home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:55:04 warmon Blogkonkur... [14] Journeyman - Play...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  1 Bruger, 302 Gæster Online.

Indlæg: 1132741 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  FM09 - Villarreal
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM09 - Villarreal  (Læst 1589 gange)
CARNEM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
FM09 - Villarreal
« : 19 Nov 2008, 17:03 »

Jeg er som så mange andre begyndt at spille det nye FM som udkom i fredags. Var rimelig skuffet over sidste års version, da jeg synes der var alt for mange fejl og urealistiske ting i, bl.a. spillerindkøb, annullerede mål, . I år virker det som om de har fået strammet op, især omkring det med offside ved scoringer, hvilket er superlækkert fremfor at hver andet mål man scorer bliver annuleret.
Udover det synes jeg også det er superlækkert at det er i år er blevet langt mere taktisk, fremfor bare at have gode spillere. Kan også mærke at der i år er blevet lagt mere vægt på fordele ved at have hjemmebane og ulemper ved at spille på udebane.



I år har jeg valgt at starte op med et semi godt hold - Villarreal. Er pt. i gang med seksertyvende spillerunde i La Liga og er netop gået videre til kvartfinalerne i CL.

Denne blog kommer nok til at blive halv lang og vil indeholde følgende emner:

- Indkøb og salg
- Spillertrup og taktik
- La Liga
- Pokalturneringen
- Champions League



Indkøb og salg
Inden sæsonen valgte jeg en opstilling at satse - hvilken jeg stadig bruger. 4-2-2-2 da jeg ser klart mest potentiale som et offensivt hold med spillere som Rossi, Carzola og Cani.
Jeg havde fået mulighed for at købe Arshavin men havde ikke pengene til det, da jeg kun fik 65 mio. af bestyrelsen til spillerindkøb, så jeg satte Nihat til salg og Tottemham bed hurtigt på.

Ind:
A. Arshavin - 122 mio. fra Zenit
F. Zuculini - 5.75 mio. fra Racing Club
I alt: 127.75 mio

Ud:
Nihat - 130 mio. til Tottemham
F. Fuentes - 12 mio. til Nancy
G. Rodríguez - 29 mio. til Paris Saint-Germain
I alt: 170 mio.

Så nu ser min start ellever sådan ud:

Forstørret billede: http://peecee.dk/upload/view/140895/full

La Liga
Jeg startede sæsonen ud med syv sejre og en enkelt uafgjort og lå nr. 1 indtil 9 og 10 spillerunde hvor jeg skulle spille ude mod Barcelona og Real Madrid, som også havde startet rigtig godt ud og jeg tabte begge kampe. Efter det gik det ret dårligt og kom 5-6 points bagud i kampen om mesterskabet. Men siden det har jeg spillet ret stabilt og ligger delt nr. 3 med 49 points efter 26 spillerunder, hvilket jeg synes er ret godt.  I ligaen har Rossi scoret 13 mål, Arshavin 15 mål og Senna 11 mål så de 3 har stået for størstedelen af mine mål.

Her ses stillingen efter de første 26 runder:

Forstørret billede: [url]http://peecee.dk/upload/view/140892/full[/lurl]

Pokal Turneringen
Starter ud med at besejre Ejido stort over to kampe.
Næste runde skal jeg spille mod [bold]Real Sociedad[/bold] hvor jeg taber 2-4 ude - ret skidt. Men troede stadig jeg kunne hive den hjem på hjemmebane, da jeg plejer at score ret mange mål hjemme - mens det kniber en del ude. Men sådan skulle det ikke gå da jeg kun vinder 1-0 og så var jeg ude med 3-4 samlet - skuffet, ja tak.

Champions League
Jeg var direkte kvalificeret til Champions League, da Villarreal blev nr. 2 i La Liga 07/08. Jeg kom i gruppe med Manchester United, Fenerbache og Basel. Overkommelig, men det skulle vise sig at jeg tog fejl. Jeg klokker i det i første kamp, hjemme mod Basel hvor kampen ender målløs. Næste kamp var også hjemme - mod [bold]Fenerbache[/bold] hvor jeg igen skøjter rundt og taber 1-0 - Pludselig var situationen elendig, samtidig med at jeg manglede Man Utd. to gange endnu. Jeg drager så til Manchester og taber 3-1. Heldigvis havde resultaterne været med mig, så jeg kunne stadig selv afgøre det. Næste kamp var mod Basel hvor jeg vinder 4-0. Så kom den måske vigtigste kamp i min tid som manager i Villarreal, mod Fenerbache. En kamp jeg skulle vinde for at komme videre fra gruppespillet. Jeg vinder en tæt kamp 2-1 og er superglad og var pt. to point foran Fenerbache som havde Basel hjemme i sidste kamp og jeg havde Man Utd. hjemme. Jeg havde bedre målscore end Fenerbache men uafgjort var formentlig ikke nok da den kun var +2 bedre end Fenerbache inden deres møde med Basel. Jeg møder Manchester mens den anden kamp er i gang. Fenerbache er foran 2-0 ved halveg og ligger pt. nummer to. Jeg kommer hurtigt bagud men får reduceret inden halveg. Kort efter halveg kommer de igen foran og sådan sker det to gange, hvor jeg udligner begge gange og i kampens overtid scorer Senna på et straffe til 4-3 - gal jeg var happyface i skolen der Opstemt

I 1/8-dels finalen skal jeg møde Inter. Jeg vinder første kamp 3-2 til mig, efter to mål de sidste 3 minutter af Rossi.
2 uger senere drog jeg til Milano, hvor jeg var klart undertippet. Men kampen starter godt ud med at jeg får tilkendt straffe og en Inter spiller bliver vist ud og jeg kommer foran - en stilling som holder til det 80 minut hvor Inter udligner, samtidig med at jeg skifter til en mere defensiv formation. Kampen holder hjem og jeg er videre til næste runde, hvor jeg skal møde Lyon - en kamp jeg vil mene er 50/50.

Håber i kunne holde ud at læse det Wink

btw, nogen som har en god og billig forsvarspille under 27 år? Opstemt

ps. bare sig til hvis i vil have nogle screenshots af noget Smiley


« Seneste Redigering: 19 Nov 2008, 17:09 af CARNEM » Logged

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FM09 - Villarreal
« Svar #1: 24 Nov 2008, 12:34 »

Synes godt nok lige du fik solgt Nihat lige hurtigt nok, du kunne sagtens have fået mere for ham.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010