home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  MARADONA'45' Dorso
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: MARADONA'45' Dorso  (Læst 23952 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'info42' Tilbage
« Svar #90: 09 Dec 2008, 21:27 »


Bold.dk
John Petersen skifter klub
"Efter 2½ sæson i Brøndby IF har John Petersen i dag valgt, at skifte til den tidligere italienske storklub Napoli."

Da han overtog Brøndby IF var det et hold, som lå og rodede rundt midt i tabellen, men på 2½ sæson i klubben har han vendt det hele, og holdet er nu forsvarende danmarksmestre og han efterlader dem på en førsteplads ved vinterpausen. Så hvorfor skifter John Petersen til italienske Napoli?

Jeg har været meget glad for at være i Brøndby, men ser det også som tiden for at jeg kommer videre. Jeg er meget glad for at efterlade klubben i toppen af SAS Ligaen og med en god trup, som den nye træner helt sikkert kan arbejde videre med.

Kunne der være nogen spillere fra Brøndby, som du kunne være interesseret i at tage med til Napoli?

Jeg kan endnu ikke sige hvad jeg er ude efter til Napoli, men der er ingen tvivl om, at der er en masse interessante spillere i Brøndby nu, og jeg vil da helt sikkert holde øje med talenternes udvikling.

John Petersen har skrevet en fire årig kontrakt med Napoli, og målet er, som med Brøndby, at få holdet tilbage til toppen af Serie A, hvor holdet ikke har været siden 1990. Det er det som John Petersen er hentet ind for at ændre på.

Mit job vil være som i Brøndby. Napoli skal, ligesom Brøndby, sendes tilbage i toppen af nationale liga. Jeg ved at det bliver meget svært, men jeg har intet problem med at tage en udfordring op. Derfor glæder jeg mig også meget til, at skifte bekendtskab med Serie A i de næste fire år.

Den danske succestræner vil dog ikke garanterer, at han er i Napoli i alle fire sæsoner.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '43' Dorso
« Svar #91: 09 Dec 2008, 21:34 »

Okay, bob bob bob. Ej, det bliver spændende. Måske jeg skulle læse med når det ikke var en blog om Pestegnen?

EDIT: Napoli er jo også et fint hold, ved ikke lige hvor gode de er pt. crazy
« Seneste Redigering: 09 Dec 2008, 21:35 af Krellz » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '43' Dorso
« Svar #92: 09 Dec 2008, 21:37 »

jeg springer lige den halvsæson over som jeg kommer ind i.... De ligger nemlig ikke til noget, men kan sige, at jeg vandt over blandt andet Inter. Der er dog lavet meget om, men kommer med et overblik over truppen i den næste update!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '43' Dorso
« Svar #93: 09 Dec 2008, 22:18 »

LAGAZETTADELLOSPORT IT 
Talentspejder og to talenter hentet fra Brøndby

Danmarks helt fra '92

Mens han var i Brøndby brugte John Petersen mange ressourcer på at finde talenterne på markedet. Det førte i dag til, at han hentede to af sine egne talenter til Napoli fra Brøndby, samt han chefscout fra tiden.

Mike Mandrup og Niki Sivebæk, de to forsvarstalenter, er hentet ind og går direkte i førsteholdstruppen. Begge spillere er bare 18 år gamle, men forventes begge at have en stor fremtid i italiensk fodbold.

John fandt de to talenter i sin tid i Brøndby og allerede dengang kunne man se, at det var to helt ekstraordinære talenter han havde fundet. De tilspillede sig da også hurtigt en stamplads på hans succesfulde Brøndby hold, og derfor kommer det heller ikke som den store overraskelse, at han har valgt at hente dem til Italien. Jeg er ikke i tvivl om, at de med tiden bliver et par af de stærkeste forsvarsspillere i Serie A. lyder det fra AC Milan legenden Franco Baresi.

Udover de to spillere, så har John Petersen også hentet sin chefscout Kim Vilfort til Italien. Den 48 årige talentspejder skal primært fungere i Skandinavien.

« Seneste Redigering: 09 Dec 2008, 22:27 af John Spurs » Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: '44' Dorso
« Svar #94: 09 Dec 2008, 23:10 »

SSC NAPOLI 
T R U P P E N[/center]

» Målmænd
Nicolás NAVARRO
Francesco LOLLO

» Nicolás NAVARRO er en klassemålmand på bare 26 år, hvilket betyder at argentineren har mange år tilbage at spille i, og endnu ikke har nået den alder, hvor målmænd normalt topper. Holdet kunne dog godt bruge en bedre reservemålmand end det 17 årige stortalent Lollo.

