home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  1 Bruger, 691 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 829129 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Chelsea tråden
« Svar #3915: 31 Jan 2012, 23:12 »

Et køb af Hazard ville give 2 fordelagtige muligheder:

Vi kan spille 4-2-3-1 eller spille en 4-3-3, hvor vi vil stå meget stærkere, hvis enten Sturrigde, Torres eller Mata bliver skadet. Det back-up vi har nu er nemlig hovedrystende ringe. Og så kan AVB også rotere, hvilket jeg fornemmer han foretrækker.

Det vil give taktisk variation. Mod de svære hold vil en 4-3-3 måske være mest fornuftig, men mod svagere hold, ser jeg ikke hvorfor, at vi ikke kan stille lidt mere offensivt.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3916: 31 Jan 2012, 23:15 »

Et køb af Hazard ville give 2 fordelagtige muligheder:

Vi kan spille 4-2-3-1 eller spille en 4-3-3, hvor vi vil stå meget stærkere, hvis enten Sturrigde, Torres eller Mata bliver skadet. Det back-up vi har nu er nemlig hovedrystende ringe. Og så kan AVB også rotere, hvilket jeg fornemmer han foretrækker.

Det vil give taktisk variation. Mod de svære hold vil en 4-3-3 måske være mest fornuftig, men mod svagere hold, ser jeg ikke hvorfor, at vi ikke kan stille lidt mere offensivt.
Jeg tænkte også på variationen i 4-3-3, men jeg synes, at de alle tre er for gode til at skiftes til at være bænket. 4-2-3-1 er spændende, men altså så synes i hvert fald at Mikel og Meireles skal ud af kommunen. I den formationen, kan jeg slet ikke se dem spille. Især ikke Meireles.

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #3917: 31 Jan 2012, 23:16 »

Hazard kan jo spille den venstre, hvorefter vi kan sætte Mata ind på en midtbane - dog med en mere offensiv rolle.
McEachran er jeg 100% sikker på kommer til at blive stor. Hvis AVB tør give ham chancen. Jeg er enig i de spillere skal væk. En Gregory van der Wiel ville passe fremragende, og jeg tror han kan købes for omkring 150m til sommer. Torres skal måske også væk, da han er løntung, og jeg begynder at miste troen på han nogensinde kommer igang i Chelsea. Lukaku/Sturridge kan sagtens klare den spidsangriber plads. En Josip Illic kan også være fremragende for at skabe kreativitet. Men jeg frygter at disse unge spillere der bliver nævnt, ikke har fysik nok til at tage kampen op med de stærke PL forsvarer.

EDIT:
Mikel skal ikke væk. Han er 24 år, og han kan sagtens lære at spille bolden opad istedet for til siden. Hvis han bliver trænet rigtigt, kan han blive en fremragende defensiv angriber - med nogen giftige offensive kvaliteter, som han havde i sine unge dage.

Blue blood runs in my veins and through my blue heart!

Forever a true blue!

Korzika
Gæst

« Svar #3918: 31 Jan 2012, 23:22 »

Hazard kan jo spille den venstre, hvorefter vi kan sætte Mata ind på en midtbane - dog med en mere offensiv rolle.
McEachran er jeg 100% sikker på kommer til at blive stor. Hvis AVB tør give ham chancen. Jeg er enig i de spillere skal væk. En Gregory van der Wiel ville passe fremragende, og jeg tror han kan købes for omkring 150m til sommer. Torres skal måske også væk, da han er løntung, og jeg begynder at miste troen på han nogensinde kommer igang i Chelsea. Lukaku/Sturridge kan sagtens klare den spidsangriber plads. En Josip Illic kan også være fremragende for at skabe kreativitet. Men jeg frygter at disse unge spillere der bliver nævnt, ikke har fysik nok til at tage kampen op med de stærke PL forsvarer.

EDIT:
Mikel skal ikke væk. Han er 24 år, og han kan sagtens lære at spille bolden opad istedet for til siden. Hvis han bliver trænet rigtigt, kan han blive en fremragende defensiv angriber - med nogen giftige offensive kvaliteter, som han havde i sine unge dage.
Overordnet enig. Giv Torres 12 måneder mere. Er han ikke kommet i gang, så send ham videre. Van der Wiel lyder som et fornuftigt køb, men jeg mener Ivanovic har vist, at han er god nok til en startplads for Chelsea på den position. Men VdW kunne da være en langsigtet erstatning for ham. Derudover har vi to store talenter rendende rundt på reserveholdet; Todd Kane og Sam Hutchinson, som jeg gerne så på førsteholdet. I hvert fald en af dem. Ilic kender jeg ikke noget til.

