home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1207 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Mangler en god taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Mangler en god taktik  (Læst 29073 gange)
kornrocks
Lilleputspiller
*

Sv: Mangler en god taktik
« Svar #75: 25 Nov 2008, 17:31 »

ikke for at lyde som en lille idiot, men seriøst. Sæt jer ned og brug tid på at tweake jeres taktik efter jeres spillere, det giver gevinst, plus træningen.
Jeg er i FCK nu i 3 sæson uden problemer, har ingen af spillerne fra 1 sæson tilbage, men har hele tiden tweaket min taktik efter de spillere der er kommet ind.
Det er det FM09 handler om, i år er der ikke en taktik der virker på alle hold konstant.
Forstå spillet er blevet svære og mere realistisk, nu kræver det noget at skabe resultater.

Thore
Manager

« Svar #76: 25 Nov 2008, 17:33 »

Jeg fatter virkelig ikke, at det skal være så svært. Jeg har nu prøvet ca. 15 forskellige taktikker af med FCK hvor jeg har tænkt virkelig meget over, hvordan jeg indstillede dem, hvordan det ville virke logisk og hvordan hver enkelt spiller bør spille så holder fremstår som en enhed. Har prøvet korte afleveringer, lange afleveringer, hurtigt og langsomt spil, højt pres og lavere pres, med spilfordeler, offside, kontraangreb mm. - og uden.

Og ligemeget hvad ligger jeg og roder rundt omkring 7. pladsen konstant.
Jeg har også prøvet andre folks taktikker, som de efter sigende har succes med, mens jeg også har ladet mig inspirere af taktikforummet, uden bonus.

Er der nogen, der spiller med FCK og kan få det til at køre? For jeg kan sure as hell ikke.

Efter en hård start med FCK, har jeg lige vundet The double. Har skrevet mere om taktikken i FCK-taktik tråden.
Men genrelt har jeg opdaget at modstanderinstruker er blevet meget vigtig. Følg de råd din assistent manager giver til det, det hjælper en del.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

cube
Manager

« Svar #77: 25 Nov 2008, 19:10 »

ikke for at lyde som en lille idiot, men seriøst. Sæt jer ned og brug tid på at tweake jeres taktik efter jeres spillere, det giver gevinst, plus træningen.
Jeg er i FCK nu i 3 sæson uden problemer, har ingen af spillerne fra 1 sæson tilbage, men har hele tiden tweaket min taktik efter de spillere der er kommet ind.
Det er det FM09 handler om, i år er der ikke en taktik der virker på alle hold konstant.
Forstå spillet er blevet svære og mere realistisk, nu kræver det noget at skabe resultater.

Som sagt har jeg brugt lang tid på at prøve mange taktikker af og jeg har tænkt over hvilke spillere jeg har og hvordan holdet som helhed bør optræde. Lige lidt hjælper det.
Efter min mening er spillet ikke blevet mere realistisk. Der bliver skudt utroligt meget langt ude fra især.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Hnansen
Juniorspiller
**

« Svar #78: 25 Nov 2008, 21:39 »

Jeg lyder til at have samme problemer som jer andre.
Ligegyldigt hviilke taktikker jeg prøver, får jeg ingen succes.

Det er muligt man kan argumentere for at spillet er blevet mere realistisk, men underholdningsværdi en, er efter min mening faldet betragteligt!
Selvfølgelig er taktik en stor del af spillet, men det burde efter min mening ikke være SÅ svært at få succes med nogle af de store klubber. Det burde bestemt være ligetil. Selv med en standard taktik.

Jeg har ligeledes et problem, som jeg ikke umiddelbart er stødt på andre som også har. Mine angribere scorer simpelthen ingen mål!, og det er bestemt ikke fordi chancerne ikke er, den vil bare ikke ind. De rammer træværket/overliggeren 2-3 HVER kamp, utroligt frusterende. Og det er ligegyldigt hvilket hold jeg prøver med.

