home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 770 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 828993 gange)
Hcan
Landsholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #4020: 06 Feb 2012, 06:55 »

Men hvis du læser citatet i de 2 nyheder er der jo himmelråbene forskel i hvordan det kommer frem. Hvor AVB's udtalelse er med ydmyghed og respekt er det som om Fergie bare skal spille fornærmet.

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #4021: 06 Feb 2012, 08:25 »

Jeg syntes det er utroligt med den kære Alex Ferguson, jeg forstår ikke han gang på gang på gang får lov til at baklage sig over dommerne. Ved godt det ikke er direkte at klage over dommeren, men at mene de skulle have haft mere end de 2 som de fik... det er jo helt hen i vejret.

Det er et kedeligt eftermæle en mand som ham er ved at skabe sig.

http://www.bold.dk/nyt/Ferguson-ville-have-flere-straffespark

Er der nogle af jer andre, som kan følge manden ?

Det er et af de steder, hvor jeg som Chelsea fan er godt tilfreds, vi brokker os sku aldrig helt på det niveau i forhold til at være blevet snydt, vi tager det med oprejst pande, rejser os og ser fremad (okay, kan godt være en meget subjektiv holdning, men mener stadig at den tildels er rigtig)

Tja ind i mellem tænker jeg også, at det kunne være rart hvis han klappede i Smiley Men jeg tror man skal se på det som Claus Thomas sagde det på Kanal 6 engang: Det handler om, at man har så kæmpe et vinderinstinkt, at man KUN kan se det fra ens eget holds synspunkt. Man kan simpelthen ikke se objektivt på det.

Og det tror jeg han har ret i. Ferguson er jo ikke ene om det. Wenger gør det, Mourinho gør det osv. og det er jo også to managers med et kæmpe vinderinstinkt.

Jeg synes ikke det rokker ved hans eftermæle dog. Alle folk har fejl, og han har ikke bragt spillet i miskredit. Hvis den side kan ødelægge 25 års nærmest konstant triumftog, så kan vi da for alvor snakke om, at det er svært at være manager Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #4022: 06 Feb 2012, 08:26 »

Syntes normalt at Howard Webb er en af de bedste dommere der findes, og det ændre sig ikke med dagens præstation, selvom han havde en skidt dag på kontoret, men det kan vi vist alle sammen have. Som Chelsea fan må vi bare indse det slet ikke er vores år i år og vi havde en 3-0 føring vi ikke formåede at holde. Man skal jo huske på vi giver dommeren muligheden for at dømme straffesparkene og idag dømte han dem trods de ikke var der.

Sådan er livet og jeg er ikke i tvivl om at vi nok skal komme tilbage, vi skal nok få et mesterskab snart - og ellers overlever vi nok, kærligheden til holdet er intakt fra min side om vi vinder titler eller ej Smiley

Agreed (sjovt nok) og jeg kan også komme på flere eksempler hvor han har lavet fejl, det gør ham bare ikke til en ringe dommer Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #4023: 06 Feb 2012, 08:28 »

Jeg tror aldrig jeg har set en kamp hvor han ikke har været en katastrofe.. Men det kan jo være han er bedre når tilhørsforhold ikke spiller ind Wink

Det fede ved Webb er, at han altid er til at snakke med, og har let til et smil og ofte synes jeg han er god til at lure hvilken stemning der er i kampen. Om det er en topkamp hvor det er ok, at der skal gives lidt friere tøjlere, eller hvilken slags kamp det nu måtte være Smiley

Lidt ligesom Claus Bo herhjemme... Nååå ham kan I jo heller ikke lide i BIF, så måske det er noget med tilhørsforholdet Peace Wink

Szczesny
Manager

« Svar #4024: 06 Feb 2012, 11:24 »

Men hvis du læser citatet i de 2 nyheder er der jo himmelråbene forskel i hvordan det kommer frem. Hvor AVB's udtalelse er med ydmyghed og respekt er det som om Fergie bare skal spille fornærmet.

Præcis Hcan.

Der hvor jeg mener filmen knækker, det er når Ferguson går ud, og bliver personlig overfor en liniedommer. Han har dømt noget mod United engang, så han skal hænges ud, så snart lejligheden byder sig.

Der er trods alt forskel på, om det er en tilfældig fan, der skælder dommerne, eller det er manageren. Det gør dommernes job meget sværere, og fansne mere tilbøjelige til at gå efter dommeren i stedet for at fokusere på fodbolden.

Når der bliver snakket om at fodboldspillere er rollemodeller, så gælder det vel så sandelig også managers.

Men så igen, så spiller tilhørsforhold nok ind, i hvordan jeg ser på fodbold-verdenen. Men at Ferguson ikke synes at han fik nok i det gratis straffe, som fuldstændig vender kampen, så er det at det bliver utroligt irriterende at høre på.

