home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1234 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 831827 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Chelsea tråden
« Svar #6810: 16 Feb 2014, 20:50 »

Hehe, at man som Chelsea-fan synes at Lampard har været en god spiller kan jeg man ikke fortænke dem i - meeen lige dér synes jeg nu alligevel også du strammer den, Jakob.
Statistisk finder man ikke en spiller, der har været bedre end Lampard i hvert fald. Så skal det være Giggs. 170 Premier League-mål (nummer 4 all-time), 571 Premier League-kampe (nummer 3 all-time, en færre end David James' 572 kampe), 95 assists (lidt usikker på tallet, da der er meget forskellige meninger om dette. I hvert fald giver det en 2. plads på all-time-listen).

Med i det hører selvfølgelig, at Lampard er været den centrale og bedste spiller på et meget succesrigt hold, mens han har peaket i Premier League. I hans bedste år var han lige så kampafgørende som en topangriber. Altså jeg synes, det er ret fair at synes, at han har været den bedste all-time.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6811: 16 Feb 2014, 20:55 »

Nu vil jeg ikke ind i en længere diskussion om dette, det det selvfølgelig er ekstremt subjektivt hvem man synes er den bedste spiller. At Lampard har spillet mange kampe og scoret en del mål er fint nok (er en del af dem ikke også på straffe?), men det er nu ikke sådanne statistikker jeg giver meget for.

Efter min egen subjektive vurdering er han ikke engang den bedste Chelsea-spiller jeg har oplevet, og selvsagt heller ikke set udover samtlige andre hold og i ligaens lange historie.

22
Landsholdsspiller

« Svar #6812: 16 Feb 2014, 20:56 »

C. Ronaldo havde da været en del bedre, både statistisk, og ifølge mig helt subjektivt set, hvis han havde spillet i PrL fra han var 16 til han går på pension om en 5-6 års tid.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6813: 16 Feb 2014, 21:08 »

Nu vil jeg ikke ind i en længere diskussion om dette, det det selvfølgelig er ekstremt subjektivt hvem man synes er den bedste spiller. At Lampard har spillet mange kampe og scoret en del mål er fint nok (er en del af dem ikke også på straffe?), men det er nu ikke sådanne statistikker jeg giver meget for.

Efter min egen subjektive vurdering er han ikke engang den bedste Chelsea-spiller jeg har oplevet, og selvsagt heller ikke set udover samtlige andre hold og i ligaens lange historie.
Selvfølgelig er det subjektivt. United-fansne er på Scholes/Giggs-vognen, I er nok mere for Henry, mens vi synes, det er Lampard. Lampard har lavet 43 Premier League-mål på straffespark. En del jo, men fjernes disse vil det stadig gøre ham til den mest scorende midtbanespiller i Premier Leagues historie, selvom de andre spilleres straffesparksscorin ger med medregnet. At han har været så målfarlig giver jeg relativt meget for. Det har sikret Chelsea mange vigtige sejr. Signatur-sejren må vores 2-0-sejren i 2005 over Bolton på Reebok Stadium. Vi kan blive mestre for første gang i 50 år og spiller egentlig ret dårligt. Lampard er dog vanvittig god og laver begge vores mål. Han har haft en uhyggelig god evne til at slå til, når det gælder. Jeg husker 2-1-sejren over Villa i sidste sæson, hvor han lavede begge kasser. Samme scenarie mod Everton. Også i forrige sæson. Og så videre, og så videre. Det er ikke bare været ligegyldige scoringer til 4-1 eller lignende.

At han ikke er den bedste Chelsea-spiller nogensinde, er det nok de færreste, der vil give dig ret i, selvom vi har haft spillere som Terry, Zola, Wise, Essien, Drogba, Desailly, Greaves, Harris, Bonetti, Cech osv. De fleste jeg kender peger på Lampard uanset tillidsforhør.

Men for at slutte hvor du startede, så er det selvfølgelig utrolig subjektivt, og det er jo blot min mening. Jeg synes blot ikke, at det er at stramme den at mene, han er den bedste all-time. Han ligger i en gruppe er flere spillere, som kan diskuteres til en af parterne falder i søvn.

