home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 443 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Rossoneri il Diavolo!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Rossoneri il Diavolo!  (Læst 26777 gange)
Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #30: 28 Nov 2008, 15:20 »

Jeg håber jeg kan få presset en update eller to ind idag. Lektier er der rigeligt at for tiden, og skal også til indendørs fodbold kl 19.
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #31: 28 Nov 2008, 16:19 »


Nedturen væk?
18.9.08

1.runde i Uefa cuppen var kommet. Hertha Berlin, hvis sæson ikke går for godt, havde trukket Timisoara fra Rumænien. Første kamp skulle spilles i Rumænien, og Hertha var rejst derover for at vinde den kamp. Attituden var der også, og Voronin kan bringe Hertha foran 0-1, og Hertha vinder kampen 0-1. Returopgøret på Olympiastadion er om 14 dage. Vinderen der, ryger i Uefa cup gruppespillet.

Så var det Leverkusen som kom på besøg. Og det var en speciel kamp, for især én spiller. David Santon, som Hertha har lejet på en aftale som løber til enden af sæsonen, ville få en debut i dag. Man må sige han gjorde det fremragende i en første halvleg, som ender 0-0, men med Leverkusen dominans.

I anden halvleg ville Leverkusen dog få bragt sig foran. Den unge tysker Patrick Helmes, som har været den bedste for Leverkusen denne sæson med 7 mål, skyder Bayern i front. Lidt senere er det chileneren, Arturo Vidal som header Leverkusen i front, og Leverkusen vinder 0-2, og Hertha har tabt endnu engang, og ligger nu nummer 15.

Den dårlige position skulle bare rettes op mod Gladbach i den tyske pokalturnering i 2. runde.
Efter 8 minutter, bringer Rosler Gladbach foran, og Hertha så ud til at ryge ud allerede i 2.runde. Og det var også hvad der ville ske. Selvom Hertha pressede på i anden halvleg lukkede Rosler igen, kampen med 1 minut tilbage, og Hertha var ude. Meget skuffende.

Mercedes Benza Arena, var stadionet hvor 2 hold skulle møde hinanden. Kriseramte Hertha Berlin, mod sidste års vindere Stuttgart. Tyrkeren Basturk havde mange gode forsøg. Blandt andet havde han 3 stolpe skud, men i 4. forsøg lykkedes det altså at få prikket den ind. Basturk sender et mislykket hovedstød ind i kassen. 1-0.

Anden halvleg blev Pantelic sendt ind, fordi han måtte gå ud med nogle problemer med anklen mod Gladbach, og var altså tilbage i dag igen. Heldigt for Hertha, for han skulle blive helten med et hovedstød på hjørnespark i aller sidste minut, og Hertha havde fået et point.


Krisen er ramt i Hertha Berlin. Fans og bestyrelsen i Hertha Berlin er utilfreds, med præstationerne i ligaen hvor man ligger på en skuffende 15.plads. Fansene og bestyrelsen havde forventet en meget bedre sæsonstart hvor man forventede at ligge i den øverste del af tabellen. Indkøbene har dog stillet utrolig tilfredshed hos ledelsen og fansene, men det øverste punkt af utilfredsheden er præstationerne i ligaen. 2 point er ikke nok at have skaffet sig. I europæisk fodbold, går det og fremragende. Man har spillet sig halvt videre til gruppespillet, og det forventer man dog også som det minimale hos ledelsen. Nu går man og snakker om en ny træner. Favre har ikke haft de største bekymringer, og det samme med spillerne.

