home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Listeria
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 308 309 [310] 311 312 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 828029 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Chelsea tråden
« Svar #4635: 21 Maj 2012, 09:55 »

Jeg synes det er endnu mere tankevækkende, at hver gang Chelsea har haft brug for et mål - så har de bare taget det. Man så det lige efter Barcas mål til 2-0, og så igen efter Bayerns mål til 1-0. Tror de er mere tilpas i rollen som det afventende hold der vil kunne ødelægge modstanderen når man selv vurderer det er tid.
Du er inde på noget af det rigtige.

Anyways, jeg orker ikke kynisme/held diskussionen igen. Det eneste jeg vil forholde mig til, er at denne præstation er ren verdensklasse. 

Siden Champions League sejren er der begyndt at flyve alle mulige rygter/nyheder rundt. Fernando Torres har talt ud, Hazard virker nu til at være en spiller, der kunne ryge til Chelsea.

Derudover rygtes det også, at vi er ude efter Uniteds Rafael. Bos-wingers kontrakt udløber jo til sommer, og jeg syntes helt klart han er en upgrade i forhold til Bos.

Citat
Chelsea have also made efforts to recruit Rafael da Silva as a new right-back for next season, placing an inquiry with Manchester United last week. Sir Alex Ferguson, however, is unwilling to part with the 21-year-old Brazilian who has made close to 100 first-team appearances in his four seasons at Old Trafford.
« Seneste Redigering: 21 Maj 2012, 10:03 af Korzika » Logged

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #4636: 21 Maj 2012, 10:37 »

IMO var Chelsea ikke de fortjente vindere af kampen igår. Ikke pga. måden de spillede på, men fordi at Bayern simpelthen var bedre på stort set alle områder. At de så ikke vandt kampen var udelukkende deres egen skyld, og selvom Chelsea naturligvis skal have en del af æren for, at Bayern ikke løb med sejren, så handlede det i utrolig høj grad om, at Bayern ikke var kyniske nok.

I straffesparkskonkur rencer kan alt ske, og når først kampen er nået dertil, så er det fair nok at Chelsea vinder. Og I skal da også have et kæmpe tillykke herfra, uanset om I har spillet den mest offensive fodbold eller ej, så står I som vindere, og det er uden tvivl en stor og flot præstation. I har om nogen ofret jer defensivt i både semifinalen og finalen, hvorfor det ikke er uden grund at I vinder. Tillykke med det.

At der bliver nævnt, at Chelseas måde at spille på ikke er godt at vise børn er jo vildt langt ude. Det er jo en defensiv præstation af dimensioner, og Drogbas mål fejler da heller ingen ting. Det er et perfekt eksempel på, hvor meget offervilje, kynisme og viljestyrke kan betyde i fodbold. Det som netop er så fantastisk i fodbold, nemlig at det kan gå begge veje ud af det blå, det var kampen jo om nogen et eksempel på.
Jeg er simpelthen så uenig med dig.

Fuldt fortjent, at Chelsea tager trofæet med de store ører. Som jeg påpegede i mit tidligere indlæg, så har deres indstilling til tingene, samt Robertos taktiske dispositioner siddet lige i skabet. De har virkelig ydet en ekstraordinær indsats, og det er vanvittigt flot i min optik.

Bayern styrede begivenhederne, men det er simpelthen direkte forkert i min bog, når du påpeger sejren som værende ufortjent på selve dagen. Det var en del af det taktiske udgangspunkt, og de spillede præcist som jeg havde forudset. Dog havde jeg spået en Bayern-sejr inden kampen, men de rejste sig ovenpå den sene scoring.

Som jeg også påpegede i mit indlæg på forrige side, så synes jeg mange fodboldseeres fodboldsyn er så snævert og unuanceret, da det taktiske aspekt spiller en ekstrem stor rolle i moderne fodbold. Vi så Inter tilbage i 2010, hvilket var et eventyr og en gave for fodbolden.

Chelsea udnyttede deres muligheder og Bayern var nu heller ikke så velspillende, at Chelsea ikke kunne skubbe sig højere op, men igen, det var en smuk taktisk kamp fra deres side.

Igen, hatten af for jer, Chelsea! Det er satme flot, selvom jeres succes piner mig.

