home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 671 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Arsenal – Londons stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor skal der ske udskiftninger i løbet af sæsonen og op til næste sæson?
Målmand
Forsvaret
Midtbane
Angrebet

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal – Londons stolthed  (Læst 3508 gange)
Nees
Førsteholdsspiller

Arsenal – Londons stolthed
« : 18 Apr 2006, 20:26 »

Arsenal – Londons stolthed

Historie:
Arsenal blev stiftet i 1886 under navnet Dial Square. Det hed klubben dog ikke længe for allerede i efteråret kom klubben til at hedde Royal Arsenal. Det var så klubbens navn i 5 år der efter blev det Woolwich Arsenal. I 1913 og frem til i dag har klubben så hedde Arsenal som vi kender det. Det er ikke kun navnet der er skiftet et par gange også hjemmebanen har skiftet navn et par gange da klubben blev stiftet og ca. et år frem var det Plumstead Common. Det næste årstid var det Sportsman Ground så blev det Manor Ground i to år. Hvorefter man i tre år spillede på Invucta Ground inden man i 1893 skiftede tilbage til Manor Ground. I 1913 skiftede klubben som sagt navn, men det var også her et nye stadion kom til Highbury som indtil til sommer har været Arsenals hjemmebane. Til sommer (2006) bliver det så Emirates Stadium der skal være Arsenals hjemmebane.

Arsenal flytter til Emirates Stadium til sommer (2006)

Igennem tiden har Arsenal vundet mange forskellige pokaler. Det er blevet til 13 engelske mesterskaber det første i 1931 og det sidste i sæsonen 2003/2004. FA cuppen er blevet vundet 10 gange sidste gang var i sidste sæson hvor man vandt den efter straffesparkskonkur rence over rivalerne fra Manchester United. Derudover han man vundet 15 andre pokaler. Det giver samlet 38 sejre i forskellige turneringer. Klubben mangler dog en til to meget vigtige pokaler. UEFA cuppen og Champions League er aldrig blevet vundet til klubben. Det er derfor med meget stor spænding at man i morgen løber på banen hjemme mod Champions League største overraskelse spanske Villarreal til den første af 2 Champions League kampe, men det bliver desværre nok uden alt for mange englænder i truppen. Der frygtes faktisk for at den eneste der måske er med er Sol Campbell og med sine 32 år er der nok ikke mange år tilbage i ham.

Champions League pokalen er aldrig blevet vundet af Arsenal.

Grunden kan findes i den fantastiske franske manager Arsène Wenger der henter mange talenter desværre er de fleste fra udlandet dog har han lige skudt ikke mindre end 125.000.000 Danske kroner efter den engelske talent Theo Walcott fra Southampton. Theo Walcott beskrives som det største talent siden Wayne Rooney. Klubbens største profil er Thierry Henry det nok en Arsenals største spiller igennem tiden. Den blot 27-årige franskmand er også Wengers opfindelse. Han fandt ham da han var manager i Monaco og ingen har fortrudt at man i opstarten til sæsonen 1999/2000 købte ham i Juventus for sølle 87.500.000 Kroner. Han har altid haft succes i klubben, men det er først de sidste 4 sæsoner hvor målende er begyndt at strømme ind. Det er blevet til i alt 137 mål i 205 Premier League kampe.

Thierry Henry er klubbens bedste spiller nogensinde

Profiler:

Kolo Toure er en meget vigtig del af Arsenal og Elfenbenskystens hold.

Trods sine kun 18 år er Francesc Fabregas en vigtig del af Arsenals midtbane.

Thierry Henry er en af Arsenals bedste spiller gennem tiden.

Målmand Jens Lehmann kom til klubben for at afløse David Seaman og man må sige han har gjort det godt.

Fakta om spillet:
Ligaer
2. Division og op i Danmark
1. Division og op i England
1. Division og op i Skotland

Alle spiller fra: England, Frankrig, Irland, Nordirland, Skotland, Wales
Databasestørrelse: Stor
Valuta: Danske kroner
Sprog: Dansk

10/7-2005

”Wenger fyret, dansker overtager”

Den franske succes manager Arsène Wenger blev i dag afskedig som manager for Arsenal. Det kunne Arsenal bekræfte på det pressemøde klubben havde de havde indkaldt til hertil formiddag.

”Arsène Wenger er ikke direkte blive fyret, men han stillede et ultimatum om at han gerne ville have flere penge til at købe spiller for. Det kunne vi i bestyrelse ikke finde da vi også skal finde penge til at betale vores lån af til vores nye stadium. Derfor er vi blevet enige om sammen med Arsène Wenger at vi ikke ønsker vores samarbejde skal blive ved. Wenger har jo trods alt været i klubben i snart 10 år og derfor mente vi også det var på tide at få en ny manager ind. Vi har valgt at tage et slappe af år hvor vi vil finde den rigtige. Det har vi allerede fundet og vi mener at vores nye manager er den rigtige til jobbet. I kender ham ikke. Det gjorde jeg heller ikke før han kontaktede os med hensyn til et ledigt job i trænerstaben. Vi valgte derfor at lade ham springe hele rækken over at prøve noget nyt. Der er tale om den 29-årige dansker Nicolai Nees og han kommer her. I må nu gerne stille spørgsmål til ham.” udtalte formand Peter Hill-Wood på pressemødet.