Og nej, jeg er ikke interesseret i at spille Fifa Manager... Jeg er vild med FM´s detaljerigdom, men derfor mener jeg stadig det er blevet for svært og tidskrævende.

2006 og 2007 udgaven er efter min mening, langt bedre.

Victor
Lilleputspiller
*

« Svar #79: 25 Nov 2008, 23:03 »

Synes også det med taktikkerne er blevet meget mere svært..

Har prøvet med sindsygt mange hold og taktikker det dur bare ikke..

Hvis der er nogle der vil fortælle hvordan man laver en ordenlig taktik der virker, evt. lave en mini guide, til os der er fucking lame til at sætte de taktikker?

cube
Manager

« Svar #80: 26 Nov 2008, 00:53 »

Jeg lyder til at have samme problemer som jer andre.
Ligegyldigt hviilke taktikker jeg prøver, får jeg ingen succes.

Det er muligt man kan argumentere for at spillet er blevet mere realistisk, men underholdningsværdi en, er efter min mening faldet betragteligt!
Selvfølgelig er taktik en stor del af spillet, men det burde efter min mening ikke være SÅ svært at få succes med nogle af de store klubber. Det burde bestemt være ligetil. Selv med en standard taktik.

Jeg har ligeledes et problem, som jeg ikke umiddelbart er stødt på andre som også har. Mine angribere scorer simpelthen ingen mål!, og det er bestemt ikke fordi chancerne ikke er, den vil bare ikke ind. De rammer træværket/overliggeren 2-3 HVER kamp, utroligt frusterende. Og det er ligegyldigt hvilket hold jeg prøver med.

Og nej, jeg er ikke interesseret i at spille Fifa Manager... Jeg er vild med FM´s detaljerigdom, men derfor mener jeg stadig det er blevet for svært og tidskrævende.

2006 og 2007 udgaven er efter min mening, langt bedre.

Jeg har også hele tiden haft præcis det samme problem med at angriberne ikke scorer mål. Og så er det ellers ligemeget, hvordan jeg sætter deres personlige indstillinger, eller om jeg sætter hele mit hold om at slå indlæg til en target mand Smiley det er mest af alle min offensive midtbanespiller, der scorer mål, og det er kun på langskud.

Jeg er enig med dig i, at det burde være lettere at sætte en taktik. Dét jeg finder sjovt og underholdende ved FM er, at være i en klub længe, udvikle talenter, økonomi og forhåbentlig skabe nogen resultater på baggrund af en taktik jeg har tilpasset holdet og som jeg har set virke over måske en halv sæson. Så kan der forekomme små ændringer i denne taktik indimellem. Jeg er IKKE interesseret i, at ændre et hav af personlige indstillinger og modstanderinstrukti oner til HVER kamp.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

-LFC-
Manager

« Svar #81: 26 Nov 2008, 01:32 »

Skal vi ikke skrive et langt klagebrev til SI, hvor de genindsætter taktiksystemet fra 08? Jeg får lavet nogle rimeligt okay taktikker indimellem, men de holder maks et par måneder inden de fucker op. Skuffet

perb
Reserveholdsspiller

« Svar #82: 26 Nov 2008, 22:17 »

http://www.turboupload.com/files/get/mOV6PeVk7V/4-4-2-diamond-ob-defensiv.tac
Det er en 4-4-2 formation diamand

Her er en taktik som jeg bruger til OB. hvis jeg vidste hvordan jeg laver screen shots på en mac havde jeg gjort det med det samme, men lad mig sige at mine 2 sidste SAS-liga kampe endte 5-0 til OB mod midtjylland og den næste vandt jeg 7-1 mod Horsens. Desuden har jeg gennemført godt 6 venskabskampe, og 4 Euro vase kampe, alle overbevisende sejre.

Taktikken er defensiv præget, men skaber også utrolig meget offensivt og flot fodbold + mål. spillerne er gode til at få alle i spil, og i modsætning til OB i virkeligheden, kan spillerne faktisk godt løbe i dybden. Det kræver dog ikke nogle bestemte typer spillere, bortset fra at den def. midt gerne må være en god playmaker. Oplever man problemer med opdækning burde det kunne hjælpe at gå ind og ændre på tight marking med wingerne og den def. midt.

