur ikke kunne se fartbegrænsningen  Opstemt Grin

plutonium
Manager

« Svar #538: 20 Apr 2009, 23:03 »

Haha... Godt spørgsmål...

Den bedste jeg har hørt er (han kørte 85 i en 50 km/t zone!), at det ikke var hans skyld at bilen kunne køre så hurtigt, så jeg skulle sende bøden til Audi!! Det syge er at han mente det... I øvrigt var han Gentofteborger, så han skulle da slet ikke have en bøde...

Altså... Det var ikke et forslag Absalonsen, for den virkede ikke Smiley

Bare sig du er blind, så du i sagens natur ikke kunne se fartbegrænsningen 
Opstemt Grin

Kunne faktisk godt virke! (kunne jeg forestille mig)

Man giver betjenten et godt grin, og så kan det næsten ikke gå galt! (genialt citat, Nekker! Thumbs Up)

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Yessir
Manager

« Svar #539: 20 Apr 2009, 23:04 »

Ikke at jeg skal opfordre til at komme med undskyldninger når du bliver taget i en fartkontrol. Men "Min kæreste/kone skal føde" har virket mere end en gang for min kammerat...

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 79 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010