ScottLind
Reserveholdsspiller

« Svar #4637: 21 Maj 2012, 11:03 »

Synes det er fedt, at Chelsea vandt, selvom jeg er United-fan. Man kan sige at til hver kamp, har begge hold en opgave de skal løse, og i Champions League har Chelsea klaret deres opgaver (nogle meget svære opgaver), siden Di Matteo tog over. Chelsea har deres måde at spille på, som virker for dem. Respekt for det.

Men noget jeg ikke kunne forstå da jeg så finalen var, at Robben igen og igen blev sat til at tage sig af deres dødbolde + straffesparket i forlænget. Bayern havde vel omkring 20 hjørnespark og kunne ikke score på ét eneste.. Chelsea havde 3-4 stykker, men formåede alligevel at score. I mine øjne er Robben stærkt overvurderet og pisse forudsigelig. Man ved jo godt hvad han vil hver gang.

Bayern spændte i mine øjne ben for selv sig, ved ikke at udnytte deres dødbolde bedre, og specielt at sætte Robben til at tage det i forlænget spilletid.

Tillykke Chelsea, I klarede opgaven bedst.

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4638: 21 Maj 2012, 11:24 »

Det er mig en gåde, at man kan mene, at dette er ufortjent. Som DNE sagde, så lavede vi flest mål, og det er sådan, man vinder en fodboldkamp. Det gælder sgu ikke om at have bolden mest. Vi udnyttede vores eneste chance for at vinde, og det er vanvittigt fortjent, at vi får denne fantastiske triumf.

Men det er som Korzika ikke en diskussion, jeg gider at tage. Vi vandt, sådan er det, og det var en verdensklasse præstation.

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #4639: 21 Maj 2012, 11:26 »

Hold nu op Jakob, spillemæssigt var resultatet da piv ufortjent, da ingen intentioner offensivt havde. At i går hen og scorer på et ud af de to hjørnespark i havde i ordinær spilletid, kan jeg slet ikke for til at se bare nogenlunde fair eller fortjent ud. Derudover vil jeg rose jer for jeres effektivitet og keeper og klandre Bayern for mangel på samme.

Thaurat al Shabab

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4640: 21 Maj 2012, 11:31 »

Hold nu op Jakob, spillemæssigt var resultatet da piv ufortjent, da ingen intentioner offensivt havde. At i går hen og scorer på et ud af de to hjørnespark i havde i ordinær spilletid, kan jeg slet ikke for til at se bare nogenlunde fair eller fortjent ud. Derudover vil jeg rose jer for jeres effektivitet og keeper og klandre Bayern for mangel på samme.

Vi havde en plan som, vi troede kunne føre os til sejr. Den fulgte vi, og det var nok til sejr. Havde vi spillet offensiv, havde vi fået hug. Præcis som vi havde mod Barcelona. Vi var taktiske og kyniske, og det er også en form for fodbold. Jeg synes selv Bayern er uden om det. Præcis som Barcelona også var det. Hvis vi virkelig er så ringe offensivt som I ser, så burde det jo ikke være et problem at slå os. Noget må vi have gjort rigtigt. At vi scorer på en af vores få chancer, kunne Bayern godt lære lidt af. Jeg har sagt, hvad jeg mener nu.

verdenskrig
Manager

« Svar #4641: 21 Maj 2012, 11:32 »

Man kan ikke modsige at Bayern statistik set var det bedste hold, og havde fortjent sejren af den vej. De skabte kampen, skabte chancerne..

Jeg synes egentlig det er lidt tankevækkende at vi herhjemme er så opslugte af at lære unge mennesker at SPILLE fodbold. Vi prøver at proppe ting i hovedet på dem som " 4-3-3, shortpassing, kreativitet, bevægelse, spil nedefra, tålmodighed, coolness, driblinger, spil i små rum" mens man så kan se at Chelsea ved at parkere bussen, og losse den væk hver gang de bliver det mindste presset alligevel vinder CL.

Lad os dog lære børn at gøre som Chelsea. Er sikker på at følelsen af at løbe efter de andre, at se dem spille fodbold, stort set ikke at have bolden er noget som nok skal tiltrække mange nye fodboldspillere i fremtiden! Smiley  

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #4642: 21 Maj 2012, 11:33 »

Man kan ikke modsige at Bayern statistik set var det bedste hold, og havde fortjent sejren af den vej. De skabte kampen, skabte chancerne..