Lucien Favre:

’’Hvordan syntes du det går her i Hertha?’’
’’Det er da klart, at vi må indrømme det ikke går specielt godt her i ligaen, og samtidig hvis man spørger fansene er deres svar jo også bare, ’’skuffende’’. Derimod syntes jeg vi trives rigtig godt til træningerne. Der er ingen sure miner, også selvom vi har tabt ugens seneste kamp. Moralen her i Hertha er faktisk positiv, hvis man tager i betragtning af vores præstationer. Der er jo mange hold der har nogen sure spillere, eller nedtrykte spillere pga. et nederlag, eller er på en nederlagsrække.
Så alt i alt vil jeg ikke sige det går dårligt eller godt. Jeg er overbevist om, at vi bare mangler nogen nye spillere’’

’’Tror du, du er i Hertha til slutningen af sæsonen?’’
’’Det er svært at sige. Alt kan ske i fodbold. Jeg elsker Hertha Berlin. Det er en fantastisk fodboldklub. Det samme er byen. Masser af flotte kulturer og flinke mennesker. Men jeg ser ikke mig selv i en anden klub efter sæsonen. Det er op til ledelsen’’

Arne Friedrich:

’’Hvad syntes du om samværet i Hertha?’’
’’Jeg syntes det er godt. Det er en fornøjelse at spille her, og alle er flinke her’’

’’Hvad syntes du om, at i har en dårlig præstering i ligaen’’
'’Det går ikke for godt må vi konstatere. Vi må bare klø på, og hele tiden tro på det. Det nytter ikke at give op allerede. Vi er så tidlig på sæsonen, og vi bliver stadig nød til at holde gejsten oppe, for det er en fornøjelse at komme til træning. Jeg syntes vores træner, Favre, ikke skal hænges op på det. Det er os der skal tage os lidt sammen, og giv ris og ros til hinanden, og hjælpe vores træner med at komme ud af krisen’’

« Seneste Redigering: 28 Nov 2008, 18:29 af Dasmessi » Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #32: 28 Nov 2008, 17:23 »

Resultaterne er jo ikke ligefrem med dig, desværre.
Jeg kan ikke lide at du har valgt at gøre det til en "tykkere" skrift, der hvor Lucien og Arne siger noget. Det passer ikke helt ind. Derudover vil jeg anbefalde dig at læse dine updates igennem en eller to gange mere. Jeg synes der er nogle fejl, men det kan også godt bare være mig Wink Opstemt
Grafikken ser dog rigtig god ud, så det er godt se. Jeg vil selvfølgelig blive ved med at læse dine updates..
Men jeg håber da at det går bedre for dig i Berlin Smiley
« Seneste Redigering: 28 Nov 2008, 17:30 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #33: 28 Nov 2008, 18:29 »

Nej det må man sige de ikke er. Håber virkelig de kommer. Og at jeg ikke bliver fyret Thumbs Up
Det der med tykkere skrift, vil jeg måske lige rette. Og mange tak fordi du vil blive ved med at læse med. Og mange tak Thumbs Up
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #34: 28 Nov 2008, 20:46 »

Dasmessi: Flot blog, hvor det ser ud til at resultaterne ikke ligefrem er på vej... Og ja, mon ikke du burde fyres, hehe. Det som Vestjyde skrev, med de tykke ord, syntes jeg var rigtigt, og dejligt at du så slettede. Hvilket giver et indblik i, at du vil have det bedst for os læsere, DEJLIGT!

Men som sagt er resultaterne der ikke, og jeg er sådan set også  lidt skuffet over de transfers du lavede, før sæsonstart. Da jeg gerne så du hentede flere, men billigere spillere, end kun Gabri, eller hvem det nu var.

Grafikken er meget flot, og ikke mindst meget simpel, som jeg ELSKER! Billederne ser ud til at være valgt med omhu, og dette er også et plus, for denne fantastiske blog, som jeg mener kan nå endnu længere end den er nu, med vilje og gåpåmod, selvom du bliver fyret, og må søge andetsteds.

Der er dog også sine minusser i bloggen, bl.a. updatesenes længder, som jeg syntes er en tand for lang, og jeg så derfor gerne du måske kunne cutte dem over, og lave 2 mindre, det syntes jeg ville være helt kanont, og gøre bloggen et lille pift bedre.

