home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 890 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din musik genre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Din musik genre  (Læst 25971 gange)
gumle
Reserveholdsspiller

Sv: Din musik genre
« Svar #15: 04 Sep 2008, 19:01 »

Jeg hører mest metal af forskellige genrer. Som mine favoritter kan jeg nok nævne Metalcore, Thrash Metal og Melodisk Dødsmetal.
Jeg hører derfor også mest Trivium, Metallica, Iron Maiden og Illdisposed, så er der selvfølgelig afspringeren Slipknot, men det er ligemeget.

Melodisk dødsmetal og metalcore elsker pga. deres store koncentration på netop det melodiske. Fantastiske double-part guitarer, god brug af halve powerchorder eller enkelnoder blandet med en masse palmmutes. Og så er der en fed dobelpedal Opstemt

Thrash er bare for sygt. Metallica 1982-1990, Slayer, Anthrax osv. Det er vildt og vanvittigt, med alt for hurtige riffs. That's why i like it Wink

To shred, or not to shred

Har været uvenner med min kæreste hele dagen, men jeg fik pizza så dagen får 10! Opstemt

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #16: 04 Sep 2008, 20:06 »

Jeg hører rap metal (RATM, Slipknot), nu metal, glam metal og trash metal. Smiley og selvfølgelig kan man til tider hører normalt rock/indie.

Zulue
Manager

« Svar #17: 04 Sep 2008, 20:18 »

Hører stortset kun amerikansk hiphop. Dirty South, lidt Snoop, Dre, X-Zibit .. Selvfølgelig lidt klassikere; "2 of Amerikaz Most Wanted", "Shake Ya Tailfeather" ..

T.I., Kanye, Lupe, Chamillionaire, R. Kelly (han er godt nok pop, men fed lyrik), Jeezy, Yung Joc, T-Pain, Wayne selvfølgelig, Swizz Beatz, alt det gode fra Grand Hustle (Alfamega etc), David Banner .. Jay-Z selvfølgelig også .. Shockeret

Og så er der de danske kunstnere; Troo.L.S. er klart bedst herhjemme. Suspekt, Jokeren, Jooks, Jeppe Rapp, LOC og så videre.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #18: 10 Sep 2008, 16:14 »

På opfordring smider jeg da lige et par Youtube-links til nogle af favoritterne lige nu:

Zany & The Prophet - 384.000
Killer Clown - Tormented
The Pitcher - Karma

Metallica - The Unforgiven III
Slipknot - Gematria (The Killing Name)
Slipknot - Psychosocial

3OH!3 - Starstrukk
Katy Perry - I Kissed A Girl Opstemt

PS: Jeg er på arbejde, så kunne ikke lige høre igennem om kvaliteten osv. er god nok i disse klip...

NicolaiMadrid
Juniorspiller
**

« Svar #19: 10 Sep 2008, 16:19 »

God stil g00n Smiley jeg vil da lige smide et par af de sange jeg godt kan li' ind i tråden her. Genren er trance, håber i kan li' det Smiley

Laurent Wolf - No Stress
Paul Miller - Memories of Love
Armin van Buuren & DJ Shah Feat. Chris Jones - Going Wrong

Madrid - 08/09

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #20: 10 Sep 2008, 16:23 »

Jeg hører intet andet end rap og hardstyle.

Tupac, Snoop Dogg, Xzibit og Lil Wayne er det udenlandske rap jeg høre.

Niarn, Marwan, Jokeren, også en masse "underground rappers" - Det er det danske rap jeg høre.
« Seneste Redigering: 10 Sep 2008, 16:28 af MichaelHarlev » Logged

Sarl
Førsteholdsspiller

« Svar #21: 10 Sep 2008, 16:34 »

Med det antal sange jeg har på Itunes kan jeg næppe summere det ind til en enkelt genre...

Men lad mig prøve. Elsker Indierock. Og det er vel et vidt begreb... Men elsker engelsk rock. The Libertines, Babyshambles, Arctic Monkeys, Dirty Pretty Things, Oasis, Blur, The Kooks, The Courteeners osv. Derudover er jeg enormt glad for Kings Of Leon og The Cure. Men kan på samme tid også finde på at smide noget afslappende Bob Marley på anlægget. Eller en omgang punk fra 70'erne, som fx. The Clash, Ramones eller Sex Pistols.

For at vende tilbage til begrebet Indierock kan jeg nævne bands som Modest Mouse, The Flaming Lips, Muse, Band Of Horses, Clap Your Hands And Say Yeah, Cold War Kids mf. Og så er der bands som The Strokes som jeg også godt kan lide. MGMT smides også tit på og det samme med fx. Klaxons. Og Radiohead er også fantastiske..

Af danske Bands hører jeg meget VETO, Kashmir, Figurines og til tider også Oh No Ono og Mew. Derudover kan jeg også finde på at sætte noget god pop på. Og her snakker vi Teitur, Rufus Wainwright osv. og ikke pop i The Voice forstand.

Derudover har jeg en stor forkærlighed for The Streets og så ryger der også en masse klassiske rockbands som Led Zeppelin, The Doors, Hendrix osv på anlægget en gang imellem.

Puha det blev halvlangt og så har jeg sikkert alligevel glemt en masse god musik!

Isolation

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #22: 10 Sep 2008, 17:34 »

Med det antal sange jeg har på Itunes kan jeg næppe summere det ind til en enkelt genre...

Men lad mig prøve. Elsker Indierock. Og det er vel et vidt begreb... Men elsker engelsk rock. The Libertines, Babyshambles, Arctic Monkeys, Dirty Pretty Things, Oasis, Blur, The Kooks, The Courteeners osv. Derudover er jeg enormt glad for Kings Of Leon og The Cure. Men kan på samme tid også finde på at smide noget afslappende Bob Marley på anlægget. Eller en omgang punk fra 70'erne, som fx. The Clash, Ramones eller Sex Pistols.