C. Ronaldo havde da været en del bedre, både statistisk, og ifølge mig helt subjektivt set, hvis han havde spillet i PrL fra han var 16 til han går på pension om en 5-6 års tid.
Naturligvis, det havde han da sikkert nok. Og Henry ligeså. Men nu var de bare ikke i Premier League længere tid, end de var.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6814: 16 Feb 2014, 21:19 »

At han ikke er den bedste Chelsea-spiller nogensinde, er det nok de færreste, der vil give dig ret i, selvom vi har haft spillere som Terry, Zola, Wise, Essien, Drogba, Desailly, Greaves, Harris, Bonetti, Cech osv. De fleste jeg kender peger på Lampard uanset tillidsforhør.

Det kan godt være. Personligt havde jeg eksempelvis både Drogba, Zola og eventuelt også en Cech som værende en bedre spiller end Lampard. Måske er Lampard den VIGTIGSTE spiller for Chelsea.

Og Henry ligeså. Men nu var de bare ikke i Premier League længere tid, end de var.

Det her argument forstår jeg så ikke helt. Det er klart at hvis man kun spiller én sæson i Premier League eksempelvis, så er der nok ikke de store chancer for at blive husket som 'den bedste nogensinde'. Men at en spiller som Henry - som efter min objektive vurdering var en noget bedre spiller end Lampard - tilsyneladende diskvalificeres fordi han ikke har så mange Premier League-kampe som Lampard, synes jeg ikke helt holder vand.

(Det blev trods alt til 258 PL-kampe)

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6815: 16 Feb 2014, 21:21 »

Det kan godt være. Personligt havde jeg eksempelvis både Drogba, Zola og eventuelt også en Cech som værende en bedre spiller end Lampard. Måske er Lampard den VIGTIGSTE spiller for Chelsea.

Det her argument forstår jeg så ikke helt. Det er klart at hvis man kun spiller én sæson i Premier League eksempelvis, så er der nok ikke de store chancer for at blive husket som 'den bedste nogensinde'. Men at en spiller som Henry - som efter min objektive vurdering var en noget bedre spiller end Lampard - tilsyneladende diskvalificeres fordi han ikke har så mange Premier League-kampe som Lampard, synes jeg ikke helt holder vand.

Altså Henry kan man sagtens mene er bedst. Jeg vil ikke bruge det som argument. Så skal man blot vurdere, hvem der var bedst, da de var på sit højeste.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6816: 16 Feb 2014, 21:25 »

Cech er meget undervurderet, så jeg synes, det er godt set af dig, hvis du mener det. Drogba var eminent, og hans afslutning på sin Chelsea-karriere gjorde ikke tingene værre for ham. Zola var ligeledes. Men jeg synes nu, at Lampard lige har været en tand bedre end dem alle.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6817: 16 Feb 2014, 21:30 »

Jeg ved ikke om Cech er undervurderet, men da han var på toppen var der vel ikke så meget tvivl om at han var en af de bedste i verden. Jeg synes dog ikke han har det samme niveau længere, så det kan være det er dér du mener han er undervurderet.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6818: 16 Feb 2014, 21:32 »

Jeg ved ikke om Cech er undervurderet, men da han var på toppen var der vel ikke så meget tvivl om at han var en af de bedste i verden. Jeg synes dog ikke han har det samme niveau længere, så det kan være det er dér du mener han er undervurderet.
Jeg tænker på, at folk ikke skænker ham en tanke, når snakken går på, hvem der er Chelseas bedste nogensinde.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6819: 16 Feb 2014, 21:34 »

Alright. Vi målmænd bliver tit overset! Jeg ville nu heller ikke tøve med at nævne Seaman hvis snakken skulle falde på nogle af de bedste Arsenal-spillere jeg har set.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6820: 16 Feb 2014, 21:42 »

Alright. Vi målmænd bliver tit overset! Jeg ville nu heller ikke tøve med at nævne Seaman hvis snakken skulle falde på nogle af de bedste Arsenal-spillere jeg har set.
Det kan jeg godt forstå. Cech er også ret højt på min liste.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6821: 19 Feb 2014, 18:58 »

Mens alle snakker om Romelu Lukaku som det store angrebstalent i Chelsea, så har vi altså også en ung mand, der blomstrer i Derby for tiden. Fem mål i seks kampe er det blevet til, og i går stod han for denne fuldtræffer.

