home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 598 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Russisk fodbold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Russisk fodbold  (Læst 5639 gange)
Chakana
Manager

Russisk fodbold
« : 13 Sep 2008, 20:19 »

Russisk fodbold
Bedre end nogensinde?
Russisk fodbold har aldrig været mere omtalt end det er nu, mange nye fodboldspillere kommer frem fra Rusland. De russiske klubber flyder i penge, men der står mange andre ting bag. Den russiske mafia er blevet omtalt sammen med den russiske fodbold. Racisme er også en del af den russiske fodbold, så det er ikke let at spille der, for der hører andre ting med. CSKA Moskva har vundet ligaen tre gange indenfor de sidste fem sæsoner. Førhen var Spartak Moskva meget dominerende og vandt ligaen ni gange på ti år. Men nu er ligaen helt åben og holdene er blevet bedre. Det bliver spændende at se russisk fodbolds udvikling i fremtiden. Der er nok emner at tage fat i:

→ Zenit St. Petersborgs UEFA-triumf.
→ Ruslands fantastiske indsats til EM i Schweiz/Østrig
→ Michael Laudrup - ny træner i Spartak Moskva
→ Kommer penge til at styre ligaen?

Jeg synes det er en rigtig spændende liga de har i Rusland. Zenit, CSKA, Lokomotiv og Spartak er hold som godt kan vinde store titler indenfor få sæsoner. Det fedeste er at det bliver nemmere at følge med nu hvor Michael Laudrup er blevet manager for Spartak og de viser Spartaks kampe på TV2Sport.

Arsenal Football Club

dowie
Reserveholdsspiller

Sv: Russisk fodbold
« Svar #1: 13 Sep 2008, 20:26 »

Rusland har bevist, at de har potentialet til at blive endnu større fodboldmæssigt. Dog tror jeg stadig, at mange spillere finder landet uattraktivt at spille i..dels på grund af landet ligger så langt væk fra resten af fodboldeuropa og dels på grund af den russiske ligas reputation.

Det vil dog kun betyde, at ligaen ikke vil blive så god, men at russiske talenter vil få chancen på de forskellige hold og udvikle sig = et godt russisk landshold, men knap så god liga. Jf. Sveriges tilstand.

Chakana
Manager

« Svar #2: 13 Sep 2008, 20:30 »

Jeg tror nu nok at det kan blive en liga hvor man gerne vil spille. Selvom det ligger langt væk så bliver ligaen populær og så er der penge i lortet, og det kan tiltrække enhver spiller.

Arsenal Football Club

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #3: 13 Sep 2008, 20:32 »

Det vil dog kun betyde, at ligaen ikke vil blive så god, men at russiske talenter vil få chancen på de forskellige hold og udvikle sig = et godt russisk landshold, men knap så god liga. Jf. Sveriges tilstand.

Du mener simpelthen, at Sverige har et godt landshold?

Til emnet: Der er et stort potentiale i russisk fodbold, og jeg tror, at de i fremtiden vil hente store spillere til, da klubberne får flere og flere penge. Og hvis en spiller bliver tilbudt 10 millioner kroner om ugen, så tror jeg sgu, at spillerne er lige glade med, om landet ligger langt fra det øvrige fodboldeuropa...

Chakana
Manager

« Svar #4: 13 Sep 2008, 20:37 »

Til emnet: Der er et stort potentiale i russisk fodbold, og jeg tror, at de i fremtiden vil hente store spillere til, da klubberne får flere og flere penge. Og hvis en spiller bliver tilbudt 10 millioner kroner om ugen, så tror jeg sgu, at spillerne er lige glade med, om landet ligger langt fra det øvrige fodboldeuropa...
Ibrahimovic, Henke, Ljungberg, Mellberg osv. det er da gode fodboldspillere..
Det er da - på papiret - bedre end Ruslands, men Rusland er fantastiske til at udnytte det. Det varer nok ikke mere end et halvt år til et år før at man betegner Ruslands landshols som bedre end Sveriges, ikke fordi jeg altid sammeligner dem.
Grin

Arsenal Football Club

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 13 Sep 2008, 20:38 »

Jeg tror nu nok at det kan blive en liga hvor man gerne vil spille. Selvom det ligger langt væk så bliver ligaen populær og så er der penge i lortet, og det kan tiltrække enhver spiller.

Der er også penge i lortet i Qatar og Japan eksempelvis. De kan jo også kun tiltrække gamle spillere. Ved godt det ikke helt er det samme, men alligevel.

Hvis det nu var dig, ville du så helst spille i en ukendt russisk klub (jeg kender ikke andre end de fire store), hvor du kunne få kassen i løn eller en en klub på samme niveau i resten af Europa dog uden de mange penge, muligvis en midter/lige under midten klub i Italien, England og Spanien?