Håber den hjælper nogen.

Victor
Lilleputspiller
*

« Svar #83: 27 Nov 2008, 20:41 »

Nice! men hvorfor kan jeg ikke få den ind i mit spil?
og hvorfor ligner filen at den er fra 08?
(jeg har MAC)

på forhånd tak.

vest-star
Lilleputspiller
*

« Svar #84: 28 Nov 2008, 10:28 »

http://www.turboupload.com/files/get/mOV6PeVk7V/4-4-2-diamond-ob-defensiv.tac
Det er en 4-4-2 formation diamand

Her er en taktik som jeg bruger til OB. hvis jeg vidste hvordan jeg laver screen shots på en mac havde jeg gjort det med det samme, men lad mig sige at mine 2 sidste SAS-liga kampe endte 5-0 til OB mod midtjylland og den næste vandt jeg 7-1 mod Horsens. Desuden har jeg gennemført godt 6 venskabskampe, og 4 Euro vase kampe, alle overbevisende sejre.

Taktikken er defensiv præget, men skaber også utrolig meget offensivt og flot fodbold + mål. spillerne er gode til at få alle i spil, og i modsætning til OB i virkeligheden, kan spillerne faktisk godt løbe i dybden. Det kræver dog ikke nogle bestemte typer spillere, bortset fra at den def. midt gerne må være en god playmaker. Oplever man problemer med opdækning burde det kunne hjælpe at gå ind og ændre på tight marking med wingerne og den def. midt.

Håber den hjælper nogen.
Nu er jeg brøndby og har kun lukket to mål ind i 9 kampe. jeg har ikke tabt en kamp endnu, men jeg score ikke særlig mange mål. har du gjjort noget ved dine angribers instillinger? eller hvad er der som gør du score så mange mål?

En gang brøndby, ALTID brøndby.

Mikkelbech
Lilleputspiller
*

« Svar #85: 28 Nov 2008, 10:43 »

scorer meget på hjørne

Forsvar          /            Angreb

FH:  Nærmeste stolpe    /  tilbage hvis nødvendigt
FV:  Fjerneste stolpe     /   tilbage hvis nødvendigt
FC:  Marker høj spiller   /      udfordre målmand
FC:  Marker høj spiller   /      udfordre målmand
MC:  Bliv fremme         /            standard
MC:  Mandsopdækning /    tilbage hvis nødvendigt
MC:  Skærm hjørnet af  /            standard
ANG: Marker lille spiller /    Angrebsbold fra dybde
ANG: Marker høj spiller /        udfordre målmand
ANG: Bliv fremme        /     Angrib fjerneste stolpe

Hvor skal dine hjørnespark ligge henne? Lille målfelt?

vest-star
Lilleputspiller
*

« Svar #86: 28 Nov 2008, 11:17 »

Hvor skal dine hjørnespark ligge henne? Lille målfelt?
ja den skla ligge til det lille mål felt.

Har scoret 6 ud af 10 mål på hjørne

En gang brøndby, ALTID brøndby.

Balkanos
Gæst

« Svar #87: 30 Nov 2008, 00:46 »

Hej PERB...

Jeg synes din taktik er meget god har lige prøvet den af med Dinamo Zagreb  Wink

Har vundet 9 kampe 0 tabt såå jeg synes i skal prøve den alle sammen hvis i har problemer  med at vinde:D

korzika
Gæst

« Svar #88: 30 Nov 2008, 09:55 »

Et fif til alle hold, er at bruge de fantastiske dødbolds taktikker, som Vondraek står bag.
De giver dig utrolig mange mål, som kan blive vigtige i det lange løb. De kan findes her:

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14532.0

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=13887.0

Dalumski
Lilleputspiller
*

« Svar #89: 30 Nov 2008, 20:44 »

ja de skal ligge i det lille målfelt

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010