home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 803 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Chelsea tråden
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Chelsea denne sæson?
Premier League
Champions League
FA Cuppen
Carling Cuppen

Sider: 1 ... 293 294 [295] 296 297 ... 486 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea tråden  (Læst 828295 gange)
MBJ
Landsholdsspiller

Sv: Chelsea tråden
« Svar #4410: 16 Apr 2012, 17:56 »

Det jeg mener med at han økonomisk har været et flop, men stadig kan nå at ændre på dette.

Korzika
Gæst

« Svar #4411: 17 Apr 2012, 20:02 »

@Swizz:

Jeg mener faktisk, at tager man markedet i betragtning (transfersummer) og spillernes præstationer i betragtning, så er det kun Torres, der har været et dårligt køb.
Luiz havde nogle rigtig dårlige kampe i efteråret, men spillede sig op, og i 2012 har han været fuldstændig fantastisk. Der har været enkelte svipsere, bl.a. mod Napoli, men Luiz har været MEGET god i 2012. Kigger man rundt på de forskellige forums, så er der mange Chelsea fans, der ikke vil bytte Luiz med nogen som helst. Luiz har i 2012 bestemt levet op til hans prisskilt.

Romeu har vi fået billigt, og har også spillet fint. På et tidspunkt fik han dog en lille skade, der udviklede sig mere problematisk end man lige troede. Og kombineret med RDM's tiltrædelse som manager, har han ikke fået så meget spilletid. Jeg har dog været imponeret af hans præstationer i Chelsea tråden, og syntes, at der bestemt er value-for-money.

Cahill er og var et godt køb. En engelsk landsholdspiller, der kendte JT og Cole, og der på daværende tidspunkt passede ind til AVB's koncept. Jeg mener, at de bedste hold har brug for 3 klasse centerbacks, og det har vi nu, hvor Cahill er kommet til klubben. I de kampe han har spillet, har han i øvrigt gjort det meget fornuftigt. Ham vil jeg også karakterisere som et godt køb.

Sturridge har også været et godt køb. Vi fik en lovende englænder, der nu har udviklet sig til at være landsholdsspiller, og som i perioder af sæsonen har været rigtig god. Endnu et fint køb.

Derudover har Mata og Ramires også været gode køb. Mata har vist sig at være blandt de bedste i Premier League i hans første sæson, mens Ramires store dele af sæsonen har været meget meget god. Men som tingene er nu, er det ikke helt holdbart, at han skal spille højrekant. 1) det er han ikke købt til. 2) der findes bedre spillere end ham til den position. Men under AVB med hans rolle på midten var han en fryd for øjet.

Af dårlige indkøb er der Zhirkov, Benayoun, Matic, Meireles og Torres*. Meireles var et plan-b køb, der kun blev lavet, fordi Modric-handlen (måske også Pastore) løb ud i sandet. Torres kan jeg se store perspektiver i, og har sat en stjerne ved ham, da han stadig kan komme til  at spille på det niveau, som han har været på, og han har vist noget af det, som gjorde ham til den klasseangriber, han bliver/blev betragtet som. 

Så ser man bort fra Torres handlen, så syntes jeg ikke, det ser så slemt ud. Der er fejlkøb i alle klubber, og Chelsea er ikke nogen undtagelse.

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #4412: 18 Apr 2012, 14:31 »

Chelsea-Barcelona 20.45 Stamford Bridge

Så er det i aften det gælder, drenge. Vi møder et formstærkt Barcelona-hold, som øjner muligheden for noget rigtig stort, med CHL, Liga og Pokalturnerings-sejre. Vi skal have revanche for det samlede nederlag i 2009. Alle vores spillere vil være 120% klar. Det ved jeg. Di Matteo, Lampard, Terry og Drogba skal nok få dem op i gear. I aften kræves der fight, styrke, hurtighed, taktisk snilde, skarphed og koldblodighed. Drengene skall levere 110% for at vi har en chance. Men jeg synes vi ligger godt til Barca - specielt efter Di Matteo har taget over, og vi bruger tidligere tiders taktik med styrke og en stærk defensiv. Jeg tror vi har en chance hvis:
- Vi får udnyttet deres til tider svage defensiv og manglende hurtighed nede bagi.
- Får lukket ned inde centralt på banen.
- Ikke efterlader plads mellem kæderne.
- Laver et par hårde frispark i starten af kampen, for at sætte sig i respekt.

