Så er det igen tid at høre hvad der sket "over there". Jeg kan fortælle, at vi skal finde ud af hvem der bliver mester i MLS, Det kan dog komme bag på nogen hvem det bliver. Vi skal se om USA kan få det ene point så de kan komme til næste fase i VM-Kval'en og hvem der ellers går videre. Der vil være en masse kåringer samt en tur til Danmark og se hvordan det ser ud for dem. Så der er en del at se til i denne update, so let's begin. Der vil desuden være lavet noget om den opstilingen, ikke taktikken men måden den er skrevet på.

10/10
Ian Russell har afsløret overfor flere Amerikanske aviser, at hans stolthed er på toppen pga. sin landsholds debut. Desuden roser han også landstræneren får at bruge en del unge spillere.
12/10
Den Amerikanske presse forventer storsejr og godt spil af USA når de skal gæste Honduras. Andersen afviser pga. de tidligere udekampe. Han regner dog med at der kommer point på kontoen, så den vidre deltagelse vil være en realitet.
13/10
Arsenals youngster Franklin Simek udtaler til ESPN, som viser kampen, at selvtilliden i den Amerikanske lejr er så stor at alt andet end en sejr ville komme bag på dem.
Kamp. Honduras - USA. Med uafgjort ville bege nationer sikre videre deltagelse. Honduras har været en positiv overraskelse hidtil, som om de kan overraske mod USA, vil du få at se. Først de startende 11.
Howard
Albright
Berhalter
Curtin
Marshall
Reyna (c)
Behncke
Russell
Beasley
Convey
Donovan
Bænken :
Keller
Simek
Bocanegra
Whitbread
Szetela
Ralston
Kirovski
1. Halvleg
Stadion uret når dårligt nok en omgang før dommer Buatois har dømt straffe til gæsterne fra USA. Straffet var måske lidt tyndt, men dømt var det. Donovan kommer med Amerikansk føring efter blot 1 min. Men 3 min. bliver buh'en til jubel blandt hjemmeholdets tilhængere da Melendez bringer Honduras på 1-1 på et lop lige ude foran feltet da Howard var for langt ude. I de næste 20 min. skete der ikke rigtigt noget. Men så erobre Reyna bolden ude på fløjen og sender Convey afsted, han får en halv banelængde og det udnyttes maksimalt 1-2. Herefter kommer Howard og forsvaret på masser af prøver resten af halvleg, men inden spillerne går til pause bliver Honduras' stjerne angriber, Suazo, vist ud for brokkerier. Hans andet gule kort.
2. Halvleg
Trods en mand i underskud, virker Honduras som det mest farlige hold. De har flere store chancer, som enten forsvaret eller Howard tager sig af. Efter knap 20 min. efter pausen må Beasley forlade banen efter et sammenstød. Heldigvis var det ikke noget alvorligt. Men Ralston kom ind istedet, han byttede plads med Convey, som så kom ud på venstrekanten. Senere kom også Szetela og Bocanegra ind istedet for hhv. Reyna og Marshall. Netop Bocanegra fik en uheldig rolle. Da han i det 92 min. begik straffe mod Guevara, fra Metrostars. Han sparker selv, en meget dum ide. Han placerer bolden midt i målet og der stod Howard. Howard ville sætte Donovan afsted men dommeren fik fløjtet af. USA var videre til anden fase.
MoM : Tim Howard, USA
En stolt Howard efter kampen mod Honduras.
14/10
Chicago's Jim Curtin fortæller at hans drenge drøm er gået i opfyldelse, til klubbens hjemmeside.
16/10
Colorado's Pablo Mastroeni synes på vej væk efter et mindre skænderi med en holdkammerat. Spanske Osasuna skulle være interresseret.
Sidste runde i MLS
Chicago 1-0 Colorado
DC United 2-0 Kansas
FC Dallas 0-0 New England
LA Galaxy 0-2 Columbus
Metrostars 4-0 San Jose
Det giver følgende kvartfinaler :
Columbus - Metrostars
Chicago - New England
LA Galaxy - Kansas
Colorado - FC Dallas
Første kamp spilles 23/10. Retur kampene 30/10.
23/10
Første kvartfinale, giver følgende resultater :
Chicago - New England 0-1
Colorado - FC Dallas 2-0
Columbus - Metrostars 2-1
LA Galaxy - Kansas 3-0
30/10
Returkampene
New England - Chicago 2-1. New England videre med 3-1 samlet
FC Dallas - Colorado 1-0. Colorado videre med 2-1 samlet.