Men vil dog lige skyde dit forslag ned med Mikel. Opstemt Kan altså ikke se ham som defensiv angriber! Men han har bestemt offensive kvaliteter. Til U-20 VM lå han som offensiv midtbanespiller, og blev udnævnt som turneringens anden bedste spiller. Det var Messi, der blev udnævnt som den bedste. Mikel ser jeg gerne blive. Jeg tror godt han kan løfte sig.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3919: 31 Jan 2012, 23:24 »

EDIT:
Jamen jeg synes egentlig også godt om Mikel, men han er tung og langsom i spillet, og det hader AVB. I en 4-2-3-1 en, tror jeg, han vil blive overløbet. Dertil synes jeg, at Essien egner sig langt bedre. Og så har vi også Romeu som jeg virkelig synes er god. Jeg vil også helst have, at Mikel bliver, men Andre Villas-Boas' er ikke fan. Det er tydeligt.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #3920: 31 Jan 2012, 23:29 »

Som kampen forløb kan man vel godt stille sig tilfreds med en enkelt point i dag, vi spillede en skidt kamp og havde egentlig ikke fortjent noget. men det er bare en sørgelig holdning at en klub som Chelsea efterhånden ikke er i stand til at vinde over oprykkerne, i år er oprykkerne godt nok noget stærkere end de andre år, men vil du være mestre så SKAL de kampe simpelthen vindes!! VI kommer aldirg til at blive en del af mesterskabskampen de kommende år hvis vi ikke magter at vinde de kampe som bare skal give 3 point, hvilket vi har været ekstremt ringe til i denne sæson.
Angående Torres der har jeg droppet tanken om at han nogensinde kommer til bare at score 10 sæsonmål for Chelsea, han passer OVERHOVEDET ikke ind i vores spillestil, bliver mere og mere tydeligt.

Af de spillere vi har købt i dag kender jeg intet til dem, de er jo begge to meget unge, og vi får nok ikke dem at se på vores førstehold indenfor de næste 2-3 år.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #3921: 01 Feb 2012, 00:08 »

Overordnet enig. Giv Torres 12 måneder mere. Er han ikke kommet i gang, så send ham videre. Van der Wiel lyder som et fornuftigt køb, men jeg mener Ivanovic har vist, at han er god nok til en startplads for Chelsea på den position. Men VdW kunne da være en langsigtet erstatning for ham. Derudover har vi to store talenter rendende rundt på reserveholdet; Todd Kane og Sam Hutchinson, som jeg gerne så på førsteholdet. I hvert fald en af dem. Ilic kender jeg ikke noget til.

Men vil dog lige skyde dit forslag ned med Mikel. Opstemt Kan altså ikke se ham som defensiv angriber! Men han har bestemt offensive kvaliteter. Til U-20 VM lå han som offensiv midtbanespiller, og blev udnævnt som turneringens anden bedste spiller. Det var Messi, der blev udnævnt som den bedste. Mikel ser jeg gerne blive. Jeg tror godt han kan løfte sig.

Må indrømme jeg skrev forkert. En defensiv midtbanespiller med offensive kvaliteter selvfølgelig! Den rette træning kunne gøre ham til en fremragende spiller. Smiley

Forever a true blue!

Korzika
Gæst

« Svar #3922: 01 Feb 2012, 00:20 »

Må indrømme jeg skrev forkert. En defensiv midtbanespiller med offensive kvaliteter selvfølgelig! Den rette træning kunne gøre ham til en fremragende spiller. Smiley
Ja, manden har bestemt nogle kvaliteter. Men hans boldbehandling skal altså forbedres, hvis han vil have nogle håb om, at være andet end en stopklods foran forsvaret. Smiley

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #3923: 01 Feb 2012, 07:44 »

Efter den skandaløse 1-1 mod Swansea er jeg ved at være træt af AVB! - vi fyrer Carlo sæsonen efter han har givet os the double fordi han "kun" ender på en 2. plads i ligaen, men med AVB kan vi ikke engang slutte i top 4. (Hvis vi fortsætter vores nuværende stime).

Han har vendt flere spillere mod sig - han formår ikke at få Torres til at score mål og han formår ikke at vinde kampene.

Fair nok at han ikke køber flere verdensklasse spillere til holdet i vintervinduet, som så alligevel skal spilles ind.
Fair nok, der er selvfølgelig strøg af genialitet i hans taktiske overblik, men det giver bare ikke nok point  Sur

Jeg synes vi skal overveje at skifte ham... Med The Special One  Wink - selv om det selvfølgelig ikke er realistisk

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #3924: 01 Feb 2012, 08:12 »

Jeg synes vi skal overveje at skifte ham... Med The Special One  Wink - selv om det selvfølgelig ikke er realistisk

Jeg tror sgu ikke det er så urealistisk igen. Roman er i hvert fald ikke bange for at smide en manager på porten hvis han skuffer bare det mindste, og Mourinho har vist lige udtalt at han vil til England igen efter denne sæson. Et gensyn med Chelsea kunne i mine øjne sagtens være en mulighed.

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #3925: 01 Feb 2012, 10:08 »

Umiddelbart vil jeg gerne se Mourinho i Chelsea igen, da jeg elsker hans spillestil. Og han er jo en fremragende taktikker!
Men AVB skal have noget tid endnu, det mener jeg. Han er jo genial, han skal bare ændre lidt på taktikken. Forsvaret fungerer jo fint lige pt. Smiley

Forever a true blue!

