home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:45:39 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23447
  0 Brugere, 588 Gæster Online.

Nyeste Bruger: cruzsofia8311
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 406 407 [408] 409 410 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 825517 gange)
MBJ
Landsholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #6105: 20 Mar 2013, 20:56 »

Ingen tvivl om at vi bør beholde Courtois og De Bruyne!

Courtois bliver en af verdens bedste keepere på et tidspunkt, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Han har højden, fysikken og reflekserne med sig. Derudover står han fast i en topklub i Spanien i så ung en alder, det vidner altså om kvalitet. Som i andre også siger er det ærgerligt for ham, at Petr Cech har mindst 2-3 gode sæsoner i sig endnu. Jeg ser ham gerne udlejet mindst en sæson endnu. Denne gang gerne til en klub i PL. West Ham, Fulham eller Newcastle f.eks.

De Bruyne synes jeg også vi skal beholde, uanset om vi forlænger med Lampard eller ej. Han har så meget kvalitet og er lige den type spiller jeg elsker. Bevægelig, løbestærk, teknisk god og målfarlig. Jeg ser ham ikke spille på den centrale midtbane medmindre han har Mikel som makker. Han har ikke de defensive kvaliteter til at rydde op for ham selv eller en makker ala Ramires. Jeg ser ham dog gerne spille som offensiv midtbanespiller, hvor han evt. kan trække lidt ned i banen, for at modtage bolden og så føre den frem.
Men har vi ikke for mange midtbanespillere med ham på holdet? Jo, det synes jeg. Derfor ser jeg også gerne at Marin forlader holdet til sommer. Han virker ellers som en fin backup, men jeg ser bare mere kvalitet i De Bruyne.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6106: 20 Mar 2013, 21:10 »

Men med til den historie skal også skrives, at Marin først var langtidsskadet. Dernæst har han fået meget få chancer, hvor jeg egentlig de seneste gange har gjort det godt. Jeg er klar over, at han ikke er på Mata, Hazard eller Oscar-niveau, men han har heller ikke fået mange chancer. Det ville være en usympatisk handling at sælge ham til sommer.

Dermed ikke sagt at vi ikke kan bruge De Bruyne, men vi har netop for mange midtbanespillere. Jeg ser Benayoun som den, der eventuelt skal lade livet i Chelsea.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6107: 20 Mar 2013, 21:17 »

Desuden kunne det være fedt at høre jer andre, om I er enige i Terrys statement af Lampard. Som jeg skrev, er jeg enig med ham. Jeg synes, at han rammer den spot on, selvom der har været utallige klassespillere i Premier League. Dog slår ingen Lampard og Giggs på statistik.

Jeg bliver gang på gang overrasket over, hvor godt det egentlig er.
« Seneste Redigering: 20 Mar 2013, 21:45 af Jakob E » Logged

Vinokourov
Manager

« Svar #6108: 21 Mar 2013, 12:47 »

Ingen tvivl om at vi bør beholde Courtois og De Bruyne!

Courtois bliver en af verdens bedste keepere på et tidspunkt, det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Han har højden, fysikken og reflekserne med sig. Derudover står han fast i en topklub i Spanien i så ung en alder, det vidner altså om kvalitet. Som i andre også siger er det ærgerligt for ham, at Petr Cech har mindst 2-3 gode sæsoner i sig endnu. Jeg ser ham gerne udlejet mindst en sæson endnu. Denne gang gerne til en klub i PL. West Ham, Fulham eller Newcastle f.eks.
Hvorfor ser du ham udlejet til en Premier League-klub, der ikke kommer til at spille europæisk i næste sæson? Ser du ham virkelig hellere stå for et engelsk midterhold end, som du selv påpeger, et spansk tophold - et hold, der i næste sæson kommer til at lege med de store drenge i Champions League?

