home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 670 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 29 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 430 431 [432] 433 434 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 824748 gange)
Fogt
Landsholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #6465: 21 Sep 2013, 17:55 »

Okay tak Smiley

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Grün
Landsholdsspiller

« Svar #6466: 21 Sep 2013, 18:03 »

Du velkommen =)

PhilipFlink
Manager

« Svar #6467: 21 Sep 2013, 18:03 »

Scorede lige idag Wink

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6468: 21 Sep 2013, 20:33 »

Dejligt med en tiltrængt sejr ovenpå et par skuffende resultater.

Første halvleg er lidt noget rod, men i anden halvleg synes jeg virkelig, at vi er gode. Jeg ved ikke, hvad Mourinho har gjort i pausen, men det virkede i hvert fald. Oscar er igen vores bedste spiller, og Mourinho har ret i, at han har været den bedste her i sæsonstarten overall. En klassespiller. Ellers er det fantastisk, at Mikel endelig får lov at score i Premier League. Det ville være synd at sige, at det ikke tog sin tid, men det var en fin måde at slutte en fin indsats af på. Fansne var også helt oppe at køre.

Ellers har jeg flere gange i dag taget mig selv i at have det utrolig stramt over, at Mata ikke spiller. I dag er han sat helt uden for truppen, selvom han er 100% klar. Det er virkelig frygteligt. Det er ret uretfærdigt, at vores med afstand bedste spiller de seneste to år ikke engang kan komme blandt de bedste 18. Mourinho har sagt, at Oscar er vores 10'er, og at Mata må indrette sig efter den måde, som Mourinho gerne vil spille på. Det vil så blive på kanten, hvor Mourinho ikke mener, at Mata løber nok med hjem. Jeg kan ikke forstå, at man skal ændre en spiller, der har været så dominerede for os, men det er Mourinhos valg.

aien
Reserveholdsspiller

« Svar #6469: 22 Sep 2013, 15:48 »

Dejligt med en tiltrængt sejr ovenpå et par skuffende resultater.

Første halvleg er lidt noget rod, men i anden halvleg synes jeg virkelig, at vi er gode. Jeg ved ikke, hvad Mourinho har gjort i pausen, men det virkede i hvert fald. Oscar er igen vores bedste spiller, og Mourinho har ret i, at han har været den bedste her i sæsonstarten overall. En klassespiller. Ellers er det fantastisk, at Mikel endelig får lov at score i Premier League. Det ville være synd at sige, at det ikke tog sin tid, men det var en fin måde at slutte en fin indsats af på. Fansne var også helt oppe at køre.

Ellers har jeg flere gange i dag taget mig selv i at have det utrolig stramt over, at Mata ikke spiller. I dag er han sat helt uden for truppen, selvom han er 100% klar. Det er virkelig frygteligt. Det er ret uretfærdigt, at vores med afstand bedste spiller de seneste to år ikke engang kan komme blandt de bedste 18. Mourinho har sagt, at Oscar er vores 10'er, og at Mata må indrette sig efter den måde, som Mourinho gerne vil spille på. Det vil så blive på kanten, hvor Mourinho ikke mener, at Mata løber nok med hjem. Jeg kan ikke forstå, at man skal ændre en spiller, der har været så dominerede for os, men det er Mourinhos valg.
Det er hårdt at acceptere, men det er ikke helt uforståeligt heller. Mourinho kommer med en ny filosofi, som Abramovich i øvrigt støtter 100 % op om. Og den filosofi indebærer en 10'er, der kan løbe mange kilometer, der kan tackle, der kan fighte.  Og det har Oscar bevist, at han mestrer meget bedre end Mata gør. Den eneste ledige position tilbage er så fløjen, som Mata sagtens kan spille på, men som han alligevel ikke helt har hverken speeden eller det defensive arbejde til. Det er virkelig ærgerligt, men det ser ud som om, han ryger til januar eller til sommer.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6470: 22 Sep 2013, 16:14 »