Dit valg af Favre som manager, er genialt, da jeg syntes det er fedt at en så gammel og underlig mand bliver manager, det er sejt lavet.

Så alt i alt en blog, som helt klart kan nå langt, og måske blive en med flest læsere i fremtiden, hvis ellers du holder humøret oppe, og tager imod det mindre gode kritik, som trods alt altid vil komme i blogs. KIU MATE!
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #35: 28 Nov 2008, 20:50 »

Tusind tak :O!
Er rigtig glad for den ros der. Updatesnes længde vil jeg tage til mig, og måske lave dem lidt kortere, og måske i 2.
Er rigtig glad for du kan lide grafikken, men topbannerne er lavet af den flinke Cesc, og resten er lavet selv af mig Smiley.
Indkøbene kan jeg godt se allerede, at de måske ødelægger holdet lidt, men jeg håber Sneijder og Santon bliver gode på et tidspunkt.
Mange tak!
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #36: 28 Nov 2008, 20:51 »

Tusind tak :O!
Er rigtig glad for den ros der. Updatesnes længde vil jeg tage til mig, og måske lave dem lidt kortere, og måske i 2.
Er rigtig glad for du kan lide grafikken, men topbannerne er lavet af den flinke Cesc, og resten er lavet selv af mig Smiley.
Indkøbene kan jeg godt se allerede, at de måske ødelægger holdet lidt, men jeg håber Sneijder og Santon bliver gode på et tidspunkt.
Mange tak!

Jeg vil ikke sige de ødelægger holdet, men at du kunne have handlet "bedre" ind...
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #37: 28 Nov 2008, 20:57 »

Jaja selvfølgelig!
Men tak for det alligevel. Det er altid dejligt med noget man kan lave om Peace
Update om 30min ca.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #38: 28 Nov 2008, 21:02 »

God blog. Som sagt tidligere, er resultaterne ikke lige med dig, men jeg tror du kan få det hele vendt. Grafikken er simpel og god. Flot skrevet osv. Er også enig med Yoggidk angående det med længden at dine updates, men det er jo en smagssag om man vil have lange eller korte updates. Men synes selv at den måske blev en tand for lang, men det er jo bare min mening.

Men rigtig flot blog, KIU.
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #39: 28 Nov 2008, 21:04 »

Mange tak skal du have Motz.
Igen ligesom med Yoggidk, at mine updates er måske for lange, og jeg vil forsøge at gøre dem mindre nu, eller lave dem i en deling. Altså 2 stykker.
Mange tak!
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #40: 28 Nov 2008, 23:00 »


Nu skal sejren komme!
1.10.08


Returopgøret mod Timisoara var kommet. Hertha som havde vundet det første opgør med 0-1 i Rumænien, havde det bedste udgangspunkt, og startede også som lyn og torden. Kritikramte Voronin, kan med sine støvler bringe tyskerne i front efter bare 5 min. Næste scoring tilfaldt Voronin, og 2-0 efter bare et kvarter.
I anden halvleg skulle rumænierne få reduceret og måske skabe en spændende afslutning på kampen. Timisoara scorer via hjælp fra Simunic som uheldigt får rettet et spark af fra distancen og 2-1.
Kampen ender 2-1 til Hertha og er sammenlagt videre til Uefa cup gruppespillet som der trækkes lod om d. 5. oktober.

Lodtrækningen fandt sted i Moskva. Favre og hans assistent, Gämperle, var taget derned og de ventede bare på at se deres hold ryge op af bowlen. Da det var tid til at finde ud af hvem der skulle spille i Gruppe F, blev Hertha nævnt som det første hold i den gruppe. Resten af holdene var Tottenham, NEC Nijmegen, Dinamo Bucaresti og Slavia Prague.
Herthas kampe skal foregå således mod deres gruppes hold:
Tottenham(H), NEC(U), Slavia Prague(H) og Dinamo(U)
FC København og FC Midtjylland formåede også at kvalificere sig til gruppespillet.