David Luiz er nok ude til aftenens kamp. Og det er en bét uden lige. Han er manden der bedst kan følge med deres hurtige offensive spillere. Han kan spille sig ud af deres hårde pres. Uden ham ligner det Cahill ved siden af Terry i midterforsvaret. Ivanovic og Cole tager de to backs. På midtbanen er jeg i tvivl. Men jeg synes det kunne være spændende med Essien og Mikel liggende lige foran forsvaret, for at at beskytte de fire bagerste mest muligt. Foran dem skal vi have Lampard liggende. Kunne godt se at han skyggede Xavi, for at Barcelona ikke kunne spille ham så ofte, som de normalt gør. På de to kanter skal vi have en hårdtarbejde og en kreativ spiller liggende. Dvs. at det bliver Ramires og Mata. To hurtige spillere, som kan følge Barcelona-spillerne, når de udfordrer. Men også på kontra er de to nogle dejlige drenge. De er lynhurtige, og kan overrumple et vaklende forsvar. Helt fremme er jeg ikke i tvivl. Torres starter inde! Han har hurtigheden og teknikken til at drille Pique og Mascherano på egen hånd. Så kan vi sætte Drogba ind senere i kampen når vi fører 1-0.

Det giver følgende opstilling:

Cech
Ivanovic Cahill Terry Cole
           Essien Mikel
            Lampard
Ramires                 Mata
              Torres 

Jeg tror, at vi vinder 1-0, på mål af Torres.

Come on you blues!! We all hate Barcelona.

KTBFFH!!

Korzika
Gæst

« Svar #4413: 18 Apr 2012, 14:41 »

Godt indlæg!

Men hvis jeg skal give mit bud på en starter, så tror jeg det bliver en 4-2-3-1, som RDM har spillet med i alle hans kampe som manager. Derudover har Essien været langt fra start opstilling i et stykke tid nu, og det vil overraske mig, hvis han lige pludselig skulle til at spille i dag, når han ikke rigtigt er i kampform. Havde Essien været fit og i en tilstand før hans skade, så havde jeg ikke tøvet et sekund med at spille ham fra start, hvis jeg var manager. Men din formation kan dog muligvis blive den, der bliver brugt i aften. Eller måske på Camp Nou. For jeg er sikker på, at RDM har skrublet over, hvordan han skal lukke ned for Barcas midtbane. Det kunne måske ske med en midtbanekonstellati on, som hed Mikel - Essien - Lampard der er virkelig fysisk stærk og løbevillig.

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #4414: 18 Apr 2012, 14:46 »

Jeg har også tænkt meget over hvordan Essiens situation ser ud. Men jeg vurderer at hans tidligere kampe mod Barcelona, hans fysik og erfaring er nok til at han starter inde. De 10% han mangler finder ham frem, så snart han tager støvlerne på og bevæger sig ud på banen.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #4415: 18 Apr 2012, 16:32 »

Jeg tror også fuldt ud på vi kan matche Barcelona hvertfald i aften, så må vi se med retur-kampen, det kommer meget an på hvilket resultat vi får med fra den første kamp. Skal vi have muligheden for at gå i finalen, så skal vi vinde kampen i aften, vi kan IKKE nøjes med en uafgjort, vi kommer under et enormt pres i Barcelona, her skal vi have en sejr med i bagagen.

Men til kampen i aften ser jeg helst vi stiller op på denne måde for at dæmme bedst op for Barcelona.

Mål: Cech. Kan ikke stå til diskussion, medmindre han er skadet så spiller han, og er også med stor afstand vores bedste målmand. Har stået godt efter Roberto er blevet træner og vi skal have en klassekamp fra ham iaften også, kan han holde nullet er vi nået rigtig langt.

HB: Ivanovic. Har spillet utrolig stablt i denne sæson, og har også været farlig på dødboldene. Han er bare et niveau over Bosingwa og Ferreira.

CB: JT kan der ikke være tvivl om, vores klubmand og anfører spiller selvfølgelig også en kamp som denne. Hvis Luiz skulle blive klar så skal han ind ved siden af JT, da hans speed gør han kan følge med Barcas spillere. Dog tyder det ikke på at han når at blive klar, så derfor må Cahill ind og spille. Cahill er dog også en fortræffelig spiller, som er vant til at spille sammed med JT og Cole fra landsholdet.

VB: Cole. Heller ikke så meget tvivl, Bertrand er ikek klar til sådan en kamp her endnu, og Cole tor jeg kan gøre et godt stykke arbejde overfor Messi eller Sanchez afhængig af hvem der spiller derude. Skal dog passe på han ikke er for overtændt, for så kunne ejg godt frygte en udvisning på netop Cole, da han har det med at lave nogle dumme frispark.