Det er hårdt at acceptere, men det er ikke helt uforståeligt heller. Mourinho kommer med en ny filosofi, som Abramovich i øvrigt støtter 100 % op om. Og den filosofi indebærer en 10'er, der kan løbe mange kilometer, der kan tackle, der kan fighte.  Og det har Oscar bevist, at han mestrer meget bedre end Mata gør. Den eneste ledige position tilbage er så fløjen, som Mata sagtens kan spille på, men som han alligevel ikke helt har hverken speeden eller det defensive arbejde til. Det er virkelig ærgerligt, men det ser ud som om, han ryger til januar eller til sommer.
Det er jeg enig i. Oscar er meget bedre defensivt end Mata. Han var den spiller, der tacklede 3. mest i hele truppen sidste år, og bare i går vandt han seks tacklinger, hvilket var mere end nogen anden spiller på banen. Han er meget undervurderet defensivt. Jeg kan godt forstå Mourinhos tankegang, men det er bare underligt at lave en filosofi, hvor en spiller der har været så outstanding ikke passer ind.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6471: 23 Sep 2013, 01:44 »

Chelsea anno 2013/14
Nu er sæsonen gået i fuld gang, og derfor vil jeg gerne skrive lidt tanker omkring Mourinho, hans spillestil, transfers med mere. Det skal selvfølgelig stå folk frit for at kommentere på diverse punkter.

Jose Mourinho
Jeg vil starte med at snakke om ham, det meste har handlet om. Vores portugisiske træner José Mourinho. Det er en træner, som mange Chelsea-fans har drømt om lige siden, han forlod os i 2007. Efter hektiske år på trænerfronten hvor den ene kompetente træner har afløst den anden, kan man nu håbe på, at der kommer ro på trænerposten. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at Mourinho har meget længere snor end sine forgængere grundet sine resultater fra sin første periode i Chelsea.

Hvad kan Mourinho så tilføre os, og hvilken spillestil ønsker han at praktisere? Jeg vil starte med at sige, at han er den træner, jeg har haft sværeste ved at gennemskue, og det er nok ikke helt lykkedes for mig endnu. Under Carlo Ancelotti, André Villas-Boas, Roberto Di Matteo og Rafael Benitez var det ret tydeligt, hvad den enkelte træner ville. Det synes jeg ikke, at det er med Mourinho.

Jose Mourinho - den defensive organisation
For mig at se er den defensive organisation igen den vigtigste del i Mourinhos koncept. Da Mourinho var Chelsea-træner i perioden 2004-2007 udviklede han en defensiv, jeg aldrig nogensinde har set bedre. Scorede vi, så vidste vi, at vi med allerstørste sandsynlighed havde vundet kampen. Derfor blev utrolig mange kampe vundet med 1-0. At lukke henholdsvis 15 og 22 mål ind i de to sæsoner hvor vi blev mestre taler sit tydelige sprog. Dette ønsker Mourinho at genindføre, da det er i hans hoved er det bedst mulige grundlag for at vinde en fodboldkamp. Jeg er tilbøjelig til at give ham ret.

Forsvaret er også den kæde, hvor der har været mindst rotation. Tre af de fire pladser i bagkæden virker allerede til at være solidt besat. Ivanovic spiller fast på højre backen, ligeledes gør Cole i modsatte side, mens Gary Gahill har spillet samtlige minutter i sæsonen i midterforsvaret indtil videre. Han har været forrygende, og jeg vil bestemt ikke brokke mig over den beslutning. Jeg forestiller mig, at Mourinho ser en ny John Terry, der faktisk bare er en del hurtigere end ham. Den sidste plads kæmper David Luiz og John Terry om. Det virker til, at Luiz’ midtbane-eventyr er slut, og at Mourinho bestemt ikke har været begejstret for brasilianeren indtil videre. Senest var han helt ude af truppen, da Mourinho ikke mente at hans præstation mod Basel var overbevisende. Vi snakker om en spiller, jeg anser som vores fremtidige kaptajn, og som sagde pænt nej tak, da Barcelona var interesserede i sommers. Mourinho er fuldstændig ligeglad med status og tidligere præstationer. Han gør det, han føler er bedst. Om man betegner det som en styrke eller svaghed er op til den enkelte.

