home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 885 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Oranje
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Oranje  (Læst 1409 gange)
Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Oranje
« : 04 Maj 2006, 23:27 »


d.9.2.2005




Chok i Holland!


I dag kom chokket som ingen havde ventet på. Marco van Basten er tidligere Hollandsk landstræner fra dags dato. Marco van Basten var kommet I unåde med truppen, og den tekniske stab. Det førte til en tidlig afslutning på hans landshold karriere. Men man kunne samtidig også præsentere holdets nye træner. Og det var her den største overraskelse var. Den tidligere Anderlecht, Stuttgart og Feyenoord spiller Arie Haan blev præsenteret som den nye træner. Haan nåede at spille 35kamp og scorer 6mål for Holland, I sin tid som aktiv. Nu skal han fører Holland frem til VM I Tyskland I 2006.

Om Arie Haan kan løfte arven fra de ”gamle” dage hvor Holland vandt EM guld, det må tiden vise. Men han skal helt sikkert nok regne med opbakningen fra de Hollandske supporter, som vil være den ”tolvte” mand for holdet. Arie Haan får sin debut som landstræner når Holland d.23.3 skal en tur til Rumænien, I deres første kvalifikationskamp.




Kommer Holland til VM?

”Det er specielt at skulle stå I spidsen for det hold man selv engang har spillet for. Men det er en opgave som kræver tid, og megen koncentration. Vi skal simpelthen til VM, det er der ingen tvivl om, vi har en trup som har erfaringen og ungdommen, så der er ingen vej udenom.”


Kommer der overraskelser I din første trup?

”Overraskelser og overraskelser. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på. Men jeg kan sige at spillerne skal yde mere end bare 100 %, hvis man vil have en ”stam” plads på holdet. Der skal altid være konkurrence på et hold, det er den måde man opbygger et vinderhold.”


Kan vi komme til at se et Hollandsk mandskab, som er på højde med det som med holdet fra 1988?

”Det vil jeg ikke spå om. Chancen er der hvis spillerne vil yde deres bedste og lidt mere. Hvis vi så får den hold ånd som man havde dengang, så er chancen der. Men det er svært at spå, men vi kan vel se det efter VM.”

« Seneste Redigering: 04 Maj 2006, 23:29 af KaTaNkA » Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #1: 05 Maj 2006, 00:06 »

Landsholdsblog...ik ke tosset...  Wink
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #2: 05 Maj 2006, 00:24 »


d.20.3.2005




Holland klar til Rumænien.


I dag kunne Arie Haan præsentere sin første landsholds udtagelse. Og det var ikke med de helt store overraskelser. Haan havde valgt et rutineret holdt, men de en del unge spillere. Han er allerede i gang med et generations skifte, som man håber lykkes så holdet kan høste store triumfer.

”Det er en trup som skulle kunne spille lige op med hold som Brasilien, Argentina, Spanien osv. Men vi skal ikke ligge os ned op pakke os, det lyder spiller truppen ikke til. Derimod prøver vi et nyt system som gerne skulle kombinere det offensive med det defensive, men nu må vi se hvordan det kommer til at virke, der er jo ingen garanti i fodbold. Oppe foran har vi jo nogle af Europas farligste angribere, så der har vi allerede en kamp, men jeg vil prøve at give dem alle sammen en chancen for at vise deres værd.”





De udvalgte lyder som følgende:

Målmand:
Edwin van der Sar(Manchester United) og Maarten Stekelenburg(Ajax Amsterdam)

Forvar:
Joris Mathijsen(AZ Alkmaar), John Heitinga, Nigel de Jong, Hedwige Maduro(Ajax Amsterdam), Wilfred Bouma(Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst(FC Barcelona), Khalid Boulahrouz(HSV), Andre Oijer(PSV), Jan Kromkamp(Villarreal) og Kevin Hofland(VfL Wolfsburg)

Midtbane:
Denny Landzaat(AZ Alkmaar), Wesley Sneijder(Ajax Amsterdam), Mark van Bommel(FC Barcelona), Arjen Robben(Chelsea), Rafael van der Vaart(HSV), Ugur Yildrim(Heerenveen), Phillip Cocu(PSV) og Edgar Davids(Tottenham).