» Forsvar
Bilal MORICE | Nyindkøb fra Auxerre
Onyekachi APAM
Paolo CANNAVARO
Mike MANDRUP
Niki SIVEBÆK
Vincenzo GALANTE
Fabiano SANTACROCE
Daniel ALVES | Nyindkøb fra FC Barcelona
Luigi VITALE

» Daniel ALVES er hentet til klubben fra den catalanske storklub FC Barcelona. Højrebacken blev hentet for blot 62.500.000 kroner og går ind på højrebacken fra start, hvor det må formodes at nyindkøbte Bilal Morice kan lære en masse med sine bare 18 år.

» Midtbane
Adigun SALAMI
Johan JOHANSEN
Pasquale FOGGIA
Shaun MALONEY | Nyindkøb fra Everton
Karl RODWELL | Nyindkøb fra Fulham
Diego VALERI | Nyindkøb fra Toulouse
Djamel BAKAR | Nyindkøb fra AS Monaco
Colin KAZIM-RICHARDS | Nyindkøb fra Aston Villa
Valeri BOJINOV
Steven DEFOUR | Nyindkøb fra Standard Liege
Bartosz SALAMON | Nyindkøb fra Sampdoria
Moura Souza KERLON | Nyindkøb fra Inter

» Steven DEFOUR er hentet ind som styrmanden på det storhold som John Petersen er ved at bygge op. Den offensivt indstillet belgier er der store forventninger til, hvilket han har været vant til de seneste mange år i Standard Liege trods sine bare 23 år.

» Angreb
Honorato da Silva NILMAR | Nyindkøb fra Internacional
Matías VUOSO

» NILMAR er en ny mand i et efterhånden tyndt angreb. Det forventes, at Napoli snarest muligt vil forsøge at få hentet flere spillere ind til angrebet. Et par af midtbanespillerne kan til nød støtte de to angribere i tilfælde af skader, men det er ikke optimalt.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: truppen'45' Dorso
« Svar #95: 10 Dec 2008, 07:11 »

Flot update og en stærk trup.
Kan især godt lide købet af Dani Alves Thumbs Up
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: truppen'45' Dorso
« Svar #96: 10 Dec 2008, 12:04 »

DIEGO MARADONA 
kokain, guds hånd og verdens bedste fodboldspiller

Han er kendt for en masse ting. Gode som dårlige - og ikke mindst kontroversielle. Den nu 48 årige boldekvilibrist blev født d. 30. oktober 1960 i slumkvarteret Villa Fioritos, som ligger i udkanten af Buenos Aires. Her voksede Diego Armando Maradona op med en bold for fødder sammen med en masse andre af slumkvarterets rødder. Den lille Maradona holdt sig heldigvis væk fra størstedelen af balladen, og gjorde allerede som 15-årig debut på Argentinos Juniors' førstehold. Inden da havde han flere gange taget vejret fra tilskuere, når han som 12 årig underholdet i pausen af førsteholdets kampe med boldkunstner i verdensklasse. Den unge dreng slog hurtigt igennem og endte som en publikumsfavorit. Han flotte spil førte til, at han i 1979 og 1980 blev kåret til årets spiller i Sydamerika.





Det gik selvfølgelig ikke storklubben Boca Juniors' næse forbi, og de sikrede sig den 21 årige Maradona på en kontrakt i 1981 for £1 million. Her spillede Diego Maradona så et år, hvor det blev til hele 28 scoringer i 40 kampe. En flot præstation i hans debut sæson for Boca Juniors, hvor det også endte med mesterskabet. Med den flotte sæson fulgte tilbud om kontrakter i Europa. Det endte med, at han i 1982, efter ét år i Boca, valgte at underskrive en kontrakt med den catalanske storklub FC Barcelona, som hentede Maradona for en verdensrekord sum på £5 millioner. Det blev starten på hans europæiske karriere, men ikke den start han havde håbet på. I Barcelona blev den lille troldmand ramt af flere problemer. Først blev han ramt af Hepatitis(leverbetændelse) og siden hen et brækket ben efter en dårligt timet tackling fra Athletic Bilbaos Andoni Goikoetxea. I FC Barcelona nåede Maradona at spille 58 kampe og score 38 mål frem til 1984, hvor det gik videre i karrieren efter flere skænderier med klub præsidenten Josep Lluís Nuñez.

Skiftet til Napoli
Derfor bad Maradona i 1984 om en transfer væk fra Camp Nou. Og dette ønske blev opfyldt, da italienske SSC Napoli sendte en ny rekordsum afsted til FC Barcelona. £6.9 millioner måtte den italienske klub op med for den argentinske troldmand.