At holdets defensive arbejde skal være på plads er også gået udover Juan Mata. Vores bedste spiller i de seneste to sæsoner. At han er bænket og seneste også sat helt udenfor truppen ligesom David Luiz ser jeg som den største øjenåbner omkring defensiven. Mata er ikke god til at forsvare, det er der ingen tvivl om. Det behøves han heller ikke at være, men det er realiteten. Derudover har David Luiz i flere sæsoner været udskældt for sin defensive arbejdsindsats, hvor ord som chancebetonet, risikabelt og flagrede har været nævnt flere gange. Hvis det virkelig er sådan, at Mourinho vil spille, så vil jeg give ham ret. Så er det bedst at spille med Oscar, Hazard og Schürrle. Oscar er rigtig god defensivt. Som tidligere nævnt var han den Chelsea-spiller, der tacklede 3. mest i sidste sæson, mens han mod Fulham vandt seks tacklinger, som var mere end nogen anden på banen. Det er en fornøjelse at se. Derudover har jeg set mange returløb fra Schürrle og især Hazard i de første 6-7 kampe. Glem alt om at Hazard er en luksusspiller, der lunter tilbage, når hans finte ikke virkede. Jeg kan ikke nævne mange kantspillere, der er så flittig til at hjælpe til i defensiven som Eden Hazard.

Der hvor jeg måske ikke forstår José Mourinho er på det punkt, at han ændrer noget, der har fungeret rigtig rigtig godt. Når Juan Mata får den kreative frihed, som han har fået de to seneste sæsoner, så kvitterer han med tonsvis af assists og mål. Hvorfor ændre på det nu? Mourinho må se det her som en langsigtet plan, hvor nøglerollen er givet til Oscar, og Mata er sat ud af spillet indtil han, som Mourinho siger, har vænnet sig til den nye måde, Chelsea skal spille på. Dertil giver købet af tyske André Schürrle mening.

Indkøb
Hvad der dog ikke giver mening er tilføjelsen af brasilianske Willian. Hvis mine antagelser er rigtige, hvilket der ingen garanti er for, at de er, så er dette blot en bekræftelse i, at Willian mest af alt blev købt, fordi han ikke skulle ende hos rivalerne fra Tottenham. Willian er muligvis en endnu dårligere spiller defensivt end Mata. Til gengæld er jeg stor tilhænger af unge Marco van Ginkel. Han virker som en spiller med teknik, power, fysik og et godt hovedspil. Sidst, men ikke mindst er han målfarlig. Det virker åbenlyst, at han er købt som Frank Lampards arvetager.
Han er blot 20 år og er stadig meget meget ung, og der er ingen, der skal lægge det ansvar på hans skuldre, men det tror godt, at Mourinho ved. Han har tillid til van Ginkel.  Otte mål for en central midtbanespiller i den hollandske Æresdivision er bestemt heller ikke dårligt. Jeg spår ham en stor fremtid, og han har bestemt en stor stjerne hos mig.

Angrebet
Jeg vil runde af med at snakke lidt om angrebet, som jeg ser som vores allerstørste svaghed. Det virker til, at Mourinho udmærket godt er klar over, at det er der, det står værst til. Den gamle måltyv Samuel Eto’o er hentet ind på en 1-årig aftale i håb om, at han løser vores problem. Han har nu fået tre kampe fra start uden at score, men jeg så bestemt store fremskridt mod Fulham, hvor jeg synes, at han var rigtig dårlig mod både Everton og Basel. Mourinho har forsøgt at spille alle kort. Torres har fået chancen, Ba har fået chancen, Eto’o har nu også fået chancen, mens vi har spillet uden en decideret angriber på Old Trafford, hvor det på papiret var Schürrle, der spillede fremme. Alle tænkelige scenarier er prøvet, og udover Torres’ fuldtræffer i den Europæiske Super Cup mod Bayern München har ingen af vores angribere scoret. Det er bestemt bekymrende. Det kan vel igen føres tilbage til en diskussion om, om Mata skal spille. Han har været garant for en 15-20 mål per sæson indtil videre. Nu snakker de fleste om, at Mourinho har begået en kæmpe fejl i at udelade Mata, men jeg tror reelt, at hans største fejl har været at udleje belgiske Romelu Lukaku på ny. Han virker klart som den bedste af vores angribere, og jeg synes ikke rigtig, at han fik chancen i Premier League. Han lavede et par indhop, men han fik ikke chancen fra start.