http://www.youtube.com/v/x0DMQezlTpo

En spændende spiller som burde overvejes at hive i førsteholdstruppen, når han kommer tilbage. Han er et stort talent og har også gjort det suverænt for vores ungdomshold.
« Seneste Redigering: 19 Feb 2014, 19:11 af Jakob E » Logged

Korzika
Gæst

« Svar #6822: 22 Feb 2014, 13:32 »

Chelsea are expected to line up in the following 4-2-3-1 formation:

1 Petr Cech; 2 Branislav Ivanovic, 24 Gary Cahill, 26 John Terry (c), 28 Cesar Azpilicueta; 8 Frank Lampard, 21 Nemanja Matic; 22 Willian, 11 Oscar, 17 Eden Hazard; 29 Samuel Eto'o.

Substitutes: 23 Mark Schwarzer, 3 Ashley Cole, 7 Ramires, 14 Andre Schurrle, 15 Mohamed Salah, 19 Demba Ba, 9 Fernando Torres.

I dag møder vi Everton hjemme på broen. På papiret er det helt sikkert en af de sværere modstandere i ligaen, men dette er en must-win kamp, hvis vi har seriøse mesterskabsambition er. Jeg tror Everton bliver en hård nød at knække, men skyder på en 2-0 sejr. Lamps på straffe, og Eto'o med en easy tap-in.

KTBFFH!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6823: 22 Feb 2014, 16:17 »

Skidt kamp fra vores side som Mourinho ikke kan være tilfreds med. Lidt bedre i anden halvleg end i første, men det var ikke godt nok i nogle af delene. Det må gøres bedre, hvis vi vil fortsætte med at ligge nummer et.

Men når det så er sagt, så er det bare sådan en sejr, der kendetegner et vinderhold. Et hold der vinder, selvom det spiller skidt. Så længe vi har så god en defensiv, ved spillerne, at et mål med største sandsynlighed er nok til at vinde kampen. At det så er Lampard, der sender et kanon indlæg ind til Terry, som presser keeperen til selvmål, eller hvad nu det var er bare et kæmpe symbol. 35 og 33 år og still going strong. De to er ikke, hvad de har været, men deres betydning for et Chelsea-hold, der spiller som det gør i dag kan ikke undervurderes. Matic, Willian, Oscar, Hazard, Azpilicueta og Schürrle er alle spillere, der ikke er over de 25 endnu. Klogt af Mourinho at holde Lampard på banen, selvom han ikke spiller sit livs kamp.

Oscar er forsvundet lidt de seneste måneder, og Mourinho siger, at han er træt. Jeg kan godt forstå det. Han har haft et godt pres på sine skuldre i forbindelse med Mata-sagaen, og hans fantastiske første 3-4 måneder på sæsonen gjorde ikke det pres mindre. Han er stadig en ung gut, der ikke er fremme i skoene på nogen som helst måde. Det kan man ikke bebrejde ham for, men heldigvis er truppen stor. Han er en herlig spiller. Han blev skiftet ud i pausen i dag, fordi han var skadet, og Mourinho ikke ville tage nogle chancer med ham. Fornuftigt.

Derudover skal der også lyde ros til Matic og Azpilicueta i dag. Sidstnævnte var nok bedste Chelsea-mand i dag, mens Matic bare er et fysisk monster, der åbenbart kan have to Everton-gutter hængende på skuldrene, mens han vinder bolden og fører den frem. Han er førstevalg på midten. Nok sammen med Ramires. Tror på Lampard/Ramires-konstellationen mod Galatasaray i midtugen, men jeg håber på, at Luiz bliver klar.

En grim sejr som er en af de sejre, jeg vil huske på, hvis vi skulle være så heldige at stå som engelske mestre i maj.

Jeg læser nu på Twitter, at Lampard har fået målet. Det ved jeg ikke om er korrekt, men jeg er også ret ligeglad.
« Seneste Redigering: 10 Mar 2014, 11:31 af Jakob E » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6824: 22 Feb 2014, 16:34 »

Derudover så var der en lille overhaling på statistikfronten i dag.

"Chelsea's Frank Lampard makes his 572nd #BPL appearance today. He moves joint second on the all-time list".

Sider: 1 ... 453 454 [455] 456 457 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010