Peter Hill-Wood kunne i dag præsenter sin nye manager. Det blev noget overraskende danske Nicolai Nees

”Først tillykke med jobbet. Du er jo ny i jobbet hvad vil der ske med truppen?”

”Jo tak. Ja jeg er ny både i faget og jobbet derfor bliver det meget spænende og svært at komme som total ukendt manager til at komme til verdens bedste fodboldklub. Med hensyn til truppen vil jeg se den an og først derefter vil jeg vurdere hvem der skal bruges og måske sælge nogle. Jeg kan ligeså godt sige det nu selvom man har været førstevalget i de sidste sæsoner er det langtfra sikkert at man bliver det i denne sæson.”

”Hvad er dine forventninger til sæsonen?”

”Jeg håber meget at vi kan gå hen og blive mester og komme til kvartfinalen i Champions League. I FA cuppen og Liga Cuppen vil vi nok ikke satse så meget på de 2 cupper dog mest Liga cuppen da det er den de andre hold ikke går så meget efter.”

”Du lyder meget hård hvordan vil du vurdere dig selv?”

”Ja nogen gange kan jeg godt blive sur, men ellers vil jeg mene jeg er en glad og positiv manager der ser det lyse i det hele. De gange jeg kan komme op i det røde felt er nok mest under kampene, men en rolig manager vil jeg sige.”

Lød det bland andet på pressemødet.

Lige et SS af den gode økonomi Arsenal har.
« Seneste Redigering: 19 Apr 2006, 12:09 af Nees » Logged

MisterFCK
Gæst

Sv: Arsenal – Londons stolthed
« Svar #1: 18 Apr 2006, 20:52 »

Det lyder fint intil videre.... Thumbs Up

det kan blive godt

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 18 Apr 2006, 23:44 »

Det lyder fint intil videre.... Thumbs Up

det kan blive godt

Takker Smiley

Eric Cantona
Gæst

« Svar #3: 18 Apr 2006, 23:48 »

Ser godt ud Nees, trods ine United géner glæder jeg mig til dine updates. Og håber du skifter til kongeklubben på et tidspunkt.!  Cool

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 18 Apr 2006, 23:55 »

Ser godt ud Nees, trods ine United géner glæder jeg mig til dine updates. Og håber du skifter til kongeklubben på et tidspunkt.!  Cool

Ja et skifte til Manchester United fra Arsenal vil sikkert blive taget med god hånd fra både Uniteds og Arsenals fans  funny

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 19 Apr 2006, 00:00 »

11/7-2005

Truppe til næste sæson er nu klar. Det offentlige gør Arsenal manager Nicolai Nees. Han fastslår at der kan komme tilgange og afgange, men med den trup jeg fik stukket i hånden i går har jeg valgt de spiller jeg mener, vil få flest førsteholdskampe.

Målmand:
Jens Lehmann
Mart Poom
Manuel Almunia

Forsvar:
Kolo Touré
Pascal Cygan
Sol Campbell
Philippe Senderos
Lauren
Emmanuel Eboué
Gaël Clichy
Ashley Cole

Midtbane:
Alexandre Song
Gilberto Silva
Mathieu Flamini
Francesc Fabregas
Fredrik Ljungberg
Roberto Pires
Aliaksandr Hleb
Robin van Persie
Vassiriki Diaby

Angriber:
José Antonio Reyes
Dennis Bergkamp
Thierry Henry
Emmanuel Adebayor

Der vil derudover også blive indført et nyt spilsystem. Det vil være en 4-1-2-1-2 og derved vil der måske ud fra det også ske nogle ændringer på holdet med spiller der vil blive prøvet på nye pladser slår Nees fast.

Torsdag 21. juli 2005

Burnley – Arsenal 0-4 (0-3) venskabskamp
0-1 José Antonio Reyes (2)
0-2 José Antonio Reyes (9)
0-3 José Antonio Reyes (23)
0-4 Emmanuel Adebayor (56)

Kampens spiller: José Antonio Reyes (Arsenal, 9)

José Antonio Reyes spillede en meget god kam han scorede de første 3 mål i 4-0 sejren og lagde faktisk også op til et mål, men det blev annulleret for offside.

Tirsdag 26. juli 2005

Arsenal – Werder Bremen 3-1 (0-1) venskabskamp
Robin van Persie skadet (23)
0-1 Nelson Valdez (28)
1-1 José Antonio Reyes (47)
2-1 José Antonio Reyes (49)
3-1 José Antonio Reyes (55)

Kampens spiller: José Antonio Reyes (Arsenal, 10)

”Det er en fornøjelse at se som spille og især når Reyes fyre sådan et one mands show af. 6 mål i 2 kampe. Hvis han bare fortsætter sådan tror jeg vi vinder alt.” Udtalte Nees efter sejren.