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #4025: 07 Feb 2012, 12:31 »

Snakkede med et par United fans fra min klasse (hvilket vil sige 70% af drengene i klassen, hvor jeg er den eneste Chelsea fan). Jeg ville gerne have dem til at indrømme at dommeren måske dømmer mere til deres fordel, end hvad godt er. Jeg brugte eksemplerne fra kampen i søndags, og vores sidste opgør på OT.
Da de ikke ville tage brillerne af, viste jeg dem det her klip:
<a href="http://www.youtube.com/v/2wShKHH0tBQ" target="_blank">http://www.youtube.com/v/2wShKHH0tBQ</a>

Da de så stadig ikke syntes dommeren dømte til deres fordel, og de rent faktisk syntes dte var en ren tackling Drogba fik, droppede jeg det fuldstændig. Har svært ved at diskutere med så blinde United fans..

Men hvad er jeres mening? Er denne kendelse imod Drogba okay? (United fik frispark og Drogba fik gult. United spilleren slap.)

Hvis i ikek kan se filmen her, så kommer der et link: http://www.youtube.com/v/2wShKHH0tBQ
« Seneste Redigering: 07 Feb 2012, 12:32 af TardCore » Logged

Blue blood runs in my veins and through my blue heart!

Forever a true blue!

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #4026: 07 Feb 2012, 14:35 »

Hvis i ikek kan se filmen her, så kommer der et link: http://www.youtube.com/v/2wShKHH0tBQ

Har lige et spørgsmål; Overlevede Drogba? Han ligner en der er ved at dø Smiley

Manchester United

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #4027: 07 Feb 2012, 14:39 »

I den periode var han ved at dø... af malaria Smiley Han var ihvertfald meget syg kort før Smiley

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Szczesny
Manager

« Svar #4028: 07 Feb 2012, 14:50 »

Har næsten mere ondt af Evans. Han så slet ikke Drogba kom styrtende, og smadrede sin brystkasse, direkte ind i Evans' støvleknopper

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #4029: 07 Feb 2012, 17:27 »

Forestil dig at blive sparket brutalt i brystkassen. Altså al din luft forsvinder. Jeg havde tudet af smerte. Smiley

Forever a true blue!

Swizz CataR
Manager

« Svar #4030: 07 Feb 2012, 17:38 »

Jeg synes faktisk kendelsen er korrekt. Selvfølgelig er det ikke i orden at sparke en modspiller i brystet, men som jeg ser det, så ligner det ikke det mindste at det er tiltænkt, nærmere at Evans uanset ville have bevæget benet og så bliver overrasket af at Drogba fortsætter sit løb direkte ind i ham (hvilket jo korrekt er det Drogba får det gule kort for). Evans kommer så ud af sin koncentration og pr. refleks afværger han med benet.

Det ser meget voldsomt ud, og er naturligvis ikke fedt for Drogba. Men igen, jeg ser det ikke som at Evans gør det tiltænkt og dermed må det være Drogba der laver forseelsen idet at han fortsætter sit løb hensynsløst ind i Evans.. Havde dommeren haft en anden vinkel kunne det dog godt have været, at Evans også havde fået et gult for det farlige spil.

Omkring hele spørgsmålet med dommernes beslutning kontra United, så synes jeg det er dumt at lufte det. Det bringer dig/jer ingen vegne og det vil blot komme til udtryk som klynk. Jeg synes ikke dette på nogen måde er bevis for, at dommerne konsekvent dømmer skævt til Uniteds fordel. Der er altid eksempler for og imod. Kampen i søndags endte i mine øjne retfærdigt, idet at holdene spillede omtrent lige godt. Chelsea scorer to af deres mål på blundere af United, og modsat får United to nemme mål på straffe, hvor det sidste måske godt kan være lidt tyndt. Det er i hvert fald tydeligvis ikke et forsøg på en tackling fra Ivanovich der fører til straffet, men han ødelægger det selvfølgelig ikke desto mindre for United-spilleren.
Man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved straffet, men så kan man ligeså spørge om Cahill mon egentlig rørte bolden i første halvlegs begyndelse, eller om han reelt set som sidste mand ikke bare fjernede benene under Welbeck, hvad end det så var bevidst eller blot klodset - det kunne jo så også have givet straffe/frispark + et rødt kort.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #4031: 07 Feb 2012, 17:43 »

Jeg synes faktisk kendelsen er korrekt. Selvfølgelig er det ikke i orden at sparke en modspiller i brystet, men som jeg ser det, så ligner det ikke det mindste at det er tiltænkt, nærmere at Evans uanset ville have bevæget benet og så bliver overrasket af at Drogba fortsætter sit løb direkte ind i ham (hvilket jo korrekt er det Drogba får det gule kort for). Evans kommer så ud af sin koncentration og pr. refleks afværger han med benet.