Olympiastadion var stedet hvor Hertha Berlin og Bielefeld skulle spille imod hinanden. Hertha som var kriseramt, skulle altså møde godtspillende Bielefeld.
Det var også til at se i kampen, hvem der trives bedst i ligaen. Lamey får tilskaffet sig et frispark på kanten af feltet, begået af Simunic, og han sender et skud af sted som kun lige går fri af overliggeren.

I anden halvleg pressede Bielefeld endnu mere på. Lamey formår dog at score på sit andet frisparksforsøg. Næsten samme sted sender han et placeret skud af sted, op i hjørnet med den, og 0-1. 2 min senere scorer samme Lamey igen på en friløber.
Lidt håb kom der for Hertha til sidst, da Kacar reducerer i overtiden. Kampen ender 1-2 og Hertha jagter stadig den ligasejr.


Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #41: 28 Nov 2008, 23:10 »

God update igen. I UEFA Cup gruppespillet tror jeg godt du kan få 2. pladsen, men Tottenham bliver dog svære at slå, tror jeg. Ærgeligt, at det ikke går særlig godt i ligaen, men bare klø på. Hvis du bliver fyret synes jeg du skal fortsætte, og prøve at finde en ny klub.

Men KIU.
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #42: 28 Nov 2008, 23:11 »

Har skam også tænkt mig at fortsætte hvis jeg bliver fyret. Det er noget lort med resultaterne, men kan allerede lige afsløre nu, at min første ligasejr er kommet! Thumbs Up
Tottenham bliver svære ja, men regner med at gå videre.
Mange tak.
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #43: 28 Nov 2008, 23:26 »


Sejren er kommet!
19.10.08


Hertha jagtede stadig deres første ligasejr. En meget skuffende sæsonstart har sat dens præg. Hertha ligger i øjeblikket nummer 16, inden dagens møde i Cottbus mod netop Cottbus som ligger en plads over Hertha, nemlig 15.
Kampen startede meget lige, og kom dog kun frem til nogle enkelte chancer og første halvleg ender 0-0.

Efter pausen blev Voronin sat ind, i stedet for en meget form nedadgående Raffael. Han ligner en mand som måske bliver sat af førsteholdet. Det var et meget klogt træk af Favre at sætte Voronin ind, for med en flot enkeltmandspræstati on af ham, bliver han nedlagt og dommeren peger på pletten. Cottbus forstår intet, og Voronin går til bolden og 0-1. En forløsning for Hertha og de medrejsende fra Berlin. 3 min inde i overtiden tager dommeren fløjten i munden og fløjter kampen af. Hertha har fået deres første ligasejr!

Uefa cup gruppespillet var det Hertha nok kunne juble mest over. Det var deres bedste præstation indtil videre i sæsonen, og Tottenham var modstanderen som havde rejst over til Olympiastadion. 70.000 tilskuere kunne få klemt sig ind på stadion.
Hertha var magtesløs i første halvleg. Den lille kroatiske tekniker, Luka Modric header englænderne i front på et hjørnespark fra Jenas efter 11 min. Drobny rykkede spillerne fremad, da han var blevet anfører i dagens anledning, pga. Kacar sad uden for med ankelproblemer.

I anden halvleg bragte Tottenham sig foran til 0-2. Roman Pavlyuchenko viser hvor dygtig han er til enkeltmandspræstati oner og lægger den køligt ned forbi en fremstormende tjekkisk keeper. Kampen ender 0-2 og Hertha skal til at tage sig sammen med få point i gruppen.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Flaget skal blafre!
« Svar #44: 29 Nov 2008, 14:16 »

Det var dejligt med en sejr, efter lidt af en tørke, flot blog Smiley KIU!
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010