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #6: 13 Sep 2008, 20:40 »

Det er da - på papiret - bedre end Ruslands, men Rusland er fantastiske til at udnytte det. Det varer nok ikke mere end et halvt år til et år før at man betegner Ruslands landshols som bedre end Sveriges, ikke fordi jeg altid sammeligner dem.
Grin

Tre ud af de fire spillere, du nævner der, er jo noget nær pensionister! Sveriges landsholdsfodbold er, ligesom Danmarks, gået i stå! De spiller sindsygt kedeligt, scorer ingen mål, og har en træner der, lige som Morten Olsen, holder fast i det samme spilkoncept trods STORE spillemæssige problemer.

Chakana
Manager

« Svar #7: 13 Sep 2008, 20:42 »

Det er den ringeste sammenligning jeg længe har set.
Når jeg siger at de kan tiltrække store spillere så er det jo ikke klubber som Khimki, Kuban og Luch, men Spartak, Zenit, CSKA og Lokomotiv. Så ja, hvis jeg ikke var verdens bedste fodboldspiller, så ville jeg gerne derover og blive rig på 2-3 måneder.. :-)

Arsenal Football Club

Chakana
Manager

« Svar #8: 13 Sep 2008, 20:43 »

Tre ud af de fire spillere, du nævner der, er jo noget nær pensionister! Sveriges landsholdsfodbold er, ligesom Danmarks, gået i stå! De spiller sindsygt kedeligt, scorer ingen mål, og har en træner der, lige som Morten Olsen, holder fast i det samme spilkoncept trods STORE spillemæssige problemer.
Den svenske liga er ikke noget at prale med men derfor har de da gode spillere alligevel.

Arsenal Football Club

Zone 43
Manager

« Svar #9: 13 Sep 2008, 20:44 »

Så vil jeg da mene, at der skal ske noget dratisk før det sker. Jeg læste i gårdagens BT, at tilhængere har lige så meget, at sige som staben, ihf. i Spartak. Samtidig er der meget racisme, hooligan problemer and you name it. Dét er med til, at skræmme mange væk både nu og i fremtiden, tror jeg for ellers havde der været flere store stjerner hos Zenit, CSKA og de øvrige tophold.

Freddie Ljungberg er stoppet :-)
Jeg vil pt. vudere det svenske og russiske landshold som værende lige stærke, hvilket de også viste ved EM, hvis jeg ikke husker forkert.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #10: 13 Sep 2008, 20:44 »

Den svenske liga er ikke noget at prale med men derfor har de da gode spillere alligevel.

Så kan du da sige det med et hav af lande..?
Danmark, Sydafrika, Polen, Tjekkiet osv.  Rullende Øjne

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 13 Sep 2008, 20:45 »

Citat

Jeg sammenlignede ikke Ruslands og Sveriges landshold. Men jeg sammenlignede deres mulige tilstand. Sverige landshold er pt. bedre end Danmark, mener jeg. SAS-ligaen er bedre end Allsvenkan. SAS-ligaen har højere reputation og kan derfor tiltrække bedre spillere. Det er ofte svenskere. Dog går det udover de danske talenter, mens vi nærmest sørger for, at alle svenskerne er i topform til slutrunder. Hvorimod Allsvenkan kan blive ved at med udvikle talenter og sende dem vindere i verden.

Sådan mener jeg, at Rusland kan blive.

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #12: 13 Sep 2008, 20:45 »

Freddie Ljungberg er stoppet :-)
Jeg vil pt. vudere det svenske og russiske landshold som værende lige stærke, hvilket de også viste ved EM, hvis jeg ikke husker forkert.

Forkert! Sverige spillede totalt fantasiløst under EM, og levede på enkeltmandspræstati oner fra Zlatan! Rusland var klasser bedre end Sverige!

Chakana
Manager

« Svar #13: 13 Sep 2008, 20:46 »

Ja, det kan du nemlig, men nu er det Rusland vi snakker om ;-)

Arsenal Football Club

dowie
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 13 Sep 2008, 20:48 »

Citat
Det er den ringeste sammenligning jeg længe har set.
Når jeg siger at de kan tiltrække store spillere så er det jo ikke klubber som Khimki, Kuban og Luch, men Spartak, Zenit, CSKA og Lokomotiv. Så ja, hvis jeg ikke var verdens bedste fodboldspiller, så ville jeg gerne derover og blive rig på 2-3 måneder.. :-)

Sådan tænker mange fodboldspillere bare ikke - undtagen Robinho og Djiby. De fleste vil hellere spille på højere niveau end have kassen. Så kan de altid score kassen på en sidste kontrakt, når de bliver gamle..

Edit: Lige præcis. De fire store kan måske, men så sker der jo ikke en udvikling i resten af landet (de andre hold).
« Seneste Redigering: 13 Sep 2008, 20:53 af dowie » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010