home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 398 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Nordvest FC (Holbæk)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Nordvest FC (Holbæk)  (Læst 3293 gange)
gammelsmølf
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Nordvest FC (Holbæk)
« : 15 Nov 2008, 00:45 »

Jeg har spillet FM siden 2005 og har altid kun været Holbæk. Jeg er vildt ovenpå over at de er i semifinalen. Er det ikke første gang nogensinde, at et Danmarkserie hold har været i semifinalen i pokal turneringen.
Jeg læste på et tidspunkt herinde, at nogen havde lavet en database udvidelse med Danmarksserien. Er det rigtigt?
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nordvest FC (Holbæk)
« Svar #1: 15 Nov 2008, 00:57 »

Nej, det er vidst anden gang. Wink
Logged


Arsenal Football Club


Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Nordvest FC (Holbæk)
« Svar #2: 15 Nov 2008, 01:29 »

Jeg har spillet FM siden 2005 og har altid kun været Holbæk. Jeg er vildt ovenpå over at de er i semifinalen. Er det ikke første gang nogensinde, at et Danmarkserie hold har været i semifinalen i pokal turneringen.
Jeg læste på et tidspunkt herinde, at nogen havde lavet en database udvidelse med Danmarksserien. Er det rigtigt?
Det ved jeg ikke. Har ihvertfald ikke hørt om det.
Logged

Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nordvest FC (Holbæk)
« Svar #3: 17 Nov 2008, 12:30 »

Nordvest FC – med modet til at tro

Hvem er bedst? Ja, i mine og mine medsammensvornes øjne var der ved 21-tiden onsdag den 12. november 2008 i hvert fald ingen tvivl: Det er Nordvest. Det viste måltavlen så også – hvis man da ellers kunne spotte den!

Formel ét
Derfor var det også sørgeligt at se, at kun knap 1500 sjæle havde fundet vej til Holbæk Stadion, hvor SAS Liga mandskabet AC Horsens som bekendt lagde krop og støvler til en sand overraskelse i kvartfinalen af dette års pokalturnering. ”Den gule fare” som Horsens kaldes, var denne aften bare gule, så danmarksserieholdet Nordvest FC vandt 2:1 på flot kontrafodbold ud fra en kontrolleret defensiv. I taktiske termer hed opstillingen 4-2-3-1 med vægten helt klart lagt på at holde de tre første kæder samlet og så satse på sporadiske kontraangreb.
Samme formel havde givet sejr over AB fra Viasat Divisionen nogle uger forinden – hvor der dog skulle forlænget spilletid og en straffesparkskonkur rence til – så det var naturligt at bruge den formel igen. Til mødet med akademikerne var vi i øvrigt kun godt 800 på lægterne. Fornærmende få. Man kunne faktisk have nået at give hånd til alle på de cirka tre timer, seancen varede.

Purple Sharks
Dem, der er bedst, hedder altså Nordvest. Eller rettere: Nordvest FC. Nordvest FC er bare et smart navn, der betyder: Vi er Holbæks 1. hold. Tanken bag er vist nok, at det nye navn skal tiltrække et samarbejde med de omkringliggende klubber, som af historiske grunde måske ville have svært ved at være underleverandører til navnet Holbæk, men ikke til det historieløse Nordvest FC – og så skulle lyden af et ”FC” åbenbart også gøre det mere attraktivt for erhvervslivet at smide nogle krisetrodsende kontanter i klubkassen. Det kan de dog godt glemme. Det sker ikke før, der er et nyt stadion. Men herom senere.
I forsøget på at markere Nordvest FC som noget specielt er man endda gået så vidt som til at spille helt i lilla og har skippet de traditionelle blå trøjer og hvide bukser – men supporterne kalder sig dog stadig for Blue Sharks. De blå hajer synes åbenbart også, det lilla tøj er grimt. For det er det. Meget. Min smukke viv siger det samme, og hun ved en hel del om skønhed. Heldigvis gør kærlighed blind, for ellers var hun aldrig faldet for mig, og ellers var Blue Sharks blevet væk.
Om blå eller lilla kan man dog kun imponeres over den høje standard, som mandskabet har. Trods en gennemsnitsalder på linje med en begynderklasse på Holbæk Seminarium spiller de, som om de var rutinerede landsholdskæmper og med det, min salige fader ville have kaldt for ”modet til at tro”. Han var præst og har mente derfor muligvis noget andet med fyndordet, men det passer fint på Holbæk. Nå, nej, på Nordvest FC.