Aliaksandr Hleb lagde op til alle Reyes mål i dag.

26/7-2005

”Mindre skadespause til to spiller”

Arsenal blev i venskabskampen mod Werder Bremen tidligere på aftnen ramt af to skader. Der er tale om Robin van Persie der har forstuvet den ene ankel let efter en takling med Tim Browski. Van Persie måtte bæres fra banen og man frygtede først at anklen var brækkede, men helt så slemt gik det ikke van Persie er ude i op til 3 uger.

Den anden er Gaël Clichy der har forvredne sin venstre ankel efter at han skulle heade bolden væk. Gaël landede forkert og knoklede over på anklen og blot 1 minut efter lavede han et forkert vrid i anklen.

”Jeg kunne godt mærke det ikke var helt godt da det lige skete, men efter lidt behandling var jeg klar igen” fortæller Gaël Clichy.

Gaël Clichy (bill.) og Robin van Persie er skadet i op til 3 uger.

28/7-2005

”15-årige talent til Arsenal”

Arsenal kunne i dag i en kort pressemeddelelse fortælle at klubben har købt den 15-årige Sam Baldock fra MK Dons. Den 15-årige angriber skifter for en overgangssum på godt 300.000 DKK. Dermed bliver han en af de yngste spillere i Arsenals senior trup og samtidig også Nees’ første køb som manager for Arsenal.

Sam Baldock skifter til Arsenal fra League two klubben MK Dons.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 19 Apr 2006, 12:10 »

Så kom der lige en afstemning op. Så smid en stemme og en kommentar så vil jeg blive meget glad  Cool

MisterFCK
Gæst

« Svar #7: 19 Apr 2006, 13:21 »

Jeg syntes holdet er godt nok i forvejen men du kunne vel godt bruge en målmand da lehmann ikke er så ung mere så det har jeg stemt på

Bademesteren
Manager

« Svar #8: 19 Apr 2006, 13:29 »

Så kom der lige en afstemning op. Så smid en stemme og en kommentar så vil jeg blive meget glad  Cool

Det er hermed gjort...

God start på blog'en iøvrigt, glæder mig til at følge med...

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 20 Apr 2006, 22:34 »

Lørdag 30. juli 2005

Grimsby – Arsenal 0-3 (0-1) venskabskamp
0-1 Thierry Henry (32)
0-2 Emmanuel Adebayor (78)
0-3 Emmanuel Adebayor (92)

Kampens spiller: Thierry Henry (Arsenal, 9)

Thierry Henry scorede det første mål og spillede en rigtig god kamp i de 62 minutter han spillede.

Tirsdag 2. august 2005

Stoke – Arsenal 1-2 (1-1) venskabskamp
1-0 Tjeerd Korf (11)
1-1 Thierry Henry (44)
1-2 Arturo Lupoli (87)

Kampens spiller: Fredeik Ljungberg (Arsenal, 8)

”Nok engang er vi bagud, men kommer tilbage. Jeg er meget tilfreds med de 4 venskabskampe vi har spillet. Nu gælder det om at lægge fokus mod kampen på søndag mod Chelsea. Det bliver en meget stor kamp for mig.” Sagde Nees efter kampen.

Mart Poom kom ind i pausen og reddede Arsenal op til flere gange

5/7 2005

”Første skandale sag for Nees”

Den ny ansatte danske manager i engelske Arsenal Nicolai Nees er i allerede kommet i stærk modvind i England. I dagens udgave af The Sun fremvises der nemlig et dokument der skulle indeholde navne på de spiller der menes at forlade klubben i løbet af det næste års tid. Den rummer også navne på spiller der skal erstatte de spiller der forlader klubben. Store profiler som Robin van Persie, José Antonio Reyes og Lauren mens tilgange er tale om blandt andet Michael Owen, Ledley King og Paul Robinson.

Dokumentet, der efter signe blev fundet på parkeringspladsen uden for Highbury, har bragt stor forargelse i alt omkring Arsenal, men alle er dog enige i at Nees ikke har lavet det stykke papir og at det er The Suns påfund.

”Vi tror ikke på det er Nees der har lavet det stykke papir. De gange jeg har været ude og se træningen har Nees virkeligt gået i detaljer med alle spiller. Han har snakkede med alle spiller har jeg fået at vide og har han fortalt dem at det kun er hvis de selv ønsker at forlade klubben at de bliver solgt inden jul.” Udtaler formanden for fanklubben.

”Vi har stadig tiltro til Nees. Vi har haft et lille møde til formiddag hvor vi fik det snakkede igennem med hele truppen og spillerne gav udtryk for at de ikke lagde meget i det så vi har allerede lagt det bag os.” Udtalte Peter Hill-Wood.

