home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 800 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 834762 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Chelsea tråden
« Svar #2220: 01 Mar 2011, 23:27 »

Okay, nu vil jeg prøve at skrive et indlæg, men så få stavefejl som muligt. Jeg er helt oppe at ringe!

Vi vandt en fantastisk 2-1 sejr på fight vilje og fantastisk indstilling. Sejren var helt fortjent! United havde et kvarter i 1. halvleg hvor de var fantastisk, og vi havde også det første kvarter. I 2. halvleg er vi dem overlegne, skaber mange chancer og vinder fortjent. Jeg har altid drømt om at Lampard skulle blive matchwinner mod Manchester United. Det er helt fantastisk! Luiz var op og ned. Et fantastisk mål, og mange rigtig rigtig gode aktioner! Men der var også gange hvor han var for aggressiv, og pressede alt for hårdt op. Det skal han nok lære, og så bliver han helt fantastisk. Torres spillede også fint. Han var en rigtig holdspiller i dag, og det fremragende at se. Han kæmpede med alt hvad han havde lært. En god kamp af Torres. Men manden jeg simpelthen må rose er Ramires! Han løber, løber, løber, løber og løber. Ufattelig at den man aldrig bliver træt! Så kæmper han med alt hvad han har lært, og tackler som en sindssyg. Jeg synes han var Man of the Match. Han var outstanding. Håber ikke jeg er den eneste der har set det, for han fortjener satme ros!

Denne sejr betyder så meget! Det er fantastisk at slå United, og det at vi var bagud, og fik kæmpet os tilbage giver så meget for holdet. Jeg har en målsætning der hedder vi skal blive nummer 3, hvilket ikke er umuligt, overhovedet. Men lad os håbe Liverpool slår United næste weekend, så vi kan komme tættere på dem!

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2221: 01 Mar 2011, 23:27 »

Har Luiz styr på vores forreste? Se lige kampen igen. Han busede alt for ofte, præcist som Jacob Laursen og Claus Thomsen pointerede i Kanal 6 studiet, og var enormt passiv ved 1-0 målet og enormt heldig med ikke at blive smidt ud.
Han havde intet med 1-1 målet at gøre. Ivanovic eller en midtbanemand skulle tage sig af det pres. Men det skyldes nok at vi spillede uden ankermand og det er kun anden kamp i de sidste 5-6 år vi ikke gør det. Luiz dækkede op for et løb fra Chivava.

Han var genial til at læse spillet, men havde måske ca. 2 situatiioner, hvor han gik for hurtigt frem (det fik dog ikke konsekvenser). Men der er en klar rollefordeling. Luiz går frem og Terry står dybere. Så fremragende præstation af midterforsvaret.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2222: 01 Mar 2011, 23:28 »

Synes det er lidt vildt, at man ikke må komme herind og beskrive hvordan man så kampen uden at man absolut skal overhælde jer med superlativer og lykønskninger. Og så blive bedt om at smutte. Det er super dårlig stil, specielt når man lige har vundet, måske årets kamp...

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2223: 01 Mar 2011, 23:30 »

Han havde intet med 1-1 målet at gøre. Ivanovic eller en midtbanemand skulle tage sig af det pres. Men det skyldes nok at vi spillede uden ankermand og det er kun anden kamp i de sidste 5-6 år vi ikke gør det. Luiz dækkede op for et løb fra Chivava.

Han var genial til at læse spillet, men havde måske ca. 2 situatiioner, hvor han gik for hurtigt frem (det fik dog ikke konsekvenser). Men der er en klar rollefordeling. Luiz går frem og Terry står dybere. Så fremragende præstation af midterforsvaret.

To? Der var mange flere. Selvom det bliver ord mod ord, så var der måske 2-3 hvor han bliver overspillet og så yderligere 2-3 hvor han ender med at begå frispark, som i sidste ende kunne have kostet et rødt kort.

Mht. 1-0 målet, så er Rooney hans mand (sådan ser det ihf. ud for han følger tydeligvis Ronneys løbebane), men bliver så tilbage. Self er det ikke KUN Luiz skyld, men han er med i målet.

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #2224: 01 Mar 2011, 23:30 »

Synes det er lidt vildt, at man ikke må komme herind og beskrive hvordan man så kampen uden at man absolut skal overhælde jer med superlativer og lykønskninger. Og så blive bedt om at smutte. Det er super dårlig stil, specielt når man lige har vundet, måske årets kamp...

det er den måde du skriver om kampen på, du må da have været på stoffer hvis du ikke kan se Chelsea vandt fortjent og manutd ikke havde en .... at komme efter...

