home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jan 2025, 18:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23490
  0 Brugere, 929 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejdevanaha...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  De uofficielle's tråd!
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: De uofficielle's tråd!  (Læst 58934 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: De uofficielle's tråd!
« Svar #75: 05 Sep 2008, 12:17 »

Nu er der jo også en del mere fyrværkeri til nytår, så det er måske ikke så mærkeligt endda.

Jeg forstår ikke hvordan det faktum, at fyrværkeri forvolder skader nytårsaften nogensinde kan blive et argument for, at man skal tillade romerlys på et stadion, hvor det er umuligt at overholde de fastlagte sikkerhedsbestemmel ser. Der er jo trods alt en årsag til at de er der. Skaderne nytårsaften burde da netop underbygge et totalforbud. At det så ikke er forbudt til nytår er ganske vist dobbeltmoralsk, men stadig ikke et argument for, at man skulle slække på reglerne og på den led få flere skader.

Det mener jeg så det er.. det kan godt være der er mere fyrværkeri, men der er omvendt flere mennesker der hvor romerlyset bliver tændt.. Og fakta er vel at der ikke kommer særlig mange skader i forårsaget af romerlys, i forhold til fyrværkeri Smiley..

Og gentager lige mig selv.. Hvad kan et romerlys skade når det, som det altid bliver ( bortset fra ENKELTE tilfælde), lagt på gulvet Peace

Men jeg har forstået at romerlys kan være farligt i store folkemængder, når folk er lidt beruset.. JEg hæfter mig bare ved at der en gang er sket noget alvorligt, på trods af disse påstande, hvilket jo set ud fra min vinkel, er et vink fra en vognstang om at romerlys ik er farlige på gulvet Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #76: 05 Sep 2008, 12:21 »

Syntes vi kører i ring... Grin

Jeg kan ikke se at det skal forbydes når der er en så lav ulykkes rate som der er, og i mener at det er farligt, og at reglen skal overholdes..

Men uden at forklejne er det vel fordi jeg altid er på tribunen hvor det foregår, og dermed har en grundlag for at sige at det ikke er så farligt som folk trods alt mener Smiley... Kastes de, og bliver der viftet med dem kan det være farligt.. Er de på gulvet er der ingen fare Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #77: 05 Sep 2008, 12:30 »

Det mener jeg så det er.. det kan godt være der er mere fyrværkeri, men der er omvendt flere mennesker der hvor romerlyset bliver tændt..

Godt, så kan vi få en diskussion om der bør være lovligt at have romerlys på stadion.

Ovenstående postulat mener jeg ikke helt holder vand, for når man fx tænder fyrværkeri nytårsaften, bliver der formentlig holdt en vis sikkerhedsafstand. I hvert fald hvis folk er bare nogenlunde fornuftige. Sådan en sikkerhedsafstand er svær at opnå på en tætpakket tribune.

I teorien har jeg som sådan ikke noget imod synet at romerlys på stadion - det skal bare være under forudsætning af at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Altså under extremt kontrollerede forhold. Sådan er det, som jeg ser det, slet ikke nu. Der er alt for mange usikkerhedsfaktorer - Alkohol, børn, uintelligente mennesker (jo, de findes skam), mange mennesker på samme sted osv.

Hvis der kunne findes en løsning som gjorde at det var 100% risikofrit at have dem med, ser jeg ikke noget problem i det. Men indtil da bør man naturligvis rette sig efter loven. I øvrigt vil jeg da hellere kigge på kampen end på romerlys når jeg er på stadion...

Yessir
Manager

« Svar #78: 05 Sep 2008, 12:31 »

Nitte... Hvor mange uofficielle var der i Brøndby og sønderjyske... Vel ingen i sønderjyske, og hele 6 i brøndby... Så jo det vil jeg nok mene at det gør Wink

Jeg forholder mig bare til det som er kommet ud i offentligheden.. For er det ikke slemt nok kommer det ikke ud i nyhederne osv Smiley

Bortset fra SønderjyskE kampen der blev boykottet, så har der været folk afsted hver gang. Om de er blevet lukket ind/anholdt uretmæssig er en helt anden side af sagen.

Det skal du da have lov til at gøre, omend folk i kulturen ved det er en sandhed med modifikationer...

Sjovt at du syntes romerlys skal ligges på jorden, når de fleste tilhængere/brugere af det går ind for at de netop skal holdes i hånden og svinges med for den ekstra effekt det giver.  Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #79: 05 Sep 2008, 12:53 »

Bortset fra SønderjyskE kampen der blev boykottet, så har der været folk afsted hver gang. Om de er blevet lukket ind/anholdt uretmæssig er en helt anden side af sagen.

Det skal du da have lov til at gøre, omend folk i kulturen ved det er en sandhed med modifikationer...