Dokumentet der blev fundet skulle se sådan ud.
Ændringer i truppen i løbet af sæsonen 2005/2006 til sæsonen 2006/2007

Forventede afgange:
Manuel Almunia
Pascal Cygan
Gilberto Silva
Robin van Persie
José Antonio Reyes
Dennis Bergkamp

Mulige afgange:
Roberto Pires
Lauren
Philippe Senderos
Mart Poom
Jens Lehmann

Forhåbelige tilgange:
Paul Robinson
Ledley King
Michael Owen
Jermain Defoe
Michael Crawer

Mulige tilgange:
Steven Taylor

Robin van Persie og José Antonio Reyes er nogle af dem der menes at være på vej væk mens Nees gerne ser bl.a. Ledley King i truppen.

Søndag 7. august 2005

Chelsea har tidligere vundet Charity Shield finalen og vil gerne gentage dette.

Arsenal – Chelsea Engelske Charity Shield finalen
Odds: 2,65 (1)  3,00 (X)  2,5 (2)

Startopstilling: (fra højre mod venstre, den defensive dog først)
Arsenal: Jens Lehmann – Lauren, Kolo Trouré, Philippe Senderos (Dennis Bergkamp, 66), Ashley Cole (Pascal Cygan, 66) – Gilberto Silva (Mathieu Flamini, 80), Aliaksandr Hleb, Fredrik Ljungberg, Francesc Fabregas (Robert Pires, 66) - José Antonio Reyes (Emmanuel Adebeyor, 66), Thierry Henry

Chelsea: Petr Cech – Paulo Ferreira, John Terry, Ricardo Carvalho (Robert Huth, 75), William Gallas – Claude Makélélé, Michael Essien (Eidur Gudjohnsen, 65), Frank Lampard, Shaun Wright-Phillips (Joe Cole, 61), Arjen Robben (Damien Duff, 61) – Hernán Crespo (Didier Drogba, 75)

Arsenal – Chelsea 1-4 (1-2)
0-1 Hernán Crespo (6)
1-1 Thierry Henry (8)
1-2 Hernán Crespo (13)
1-3 Hernán Crespo (65)
1-4 Didier Drogba (83)

Kampens spiller: Hernán Crespo (Chelsea, 9)

Arsenals nye manager Nicolai Nees fik i dag sin debut i en officiel kamp for Arsenal. Det var ikke en lille kamp han skulle debutere i kampen var nemlig Charity Shield finalen mod lokal rivalerne Chelsea.

Kampen startede i et højt tempo og efter 6 minutter var der fortjent at Hernán Crespo kunne heade Shaun Wright-Phillips indlæg ind bag Jens Lehmann. Chelsea nåede dog knap nok at få armene ned før Thierry Henry sendte et oplæg fra José Antonio Reyes i mål. Og for det ikke skulle være nok sendte Hernán Crespo efter 13 minutter bolden over i det lange hjørne. Efter det døde første halvleg lidt ud, men Arsenal fortsatte presset dog uden resultat.

I anden halvleg satte Nees tempoet op, det gav dog i starten ikke rigtig noget resultat hvor Chelsea havde et par gode forsøg. Arsenal kom dog bedre med i kampen, men på et kontra angreb efter 65 minutter kom Hernán Crespo igennem hans første skud reddede Jens Lehman, men bolden røg meget heldigt tilbage til Hernán Crespo der tog et træk og scorede. Det betød at Arsenal var tvunget længer frem på banen. Det udnyttede Chelsea en enkelt gang da man efter 82 minutter scorede ved indskiftede Didier Drogba. Først da vågnede Arsenal for alvor, men det var alt forsendt og gav heller ikke rigtig resultat.

”Ja er da skuffet, men man skal også se det sådan at Chelsea måske satser mere på denne kamp end vi gør. Jeg havde sagt at denne første kamp bare skulle være opvarmning til sæsonen og derfor ikke rigtig ville komme til at betyde noget.” Udtalte Nees efter kampen.

Hernán Crespo scorede de første 3 mål for Chelsea og var derfor en vigtig del af sejren.

Søndag 14. august 2005

Tottenham (13) – Arsenal (10) 1.runde i Premier League
Odds: 3,25 (1)  3,25 (X)  2 (2,00)

Startopstillinger:
Tottenham: Radek Cerny (Tommy Forecast, 8) – Stephen Kelly, Tom Huddlestone, Michael Dawson, Paul Stalteri – Aaron Lennon (Teemu Tainio, 71), Jermaine Jenas, Edgar Davids, Andy Reid (Mido, 71) – Jermain Defoe (Udvist, 2), Robbie Keane

Arsenal: Jens Lehmann – Lauren, Kolo Touré, Philippe Senderos (Pascal Cygan, 81), Ashley Cole – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb (Fredrik Ljungberg, 72), Robin van Persie (Robert Pires, 72), Francesc Fabregas – Emmanuel Adebayor, Thierry Henry

Tottenham – Arsenal 1-7 (1-4)
Jermain Defoe udvist (2)
Radek Cerny skadet (8)
0-1 Emmanuel Adebayor (11)
0-2 Emmanuel Adebayor (25)
0-3 Francesc Fabregas (35)
0-4 Thierry Henry (38)
1-4 Robbie Keane (49+)
1-5 Emmanuel Adebayor (57)
1-6 Thierry Henry (72)
1-7 Lauren (90 str.)