Metrostars - Columbus 1-0. Metrostars videre efter straffe konkurrence.
Kansas - LA Galaxy 0-2. LA Galaxy videre med 5-0 samlet.
1/11
Månedens spiller
John Wolyniec, Metrostars
C.J. Brown, Chicago
Ricardo Clark, Metrostars
Månedens mål
Dwayne de Rosario, San Jose - FC Dallas 2/10
Jeff Cunningham, Columbus - New England 2/10
Jeff Cunningham, Columbus - La Galaxy 16/10
2/11
Der mangler en kamp i den første fase af den nordamerikanske VM-Kval. Vi tager imod Haiti hjemme. Truppen til den kamp.
Brad Friedel, Blackburn
Tim Howard, Man Utd.
Kasey Keller, Tottenham
Jeff Agoos, San Jose
Matt Behncke, FC Dallas
Gregg Berhalter, Cottbus
Carlos Bocanegra, Fulham
Steven Cherundolo, Hannover 96
Jim Curtin, Chicago
Chad Marshall, Columbus
Ogucialu Chilioke Onyewu, Metz
Eddie Pope, Metrostars
Chris Albright, LA Galaxy
DaMarcus Beasley, PSV
Bobby Convey, Reading
Landon Donovan, San Jose
Chris Goos, San Jose
Cobi Jones, LA Galaxy
Eddie Lewis, Preston North End
Steve Ralston, New England
Claudio Reyna, Man City
Ian Russell, San Jose
Daniel Szetela, Columbus
Jovan Kirovski, La Galaxy
Brian McBride, Fulham
Taylor Twellman, New England
3/11
Det første afbud til kampen mod Haiti kommer fra Bobby Convey, som melder fra pga. en skade. Ricardo Clark, Metrostars, afløser.
Det store samtale emne er Chris Goos. Mange mener ikke han er god nok til landsholdet. Et andet emne er at der bliver satset ungt.
6/11
Semifinalerne i MLS ender således :
LA Galaxy 2-0 Colorado
New England 1-2 Metrostars
Finalen vil bestå af LA Galaxy og Metrostars. Kampen spilles 14/11 på Rose Bowl i LA.
8/11
Onyewu må også melde fra til kampen mod Haiti med en skade. Jonathan Spector tilføjes i truppen.
9/11
Chicago's J. Curtin melder fra, lige ledes, pga. en skade. Klubkammeraten Cory Gibbs støder til truppen i LA.
14/11
Finalen i MLS spilles.
Hjemmeholdet LA Galaxy stiller op i en 3-5-2 mens gæsterne fra New York stiller op i den "klassiske" 4-4-2. LA Galaxy må regnes som favoritter, bl.a. fordi de har små 50.000 fans med sig.
1. Halvleg.
Kampen er meget lige, og chancer i begge ender. Med tiden lidt kedeligt. Efter et lille kvarter kan venstre wingen Sasha Victorine smutte ud på bænken med en skade. Der skulle gå 30 min. før måltavlen skulle i sving. Der stod 0-1 til New Yorkerne, takket være Wolyniec. Ti min. senere må endnu en LA spiller tilføjes skadeslisten, denne gang er det landsholdsangribere
n Jovan Kirovski. 0-1 ved pausen, og det er blot et af mange mål.
2. Halvleg.
Til trods for to af profilerne hos hjemmeholdet er på skadeslisten kæmper de bravt for det, LA. Men som det er set før IRL får hjemmeholdet en mand vist ud. Til trods for udvisningen, når tilhængerne dårligt nok at buh'e før Ruiz bringer hjemmeholdet tilbage i kampen med blot 5 min. De første 90 min. ender da også 1-1, så der skal ekstra tid til.
Ekstratiden - både 1. og 2. halvleg
Hjemmeholdet LA kæmper som var det deres liv det gjaldt, og igen er det Ruiz som scorer, blot 3 min. er der spillet. Herefter spiller de defensiv for at forsvare føringen. Det holder da også. i 3 min. Wolyniec skyder, Hartmann redder, Vaca scorer på ri-posten. 2-2. Begge holds forsvar virkede mere og mer usikre jo længere der gik, men heldigvis for dem begge endte blev det ikke udnyttet til trods for kæmpe chancer i begge ender. Også skulle der straffe konkurrence til.
Straffekonkurrence.