Det ser meget voldsomt ud, og er naturligvis ikke fedt for Drogba. Men igen, jeg ser det ikke som at Evans gør det tiltænkt og dermed må det være Drogba der laver forseelsen idet at han fortsætter sit løb hensynsløst ind i Evans.. Havde dommeren haft en anden vinkel kunne det dog godt have været, at Evans også havde fået et gult for det farlige spil.

Omkring hele spørgsmålet med dommernes beslutning kontra United, så synes jeg det er dumt at lufte det. Det bringer dig/jer ingen vegne og det vil blot komme til udtryk som klynk. Jeg synes ikke dette på nogen måde er bevis for, at dommerne konsekvent dømmer skævt til Uniteds fordel. Der er altid eksempler for og imod. Kampen i søndags endte i mine øjne retfærdigt, idet at holdene spillede omtrent lige godt. Chelsea scorer to af deres mål på blundere af United, og modsat får United to nemme mål på straffe, hvor det sidste måske godt kan være lidt tyndt. Det er i hvert fald tydeligvis ikke et forsøg på en tackling fra Ivanovich der fører til straffet, men han ødelægger det selvfølgelig ikke desto mindre for United-spilleren.
Man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved straffet, men så kan man ligeså spørge om Cahill mon egentlig rørte bolden i første halvlegs begyndelse, eller om han reelt set som sidste mand ikke bare fjernede benene under Welbeck, hvad end det så var bevidst eller blot klodset - det kunne jo så også have givet straffe/frispark + et rødt kort.

Det var da herligt at høre nogen argumenter, der rent faktisk er saglige. Jeg vil dog sige - er det ikke handlingen der skal straffes, og ikke intentionen? For der er jo ingen spillere i verden der bevidst går efter at lave straffe/rødt kort på noget tidspunkt. Og igen - Det var jo ikke Ivanovic intention at tackle Welbeck, da Welbeck løber ind for at få straffet. Latså han løber ind i en ikke eksisterende tackling, og filmer sig til straffet (efter min mening). Så syntes du modsiger dig selv en anelse. Smiley

Forever a true blue!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4032: 11 Feb 2012, 15:23 »

Lineup til i dag:

1 Petr Cech
17 Jose Bosingwa
2 Branislav Ivanovic
4 David Luiz
3 Ashley Cole
5 Michael Essien
16 Raul Meireles
8 Frank Lampard (c)
23 Daniel Sturridge
9 Fernando Torres
10 Juan Mata

Subs: 23 Ross Turnbull, 20 Paulo Ferreira, 34 Ryan Bertrand, 24 Gary Cahill, 12 John Mikel Obi, 15 Florent Malouda, 18 Romelu Lukaku.

Cahill er røget på bænken, mens Lampard er tilbage. Skønt at han er klar, vi har brug for ham. Cahills bænkplads tror jeg ikke, at man skal ligge noget i. Det var ikke fordi, at han er specielt ringe mod United. Ham og Luiz havde lidt problemer, og især ved 3-3-målet så det ikke for godt ud, men det var også deres første kamp sammen. Ellers har vi en farlig trio oppe i front, og hvis Sturridge og Mata gør som mod United, har vi gode gode chancer. Det bliver også spændende at se Essien og Lampard sammen på banen igen. Skift Meireles ud med Ramires og så har vi den midtbane, jeg ønsker.

Men vi skal vinde i dag. Jeg tror, vi rejser os!

THE BLUES!

Korzika
Gæst

« Svar #4033: 11 Feb 2012, 15:24 »

Fint at Lampard er tilbage fra hans skadepause og går direkte ind i vores XI, og påtager sig også anførerbåndet. Havde helst set, at Bosingwa var blevet skubbet ud på bænken, men sådan er det desværre ikke blevet. Ivanovic rykker ind som CB og Cole er tilbage efter hans karantæne. Everton away er en svær kamp. Everton har også fået tilført nogle gode offensive kort i løbet af transfervinduet, og jeg håber, at de vil være med til at gøre kampen åben, for det tror jeg klart er til vores fordel.

Jeg tror på en lige kamp. VI vinder enten 1-0 eller 2-1.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #4034: 15 Feb 2012, 20:00 »

Næsten mærkeligt at ingen har kommeteret den patetiske indsats mod Everton i weekenden Shockeret

Søndagens hviledag blev da også inddraget, og den bød på mere skænderi end straf-træning, da spillerne angiveligt skulle have ytret deres utilfredshed overfor AVB´s spilestil og spillervalg til kampe. Alt dette med Abramovich som nærmeste tilskuer. Rygter siger at Abramovich staidg står bagved AVB, men IMO er dette kun første skridt mod at Abramovich leder efter en ny træner. Jeg har hvertfald svært ved at se AVB være træner i Chelsea 1. september 2012 ovenpå denne sæsons pauvre resultater og ikke eksisterende spillestil.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Sider: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010