Kampens spiller: Emmanuel Adebayor (Arsenal, 10)

Nicolai Nees fik i dag sin debut i den engelske Premier League og efter 4-1 nederlaget til Chelsea i sidste weekend var der lagt op til revanche og det skulle gå ud over Tottenham.

Allerede efter 2 minutter startede en mærkelig kamp da Jermain Defoe blev udvist. Efter 8 minutter måtte Radek Cerny forlade banen med en skade og Tommy Forecast kom ind i stedet. Efter 11 minutter var de gal i Tottenhams forsvar og Emmanuel Adebayor, der erstattede den karantæne ramte José Antonio Reyes, scorede til 1-0. Det blev også 2-0 ved Emmanuel Adebayor efter 25 minutter. 10 minutter efter var det så Francesc Fabregas’ tur til at scorede og 3 minutter efter scorede Thierry Henry et mål der meget let kan være årets mål i England. Fra hjørnet af det store felt lobbede han bolden over i det lange hjørne til en 4-0 føring. 4 minutter inde i overtiden fik Tottenham dog reduceret da Robbie Keane fik sendt bolden over stregen.

I anden halvleg fortsatte Arsenal med deres presspil og Tottenham kom kun frem til nogle chancer hvor de var tvunget til at skude langt ude fra. Efter 57 minutter sparkede Jens Lehmann bolden ud til Robin van Persie der spillede den bagud til Ashley Cole, han lagde dog en aflevering der først så ud til at løbe ud i sandet indtil Stephen Kelly valgte at spille bolden til Emmanuel Adebayor, der ikke tøvede med at sende den i mål. Efter 72 minutter sparkede Lauren bolden væk fra egen zone. Den endte ved Thierry Henry der hurtigt så at Tommy Forecast var langt ude og lobbede bolden over ham og i mål. 1 minut før tid blev Emmanuel Adebayor skubbet om i feltet af Tom Huddlestone straffesparket scorede Lauren sikkert til 7-1.

”Jeg er meget stolt. Vi glemmer total hvordan det gik mod Chelsea og vi knuser også helt Tottenham de får ikke et ben til jorden. Emmanuel Adebayor spillede fantastisk i José Antonio Reyes fravær og Reyes skal slet ikke føle sig sikker på en plads i angrebet.” Udtalte Nees efter kampen.

Emmanuel Adebayor, her i kamp for Monaco, spillede rigitg godt i Reyes fravær og scorede 3 mål plus han lagde op til en

Søndag 21. august 2005

Arsenal – Manchester United 2. runde i Premier League
Odds: 2,50 (1)  3,00 (X)  2,65 (2)

Startopstilling
Arsenal: Jens Lehmann – Lauren, Kolo Touré, Philippe Senderos, Ashley Cole (Pascal Cygan, 85) – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb, Robert Pires (Robin van Persie, 74), Francesc Fabregas – Emmanuel Adebayor, Thierry Henry (José Antonio Reyes, 74)

Manchester United: Edwin van der Sar (Tim Howard, 81) – Gary Neville, Wes Brown (Mikaël Silvestre, 72), Rio Ferdinand, Patrice Evra (udvist, 20) – Wayne Rooney (Cristiano Ronaldo, 45), Alan Smith, Esteban Cambiasso, Ryan Giggs, Paul Scholes – Ruud van Nistelrooy

Arsenal – Manchester United 4-0 (4-0)
1-0 Francesc Fabregas (4)
Patrice Evra udvist (20)
2-0 Emmanuel Adebayor (31)
3-0 Emmanuel Adebayor (42)
4-0 Kolo Touré (44)

Kampens spiller: Emmanuel Adebayor (Arsenal, 10)

Arsenals manager Nicolai Nees skulle i dag have sin debut et det der må kaldes et brag i verdens klasse. Arsenal – Manchester United er en af de største kampe i Europa og vinderen af de 2 klubbers møde plejer næsten altid at ende bedst af dem. Derfor var det meget vigtig for Arsenal at se om man kunne følge op på den fantastiske 7-1 sejre ude mod Tottenham.

Allerede efter 4 minutter blev kampen skudt i gang med et brag da Francesc Fabregas fra kanten af feltet hammere til bolden første gang og den fløj op i mål hjørnet. Godt et kvarter efter var det tæt på at blive 2-0, men Patrice Evra blev nødt til at bruge håndbremsen uden for feltet og som bagerste man blev han helt korrekt vist ud frisparket sendte Robert Pires dog ind i muren. 11 minutter efter forsøgte Francesc Fabregas så at gøre sig selv kunsten efter, men Edwin van der Sar parrede bolden ud til Emmanuel Adebayor som sikkert sendte bolden over i det fjerne hjørne. 3 minutter før pausen blev det så 3-0 da Emmanuel Adebayor sendte et kanon skud af sted ca. fra hjørnet af det store felt, og blot 2 minutter senere blev det så 4-0 da midterforsvarene Kolo Touré heade Aliaksandr Hleb frispark ind.