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2225: 01 Mar 2011, 23:30 »

Rakker ned? Rakker på ingen måde ned. Siger da bare, at jeg ikke synes Chelsea spillemæssigt var imponerende. Det var ikke sådan at jeg følte at I kørte os rundt, med flot kombinationsspil og tætte driblinger. Til gengæld lagde I som sagt et kanon fysisk pres (magter virkeligt ikke at skrive det mere), som afgjorde kampen.

Når nu Duff så gerne vil have mig ud af tråden, vil det ikke give mening at debattere Utds præstation her i Chelsea tråden, der giver det da kun mening at snakke Chelsea gør det ikke? Smiley

Og jo tak, jeg har ikke noget problem med at kende mig selv bedre end mine fjender, hvor du så end vil hen med det...

Det er en metafor for at du skal kigge Uniteds problemer i kampen (som du bare smider over på det fysiske pres - United er altså ikke helt ringe fysisk - så jeg synes ikke det er en holdbar begrundelse). Du er velkommen til at diskutere kampen - fra begge synsvinkler. Dog synes jeg dine argumenter mere går på Chelseas styrker end Uniteds svagheder - og samtidig antyder du at sejren ikke er fortjent? Forstår jeg bare ikke Smiley

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #2226: 01 Mar 2011, 23:31 »

Jeg så hele kampen.
I første halveg, styrede Chelsea de første 5 minutter, hvorefter United kørte dem rundt i resten af halvegen. Der kan ihvertfald ikke være nogen tvivl om at United var det klart bedste hold i 1. halveg. Rooney scorer et godt mål, og Chelsea's forsvar så virkelig skidt ud der. Heldigvis for Ancelotti og Chelsea, så fik de hurtigt styr på et alt for passivt United hold. De lod jer næsten gøre hvad i ville, uden i dog kom frem til de store chancer.

Efter i fik scoret til 1-1, var det lidt som om, at i overtog kampen fuldstændig, hvilket i også gjorde. Luiz var virkelig på skideren flere gange i forsvaret, og virker som en langt bedre offensiv end defensiv spiller. Jeres indskiftning af Drogba var klasse. Anelka havde bestemt ikke nogen god kamp, hvilket Drogba bestemt havde efter han kom ind. Godt nok havde han ikke bolden så vildt meget, men især i de sidste 4-5 minutter var han god, og viste kæmpe fysik.

Straffesparket, som så førte til 2-1 målet, kom jo egentlig lige efter at Luiz burde være røget ud. Det var ihvertfald et klokkeklart gult han fik lavet på Rooney. Samtidig burde han have fået gult kort noget tid før, og dermed ryge ud på et tidspunkt. Ancelotti bemærkede det også, og skiftede klogt nok Bosingwa ind i stedet.

Efter episoden hvor Luiz burde være vist ud, fik Chelsea et yderst tvivlsomt straffe i mine øjne, men Zhirkov gjorde det godt i situationen, så dommeren havde mulighed for at dømme det. Det var vel egentlig Zhirkov der løb ind i Smalling?. Resten af kampen forløb roligt, og det eneste United kom frem til, var Fabio's 'farlige' dribbletur igennem et par forsvar, men bolden løb hen til Cech.

Alt i alt, vil jeg sige at sejren er fotjent, uden at Chelsea dog var overlegne. Holdene havde en halveg hver, Chelsea pressede bare United lidt mere i 2. halveg, end United pressede Chelsea i første.

Liverpool F.C

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2227: 01 Mar 2011, 23:32 »

Hvor det dog ærgrer mig at jeg ikke har kampen på harddisken eller noget, ville med glæde se den igennem for at se om jeg monstro ikke skulle have ret mht. Luiz. Indtil da bliver det vidst bare mundhuggeri Opstemt

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2228: 01 Mar 2011, 23:33 »

To? Der var mange flere. Selvom det bliver ord mod ord, så var der måske 2-3 hvor han bliver overspillet og så yderligere 2-3 hvor han ender med at begå frispark, som i sidste ende kunne have kostet et rødt kort.

Mht. 1-0 målet, så er Rooney hans mand (sådan ser det ihf. ud for han følger tydeligvis Ronneys løbebane), men bliver så tilbage. Self er det ikke KUN Luiz skyld, men han er med i målet.