Med skiftet til SSC Napoli nåede Diego Maradona også toppen af sin karriere. Han blev hurtigt en elsket spiller blandt klubbens fans, og det var også i Maradonas tid, at Napoli for alvor oplevede succesen. Under Maradonas magiske vinger blev holdet ført til det italienske mesterskab to gange i 1986/87 og 1989/90. Igennem hans karriere i Napoli lykkedes det desuden klubben at vinde Coppa Italia, den italienske Super Cup og ikke mindst Uefa Cuppen.

Desværre eskalerede de personlige problemer også i Italien for den lille troldmand. Gentagende gange blev han fanget med kokain - og flere gange betød hans mange problemer, at han missede en træning eller en kamp. Det betød, at klubben gav Maradona en bøde på £35.000. Derudover blev han ramt af skandaler omkring et påstået venskab med mafiaen.

15 måneders karantæne
Det store forbrug af kokain førte også til, at Diego Maradona blev testet positiv for stoffet, og endte med en karantæne på 15 måneder. Det førte til, at en flov Maradona i 1992 forlad SSC Napoli. Da han i sæsonen 1992/93 skiftede til spanske Sevilla havde han ikke spillet fodbold i to år - og det lykkedes han aldrig at genfinde fordomsstorhed. Han skiftede i 1993 tilbage til Argentina, hvor han spillede to år for Newell's Old Boys inden han tog til Boca Juniors, hvor han sluttede sin karriere med to år i klubben der for alvor satte skub i hans karriere.

Guds hånd - en stor landsholdskarriere
Under hans tid i Napoli slog Diego Maradona for alvor sit navn fast på den internationale scene. Med snævre driblinger og flotte mål var han om nogen manden der blev snakket om. Fire VM slutrunder i træk deltog boldkunstneren i, startende med VM slutrunden i 1982 i Spanien og afsluttende med VM i USA i 1994. På landsholdet fik Maradona sin debut som bare 16 årig mod Ungarn i 1977, mens den første scoring blev sat ind på Hampden Park mod Scotland i Argentinas 3-1 sejr i 1979.

I Spanien 1982 skuffede Maradona og Argentina ved at tabe i første kamp mod Belgien. Men med to sikre sejre i de resterende to første runde gruppe kampe kom holdet alligevel videre til anden gruppe runde. Her kom holdet i "dødens gruppe" som indeholdte naboerne fra Brasilien og hjemmeholdet Spanien. I anden gruppe runde lagde holdet ud med at tabe til de senere vindere fra Italien - og holdet måtte rejse hjem efter endnu et nederlag til Brasilien. Kampen mod Brasilien sluttede uden Maradona på banen, da han fem minutter før tid blev præsenteret for det røde kort.

De argentinske boldkunstnere vendte dog frygteligt tilbage Mexico 1986. Ført an af anfører Diego Maradona tromlede Argentina sig vej til verdensmesterskabet efter en finalesejr på 3-2 over Vesttyskland. Det er dog ikke VM sejren som den slutrunde bliver husket bedst for. Det var i stedet kvartfinalen mod England. Hans mål til 1-0 vil for altid stå i historien. "Guds hånd" er det senere blevet døbt til. Et indlæg fra kanten sender Maradona over Englands målmand Peter Shilton med hånden. Først i 2005 indrømmede Maradona på tv, at han havde brugt hånden med vilje.
Hans anden scoring i kampen er senere blevet kåret til det bedste mål ved en VM slutrunden nogensinde. Midt på egen bane modtager Diego Maradona bolden, og med 11 boldberøringer sætter han 5 engelske spillere plus Peter Shilton af og sender bolden i nettet. Et forrygende mål, som altid vil stå som et af de bedste i VMs historie. Han scorede yderligere to mål i semifinalen, inden Vesttyskland i finalen første at sætte dobbelt mandsopdækning på ham, men alligevel formåede han at lave den afgørende aflevering til 3-2 scoring.

Ved VM i Italien 1990 førte Maradona endnu engang sit hold i finalen. Denne gang måtte holdet dog se sig besejret af Vesttyskland med 1-0 efter en straffesparksscorin g af Andreas Brehme. Dermed fik tyskerne hævn fra finalen i 1986. Slutrunden i USA blev Diego Maradonas sidst. Han kom til slutrunden efter i flere omgange at have haft problemer med kokain. Under slutrunden blev Maradona sendt hjem efter en positiv test fra Fifa - og Argentina endte med at ryge ud i anden runde.