Jeg synes egentlig det er lidt tankevækkende at vi herhjemme er så opslugte af at lære unge mennesker at SPILLE fodbold. Vi prøver at proppe ting i hovedet på dem som " 4-3-3, shortpassing, kreativitet, bevægelse, spil nedefra, tålmodighed, coolness, driblinger, spil i små rum" mens man så kan se at Chelsea ved at parkere bussen, og losse den væk hver gang de bliver det mindste presset alligevel vinder CL.

Lad os dog lære børn at gøre som Chelsea. Er sikker på at følelsen af at løbe efter de andre, at se dem spille fodbold, stort set ikke at have bolden er noget som nok skal tiltrække mange nye fodboldspillere i fremtiden! Smiley  

Hvis man vinder burde man i hvert fald være hamrende ligeglad med måde, det er sket på.

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #4643: 21 Maj 2012, 11:38 »

Vi havde en plan som, vi troede kunne føre os til sejr. Den fulgte vi, og det var nok til sejr. Havde vi spillet offensiv, havde vi fået hug. Præcis som vi havde mod Barcelona. Vi var taktiske og kyniske, og det er også en form for fodbold. Jeg synes selv Bayern er uden om det. Præcis som Barcelona også var det. Hvis vi virkelig er så ringe offensivt som I ser, så burde det jo ikke være et problem at slå os. Noget må vi have gjort rigtigt. At vi scorer på en af vores få chancer, kunne Bayern godt lære lidt af. Jeg har sagt, hvad jeg mener nu.

Jeres plan var at score på hjørnespark? Var det så ikke en idé, at anskaffe sig mere end to? Jeres sejr havde intet med jeres plan at gøre, det var ren og skær Drogbas klasse!

EDIT: Og en vis tjekke selvfølgelig!
« Seneste Redigering: 21 Maj 2012, 11:42 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

verdenskrig
Manager

« Svar #4644: 21 Maj 2012, 11:40 »

Hvis man vinder burde man i hvert fald være hamrende ligeglad med måde, det er sket på.
Altså personligt ville jeg ikke gide spille på et hold der losser. Specielt med tanke på at det er i de færreste tilfælde at holdet som nægter at spille fodbold og parkere bussen, som vinder.

Selvfølgelig ville jeg da være ligeglad hvis jeg vandt CL på det, men hvor mange hold der praktiserer den stil sker det for crazy

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #4645: 21 Maj 2012, 11:48 »

Havde vi spillet offensiv, havde vi fået hug.

Det er jeg ganske enkelt ikke enig i i øvrigt. I har så mange spillere som kan noget på egen hånd, som har en enorm spilforståelse, og som kan skabe en kamp. Lampard, Sturridge, Drogba, Mata, Kalou, Torres er alle spillere som kan andet end bare at stå og agere ekstra forsvarsspillere. Hvorfor er det vi ikke får lov at se hva de har at byde ind med rent offensivt.

Jeres hold er jo totalt på niveau med Bayern, og jeg synes du undervurderer jeres egne evner med en bold, når du siger at i kun kunne vinde på den måde i gjorde.

Cool

Notorious B.IV
Gæst

« Svar #4646: 21 Maj 2012, 11:48 »

Jeg er ret uenig. Tvivler på i havde fået hug, man så jer jo spille bold med Napoli på hjemmebane også, men ingen tvivl om at det var den nemme og mere sikre løsning at lade et hold som Bayern køre sig trætte i fantasiløse forsøg og kombinerer man det med at deres one-trick pony ikke orkede at give et nummer, så kunne det aldrig gå godt for dem - og da det så gjorde det alligevel, slog i væk fra det afventende og kvaste Bayerns arrogante indstilling.

Chelseas indstilling og hjerte må da i den grad være noget som vi gerne vil lære børn - så længe man tror på det skal det nok lykkes og det gjorde det så. Chelsea har været ude af Champions League i så mange omgange, da Barca scorer til 2-0 hvor man er 10 mand - men man scorer alligevel bare bagefter. Og så da Müller på mirakuløsvis header den ind, hvorefter det skete igen - Chelsea tog det de havde brug for.

verdenskrig
Manager

« Svar #4647: 21 Maj 2012, 11:52 »