1-0 Ruiz
1-1 Vaca
2-1 Jones
2-2 Wolyniec
3-2 M. Gonzales
3-3 R. Clark
4-3 Albrugh
4-4 Lisi
5-4 Califf
5-5 Pope
5-5 Torres brænder.
5-6 Arena
New York Metrostars er hermed mestre år 2004.
Wolyniec spillede en god kamp i finalen.
15/11
Kirovski blev jo bekendt skadet i finalen, han erstattes af Conor Casey fra tyske Mainz
16/11
Kirovski's holdkammerat, Cobi Jones, må også melde fra til landskampen med en skade. Stortalent Craig Capano støder til.
Så skal der deles priser ud. 7 stk.
Årets målmand
Scott Vallow, Colorado
Adin Brown, New England
Jon Busch, Columbus
Årets Forsvar
Nat Borchers, Colorado
C.J. Brown, Chicago
Eddie Pope, Metrostars
Årets nye spiller (unge talent)
Ricardo Clark, Metrostars
Arturo Alvarez, San Jose
Chad Marshall, Columbus
Årets topscorer. I MLS.
Igor Simutenkov, Kansas. 18 fuldtræffere
Jaime Moreno, DC United. 18 kasser
Damani Ralph, Chicago. 16 mål
Året manager
Steve Sampson, LA Galaxy
Dominic Kinnear, Metrostars
Årets MVP (Mest værdifulde spiller)
Nat Borchers, Colorado
C.J. Brown, Chicago
Eddie Pope, Metrostars
Årets mål
Ante Razov, Chicago - New England 8/5
Jaime Moreno, Dc United - Columbus 8/5
Taylor Twellman, New England - Metrostars 17/4
Beasley håber på at kunne ydmyge Haiti godt og grundigt.
Ralston har måtte melde fra pga. en skade. DC United's Ben Olsen tager den lange tur til LA.
Nat Borchers løb med 2 af de 7 priser. Imporende.
17/11
Kamp. USA - Haiti. USA er sikre på videre deltagelse, så der er ikke noget pres på dem i dagen kamp.
Keller
Cherundolo
Gibbs
Marshall
Specor
Clark (c)
Albright
Capano
Beasley
Goos
Casey
Bænken :
Friedel
Agoos
Bocanegra
Pope
Reyna
Szetela
Twellman
1. Halvleg
Haiti havde en meget lille chance for at kunne gå videre, det krævede dog sejr samtidig med at Honduras skulle tabe til Cuba. Det er tydeligt at se at de vil fremad på banen og de kommer også til flere chancer i starten af kampen. Efter 12 min. begår Spector, lidt klodset, frispark. Forsvarspilleren Cattet hugger igennem, den rammes af Beasley og 0-1 til gæsterne. Herefter er det som om at Haiti går i stå og USA presser på. Hjørne. Talentet Capano sparker det og indenover står Casey, 1-1. Hans første mål i landsholdssammenhæn
g.blot 5 min. efter Haiti kom i front. Efter 35 min. begår Haiti's målscore, Cattet, straffe mod Goos. En gylden chance for at komme i front, Casey brænder. Herefter kommer ingen af holdene rigtigt til noget. 1-1 ved pausen.
2. Halvleg.
I pausen havde Amerikanerne brugt alle 3 udskiftninger. 2 af dem var i forsvaret. Marshall og Spector måtte på bænken, de fik selvskab af Albright. Ind kom Reyna, Agoos (c) og Pope. Så kom der mere kontrol i forsvaret. Spector var også tæt på en udvisning, må slap heldigvis for den. 2. Halvleg er ikke meget at råbe hurra for. Og Haiti bliver hermed det første hold til at tage point på Rose Bowl. Noget de ikke kunne bruge.
MoM : Beasley
Casey blev både helten og skurken i hjemmekampen mod Haiti.
Stillingen i de 3 grupper. Lidt overraskende at Canada, Jamiaca og Costa Rica allerede må lade livet.
Sådan ser fase 2 ud i den nordamerikanske VM-Kval.
Desuden er 3 træningskampe blevet aflyst, da vi (USA) skal spille VM-Kval kampe. Det drejede sig om følgende :
Belgien (ude)
Martinique (hjemme)
Puerto Rico (hjemme)
Som lovet, tager vi et kig til det danske og ser hvordan de klarer deres gruppe.
Den store "helt" for Danmark er højrewingen Dennis Rommedahl, som har scoret 66,6% af målene eller rettere 4.