Angreb:
Ryan Babel(Ajax Amsterdam), Robin van Persie(Arsenal), Roy Makaay(FC Bayern), Dirk Kuyt(Feyenoord), Ruud van Nistelrooy(Manchester United) og Jan Vennegoor of Hesselink(PSV).





Kan Rafael van der Vaart og Ruud van Nistelrooy finder nøglen til Hollandsk succes? Eller skal der andre spillere til? Det bliver det helt store spørgsmål når Holland løber på banen i Rumænien. Kan Arie Haan få sin ønske debut? Det er endnu en af de store spørgsmål som vil blive besvaret.





Rafael. Hvordan ser du chancerne på Hollandsk dominans i Rumænien?

"Chancerne ser gode ud, med denne trup burde det ikke gå galt. Men i fodbold kan alt ting ske, og det skal vi være beredte på at det kan ske. Men vi skal bare ud og spille ”vores” spil, selvom at vi er væk hjemmefra. Men med en angriber som van Nistelrooy på toppen, så kan alting ske.”

Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #3: 05 Maj 2006, 00:45 »

Go' blog! Hollandske landshold er en skæg men overkommelig mundfuld tror jeg Smiley
Logged

Go you Gunners!

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #4: 05 Maj 2006, 09:28 »


Kvalifikation

d.26.3.2005




Rumænien - Holland 2-4(1-2)

1-0 Dumitru Laurentiu Rosu
1-1 Roy Makaay
1-2 Arjen Robben
2-2 Florin Bratu
2-3 Dirk Kuyt
2-4 Roy Makaay


Så kom dagen hvor Arie Haan skulle stå i spidsen for Holland i hans første kamp. Det var ikke den nemmeste opgave han skulle klare, men heller ikke den sværeste. Men kampen var alligevel en ”6points” kamp. Hvis Holland tabte så ville de have lukke Rumænien ind i kvalifikationen igen, og hvis de vandt, så ville det se skidt ud for Rumænien.


Opstilling


van der Sar

de Jong   Oijer   Heitinga   van Bronckhorst

Robben   Landzaat   Davids   van Persie

Makaay   van Nistelrooy


Det var ikke en speciel køn start kampen fik. Efter 15min havde Holland stadig ikke haft et skud på mål, mens Rumænien havde spillet sig til en del afslutninger. Det var faktisk Rumænien som styrede kampen det meste af først halvleg, Holland kom aldrig op i det gear som der skal til for at komme til VM. Efter små 20minutter Rumæniens Rosu som kunne bringe Rumænien fortjent foran 1-0. Dette var en kold dukkert for Holland, som nu skulle frem på banen. Men der skulle heller ikke gå mere en 3minutter før der var balance i regnskabet. Roy Makaay fik en fri løber, og med et elegant lob over Rumæniens keeper, kunne han gøre det til 1-1. Dette fik Rumænien til at falde i moralen, og det kunne Holland udnytte. Arjen Robben udnyttede et hul i Rumænernes forsvar, og kunne sikkert bringe Holland i spidsen af kampen. Mere blev det ikke til i en halvleg hvor Rumænien burde have været foran. I halvlegen skiftede Haan van Nistelrooy ud med Dirk Kuyt, og det skulle vise sig at være et godt skifte. Men som i første halvleg var det igen Rumænien som sad på kampen de første 20-25min. Det fik de også udnyttet efter 53min ved Bratu. Så var det liv og glade dage hos de Rumænske tilskuere. Men som altid varede glæden kort. Denne gang var det indskiftede Dirk Kuyt som kunne sende Holland i spidsen endnu en gang, med målet til 3-2. Resten af kampen var en rodet affærer. Rumænien ville frem på banen og havde det udlignende mål, mens Hollænderne ville kører den hjem. I de sidste 10min stod der Rumænien på det hele. De pressede og pressede, men lige lidt hjalp det. Holland slog kontra og Makaay kunne scorer sit andet mål og slå holdets sejr fast. En kamp som Rumænien kun kan have noget ud af, selvom at det blev til et bittert nederlag.




