home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  StudieRetningsProjekt
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: StudieRetningsProjekt  (Læst 30042 gange)
Massimilliano
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #15: 19 Nov 2008, 13:24 »

Releasen på FM09 ligger egentlig også mega dårligt i forhold til SRP .. Ens arbejdsmotivation daler bare i takt med Jesper Bechs levegrunde
Logged

Olympique de Marseille som nr. 1. OVERALT.

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #16: 19 Nov 2008, 13:54 »

Nu ved jeg ikke, hvor meget forberedelse, du har gjort, men det er vel meningen, at man i SRP skal ud og lave en form for research selv, inden man analysere og fortolker paa baggrund af det. Denne research er jo i eksempelvis afsaetning gjort for dig paa forhaand.

Vi er dog enige om, at en maaned er sygt lang tid, men ikke desto mindre tvivler jeg paa, du kunne lave det paa to dage (saafremt du altsaa ogsaa holder lidt pause etc Wink)

Jeg skal researche i form af at finde artikler o.l., med relevant information. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre på to dage? (Ikke sagt at jeg har intentioner om kun at sætte to dage af til det - udelukkende teoretisk).
Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #17: 19 Nov 2008, 14:16 »

Jeg skal researche i form af at finde artikler o.l., med relevant information. Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre på to dage? (Ikke sagt at jeg har intentioner om kun at sætte to dage af til det - udelukkende teoretisk).

Naar jeg siger researche mener jeg, at du selv er ude og researche - og ikke bare finder artikler, som har researchet for dig. Vi skulle - stort set alle sammen - paa et eller andet blandt inddrage noget virkeligt i vores projekt. Eksempelvis tog jeg udgangspunkt i logstikken, hvor jeg arbejdede, hvilket jo kraevede noget research paa arbejdspladsen. En anden tog fx udgangspunkt i organisationen, vhor han arbejdede, idet de lancerede en ny organisation. Han vurderede saa fordele/ulemper etc. Dette tager jo vaesentligt laengere tid end 2 dage, naar du selv skal ud finde informationer.

Det er klart, det godt kan lade sig goere paa to dage, naar man bare bruger andres artikler. Det ville dog ogsaa undre mig meget, hvis man fik ret mange 10-taller for det. Det kan dog muligvis variere fra skole til skole.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #18: 19 Nov 2008, 14:48 »

Vi har fra den 4. december til den 18. december, men skal også igang med at researche fra i morgen.

Håber sgu jeg kan holde mig neutral, ellers tror jeg ikke opgaven bliver særlig lærervenlig Tunge
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #19: 19 Nov 2008, 15:06 »

Naar jeg siger researche mener jeg, at du selv er ude og researche - og ikke bare finder artikler, som har researchet for dig. Vi skulle - stort set alle sammen - paa et eller andet blandt inddrage noget virkeligt i vores projekt. Eksempelvis tog jeg udgangspunkt i logstikken, hvor jeg arbejdede, hvilket jo kraevede noget research paa arbejdspladsen. En anden tog fx udgangspunkt i organisationen, vhor han arbejdede, idet de lancerede en ny organisation. Han vurderede saa fordele/ulemper etc. Dette tager jo vaesentligt laengere tid end 2 dage, naar du selv skal ud finde informationer.

Det er klart, det godt kan lade sig goere paa to dage, naar man bare bruger andres artikler. Det ville dog ogsaa undre mig meget, hvis man fik ret mange 10-taller for det. Det kan dog muligvis variere fra skole til skole.

Forstår ikke hvad du mener med selv at skulle ud og researche - det har jeg på intet tidspunkt hørt noget om, at vi skal.

Kan ikke se hvad jeg skal bruge af informationer, som jeg ikke kan få fra artikler o.l.
Logged


KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #20: 19 Nov 2008, 15:09 »

Forstår ikke hvad du mener med selv at skulle ud og researche - det har jeg på intet tidspunkt hørt noget om, at vi skal.

Kan ikke se hvad jeg skal bruge af informationer, som jeg ikke kan få fra artikler o.l.