I anden halvleg fortsatte Arsenal med at presse og efter blot halvandet minut havde først Aliaksandr Hleb og på riposten Emmanuel Adebayor nogle gode forsøg, men Edwin van der Sar kom godt ned og reddede. Efter det døde kampen lidt, men med et lille overtag til Manchester efter 61 minutter havde Alan Smith et godt hovedstødsforsøg, men Jens Lehmann kom godt ned og reddede. Efter 81 minutter måtte Manchester United dog desværre lade Edwin van der Sar forlade banen med en mindre skade i ryggen og Tim Howard kom ind i stedet.

”Jeg er næsten i chok jeg må erkende at jeg ikke så Kolo Tourés mål da jeg juble over at vi var kommet foran 3-0, men helt fantastisk sejr. Det ser ud til at blive en kanon sæson for os og Emmanuel Adebayor har virkeligt vist sin næse for mål.” fortalte Nees efter kampen.

Kolo Touré scorede til 4-0 i en fantastisk sejr over Manchester United.

23/8 2005

”Cygan til Auxerre”

Arsenals stærke midterforsvar Pascal Cygan skiftede i dag til Auxerre i hjemlandet Frankrig. Der har igennem længere tid været spekulationer om Cygan skulle forlade Arsenal. Nu er han så i Auxerre på en leje aftale frem til næste sommer. Grunder er ifølge Nees at Sol Campbell snart er klar efter sin skade og derfor vil det ikke blive til så meget spille tide til Cygan i denne sæson. Det siges dog at Cygan måske har spillet sin sidste kamp for Arsenal da han nok bliver solgt efter sæsonen.

Pascal Cygan spiller måske sin sidste kampe for Arsenal i mod Manchester United i søndags.

Onsdag 24. august 2005

Startopstilling:
Jens Lehmann – Lauren (Alexandre Song, 23), Kolo Touré, Philippe Senderos (Robert Pires, 67), Ashley Cole – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb, Robin van Persie (José Antonio Reyes, 67), Francesc Fabregas – Emmanuel Adebayor, Thierry Henry

Middlesbrough – Arsenal 3-1 (3-1) 3. runde i Premier League
0-1 Emmanuel Adebayor (15 sekunder)
1-1 Marcelo Danubio Zalayeta (10)
Lauren skadet (23)
2-1 Marcelo Danubio Zalayeta (23)
3-1 Gaizka Mendieta (42)

Kampens spiller: Stewart Downing (Middlesbrough, 8)

Emmanuel Adebayors efter blot 15 sekunder satte gang i Middlesbrough og en stopper for Arsenal.

Søndag 28. august 2005

Arsenal – West Ham 3-1 (1-1) 4 runde i Premier League
1-0 Thierry Henry (43)
1-1 Bobby Zamora (47+)
2-1 Emmanuel Adebayor (68)
Lionel Scaloni udvist (71)
3-1 Thierry Henry (72)

3-1 sejren vidner dog ikke om at Arsenal faktisk flere gange var på hælende. Det var først da José Reyes kom på banen at der skete noget for alvor.

29/8 2005

Lodtrækningen til gruppespillet i Champions League grupperne kom til at se således ud.

Gruppe A: FC Bayern München, Lyon, Olympiakos, Everton
Gruppe B: Arsenal, Villarreal, Sparta Prag, Rosenborg
Gruppe C: Inter, Shakhtar Donetsk, Sporting Lisbon, Lokomotive Moskva
Gruppe D: Real Madrid, Juventus, Ajax, Benfica
Gruppe E: Real Betis, PSV, Schalke 04, Fenerbahce
Gruppe F: FC Barcelona, FC Porto, Steaua Bucharest, Werder Bremen
Gruppe G: Manchester United, Panathinaikos, Monaco, Dynamo Kiev
Gruppe H: AC Milan, Chelsea, Wisla, Lille
(hvis i vil vide hvem der har slået hvem ud så skriv det lige Smiley)

30/8 2005

“Woodgate til Arsenal”

Den engelske midterforsvar Jonathan Woodgate vendte i dag tilbage til England hvor Arsenal nu bliver hans nye arbejdsgiver. Det bekræfter både Arsenal og Real Madrid i en pressemeddelelse her til formiddag.