CM: Lampard og Mikel. Er tydeligvis Robertos foretrukne til de to pladser, og de har også begge to spillet sig meget op ifht. under AVB. De vil få problemer med at følge med inde på midten hvis Barcas spillere får pladsen, derfor er det afgørende at de sidder helt tæt på deres modstandere, et. skal Mikel lave en decideret mandsopdækning af Xavi, simpelthen følge ham overalt på banen, så Xavi slet ikke kommer ind i kampen. Lampard får nok også lidt mere defensivt at lave idag. Han bør bruges osm boks-boks midtbane i denne kamp. Skal sparke udefra hvis han får chancen for det, har et godt spark fra distancen.

HM: Sturridge. Har ikke spillet meget under Roberto, hvilket jeg ikke forstår, da han har været fremragende i denne sæson. Vil kunne give Barcas venstreback store probemer, hvad enten det bliver Puyol eller Adriano. Et fremragende kort i kontrafasen som skal udnyttes IMO.

VM: Ramires. En plads han ikke har spillet før, men han er valgt til denne plads pga. hans enorme løbekapacitet som gør han både kan være en vigtig brik i kontrafasen, men også får at lukke ned for Alves, som vil komem stormende fremad. Alves har åbenbart ikke fundet ud af at han spiller back endnu, han tror han er kant sådan som han spiller, og det skal vi udnytte i kontrafasen!

OM: Mata. Har spillet pladsen fast under Roberto, og han spiller også her i aften. Har et super blik for spillet og kan sætte de andre i scene, og kan også selv lave målene. Bliver en nøglespiller i aften, har han en god dag kan det blive et stort resultat vi får med.

AN: Drogba. Viste mod Tottenham hvor stærk en spiller han er. Vil volde store problemer for Barcas forsvar pga. hans styrke og højde. Vores anden nøglespiller idag, hvis han er i spillehumør kan Valdes få en travl aften. Torres kan derefter spiller det sidste kvarters tid hvor han med hans speed vil kunne udfordre Barcas bagkæde.

Jeg er positiv forud for denne kamp. Jeg tror godt vi kan vinde denne kamp. Det kræver en mandfolke-indsats, men på hjemmebane og i en flot kulisse tror jeg spillerne er maks klar til at give den gas. Vi vinder denne kamp med 2-0 eller 2-1 (kommer an på om Barca får billig straffe eller ej) Wink

Mål af Ramires, Messi og Mata.

Forza Chelsea Smiley

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #4416: 18 Apr 2012, 17:14 »

Hold da helt op, hvor er I optimistiske.

Jeg synes dog ikke, at det er naivt af jer, for jeg tror også, at I kan skaffe et rigtig godt resultat i aften, og det er fornødent, for som mange af jer påpeger, bliver det vanvittig svært, når I drager ned til Spanien, hvor catalanerne har fansene i ryggen.

I skal turde spille jeres eget spil, og storme frem med alt hvad I har. Samtidig skal i stå organisatorisk rigtigt, og være utrolig opmærksomme på deres playmakere, i form af fænomenale Xavi og Iniesta. De to skal ikke have meget rum, og spillere som Essien og Mikel (afhængigt af hvilken konstellation, RDM benytter sig af) skal hele tiden drille dem fysisk og være hårde og konsekvente i deres spil. Messi skal selvfølgelig også lukkes ned, da han kan afgøre en kamp. Dog mener jeg ikke, at man decideret skal lægge en konsekvent mandsopdækning, såfremt man står organiseret på banen, og lukker ned for de to playmakere, så han ikke kan blive iscenesat. Hvis I samtidig tør stå lidt højt på banen, så tror jeg faktisk at Barcelona kan få det rigtig svært.

Men I skal virkelig få et godt resultat i aften, og umiddelbart anser jeg Barcelona som relativt store favoritter over to kampe.

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #4417: 18 Apr 2012, 17:20 »

Ser uden tvivl også Barca som store favoritter. 75-25. Jeg synes du rammer det rigtig godt Daniel.

Derudover tror jeg at rigtig mange hepper på os i aften, da der nok er flere der hader Barca end Chelsea Wink

Korzika
Gæst

« Svar #4418: 18 Apr 2012, 17:51 »

Jeg mener 75-25 lige er i overkanten.. Vil nok sige 65-35. Og derudover forstår jeg ikke, hvorfor vi skal stå højt på banen, når Barcelona har lynende hurtige spiller som fx Sanchez. Vi skal derimod stå lavt, og det kan vi tillade os, da Barcelona sjældent kommer til indlæg og ikke er farlige på dem. Står vi med en høj forsvarslinje får Cahill og JT problemer. Specielt med de stikninger som Xavi og Iniesta kan komme med.