Der er selvfølgelig masser af punkter og spillere, som jeg slet ikke har omtalt. Men det var alt for denne gang, og mon ikke at der kan blive plads til at snakke om midtbanen og spillere som Mikel, Ramires, Kevin De Bruyne og Lampard en anden god gang.
« Seneste Redigering: 23 Sep 2013, 01:54 af Jakob E » Logged

Risom
Manager

« Svar #6472: 23 Sep 2013, 02:03 »

Godt initiativ og super indlæg. Thumbs Up

Jeg er egentligt bare lidt nysgerrig, men hvad synes du, der skal ske med Mata og Luiz, hvis de fortsætter med ikke at spille? Jeg tror ikke på, de er villige til at sidde på bænken (når Luiz f.eks. er blevet budt på af Barca) og som jeg ser det, bakker du som udgangspunkt Mourinho op. Skal de sælges eller hvordan?

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6473: 23 Sep 2013, 02:08 »

Godt initiativ og super indlæg. Thumbs Up

Jeg er egentligt bare lidt nysgerrig, men hvad synes du, der skal ske med Mata og Luiz, hvis de fortsætter med ikke at spille? Jeg tror ikke på, de er villige til at sidde på bænken (når Luiz f.eks. er blevet budt på af Barca) og som jeg ser det, bakker du som udgangspunkt Mourinho op. Skal de sælges eller hvordan?
Hvis der vitterligt ikke kan bruges, så synes jeg afgjort, at de skal sælges. Den tid er heldigvis ikke kommet endnu, og der er kun spillet meget få kampe, og sommetider går det stærkt i fodbold. Men det er selvfølgelig ikke holdbart, at to så gode spillere sidder på bænken. Men først skal de naturligvis kæmpe for deres plads.

darkalf
Manager

« Svar #6474: 23 Sep 2013, 07:42 »

Lækkert indlæg som giver helt lyst til at spille med Chelsea. Som du selv nævner forstår jeg ikke hvorfor man vælger at leje lukaku ud da han da scorede pænt med mål for WBA sidste sæson og virkede klar til at komme igang for Chelsea. Men omvendt så kan han jo gribe chancen i Everton og vise at det var en forkert beslutning at sende ham på udlån.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6475: 23 Sep 2013, 12:53 »

Lækkert indlæg som giver helt lyst til at spille med Chelsea. Som du selv nævner forstår jeg ikke hvorfor man vælger at leje lukaku ud da han da scorede pænt med mål for WBA sidste sæson og virkede klar til at komme igang for Chelsea. Men omvendt så kan han jo gribe chancen i Everton og vise at det var en forkert beslutning at sende ham på udlån.
Han scorede da i hvert fald sit første Everton-mål her i weekenden. Jeg håber bestemt, at han får succes, så han kan tørne ud for Chelsea i næste sæson.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #6476: 23 Sep 2013, 13:57 »

Flot indlæg, Jakob.

Jeg er faktisk enig med dig stort set over hele linjen. Den defensive organisation er hjørnestenene i Mourinhos koncept, som du også rigtigt påpeger. Jeg kan faktisk godt lide David Luiz som spiller, da han tilbyder nogle meget unikke kvaliteter, som ikke ret mange andre forsvarsspillere indeholder. Jeg kan dog godt forstå, at Mourinho ikke er begejstret for ham i forhold til den filosofi, han står for. Han er alt for flagrende og kan ikke lide af forsvare dybt, hvilket oftest er et af varemærkerne i Mourinhos defensive struktur.