Rooney er IKKE hans mand. Ivanovic går op for at presse og Luiz følger en anden, der forsøger at løbe bag forsvaret. Derfor er det ikke hans skyld - men som du siger holdets skyld.

Synes ikke der var ret mange flere situationer. Det kan godt være han er lidt for aggressiv en gang i mellem, men hans indgreb er generelt rigtig gode.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2229: 01 Mar 2011, 23:35 »

det er den måde du skriver om kampen på, du må da have været på stoffer hvis du ikke kan se Chelsea vandt fortjent og manutd ikke havde en .... at komme efter...

Har jeg ikke skrevet en del gange efterhånden at Chelsea fortjente sejren? Kom videre Duff... Men det er en fed retorik du har dig...

Havde Utd ikke en skid at komme efter? Mig bekendt var vi foran 1-0? Og imo kunne vi have gjort det endnu værre hvis ikke vi havde stillet os ned lige efter målet, men det er jo egentligt bare rent gætværk.

Lidt sjovt i øvrigt, at statistikken fortæller, at vi havde bolden mest... Det var egentligt ikke det indtryk jeg havde...

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #2230: 01 Mar 2011, 23:37 »

Orker ikke at skrive det store om kampen igen, da jeg har skrevet det i United-tråden.

Ønsker blot at sige tak for en festlig forestilling. Peace

Der var nogle tvivlsomme kendelser, men det gik også lidt begge veje og det nytter ikke at whine. I havde godt styr på os, og I stod højt på banen, men samtidig sikret mod at vi fangede jer i ubalance og på den måde kunne lave kontrastød.

Vi ses på Old Trafford. Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2231: 01 Mar 2011, 23:37 »

Rooney er IKKE hans mand. Ivanovic går op for at presse og Luiz følger en anden, der forsøger at løbe bag forsvaret. Derfor er det ikke hans skyld - men som du siger holdets skyld.

Synes ikke der var ret mange flere situationer. Det kan godt være han er lidt for aggressiv en gang i mellem, men hans indgreb er generelt rigtig gode.

Det er en 50/50 situation, som ikke giver mening at snakke videre om right? Opstemt

Tror, og det er ikke for at være smart eller noget, at I måske er lidt forblændet af Luiz' offensive kvaliteter. Laursen og Thomsen snakkede jo også om det i studiet efter kampen, han ER meget busende. Ingen tvivl om at rollefordelingen er sådan, at han skal være den aggressive, men i dag så han altså uheldig ud i flere situationer. Som unge forsvarsspillere nu engang gør, sådan er det jo bare.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #2232: 01 Mar 2011, 23:38 »

Det var simpelthen det sidste jeg tænkte på, da jeg gik hjem fra kampen. At nu ville det ikke omhandle fodbold, men blive en diskussion i stedet for. Det synes jeg er synd ovenpå sådan en kamp, men jeg vil ikke blande mig.

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2233: 01 Mar 2011, 23:38 »

Jeg synes klart vi havde overtaget i anden halvleg - og chancer til følge. Kan godt være vi får mål og chancer efter hjørnespark og andre dødbolde, men man skal jo også frem til de dødbolde.

Derudover var  der lige før situaionen, hvor Luiz fik sit første gule kort, et klokkeklart frispark på en Chelsea-spiller. Disse elementer skal også medtages i vurderingen - andet er subjektivt.

Alt i alt en fortjent sejr. Og uanset hvad giver den 3 point.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2234: 01 Mar 2011, 23:51 »

Jeg synes klart vi havde overtaget i anden halvleg - og chancer til følge. Kan godt være vi får mål og chancer efter hjørnespark og andre dødbolde, men man skal jo også frem til de dødbolde.

Derudover var  der lige før situaionen, hvor Luiz fik sit første gule kort, et klokkeklart frispark på en Chelsea-spiller. Disse elementer skal også medtages i vurderingen - andet er subjektivt.

Alt i alt en fortjent sejr. Og uanset hvad giver den 3 point.

Helt enig, I havde klart overtaget i 2. halvleg, og fortjente sejren. Længere er den ikke.

Mht. Luiz' gule kort, så friholder det jo ikke Luiz fra ansvaret, og det var ikke første gang. Han kunne snildt være smidt ud alligevel Smiley Men sådan er det, det sker ikke på SB, men var nok sket på OT, det er forskellen på ude og hjemme.

Sider: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010