Tillykke med din første sejr. Det holdt lidt hårdt?

"”Det holdt rigtig hårdt, men spillerne gave aldrig op, og den kan de så høste frugterne af nu. Det var ikke en specielt køn kamp, men det er jo resultatet i sidste ende der tæller.”

Du spiller en 4-4-2. Er det en nye ”æra” som begynder?

”Det vil jeg ikke sige. Vi følger bare med i den ”moderne” måde at spille fodbold på. Enten kan man lide en 4-4-2 eller også hader man den. Men du kan jo se at vi fik en sejr, og det er dem som tæller.”

Du starter uden en van der Vaart. Hvorfor?

”Lige pt. Er han ikke i den form som vi gerne så ham i. Men det er rigtig at han er en vigtig spiller for os. Men du kan jo se at der er mange andre som kan løfte hans arbejde. Jeg vil gerne fremhæve en Arjen Robben som spillede en god kamp. Men desværre fik han en skade til sidst i kampen, og nu må vi se om han er klar til kampen mod Armenien."
« Seneste Redigering: 05 Maj 2006, 10:01 af KaTaNkA » Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Oranje
« Svar #5: 05 Maj 2006, 15:40 »

Rigtig lækker blog. Er vild med den måde du stiller den op på, men jeg synes du skal komme med kampreferat før resultatet - det giver lidt ekstra spænding.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #6: 05 Maj 2006, 15:49 »

Rigtig lækker blog. Er vild med den måde du stiller den op på.

Lige mine ord  Thumbs Up
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #7: 05 Maj 2006, 15:52 »

Det ser dælme godt ud  Thumbs Up Det her er helt bestemt ( endnu ) en blog jeg vil følge med i  Opstemt
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #8: 05 Maj 2006, 16:05 »

Ja, det er en rigtig fed måde du stiller bloggen op, og det bliver spændende at følge dit landshold.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Oranje
« Svar #9: 05 Maj 2006, 16:21 »

Dejlig læsning. KaTaNkA lyder jo også en smule hollandsk.

Lad os håbe at du kan gøre det en smule bedre end United-Styrer med Danmark =).
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #10: 05 Maj 2006, 16:49 »

Uhh...Smiley Rigtig god blogKaTaNkA...Held og lykke med WC Smiley
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

United-styrer
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #11: 05 Maj 2006, 16:55 »

Dejlig læsning. KaTaNkA lyder jo også en smule hollandsk.

Lad os håbe at du kan gøre det en smule bedre end United-Styrer med Danmark =).

Det er sort uheld! Wink

Rigtig lækker start, KaTaNkA Thumbs Up
Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #12: 05 Maj 2006, 23:12 »


Kvalifikation

d.30.3.2005






Holland - Armenia

Tilskuer på Amesterdam ArenA: 50786



Bare 4 dage efter triumfen i Rumænien skulle Holland igen rejse sig, denne gang imod en nemmere modstander, nemlig Armenien. Et hold som ikke skulle kunne give Holland så mange problemer. Der var kun ændret på 2 pladser i forhold til holdet som startede imod Rumænien. På midtbanen var Wesley Sneijder kommet ind i stedet for den skadede Arjen Robben, mens Dirk Kuyt havde skubbet Roy Makaay ud af truppen efter sin indsats i Rumænien.