Det er begrænset, hvad jeg har set til van Ginkel, men jeg ser ligesom dig et stort lys i ham, og typemæssigt kunne han faktisk godt minde en del om Lampard.

Angrebsposten er i min optik et alarmerende punkt for jer. Jeg forstår ganske enkelt heller ikke, hvorfor man dog udlejede Lukaku igen. Jeg er faktisk ret overbevist om, at han nu var modnet nok til at spille for Chelsea. Eto'o har bestemt ikke leveret varen indtil videre, men nu må vi se, om han kan få kritikerne til at forstumme i den næste periode. Det er i hvert fald en fantastisk angriber med en imponerende historik. Spørgsmålet er så bare, om han er 'over the hill'. Jeg tror nu nok, at han skal finde netmaskerne på et tidspunkt, men dermed ikke sagt, at jeg synes, Mourinho har ageret godt i forhold til jeres angrebspost. Det synes jeg bestemt ikke.

Jeg forstår dog slet ikke, at du delvist accepterer Mourinhos beslutning om at vrage Mata midlertidigt. Som du selv så ofte har udtalt før, så er han en af ligaens absolut bedste spillere. Han er så vanvittig talentfuld. Jeg medgiver dog Mourinho, at Mata - som du også selv nævner - ikke er nogen arbejdshest, men i min optik kan man ikke efterlade en verdensklasse spiller på bænken. Oscar er fremragende og langt mere bevægelig, hvor Mata derimod er lidt mere stationær, men jeg ville ikke være ét sekund i tvivl om, hvem jeg personligt ville foretrække. Oscar har oftest spillet på kanten, og der ville jeg vælge at smide ham ud igen, hvis jeg var Mourinho. Han er bedst på 10'er-positionen, men spillet lægger også op til, at de tre offensivspiller skifter position undervejs, hvilket man også så med Oscar og Hazard i lørdags mod Fulham. 

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6477: 23 Sep 2013, 14:24 »

Til det med Mata-sagen så skyldes det, at jeg tror på, at Mourinho har en plan, og ved hvad han laver. Det piner mig da bestemt at se ham, jeg mener er Premier Leagues bedste spiller helt uden for Chelseas trup, og jeg synes bestemt, at det er synd og uretfærdigt for Mata. Men igen så giver det et eller andet sted i mit hoved mening. Jeg kan godt forstå Mourinhos tankegang, hvis det er det, han virkelig ønsker, der skal ske med Chelsea.

Der hvor kæden hopper lidt af for mig, er at han vel egentlig ændrer noget, som har fungeret fremragende. Men Mourinho har ikke lagt skjul på, at han ikke har nydt at se Chelsea de forrige to sæsoner. Det er sjovt nok de sæsoner, hvor Mata har været flyvende.

Vi må se hvad der sker.
« Seneste Redigering: 23 Sep 2013, 14:53 af Jakob E » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #6478: 23 Sep 2013, 15:37 »

Rigtig fedt indlæg. Er også enig med dig de fleste steder, men igen det tager tid for spillerne at vende sig til han spillestil igen. JM sagde at oscar har været deres bedste spiller og kan kun give ham ret, men jeg håber bare ikke for JM og Mata at det ender ligesom JM og Casillas. Skuffet
« Seneste Redigering: 23 Sep 2013, 15:41 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6479: 23 Sep 2013, 16:06 »

Rigtig fedt indlæg. Er også enig med dig de fleste steder, men igen det tager tid for spillerne at vende sig til han spillestil igen. JM sagde at oscar har været deres bedste spiller og kan kun give ham ret, men jeg håber bare ikke for JM og Mata at det ender ligesom JM og Casillas. Skuffet
Der er ingen tvivl om, at Oscar har været Chelseas bedste mand indtil videre. Jeg giver det gerne tid, at Mata lærer Mourinhos spillestil at kende, og at han indtil da ikke indgår i startelleveren. Jeg har det stramt med det, men jeg må acceptere det, og det gør jeg også.

Jeg håber selvfølgelig, at han er at finde blandt de elleve foretrukne hurtigst muligt.

Sider: 1 ... 430 431 [432] 433 434 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010