Sjovt at du syntes romerlys skal ligges på jorden, når de fleste tilhængere/brugere af det går ind for at de netop skal holdes i hånden og svinges med for den ekstra effekt det giver.  Smiley

Jeg ved ik hvad UC laver, jeg kan bare konstaterer at de ikke har været inde på stadion Smiley.. Om de har været med eller ej skal jeg ik kunne sige, da jeg ik selv har været der Grin Peace.. Men i og med at de ik er på stadion, kan de jo heller ikke skabe problemer med romerlys...

Jeg siger bare hvad jeg personligt har hørt... På faxe har jeg ik oplevet andre end ham drengen komme til skade Peace

Det er nok fordi jeg måske ikke er så følelsekold som nogle tror jeg er ( sådan virker det i al fald)

Jeg mener bare at der skal være romerlys, og syntes det er en god ide at ligge dem da folk så ik kan komme til skade, medmindre det er en som med sikkerhed kan bruge dem fornuftigt Thumbs Up

Cool

Yessir
Manager

« Svar #80: 05 Sep 2008, 13:04 »

Jeg ved ik hvad UC laver, jeg kan bare konstaterer at de ikke har været inde på stadion Smiley.. Om de har været med eller ej skal jeg ik kunne sige, da jeg ik selv har været der Grin Peace.. Men i og med at de ik er på stadion, kan de jo heller ikke skabe problemer med romerlys...

Jeg siger bare hvad jeg personligt har hørt... På faxe har jeg ik oplevet andre end ham drengen komme til skade Peace

Det er nok fordi jeg måske ikke er så følelsekold som nogle tror jeg er ( sådan virker det i al fald)

Jeg mener bare at der skal være romerlys, og syntes det er en god ide at ligge dem da folk så ik kan komme til skade, medmindre det er en som med sikkerhed kan bruge dem fornuftigt Thumbs Up

Næ det har du ret i, men var så heller ikke det jeg kommenterede på. Folk skal bare ikke tro, at der ikke bliver kæmpet imod away kortet fra UC og andres side  Wink

Og deraf kom mit spørgsmål om hvor lang tid du egentlig har været en del af den uofficielle scene i bif, hvis det er det eneste uheld du har hørt om. Anyway så er det i og for sig irrelevant, jeg har skrevet at der er sket langt flere uheld igennem tiderne på de danske tribuner og på tværs af klubberne. Så må du tage det for gode varer eller ej, bare fordi det ikke er nævnt i medierne (det er de fleste vellykkede hooligans slagsmål heller ikke, men det betyder ikke at de ikke er der)   Wink

Det er så en mening du skal have lov til at ha'. Omend jeg og mange syntes man mister halvdelen (hvis ikke mere) af effekten ved ikke at holde det i hånden.

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #81: 05 Sep 2008, 13:07 »

Blus er erfter min mening noget der får stemningen det sidste hak op. Ligeså snart der bliver knaldet et blus, så går folk endnu mere amok Smiley
Men de skal self holdes på tribunen. På jorden eller i hånden, bare ingen kommer til skade ..

[Min signatur er for stor]

verdenskrig
Manager

« Svar #82: 05 Sep 2008, 13:11 »

Næ det har du ret i, men var så heller ikke det jeg kommenterede på. Folk skal bare ikke tro, at der ikke bliver kæmpet imod away kortet fra UC og andres side  Wink

Og deraf kom mit spørgsmål om hvor lang tid du egentlig har været en del af den uofficielle scene i bif, hvis det er det eneste uheld du har hørt om. Anyway så er det i og for sig irrelevant, jeg har skrevet at der er sket langt flere uheld igennem tiderne på de danske tribuner og på tværs af klubberne. Så må du tage det for gode varer eller ej, bare fordi det ikke er nævnt i medierne (det er de fleste vellykkede hooligans slagsmål heller ikke, men det betyder ikke at de ikke er der)   Wink

Det er så en mening du skal have lov til at ha'. Omend jeg og mange syntes man mister halvdelen (hvis ikke mere) af effekten ved ikke at holde det i hånden.

Det ved jeg godt der bliver Peace.. Om end at jeg ik forstår hvorfor Huh.. Køb nu det kort, og tag rundt og støt holdet... Kan du ik forklarer mig hvorfor det er sådan et stort problem Smiley.. For jeg kan ik se det Wink

Altså del af, og del af.. Jeg har stået med dem på stadion i en del år, og gået til kampene med dem et par gange, hvilket mest har været til aways... Men altså jeg er ikke medlem af en gruppe, for jeg tager på faxe for at støtte klubben, og ik en gruppe Smiley

Men nej det har du sikkert ret i...Omend at romerlys afbrænding mest foregår på stadion hvor der er tv på... Hvis der så er sket noget, skal de da nok følge op på det Smiley

Du har re ti at effekten er federe hvis det er i luften, men det sikreste er på jorden.. det var blot det jeg mente.. Det gør mig intet at det er på jorden, så længe det er der Cool

Cool

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #83: 05 Sep 2008, 13:21 »

Blus er erfter min mening noget der får stemningen det sidste hak op. Ligeså snart der bliver knaldet et blus, så går folk endnu mere amok Smiley
Men de skal self holdes på tribunen. På jorden eller i hånden, bare ingen kommer til skade ..