Jonathan Woodgate skiftede midt i sæsonen 2002-2003 fra Leeds til Newcastle for omkring 100.000.000 DKK. halvandet år efter gik turen så til Real Madrid for godt 50.000.000 mere her blev det dog aldrig til succes efter en sæson uden kampe er det dog blevet til hele 3 kampe indtil videre i denne sæson. Nu er det så Arsenal der ejer den 25-årige forsvar. For godt 65.000.000 DKK har Arsenal nemlig købt Woodgate fri fra sin kontrakt i Real Madrid som han havde hele tre år tilbage af endnu. Den er der kommet år mere på så hans kontrakt med Arsenal løber til 2009 lønnen skulle være næsten den samme som han fik i Real Madrid og det vil sige at han ligger i top 5 over dem der får mest løn i Arsenal. Det største mål er at Jonathan Woodgate skal med til VM i Tyskland til sommer. Med tilgangen ser det nu ud til at Pascal Cygans karriere i Arsenal er slut. Cygan blev fornyeligt udlejet til Auxerre og meget tyder på at han vil blive solgt inden for det næste år.

”Jeg er meget glad for at komme til Arsenal. Jeg håber jeg kan komme tilbage på sporet. Min tid i Real Madrid blev jo total ødelagt da jeg fik den ene skade efter den anden og det håber jeg ikke på kommer til at ske her i Arsenal.” udtaler Jonathan Woodgate til Daily Mirror.

Jonathan Woodgate havde ikke den bedste tid i Real Madrid nu er han tilbage i England.

31/8 2005

”Almunia udlejet”

Den 28-årige spanske målmand Manuel Almunia er blevet udlejet fra Arsenal til Tottenham for resten af sæsonen. Det bekræfter begge klubber her til formiddag. Paul Robinson er skadet i endnu 4 uger og andetvalget tjekkiske Radek Cerny har ikke spillet særligt godt i de første 4 kampe her i efteråret. Det har nu betydet at man har valgt at leje den spanske sidste skanse.

Manuel Almuina er blevet udlejet til Tottenham resten af sæsonen.

Lige nogle SS af de spiller der er kommet til klubben og dem der har forladt os. Pr. 1/9 2005

Tilgange:

Sam Baldock

Jonathan Woodgate

Afgange:

Ryan Garry udlejet til Luton

Kerrea Gilbert udlejet til Hull

Fabrice Muamba udlejet til Bristol Rovers

Pascal Cygan udlejet til Auxerre

Manuel Almunia udlejet til Tottenham

Rygter i måneden der er gået fra Sportenkort (kun om Arsenal)

Søndag 7. august 2005
Francesc Fabregas fra Arsenal til Manchester United eller AC Milan
Kilde: Daily Mirror
Sandsynlighed: Under middel
Note: Manchester United er ude efter Roy Keanes afløser og skulle have budt omkring 55.000.000 DKK plus Giuseppe Rossi for Fabregas, Nees vil dog nok ikke sælge ham og skulle også have afvist tilbudet.

Giuseppe Rossi fra Manchester United til Arsenal
Kilde: Daily Mirror
Sandsynlighed: Over middel
Note: Sir Alex Ferguson vil gerne slippe det italienske talent for en mindre overgangssum og Nees vil ikke afvise at man gerne vil have Rossi.

Onsdag 10. august 2005
Pascal Cygan fra Arsenal til Auxerre
Kilde: The Sun
Sandsynlighed: Middel
Note: Auxerre er på jagt efter en forsvarsspiller og har udset sig Pascal Cygan som spilleren. Cygan stod også på den liste over spiller der muligvis forlod klubben i løbet af sæsonen.

Mandag 15. august 2005
Robert Pires fra Arsenal til Espanyol
Kilde: Daily Express
Note: Nees har sagt at ingen spiller forlader klubben inden vinterpausen

Jermain Defoe fra Tottenham til Arsenal
Note: Arsenal skulle have budt 150.000.000 DKK for den 22-årige angriber

Onsdag 17. august 2005
Jonathan Woodgate fra Real Madrid til Arsenal
Note: Real Madrid er klar til at sælge Woodgate, der ikke har haft succes i Spanien prisen menes at ligge på godt 75.000.000 DKK

Lørdag 20. august 2005
Pascal Cygan fra Arsenal til Auxerre
Note: Auxerre skulle have givet et lejetilbud på Cygan.

Mandag 22. august 2005
Lauren fra Arsenal til Porto
Note: Lauren var en af de spiller der stod på ”den forbandede liste” og nu har Porto meldt deres interesse. 

Ashley Cole og Francesc Fabregas fra Arsenal til AC Milan
Note: AC Milan har ikke opgivet at få fat i Francesc Fabregas og nu er også Ashley Cole kommet over i hatten.

Lørdag 27. august 2005
Jonathan Woodgate fra Real Madrid til Arsenal
Sandsynlighed: Høj
Note: Arsenal og Real Madrid er i forhandlinger om en pris omkring den 65.000.000 DKK.

Mandag 29.august 2005
Manuel Almunia fra Arsenal til Tottenham
Note: Almunia ser ud til at være færdig i Arsenal og Tottenham er interesseret i at få finger i ham. Der vil i første omgang være tale om en lejeaftale.