Hård afslutning
Efter afslutningen på sin fodboldkarriere har Diego Maradona flere gange været i store problemer. Vægtproblemer og kokainproblemer har i flere omgange været ved at tage livet af troldmanden. Han har været indlagt flere gange, hvor lægerne hver gang har frygtet for hans liv. Udenfor hospitalerne har ligget fans og bedt for at Maradona klarede den, og nu ser han endelig ud til at være ovenpå. Den argentinske troldmand er blev ansat som landstræner for det nuværende landshold med hans "klon" Lionel Messi på holdet.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #97: 10 Dec 2008, 17:54 »

for at sige det som det er, så er denne blog pt. meget på overvejelsesstadiet, da jeg ikke rigtig føler den store interesse for bloggen.  Jeg skriver for min egen skyld, men der mangler bare lige nogle tilkendegivelser på det man laver. For ellers kan jeg ligeså godt bare spille videre. Men der er også overvejelser igang om en ny blog evt.!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #98: 10 Dec 2008, 18:14 »

Woaw det var noget af en ordentlig update. Lækkert!

Du har et rigtig godt sprog og man nød virkelig at læse updaten. Fik en masse god info at vide, om Maradona. Et 'potræt' hvis man kan sige det kan næsten ikke være bedre end det her.
Det er godt du har en masse billeder med, men de er desværre ikke særlig gode. Borderen er ikke flot og de er i dårlig kvalitet (ved dog ikke om der findes nogle ordentlige).

KUTGW!
Logged

former zoesuckins

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #99: 10 Dec 2008, 18:16 »

Woaw det var noget af en ordentlig update. Lækkert!

Du har et rigtig godt sprog og man nød virkelig at læse updaten. Fik en masse god info at vide, om Maradona. Et 'potræt' hvis man kan sige det kan næsten ikke være bedre end det her.
Det er godt du har en masse billeder med, men de er desværre ikke særlig gode. Borderen er ikke flot og de er i dårlig kvalitet (ved dog ikke om der findes nogle ordentlige).

KUTGW!


Det er meget svært at finde kvalitets billeder fra hans tid Smiley
Det sidste af ham var god kvalitet, men gad ikke have sådanne billeder hele vejen. Skulle have noget fra han karriere. Borderen ville jeg bare have til at passe i farver til overskriften.

Men updaten tog også lang tid at lave Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

superpew
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #100: 10 Dec 2008, 18:58 »

Hey Spurs.

Vil sku gerne sige til dig at dine updates er fremragende, du veksler virkelig imellem farve & billeder hvilket giver et godt indtryk på mig. Jeg er for doven til selv at bruge så lang tid på det - updaten med din trup er jo intet mindre end genial. Dine Maradonna billeder synes jeg også er gode, fordi man mindes Maradonna som i "gamle dage", og når så billederne er lidt blurry er det lækkert in my opinion. Det var sikkert ikke meningen de skulle være lidt blurry, men jeg synes det er fedt hehe. Smiley

KIU.. Håber ikke du vælger at stoppe bloggen.
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #101: 11 Dec 2008, 18:08 »

Det var da et helt vildt køb af Dani Alves til et bund-mellem hold i Italien! Også Steven Defour-indkøbet synes jeg godt om.
Dit angreb ser dog lidt tyndt ud Smiley Men super blog, jeg følger stadig med Smiley
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #102: 11 Dec 2008, 18:37 »

Når man tænker på at du har nået 7 sider, med hele Shockeret 45 updates, så synes jeg det er utroligt at der ikke har været flere comments, som du også selv skriver.......

Spørgsmålet er om du skal give det en tænkepause, spille videre i spillet, og se om du opnår noget der er værd at skrive om, hvis du kan følge mig?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #103: 11 Dec 2008, 18:50 »

Det er faktisk 46 updates, da jeg ikke har talt Maradona updaten med, det var nemlig noget ekstra, da jeg overvejer at begynde at skrive om én eller to legender pr. sæson i klubberne Smiley

Men jeg spiller da stadig spillet. Det er jo ikke det jeg er kørt træt i, men er bare skuffet over ikke at få flere kommentare, da jeg ligger/har lagt meget tid i bloggen Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: MARADONA'45' Dorso
« Svar #104: 11 Dec 2008, 18:56 »

Jeg forstår udmærket din fortvivlelse over manglende kommentare, da jeg selv har skrevet noget på PCMGeeks.dk, og ved derfor at det er altafgørende, for at man gider at fortsætte. Når det så er sagt, så lad for guds skyld være med at lukke bloggen ned - den er verdensklasse, Jeg har efterhånden læst meget, dog igen på PCMGeeks, men du ligger uden tvivl tastatur til noget af det bedste jeg har læst. Rigtig gode indkøb, især Daniel Alves er nice. Også fedt, at du nu er at finde i Napoli i stedet for Bundby nu!
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010