Så vil jeg gerne give dig dette spørgsmål. Hvordan kan man/du garentere at ingen kommer til skade så?

Så længe man ikke kan give garantier, eller vil overlade det "til menneskers sunde fornuft" så tror jeg loven skal bibeholdes.

verdenskrig
Manager

« Svar #84: 05 Sep 2008, 13:23 »

Så vil jeg gerne give dig dette spørgsmål. Hvordan kan man/du garentere at ingen kommer til skade så?

Det kan man ikke!

Folk må bare fjerne sig hvis der står en stiv idiot bag en og fægter med et lys!

Cool

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #85: 05 Sep 2008, 13:24 »

Det kan man ikke!

Folk må bare fjerne sig hvis der står en stiv idiot bag en og fægter med et lys!

Så er det alligevel bedre at fjerne den stive idiot...

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #86: 05 Sep 2008, 13:25 »

Det kan man ikke!

Jeg kører lige hjem forbi dig med 120 km/t. Du kan bare fjerne dig hvis jeg kommer lidt for stærkt.

Kan du ikke se at dit argument ikke holder vand nogensteder? Hvad så hvis jeg har mit barn (har ikke barn endnu) med på stadion og pga larm, så opdager vi ikke det glødende romerlys, og pludselig bliver mit barn ramt i hovedet? Tænk dig nu lidt om, VK.

Yessir
Manager

« Svar #87: 05 Sep 2008, 13:25 »

Det ved jeg godt der bliver Peace.. Om end at jeg ik forstår hvorfor Huh.. Køb nu det kort, og tag rundt og støt holdet... Kan du ik forklarer mig hvorfor det er sådan et stort problem Smiley.. For jeg kan ik se det Wink

Altså del af, og del af.. Jeg har stået med dem på stadion i en del år, og gået til kampene med dem et par gange, hvilket mest har været til aways... Men altså jeg er ikke medlem af en gruppe, for jeg tager på faxe for at støtte klubben, og ik en gruppe Smiley

Men nej det har du sikkert ret i...Omend at romerlys afbrænding mest foregår på stadion hvor der er tv på... Hvis der så er sket noget, skal de da nok følge op på det Smiley

Du har re ti at effekten er federe hvis det er i luften, men det sikreste er på jorden.. det var blot det jeg mente.. Det gør mig intet at det er på jorden, så længe det er der Cool

Hele diskussionen omkring away kort føler jeg at jeg har taget en gang for meget inde på det her forum. Kort fortalt handler det bl.a at et vagtfirma der består af kriminelle ikke have adgang til private oplysninger. Så er der hele komikken i at man skal bruge det for at komme ind på den forhenværende stemningstribune i parken, wtf  Rullende Øjne
Sjovt er det forresten også at FCKFC's bestyrelse nu har meldt ud at de er imod away kortet... http://fckfc.dk/Default.aspx?ID=1&M=News&PID=7&NewsID=527 hvilket førte til at formanden gik af, fordi han var den eneste der var for...

Blev uheldet på faxe filmet af tv? Anyway så kan jeg ikke mindes at jeg har set et romerlys uheld blive fanget af tv, det plejer som regel at blive holdt internt for ikke at skade omdømmet. Men jeg har set mange eksempler hvor det er gået galt med forbrændte hænder og andre lemmer. Både ved billed dokumentation, og ved selvsyn. Man skulle næsten tro jeg var mod romerlys, som jeg bliver ved med at tale om uheld  Grin

verdenskrig
Manager

« Svar #88: 05 Sep 2008, 13:25 »

Så er det alligevel bedre at fjerne den stive idiot...

Eller det ja Peace.. Men kontrollørerne kommer nok alligevel rendende når han har et lys, så indtil da må folk lige fjerne sig så han kan få raset ud Grin

Cool

Yessir
Manager

« Svar #89: 05 Sep 2008, 13:27 »

Så længe man ikke kan give garantier, eller vil overlade det "til menneskers sunde fornuft" så tror jeg loven skal bibeholdes.

Men så længe dbu/klubberne ikke vil samarbejde er det lidt svært at give garantier... Men faktum er at romerlys var ved at få en stiltiende accept blandt disse, indtil episoderne i brøndby skete. Ærgeligt at folk nu skal til at starte forfra.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010