Ramponerede lægter
Men hvorfor kommer der ikke flere på Holbæk Stadion, når der bydes på topfodbold? Som tilflytter i Odsherred har jeg opdaget, at alle i området, der har fodboldforstand, kan Holbæks fodboldhistorie. Det samme gør sig sikkert gældende på ”den anden side” i retning af Roskilde. Så man burde da kunne samle flere end ynkelige 1500 til en pokalkvartfinale.
Vejret kan spille ind. AB blev udklasset på en aften med bidende kulde, og det er småt med steder på de ramponerede lægter at få varmen. Et minimalt klubhus udgør i hvert fald ingen troværdig varmestue.
Horsens blev sendt tilbage til Jylland med en flovmand på en aften, hvor der var udsigt til styrtregn, og det er småt med steder på de ramponerede lægter at finde tørvejr. Tribunens korte halvtag er i hvert fald en dårlig paraply.
Frygten for hooligans kan også være en lystkvælende faktor. Det er småt med steder på de ramponerede lægter at placere en horde som fx AB’s, der så også morede sig med at prøve at brænde den flossede tribune ned – og jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kan ske, når FCK kommer forbi i semifinalen. Kontrollørerne kunne ikke engang holde styr på 40-50 jublende ungersvende, som entrede banen efter den meriterende sejr over Horsens. Man kan kun konkludere, at FCK’erne vil kunne lykkes med, hvad AB’s grønklædte supportere begyndte på.

Gammelt lort
I bund og grund ville det måske også være det bedste, der kan komme ud af dette års succes i DBU’s landspokalturnering . De ramponerede lægter trænger i den grad til at blive skiftet ud. Man kunne begynde med måltavlen, der er en latterlig, uoplyst træting, som tangerer det usynlige ved aftenkampe. Nej, man kunne begynde med at lade ti bulldozere kværne hele det, ja, undskyld mig, gamle lort ned og så få bygget det stadion, byen og holdet fortjener.
En studietur til Viborg er hermed foreslået. Dér har de bygget et perfekt stadion med plads til ca. 10.000 tilskuere. Stadionet tiltrækker både supportere, erhvervsfolk og en masse omtale og holder Viborg placeret på fodboldlandkortet, selv om de pt. opholder sig i næstbedste række. Bl.a. spillede damelandsholdet deres afgørende EM-kvalkamp her for næsten fuldt hus. Dvs. omkring 9000 tilskuere. 9000! Mindre ville selvsagt kunne gøre det – bare det bliver gjort.
Og tænk at have et stadion man ikke behøver at være ræd for at gå på, bare fordi FCK kommer forbi. Tænk at have et stadion hvor vejret edderrødme skal være dårligt for ikke at gå på. Tænk at have et stadion der gennem hype og mediemøller vil vise sig udgiftsneutral for alle parter. En ren win-win for at sige det på nydansk.

Tilbage til studiet
Man kan kun håbe, de folkevalgte får samme tanker og indser, at et godt stadion tiltrækker mange flere mennesker – både i VIP’en og på tribunerne – end et dårligt, og at der dermed er tale om en investering og ej en udgift.
Men under alle omstændigheder står der ikke noget nyt stadion klar til semifinalen. Og jeg er i syv sind: Tør jeg tage mine børn med? Bør man overhovedet spille sådan en kamp på sådan et stadion? Jeg er bange for, det er to gange nej.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010