Selvom du sikkert mener, at den engelske række er verdens stærkeste, så burde Courtois stadig have bedst af at blive i Atleti, hvis man ser på hans udviklingspotential e.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #6109: 21 Mar 2013, 12:51 »

Hvorfor ser du ham udlejet til en Premier League-klub, der ikke kommer til at spille europæisk i næste sæson? Ser du ham virkelig hellere stå for et engelsk midterhold end, som du selv påpeger, et spansk tophold - et hold, der i næste sæson kommer til at lege med de store drenge i Champions League?

Selvom du sikkert mener, at den engelske række er verdens stærkeste, så burde Courtois stadig have bedst af at blive i Atleti, hvis man ser på hans udviklingspotential e.

Måske for at omstille sig til engelsk fodbold uden at leve med alt presset i en topklub - og så fejlene, der kommer, kommer til at gå udover et andet hold.

Planen for ham har - så vidt jeg ved - hele tiden at han skulle have to år i Spanien, dernæst et år i England, og så røg han til Chelsea.

Vinokourov
Manager

« Svar #6110: 21 Mar 2013, 12:53 »

Måske for at omstille sig til engelsk fodbold uden at leve med alt presset i en topklub - og så fejlene, der kommer, kommer til at gå udover et andet hold.

Planen for ham har - så vidt jeg ved - hele tiden at han skulle have to år i Spanien, dernæst et år i England, og så røg han til Chelsea.
Så du mener, at han bliver en bedre målmand af ikke at leve med pres? Der kommer til at være masser af pres, såfremt han en dag trækker Chelsea-trøjen over sig, så hvorfor ikke allerede nu vænne sig til presset eventuelt i Champions League?

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #6111: 21 Mar 2013, 12:54 »

Så du mener, at han bliver en bedre målmand af ikke at leve med pres? Der kommer til at være masser af pres, såfremt han en dag trækker Chelsea-trøjen over sig, så hvorfor ikke allerede nu vænne sig til presset eventuelt i Champions League?

Jeg mener, at han vil have godt af et år i England, hvor han kan fokusere på udvikling, ja. David de Gea startede jo fx ikke særligt imponerende, og hvis man kan udrydde de fejl ved at lade ham starte for en midterklub, så synes jeg det er fint.

Vinokourov
Manager

« Svar #6112: 21 Mar 2013, 12:55 »

Jeg mener, at han vil have godt af et år i England, hvor han kan fokusere på udvikling, ja. David de Gea startede jo fx ikke særligt imponerende, og hvis man kan udrydde de fejl ved at lade ham starte for en midterklub, så synes jeg det er fint.
Jeg synes ikke, at en sammenligning mellem Courtois og De Gea er fair for førstnævnte.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #6113: 21 Mar 2013, 12:56 »

Hvorfor ikke? Det er ikke en sammenligning af evner, men simpelthen bare af skiftet fra Spanien til England, hvor der bliver gået anderledes til målmanden.

Vinokourov
Manager

« Svar #6114: 21 Mar 2013, 12:57 »

Hvorfor ikke? Det er ikke en sammenligning af evner, men simpelthen bare af skiftet fra Spanien til England, hvor der bliver gået anderledes til målmanden.
Du kan ikke bruge De Geas skifte fra Spanien til England som et generelt argument for dette skifte.

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #6115: 21 Mar 2013, 12:59 »

Der er jo væsentlig forskel på at være målmand i England og i Spanien. Man er væsentlig mere beskyttet i Spanien, hvor der lettere bliver givet frispark til målmænd. Derfor ville det være godt med et år udlejet i England.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #6116: 21 Mar 2013, 13:04 »

Du kan ikke bruge De Geas skifte fra Spanien til England som et generelt argument for dette skifte.
Selvfølgelig kan man bruge det seneste konkrete eksempel på et lignende skifte som argument. Det ville være decideret tosset at se bort fra det.

Chelsea har ikke behov for en keeper lige nu og her. Nu har han fået to sæsoner på meget højt niveau hos Atletico, men stilen og spillet er jo anderledes i Spanien. I England bliver der gået mere til målmændene, og det virker helt fornuftigt at lade ham spille i en enkelt sæson i en given klub i England (jeg er sådan set ligeglad om det er top-, midter- eller bundhold). Der vil da uden tvivl være lidt omstillingsvanskeli gheder, når han skifter til England - hvorfor ikke få dem fjernet hos en anden engelsk klub, mens man stadig selv har en solid målmand, og så lad ham overtage, når tiden er inde?