Jeg er ret uenig. Tvivler på i havde fået hug, man så jer jo spille bold med Napoli på hjemmebane også, men ingen tvivl om at det var den nemme og mere sikre løsning at lade et hold som Bayern køre sig trætte i fantasiløse forsøg og kombinerer man det med at deres one-trick pony ikke orkede at give et nummer, så kunne det aldrig gå godt for dem - og da det så gjorde det alligevel, slog i væk fra det afventende og kvaste Bayerns arrogante indstilling.
Chelseas indstilling og hjerte må da i den grad være noget som vi gerne vil lære børn - så længe man tror på det skal det nok lykkes og det gjorde det så. Chelsea har været ude af Champions League i så mange omgange, da Barca scorer til 2-0 hvor man er 10 mand - men man scorer alligevel bare bagefter. Og så da Müller på mirakuløsvis header den ind, hvorefter det skete igen - Chelsea tog det de havde brug for.
Selvfølgelig kan man tage noget fra deres sejr med på træningsbanen, da forsvarsspil, og hårdt arbejde også er vigtigt i fodbold. Men igen, jeg er ikke to sekunder i tvivl om hva der lokker flere unge fodboldspillere ud på det grønne græs. Det er da naturligvis at have bolden i fødderne og lege med den, og ikke bare stå og se andre gøre det.

I øvrigt synes jeg det er lige så godt af Chelsea som det er elendigt af Bayern og Barca. Begge mål de får er ganske enkelt rendyrkede foræringer hvor man forsvarer sig som et juniorhold hvor alle har været på druk hele natten.

Cool

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4648: 21 Maj 2012, 12:34 »

Man kan vel altid diskutere om man mener at børn bør lære den sprudlende offensive fodboldfilosofi som den moderne fodboldenthusiast tilbeder, eller om de skal lære den disciplinerede beton defensive fodbold som Arsenal blev så kendt på i starten af 90'erne under George Graham. Det er jo udelukkende et spørgsmål om smag, og jeg kan forstå begge lejre, at sprudlende fodbold er seværdigt mens taktisk disciplineret fodbold og kæmpe arbejdsindsats også er forbilledligt.

Jeg kan dog ikke forstå hvorfor i alverden Chelsea ikke spillede på deres offensive strenge i finalen. De har minimum et lige så godt hold som Bayern på papiret, og der bør man i min bog tænke "okay, lad os da spille vores chance og så gå herfra med hovedet hævet hvis vi taber" i stedet for at gå i kujonformation og sige "okay, vi stiller os ned med busserne og håber på kynisme på den enkelte chance vi nok får tilspillet os". Hvis Chelsea havde tabt på det koncept ville man nok have haft langt sværere ved at tage nederlaget end hvis man havde givet den en skalle. På den front er jeg selvfølgelig tilhænger af at man giver den en skalle og prøver at spille med.

Men sådan var det ikke, og selvom lidt af Chelseas sidste 3 kampe i CL sagtens kan tilskrives held og manglende kynisme fra modstanderne, især imod Barcelona, må man jo bare sige at kynisme vinder kampe. United har vundet utroligt mange kampe på at spille elendigt men at være kyniske når deres chance kom, og det var det koncept som Chelsea fuldførte til perfektion. Det er vel også de færreste mennesker der mener at Grækenland var det bedste fodboldhold da de vandt EM i 2004. De spillede blot Chelsea bold, det der tidligere blev kendt som Norge bold, og det virkede. Så må man jo bare tage hatten af og give respekt til deres defensive organisation og samtidig sukke af modstanderne der ikke kan finde ud af at udnytte deres utallige chancer.

Ingen tvivl om at Chelsea havde fortjent sejren i CL. Men er de Europas bedste hold? Nej.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

DeBuur
Manager

« Svar #4649: 21 Maj 2012, 12:42 »

Har netop set finalen og jeg vil da lige ønske alle Chelsea fans tillykke med en fortjent sejr - jo Chelsea spillede da defensivt og Bayern formåede ikke at få noget ud af deres spil og mange chancer - sådan er fodbold også  Peace

Når et hold når en CL finale så sker det ikke på held, Chelsea er med fordi i har et hold der kan præstere når dt skal - vi så alle hvor latterlige jeres spil og spillere så ud under Villas-Boas forsøg - det der er sket siden er IMO vinder mentalitet af højeste karat.

Stort tillykke med sejren, det bliver spændende at se hvad og hvorhen Chelsea udvikler sig efter jeres første CL sejr

Personligt håber jeg i vælger Di Matteo fra...send ham bare til Liverpool vi mangler en mand med hans evner  Peace

YNWA

Sider: 1 ... 308 309 [310] 311 312 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010