home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 681 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  '6' The Light Brigade
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: '6' The Light Brigade  (Læst 5399 gange)
motZ
Gæst
 
'6' The Light Brigade
« : 22 Nov 2008, 19:08 »



For Sunderland fans er klubben deres liv og passion. Sunderland har en lang og stolt historie som går helt tilbage til 1879. Klubben blev stiftet af skolelærer James Allan under navnet Sunderland and District Teachers' Association Football Club. Det første trofæ kom i 1892, hvor det engelske mesterskab kom i hus. Derudover er det engelske mesterskab også hentet hjem i 1893, 1895, 1902, 1913 og 1936. FA Cuppen er blevet vundet to gange, i 1937 og 1973.
I slutningen af 1900 tallet blev klubben omtalt ”Team of all the talents”, da klubben havde mest succes. Hvis man kigger på Sunderland lige nu, vælter det ikke ligefrem ind med trofæer, da det er 35 år siden de sidst vandt noget som helst. I byen Sunderland, er der kun et tilholdssted for indbyggerne, og det er selvfølgelig Stadium of Light, Sunderland’s hjemmebane. Her er der plads til knap 49.000 tilskuere. Af tidligere danske spillere, kan den danske landsholds målmand, Thomas Sørensen nævnes. Han spillede for klubben fra 1998 til 2003. Alt kommer efter fodbold i Sunderland. Fodbolden betyder alt der. Det eneste der mangler, er at de kommer tilbage på tronen som tophold i England. Fansene vil have pokaler i skabet igen.

Velkommen til en blog om Sunderland.




Tak til:
Dasmessi for banners og for hjælp i forberedelserne.
Og til -LFC- for banners også.



« Seneste Redigering: 30 Nov 2008, 15:25 af motZ » Logged

enged
Gæst
 
Sv: The Light Brigade
« Svar #1: 22 Nov 2008, 19:13 »

Det skal nok blive spændene at følge, kan godt lide den måde du har lavet din intro på Smiley

Jeg vil helt sikkert følge med
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: The Light Brigade
« Svar #2: 22 Nov 2008, 19:28 »

Så kom du op med en blog. Ser rigtig godt ud, Motz. Som ny blogskriver, glæder jeg mig meget til at se hvad du kan gøre, med Sunderland. Glæder mig!
God intro og flot banner  Hævet Øjenbryn Thumbs Up
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: The Light Brigade
« Svar #3: 22 Nov 2008, 19:32 »

Udemærket intro, bliver helt sikkert sjovt at følge dig som blogskrivert, motZ!

Godt klubvalg må man sige, Sunderland er en spændende klub, og de bliver sjove at høre om. Bryder mig godg ikke om dit banner, billedet er for dårlig kvalitet Smiley
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: The Light Brigade
« Svar #4: 22 Nov 2008, 19:40 »

Udemærket intro, bliver helt sikkert sjovt at følge dig som blogskrivert, motZ!

Godt klubvalg må man sige, Sunderland er en spændende klub, og de bliver sjove at høre om. Bryder mig godg ikke om dit banner, billedet er for dårlig kvalitet Smiley
Det er mig der har givet det for meget Sharpen Smiley
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: The Light Brigade
« Svar #5: 22 Nov 2008, 19:41 »

Det er mig der har givet det for meget Sharpen Smiley

Man kan se på billedet, at det er dårlig kvalitet, for normalt ser et billede ikke sådan ud efter sharpen Peace Men det er nok også svært at finde højkvali's Sunderland pics Smiley
Logged

motZ
Gæst
 
'1' The Light Brigade
« Svar #6: 22 Nov 2008, 20:23 »



- Ukendt dansker overtager trænerposten i Sunderland
En ung, ukendt dansker har skrevet under med Sunderland, der sidste sæson blev nummer 15.
Danskeren, Morten Jeppesen er udpeget til at skulle overtage trænerposten efter Roy Keane.
Roy Keane er efter sigende blevet fyret, pga. et voldsomt skænderi med formanden for klubben, Niall Quinn. Og det har så resulteret i en fyreseddel til den tidligere Manchester United-spiller.
Som sagt er det Morten Jeppesen, der skal tage over i Sunderland. Han var før ansat som træner for ynglinge holdet i Sunderland, og er altså nu røget direkte op som manager. Det er nu heller ikke en person der er særlig kendt i hverken Danmark eller i England.

- Nye ansigter på Stadium of Light
Udover de massive indkøb, Roy Keane gjorde i hans tid i klubben, har Morten Jeppesen allerede været ude på transfermarkedet og gjort to indkøb. Det første indkøb der blev gjort var brasilianske Thiago Silva fra Fluminense. Thiago er midterforsvarer og er udset til at skulle spille ved siden af Anton Ferdinand i det centrale forsvar. Den 24-årige brasilianer var eftertragtet af mange klubber, men det var Sunderland der løb med underskriften. Prisen lå efter sigende på omkring 33 mio. kroner. Thiago Silva betegnes som en solid forsvarsspiller der er en stor leder i truppen.
Det andet og sidste indkøb der blev lavet, blev foretaget i Rusland. Det var den 188 cm høje angriber, Pavel Pogrebnyak. Pavel er købt til Sunderland for at kunne gå direkte ind i startopstillingen hvis enten Djibril Cissé eller El-Hadji Diouf ikke kan levere målene.
Pogrebnyak på 24 år er en spiller der virkelig kan levere målene, og det kan ses på hans statistik fra Zenit St. Petersburg, hvor han har scoret 29 mål i 54 kampe. Han blev hentet for en sum på omkring 42 mio. kroner.
To spillere er blevet købt, og derudover er to spillere blevet solgt. Det er ikke ligefrem nogle store navne, klubben har mistet. Det første salg er den 34-årige målmand, Darren Ward der spillede for reserveholdet, og han havde langt op til en plads som førstemålmand, så han tøvede ikke da han fik tilbuddet af Reading. Det andet salg var den 19-årige midtbanespiller Robbie Weir, der også som førnævnte, var i overskud i Sunderland. Og for at hans karriere ikke skulle gå i stå, valgte han at acceptere tilbuddet fra Doncaster.

« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 19:45 af motZ » Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: '1' The Light Brigade
« Svar #7: 22 Nov 2008, 22:20 »

Spændende indkøb Motz Thumbs Up
Kender dem ikke, men de lyder spændende. Det ser fornufigt ud. God update. Glæder mig til sæsonen Thumbs Up
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #8: 22 Nov 2008, 23:07 »



Søndag den 17. august blev Sunderlands Premier League sæson endelig skudt i gang. I første kamp tog Sunderland i mod Liverpool, hjemme på Stadium of Light. Liverpool fik et frispark på kanten af feltet efter bare 2 minutter. Xabi Alonso skulle tage sig af frisparket. Han spillede bolden på tværs af feltet, hen til en udækket Jamie
Carragher, lige uden for feltet. Han kan bankede bolden op i nettaget og scorede til 0-1. Herefter sad Liverpool på det meste af kampen, indtil efter 65 minutter. Sunderland får gang i et rigtig godt, og velspillet angreb, hvor bolden til sidst blev spillet ud til Steed Malbranque på kanten, der ligger bolden ind over til bagerste stolpe hvor Pavel Pogrebnyak stod, og kunne nemt heade den ind. Så begyndte Liverpool at finde det rigtig gode spil frem. Steven Gerrard får en aflevering af Ryan Babel i dybden, og Gerrard løber fra Sunderlands forsvar og scorer sikkert bag Craig Gordon. Derefter begyndte Sunderland at presse hårdt på for en udligning, og bare 3 minutter efter Gerrard’s mål, scorer Malbranque på et fantastisk langskud, uden for feltet.
Sunderland holdt resultatet hjem og kampen ender 2-2.

Efter dette gode resultat mod Liverpool skulle man til Reebok Stadium, for at møde Bolton.
Gennem hele kampen, var det Bolton der dominerede. Bolton havde et hav af chancer, mens Sunderland var presset helt i bund. Og efter 75 minutter kom målet, fuldt fortjent til Bolton. Gardner lægger et perfekt indlæg fra venstre side, ind i panden på Kevin Nolan der let kan heade den ind til slutresultatet 1-0.

Dernæst skulle Sunderland i gang med Carling Cuppen, hvor Huddersfield fik besøg af Sunderland.
Kampen blev som forventet domineret af Sunderland, der var store favoritter. I denne kamp begyndte Pavel Pogrebnyak for alvor at træde i karakter, hvor det blev til hele 3 mål fra hans side af. Efter 18 minutter fik han et flot indlæg serveret lige til hovedet på ham, og kunne helt umarkeret heade Sunderland i front. Bare 5 minutter senere, var det igen hans hoved der skulle give mål. Han kunne takke Malbranque for et flot indlæg, der resulterede i endnu et mål fra russeren.
Efter dette mål, var kampen næsten lukket, og Sunderland kunne bare kører bolden rundt i egne rækker. Efter 60 minutter var det så igen Pogrebnyak der var på spil. Denne gang var det ham selv der gjorde forarbejdet til hans mål. En lang aflevering blev slået fra egen banehalvdel. Pogrebnyak headede bolden over to modspillere og fik en friløber, som han køligt scorede på.
Sunderland blev aldrig rigtig presset af Huddersfield, og kampen ender 3-0.

Så alt i alt. Nogle blandede resultater i august måned. Det blev til en uafgjort, et nederlag og en sejr.

« Seneste Redigering: 25 Nov 2008, 19:45 af motZ » Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #9: 22 Nov 2008, 23:09 »

Flot resultat mod Liverpool. Det kører bare for dig. Godt at se. Virkelig godt, motZ.
Flot start. KIU
Logged

Dasmessi
Gæst
 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #10: 23 Nov 2008, 19:56 »

hvornår kommer der update her?
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #11: 23 Nov 2008, 20:02 »

Hey motZ. Smiley

Rigtig fin start du har fået på bloggen. Synes dog, at dine bannere er lidt halvdårlig kvalitet (sorry dasmessi!) så jeg tillod mig også at lave nogle. Du må selv vælge om du vil bruge dem. Smiley Den eneste forskel er forskellige rammer. Wink
1:
http://i203.photobucket.com/albums/aa146/Chrille_01/Til%20andre/Sunderlandv1.png
2:
http://i203.photobucket.com/albums/aa146/Chrille_01/Til%20andre/Sunderlandv2.png
3:
http://i203.photobucket.com/albums/aa146/Chrille_01/Til%20andre/Sunderlandv3.png
4:
http://i203.photobucket.com/albums/aa146/Chrille_01/Til%20andre/Sunderlandv4.png
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #12: 23 Nov 2008, 20:10 »

Må jeg få det -LFC-? Vil lige prøve noget.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #13: 23 Nov 2008, 20:11 »

Tak for kommentarene allesammen.

LFC: Har valgt at bruge dit banner til introen da jeg synes det bedst passer der. Tror jeg bruger Dasmessi's i de andre updates, da han har lavet mange forskellige, og vil veksle mellem dem.

Update om 2 min.
Logged

Webber-XX
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: '2' The Light Brigade
« Svar #14: 23 Nov 2008, 20:14 »

Det lyder godt med en update om lidt motZ
Logged

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010