Korzika
Gæst

« Svar #3926: 01 Feb 2012, 16:51 »

Efter den skandaløse 1-1 mod Swansea er jeg ved at være træt af AVB! - vi fyrer Carlo sæsonen efter han har givet os the double fordi han "kun" ender på en 2. plads i ligaen, men med AVB kan vi ikke engang slutte i top 4. (Hvis vi fortsætter vores nuværende stime).

Han har vendt flere spillere mod sig - han formår ikke at få Torres til at score mål og han formår ikke at vinde kampene.

Fair nok at han ikke køber flere verdensklasse spillere til holdet i vintervinduet, som så alligevel skal spilles ind.
Fair nok, der er selvfølgelig strøg af genialitet i hans taktiske overblik, men det giver bare ikke nok point  Sur

Du er simpelthen nød til at overveje hvilket materiale AVB har til rådighed. Folk der tidligere har trukket læsset er slet ikke de samme spillere, som de var for sæsoner siden. Derudover forsøger AVB, at indføre et koncept, som også tager tid, og heller ikke passer nogle af vores spillere helt perfekt:

Lampard: Formår at score og kæmper også fint for tingene. Men han har haft vanskeligheder ved at spille den pasningsstil som AVB forsøger at få implementeret. Formår han stadig at score kasser, så vil jeg retfærdiggøre en startplads til ham. Ikke at Lampard er nogen dårlig spiller, men han er desværre ikke blandt de 3 bedste centrale midtbanespillere (nu er jeg beskeden) som han indiskutabelt (Ballon d'Or 2005 fx) var i midten af forrige årti. Men det er der også naturlige årsager til. Lampard har spillet RIGTIG mange kampe for Chelsea uden reelt og blevet sparet kombineret med, at hans alder er fremskreden.

Drogba:
Er blevet ældre, og er ikke helt det bæst, som han plejede at være fysisk. Han mangler den hurtighed, som gjorde ham _fuldstændig_ fantastisk. Som Lampard er han stadig en super spiller, men han aldres også, og det kan mærkes på ham.

Malouda:
Fantastisk. Trioen med Mal, Drogs og Anelka var dødsensfarlig. Men Malouda har i denne sæson været en skygge af sig selv. Bedst illusteret i kampen i går, hvor man kunne tælle hans berøringer på 2 hænder i 1. halveg. Han er desuden slet ikke så hurtig og målfarlig, som han var for 18-24 måneder siden.

Derudover er flere spillere, som fx Cole, Cech og Terry faldet i niveau. Cole er slet ikke så stabil, som han har været. Cechs hovedskader virker til at have påvirket ham negativt, og i denne sæson har han vel droppet mere, end han gjorde tidligere på 2 hele sæsoner. Terry er stadig god, men flere sager uden for banen, og Luiz/Bosingwa som makkere i forsvaret, har ikke gjort det helt let for ham.

Så det kan ikke siges anderledes end, at man er nødt til at give AVB tid, for truppen er slet ikke så stærk, som folk gerne vil gøre den til at være. Mourinho er en klasse manager, men jeg mener AVB har potentiale til MINDST at blive ligeså dygtig som Mou. AVB er jo kun 34 !!!

« Seneste Redigering: 01 Feb 2012, 17:02 af Korzika » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3927: 01 Feb 2012, 17:17 »

Jeg mener også klart, at AVB er manden at stole på. Han har ikke spillermaterialet, og Korzika udstiller fint eksempler på, hvilke spillere der måske ikke passer perfekt ind. Dog er jeg ikke enig mht. Lampard. Altså han passer måske ikke så godt ind i netop dette koncept, og hvis det er det, du prøver at sige, er jeg enig. Men manden er simpelthen for god til at bænke, og det virker det også til at AVB har indset. Lampard kæmper hårdere end nogen anden og er så professionel. Jeg synes stadig, at han skal spille fast. Jeg foretrækker klart trioen Lampard-Essien-Ramires, men jeg ved godt, at AVB er uenig, og at han er glad for især Meireles og Romeu. Men altså, jeg synes, Lampard er for god til bænken endnu. Det beviser han gang på gang.

Swizz CataR
Manager

« Svar #3928: 01 Feb 2012, 17:27 »

EDIT:

Mig bekendt, så skifter van der Wiel til Valencia til sommer? Kontrakten skulle være underskrevet og godkendt i begge lejre.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3929: 01 Feb 2012, 18:28 »

Fernando Torres' bedstemor er i dag afgået ved døden i en bilulykke. Jeg ved ikke ret meget mere om sagen, end at Torres skulle være tæt på sine bedsteforældre. Synd for ham i denne svære periode. Jeg tror stadig på Fernando Torres, han er verdensklasse, men en tragisk ulykke, der selvfølgelig ikke gavner noget som helst.

Sider: 1 ... 260 261 [262] 263 264 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010