Der er vel også en grund til at Chelsea har den plan.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #6117: 21 Mar 2013, 13:07 »

Er det ikke en udmærket sammenligning, at sammenligne De Gea og Courtois mht. til et skifte til England?
De Gea var i en ung alder en worldbeater i Madrid, der stod fremragende både europæisk og nationalt. Han skiftede så til United og England, hvor han lavede fejl på fejl. Først nu, 2 år efter, er han begyndt at vise sin klasse og står rigtig rigtig godt. Den periode som han havde, kan vel til dels fjernes ved at lade Courtois blive udlånt til en PL klub, hvor han vender sig til at være målmand i England? De Gea har også selv flere gange udtalt sig om den enorme forskel, der er på de 2 ligaer.

Nu er kropsbygningen på de 2 selvfølgelig lidt anderledes, selvom det dog er tydeligt nu, at De Gea har straffet noget jern. Courtois er en større og umiddelbart stærkere målmand, hvorfor han vel må klare sig bedre i luftrummet i England.

Men jeg synes nu, at det ville være smart, at lade Courtois spille et år eller to i England inden, at han kan tage over for Cech. 

Batigol
Manager

« Svar #6118: 21 Mar 2013, 14:09 »

Desuden kunne det være fedt at høre jer andre, om I er enige i Terrys statement af Lampard. Som jeg skrev, er jeg enig med ham. Jeg synes, at han rammer den spot on, selvom der har været utallige klassespillere i Premier League. Dog slår ingen Lampard og Giggs på statistik.

Jeg bliver gang på gang overrasket over, hvor godt det egentlig er.

Nu er det vel bare den bedste spiller i Chelseas historie, at Terry kalder Lampard for. Ikke den bedste i Premier Leagues historie. Men ser vi på Premier League og på de enkelte spilleres karriere som helhed, er jeg enig med dig i at der ikke er nogen der kan når hverken Giggs eller Lampard. De har begge to holdt et utroligt niveau igennem mange, mange sæsoner. Ser vi derimod på topniveauet hos en enkelt spiller, synes dog jeg at den udgave af Thierry Henry vi så i Arsenals sæson som ubesejret i 2003-2004, og i årene op til og lige umiddelbart efter, var den bedste spiller der er set i Premier League. Han var simpelthen så vanvittig lige i de 3-4 år der.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Korzika
Gæst

« Svar #6119: 21 Mar 2013, 17:33 »

Nu er det vel bare den bedste spiller i Chelseas historie, at Terry kalder Lampard for. Ikke den bedste i Premier Leagues historie. Men ser vi på Premier League og på de enkelte spilleres karriere som helhed, er jeg enig med dig i at der ikke er nogen der kan når hverken Giggs eller Lampard. De har begge to holdt et utroligt niveau igennem mange, mange sæsoner. Ser vi derimod på topniveauet hos en enkelt spiller, synes dog jeg at den udgave af Thierry Henry vi så i Arsenals sæson som ubesejret i 2003-2004, og i årene op til og lige umiddelbart efter, var den bedste spiller der er set i Premier League. Han var simpelthen så vanvittig lige i de 3-4 år der.
Jeg er meget enig i den betragtning.

Angående Courtois: Det vil virkeligt gavne ham at noget Premier League erfaring. Det er en helt anden spillestil end i Spanien. Og sammenligningen med De Gea syntes jeg egentligt godt man kan lave. De Geas kropsform (da han kom til England) syntes jeg ikke ser så anderledes ud i forhold til Courtois. Så jeg håber bestemt, at styrketræningen er en høj prioritet for Courtois, for der er ingen tvivl om, at de ekstra muskler - sammenholdt med andre faktorer - har styrket De Gea.

Sider: 1 ... 406 407 [408] 409 410 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010