Det er nok enten skolernes forskellige krav, der goer, at du ikke har hoert om det - eller ogsaa har de bare aendret i den nye reform igen igen igen... Det kunne ligne dem ;o)

Anyway, saa held og lykke med projektet!
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #21: 19 Nov 2008, 15:11 »

Ja, det skulle ikke undre nogen.

Tak for det Smiley
Logged


Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #22: 04 Dec 2008, 09:55 »

Jeg er gået i gang med min SRP, men min klasse og jeg er ret forvirret over, hvornår vi skal sætte fodnoter. Jeg skrev en mail til min lærer i går, og hun svarede at jeg skulle sætte fodnoter til ALLE informationer, som jeg har fundet. Men det kan sguda ikke være rigtigt? I så fald skal der nok sættes 10 fodnoter pr. side.
Logged


JeppeA
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #23: 04 Dec 2008, 09:59 »

Det er noget de (lærerne) er begyndt at kigge på ret meget.. Men ellers lav fodnote vil dem der ser ud til du har fundet på nettet Smiley det gør jeg Smiley
Logged

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

darkzt4r
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #24: 04 Dec 2008, 10:03 »

jeg er endt i noget ekstremt giftigt stof desværre. Mat A og Idehistorie B.
så det bliver noget med archimedes og nogen fucked up tal rækker :d
regner med der er nogen skarpe hoved der kan hjælpe mig når jeg for stillet opgaven Opstemt
Logged

Niicklas12
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #25: 04 Dec 2008, 10:20 »

jeg er endt i noget ekstremt giftigt stof desværre. Mat A og Idehistorie B.
så det bliver noget med archimedes og nogen fucked up tal rækker :d
regner med der er nogen skarpe hoved der kan hjælpe mig når jeg for stillet opgaven Opstemt

Er det en bette HTX dreng vi har her eller hvad? Peace
Logged

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #26: 04 Dec 2008, 16:32 »

@Gosser

Fodnoter sættes generelt, hvis du får skrevet noget, som du ikke umiddelbart selv er i bessidelse af som almen viden.. Sæt hellere en fodnoter for meget, end for lidt.. Mener, at jeg selv havde et sted mellem 70 og 100 fodnoter, da jeg skrev i gymnasiet..
Logged

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #27: 04 Dec 2008, 16:41 »

Jeg er gået i gang med min SRP, men min klasse og jeg er ret forvirret over, hvornår vi skal sætte fodnoter. Jeg skrev en mail til min lærer i går, og hun svarede at jeg skulle sætte fodnoter til ALLE informationer, som jeg har fundet. Men det kan sguda ikke være rigtigt? I så fald skal der nok sættes 10 fodnoter pr. side.

Fodnoter bruges til at forklare forskellige ting, fx hvis du har brugt ordet anarkisme, så skriver du i fodnoten, hvad anarkisme er, istedet for at bruge plads i din tekst til det, for teksten skal helst være så flydende som muligt, istedet for at være fyldt med alle mulige beskrivelse og forklaringer på mindre ubetydelige ting...
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #28: 04 Dec 2008, 16:47 »

Fodnoter bruges til at forklare forskellige ting, fx hvis du har brugt ordet anarkisme, så skriver du i fodnoten, hvad anarkisme er, istedet for at bruge plads i din tekst til det, for teksten skal helst være så flydende som muligt, istedet for at være fyldt med alle mulige beskrivelse og forklaringer på mindre ubetydelige ting...
Fodnoter bruges ligeledes som en henvisning til kilder, citater, generelle henvisninger.
Fodnoter skal du virkelig have til ALT hvor du konkludere og især hvis du gør det ved hjælp fra en kilde, hvilket du jo helst skal gøre Wink

Så jo, dem der tvivler på fodnoter, der skal laves så mange som muligt, så censor og jeres lærer ikke er i tvivl om det bare er en påstand du kommer med, men faktisk har været kildekritisk og sat dig ind i stoffet.
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: StudieRetningsProjekt
« Svar #29: 06 Dec 2008, 13:43 »

Så er jeg gået i gang med google-mania for at finde noget om den kære Igor Ansoffs strategier mht. vækst.

Herligt med 2 hyggeuger herhjemme i december hvor man afslappet arbejder med afsætning.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010