Opstilling


van der Sar

de Jong   Oijer   Heitinga   van Bronckhorst

Sneijder   Landzaat   Davids   van Persie

Kuyt   van Nistelrooy


Som man havde forventet så var der kun ET mandskab på banen, og det var ”drengene” fra Holland. Allerede efter 2min skulle man op af stolene, da Ruud van Nistelrooy satte hovedet på et indlæg fra Dirk Kuyt ved forreste stang. Så var Armenien ligesom forberedt på resten af kampen. Men det skulle blive værer for Armenierne. Efter 8minutters spil kunne keeper Berezovskiy hente bolden ud af nettet igen. Denne gang var det van Persie som stod for oplægget til Dirk Kuyt, som brugte hovedet rigtig, 2-0. Derefter havde Hollænderne en del chancer og en masse misere. Men efter 21min kunne man igen juble, igen var det Dirk Kuyt som var i oplæggerens rolle. Denne gang faldt bolden ned til Landzaat som fra kanten af feltet kunne banke bolden ind til 3-0. Så skulle man tro at Armenien ville pakke sig, så de ikke kom hjem med et kæmpe nederlag, men nej. De spillede stadig deres eget spil, nu måtte det briste eller bærer for dem. Man skulle 15minutter længere frem i kampen før der kom endnu et mål, endnu en gang var Dirk Kuyt i målscorerens rolle. Denne gang var det van Bronckhorst som fra midten af banen kunne finde en tæt markeret Dirk Kuyt, som viste styrke og headede den ind til 4-0. 3minutter før pausen kunne de Hollandske supportere igen se Oranje sende Amsterdam ArenA i ekstase. Ligesom alle de andre gange så havde Dirk Kuyt endnu en gang en fod med i målet. Et forsøg midt i feltet blev reddet af Armeniens keeper, også kunne van Nistelrooy skyde Holland på 5-0 inden pausen, som også blev pause stillingen. Efter pausen var det et ”tamt” Holland som kom på banen, som brændte et hav af chancer. Armenierne kunne være glade for at det ikke blev i ligeså stort stormløb mod deres mål som i de første 45minutter. Men Oranje skulle juble en enkelt gang mere i kampen. Efter 70min scorede Ryan Babel som var blevet skiftet ind i stedet for Dirk Kuyt kampens mål. Med et følt spark over i det lang hjørne kunne han scorer til 6-0. Mere blev det ikke til i en kamp hvor Holland viste klassen i de første 45minutter. Og hvis Holland kan holde denne form resten af vejen, så er det et skræmmende Hollandsk landshold vi kommer til at se i Tyskland.




Ruud. Tillykke med at blive MoM. Hvorfor er det lige i sænker tempoet i anden halvleg?

”Tak. Vi ved at vi har vundet kampen, så vi vil ikke ud og ”ødelægge” os selv. Vi får også af vide af vores træner at vi bare skal ”trille” den hjem. Så vi kunne fokusere på vores klub kampe.”

Det ser ud til at dig og Dirk Kuyt har fundet et godt samarbejde. Er det rigtigt?

”I dag gik det godt. Han er en spiller som ikke ser ud til at være særlig god teknisk, men man skal ikke undervurdere ham. Det så i jo i dag. Samtidig med er han også utrolig krops stærk, og på hovedstød er han giftig. De 2 mål han prikker ind i dag er jo med hovedet, så hvis vi kan holde denne standard så bliver det sjovt.”

Nu har i jo fået en god start med Arie Haan. Hvad er forskellen mellem ham og van Basten?

”Han har jo været landstræner en gang inden han kom hertil, så han har jo erfaring fra andre kampe. Men han har også en god dialog mellem spillere og træner staben, og det er meget vigtigt når man kommer hjem fra klubberne.”

Held og lykke med at komme til VM?

”Tak skal du have.”


Holland - Armenien 6-0(5-0)


1-0 Ruud van Niselrooy
2-0 Dirk Kuyt
3-0 Denny Landzaat
4-0 Dirk Kuyt
5-0 Ruud van Nistelrooy
6-0 Ryan Babel


MoM: Ruud van Nistelrooy



Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #13: 05 Maj 2006, 23:19 »

Uhhh, det ser godt ud Smiley

Kunne dog godt tænke mig at se en Ron Vlaar i forsvaret på et tidspunkt Wink

btw. så er det - som tidl. nævnt af andre - godt sat op  Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #14: 05 Maj 2006, 23:34 »

Uhhh, det ser godt ud Smiley

Kunne dog godt tænke mig at se en Ron Vlaar i forsvaret på et tidspunkt Wink

btw. så er det - som tidl. nævnt af andre - godt sat op  Thumbs Up

Ron Vlaar skal nok komme i truppen på et tidspunkt. Men som du kan se så startede jeg spillet i Februar 2005, så den hollandske liga og alle de andre er ikke igang, så han har ikke udviklet sig endnu Thumbs Up

Men tak for den dejlig ros... Skal nok kører den videre i samme stil resten af vejen..
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010