DeBuur
Manager

« Svar #4419: 18 Apr 2012, 18:04 »

Ser uden tvivl også Barca som store favoritter. 75-25. Jeg synes du rammer det rigtig godt Daniel.

Derudover tror jeg at rigtig mange hepper på os i aften, da der nok er flere der hader Barca end Chelsea Wink

Thumbs Up det er da kun jeres "grimme" blå trøje vi hader  Peace nej jeg vil 100 % heppe på Chelsea i aften, England er mit andet land og Engelsk fodbold er nr 1.

Jeg er enig i at Barca er favorit... men i virkelighedens verden så er den kamp mere lige - I har opnået momentum efter fyringen af Villa Boas og et sådan hold er svært at møde - holder I tæt i de bagerste rækker så mener jeg at I kan vinde samlet - Finalen bliver Chelsea - Real Madrid

YNWA

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #4420: 18 Apr 2012, 18:15 »

Det varmede sgu om hjertet det der DeBuur. Du er en guttermand!!

Jeg begynder at blive nervøs for alvor nu. Håber snart Jakob E kommer med sit indlæg, så han lige kan give mig den sidste tro på tingene.

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #4421: 18 Apr 2012, 20:03 »

Start11 er offentligjort og holdene stiller således op

CHELSEA: Cech, Ivanovic, Cahill, Terry, Cole, Lampard, Mikel, Meireles, Ramires, Mata, Drogba;

BARCELONA: Valdes, Alves, Mascherano, Puyol, Adriano, Xavi, Busquets, Iniesta, Sanchez, Fabregas, Messi;

Roberto har også set at det er på midten vi skal vinde denne kamp, og stiller med både Mikel, Lampard, Meireles og Ramires som deciderede midtbanespillere, hvor Ramires nok får en rolle som højre midt. Lidt mere defensivt end hvad jeg håbede, men stoler på spillerne leverer et godt stykke arbejde.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

verdenskrig
Manager

« Svar #4422: 18 Apr 2012, 20:05 »

Jeg begynder at blive nervøs for alvor nu. Håber snart Jakob E kommer med sit indlæg, så han lige kan give mig den sidste tro på tingene.

Jakob er på studietur i Alanya, så tror desværre ikke du skal forvente nogen hyldest af sine helte fra hans side denne gang Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #4423: 18 Apr 2012, 20:10 »

Barcelonas hold er skræmmende.. synes det er den bedste startopstilling, som Guardiola kan bruge udover Pique, som så vidt jeg ved, faktisk heller ikke har været speciel god i år. Jeg tror Barcelona vinder kampen på midtbanen, som de nærmest gør ligegyldigt hvem de spiller imod og hvor de spiller, men om det er nok til at vinde på Stamford, jeg ved ikke.. Tror den ender 1-1.

Jeg håber på at Chelsea vinder på engelsk fodbolds vegne, så vi også kan få en spændende 2. kamp i Barcelona. Synes dog det ser meget svært ud at vinde over 2 kampe. Forstår i øvrigt ikke hvorfor Sturridge og især Essien ikke er med i stedet for Meireles.

DeBuur
Manager

« Svar #4424: 18 Apr 2012, 20:14 »

Start11 er offentligjort og holdene stiller således op

CHELSEA: Cech, Ivanovic, Cahill, Terry, Cole, Lampard, Mikel, Meireles, Ramires, Mata, Drogba;

BARCELONA: Valdes, Alves, Mascherano, Puyol, Adriano, Xavi, Busquets, Iniesta, Sanchez, Fabregas, Messi;

Roberto har også set at det er på midten vi skal vinde denne kamp, og stiller med både Mikel, Lampard, Meireles og Ramires som deciderede midtbanespillere, hvor Ramires nok får en rolle som højre midt. Lidt mere defensivt end hvad jeg håbede, men stoler på spillerne leverer et godt stykke arbejde.

Mascherano i midterforsvaret, ikke verdens bedste løsning, her kan Mata og Drogba finde åbninger, men ellers er Barcelonas opstilling skræmmende stærk og I får behov for at stresse Barcelona spillerne mere end I gjorde i kampen mod Benfica, Messi og Sanchez vil sandsynligvis forsøge at komme tæt ind på midterforsvaret og her er jeg usikker på hvor hurtig Cahill er... for Terry er vel ikke verdens hurtigste forsvarsspiller  Wink

YNWA

Sider: 1 ... 293 294 [295] 296 297 ... 486 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010