For at vende tilbage til begrebet Indierock kan jeg nævne bands som Modest Mouse, The Flaming Lips, Muse, Band Of Horses, Clap Your Hands And Say Yeah, Cold War Kids mf. Og så er der bands som The Strokes som jeg også godt kan lide. MGMT smides også tit på og det samme med fx. Klaxons. Og Radiohead er også fantastiske..

Af danske Bands hører jeg meget VETO, Kashmir, Figurines og til tider også Oh No Ono og Mew. Derudover kan jeg også finde på at sætte noget god pop på. Og her snakker vi Teitur, Rufus Wainwright osv. og ikke pop i The Voice forstand.

Derudover har jeg en stor forkærlighed for The Streets og så ryger der også en masse klassiske rockbands som Led Zeppelin, The Doors, Hendrix osv på anlægget en gang imellem.

Puha det blev halvlangt og så har jeg sikkert alligevel glemt en masse god musik!

Vi hører præcis den samme musik - præcist!. Du skulle dog tage og høre noget Mando Diao og Tv On The Radio. Genialt.

Editors, Bloc Party og Milburn ej at forglemme

Mando Diao: http://www.youtube.com/v/e_iDL4Z_5uA
Tv On The Radio: http://www.youtube.com/v/GUB1xSAAADk
Milburn: http://www.youtube.com/v/vMhjDURZ8ZE  <--- nok det du hælder mest til, måske du kender det i forbejen. Lyder meget som Arctic, men de lavdede faktisk deres musik før Arctic. Et hør´værd Smiley

Thore
Manager

« Svar #23: 14 Sep 2008, 20:21 »

Jeg høre mest heavy rock og alt mulig forskellig metal. Stille rock kan da være fint nok på de rette tidspunkter, men det skal helst være lidt hård før jeg gider bruge tid på det.
Dog er gammelt rock'n Roll som Elvis og Chuck Berry genialt.
Skal jeg endelig høre pop, ja så skal det være fra 60'erne, det var noget okay musik.
Derudover hører jeg J-rock, som egentlig bare er en betegnelse for japansk rock, men de har deres helt unike stil, og er som sådan også en genre for sig.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sarl
Førsteholdsspiller

« Svar #24: 14 Sep 2008, 20:29 »

Vi hører præcis den samme musik - præcist!. Du skulle dog tage og høre noget Mando Diao og Tv On The Radio. Genialt.

Editors, Bloc Party og Milburn ej at forglemme

Mando Diao: http://www.youtube.com/v/e_iDL4Z_5uA
Tv On The Radio: http://www.youtube.com/v/GUB1xSAAADk
Milburn: http://www.youtube.com/v/vMhjDURZ8ZE  <--- nok det du hælder mest til, måske du kender det i forbejen. Lyder meget som Arctic, men de lavdede faktisk deres musik før Arctic. Et hør´værd Smiley

Hører Bloc Party og mente egentlig også at jeg havde nævnt dem. men har for meget musik til at nævne det hele. Kender også Mando Diao og ærgrer mig stadig over at misse deres koncert på Roskilde i 07. Editors hører jeg også en gang imellem.

Kender ikke det store til de andre, men de ryger på den kilometer lange liste med bands der skal tjekkes ud.

Isolation

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #25: 14 Sep 2008, 20:32 »

Jeg er til hurtig garage punk! Men jeg kan da også sagtens høre noget Bad Religion eller Anti-Flag, men generelt hører jeg mest dansk punk, som fx. Knæk & Bræk, No Hope For The Kidt, The Assasinators, Guddommelig Galskab osv.

Der er simpelthen ikke noget bedre end en god PoGo inde på Kraftwerket, mens man lytter til noget hurtigt røvballe punk!

Desuden kan jeg også godt lide folk der tager lidt pis på tingene som fx. Richard Cheese, som har gjort det, at han laver Swing Cover numre af alt lige fra Madonna med Like A Virgin til Nirvana med Rape Me... Han er simpelthen genial, prøv at youtupe ham, så for i et godt grin... Desuden har Autonome Alkoholikere skrevet et af de bedre danske rap numre jeg har hørt i lang tid...

Thore
Manager

« Svar #26: 14 Sep 2008, 21:24 »

Jeg er til hurtig garage punk! Men jeg kan da også sagtens høre noget Bad Religion eller Anti-Flag, men generelt hører jeg mest dansk punk, som fx. Knæk & Bræk, No Hope For The Kidt, The Assasinators, Guddommelig Galskab osv.

Bad Religion er nice  Thumbs Up
Men skal jeg høre punk, så er Sex Pistols en af farvoriterne  Thumbs Up

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 14 Sep 2008, 21:49 »

Punk? Sum41, Blink-182! Det er ikke hurtig garage punk, men det er noget der rykker!

R.I.O. - Shine On hører jeg lidt for tiden - den er mega fed.
Plejer ellers aldrig at høre sådan noget, hvor det mest er jumpstyle, dance... og lidt trance.

Real Madrid <3

tturbo1
Manager

« Svar #28: 16 Nov 2008, 18:50 »

Dansk musik har i nat mistet en af de bedste guitarister:
http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1085579.ece

R.I.P. Hilmer Hassig...

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #29: 16 Nov 2008, 18:54 »

Var sku lige på Dødsmaskinen igår (Spillestedet i det nye Ungdomshus) og se Knæk & Bræk, og drengene skuffede ikke! Det er super nice live og har druk konkurencer med publikum og så valgte mig og min ven at crashe scenen og stjæle forsangeren med ned til publikum og en solid gang Po-Go!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010