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 21 Apr 2006, 22:09 »

7/9 2005

”Arsenal uden Lauren indtil jul”

Arsenals stærke camerounske back Lauren kommer ikke til at spille mere for førsteholdet i dette efterår. Lauren blev skadet efter 23 minutter i 3-1 nederlaget mod Middlesbrough den 24. august og det var planen at han skulle være klar til ude kampen mod Blackburn om 3 dage, men i dag måtte han forlade banen efter 23 minutter igen mod Birminghams reserver og denne gang er der tale om en længer skade. Lauren har brækkede den ene fod og må holde mindst 4 måneders pause.

Også Jens Lehmann blev skadet i dag. Det var dog under et uheld hjemme hvor han skulle have ramt hoved sammen med sin kæreste og han fået en mindre hjernerystelse der holder ham ude i kampen mod Blackburn om 3 dage.

”Det er meget irriterende at jeg har fået hele efteråret smadret, men der er ikke noget at gøre ved det. Jeg synes ellers at jeg var kommet godt i gang efter Nees var kommet til klubben, men nu må jeg desværre se mange gode og vigtige kampe fra tribunen.” Udtalte Lauren.

Lauren blev skadet i Arsenals reservers kamp mod Birminghams reserver

Lørdag 10. september 2005

Startopstilling: Mart Poom – Emmanuel Eboué, Kolo Touré, Philippe Senderos, Ashley Cole – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb (Fredrik Ljnugberg, 73), Robin van Persie (Robert Pires, 85), Francesc Fabregas – Emmanuel Adebayor, Thierry Henry (José Antonio Reyes, 63)

Blackburn – Arsenal 0-0 (0-0) 5. runde i Premier League

Kampens spiller: Kolo Touré (Arsenal, 8)

De 2 hold lå inden kampen henholdsvis nr. 1 og 2, men efter denne kamp linede ingen at holdene ikke som tophold. Kampen var meget ringe, Arsenal var det eneste hold der kunne scorede, men der blev dømt offside.

Frencesc Fabregas scorede kampens eneste mål, men der blev dømt offside.

Tirsdag 13. september 2005

Villarreal er med for første gang i CL, mens Arsenal aldrig er kommet videre fra kvartfinalen.

Arsenal – Villarreal 1. kamp i gruppespillet i CL
Odds: 2,50 (1)  3,00 (X)  2,65 (2)

Startopstilling:
Arsenal: Mart Poom – Emmanuel Eboué, Kolo Touré (Sol Campbell, 72), Philippe Senderos, Ashley Cole – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb (Fredrik Ljnugberg, 72), Robert Pires, Francesc Fabregas – Emmanuel Adebayor (José Antonio Reyes, 72), Thierry Henry

Villarreal: Sebastián Viera – Josemi, Quigue Álvarez, Gonzalo, Rodolfo Martín Arruabarrena – Senna, Josico, José Mari (Roger, 73), Juan Román Riquelme (Héctor Font, 80), Diego Forlán (Guayre, 73), Guille Franco

Arsenal – Villarreal 2-0 (0-0)
1-0 José Antonio Reyes (80)
2-0 José Antonio Reyes (90)

Kampens Spiller: Ashley Cole (Arsenal, 9)

Villarreal fik i dag sin debut i Champions League. Det gjorde Arsenals manager Nicolai Nees også og han ville meget gerne gentage sin sidste debut hvor Arsenal vandt hele 7-1. Det regnede ingen dog med kunne lade sig gøre, men en sejr på 2-3 mål skulle gerne være muligt.

Arsenal startede klart kampen bedst og Villarreal havde det faktisk meget svært gennem hele første halvleg. Efter 19 minutter havde Fabregas et langskudsforsøg, men det blev ikke rigtig farligt. 9 minutter senere var det dog meget tætter på da bolden efter noget klumpspil endte hos Thierry Henry der viste mål næse og skød første gang, men Viera i Villarreal kom godt ned og skubbede den ud på stolpen her kom Gonzalo først og fik den sparket væk. Efter 35 minutter havde Arsenal hjørnespark Gilberto Silva sendte et forsøg af sted hvor han ramte en Villarreal spiller. Bolden røg over til Emmanuel Eboué der ville ligge bolden indover, men Senna kom imellem og lidt ufrivilligt sendte han Guille Franco af sted. Denne løb så vejen fra midt på Villarreals bane halvdel og hele vejen ned i Arsenals felt hvor han tryllede sig forbi Mart Poom i Arsenal målet, men valgte ikke at skude i stedet driblede han to gange. Det skulle han ikke have gjort for Mart Poom, som stod i Jens Lehmanns fravær, kom flot ned og reddede.

2 et halvt minut inde i anden halvleg var den gal igen i Arsenals forsvar denne gang var det Robert Pires og Ashley Cole der ikke kommunikerede rigtig og det sendte Diego Forlán af sted, men nok engang kom Mart Poom ned og redde. I det 55 minutter var det igen Arsenals tur til at være uheldige. Efter et flot opspillede angreb endte bolden ved Robert Pires som tog et træk og afsluttede desværre kom en forsvar imellem og bolden røg op på overlæggeren på retur bolden var det Emmanuel Adebayor der fra kort afstand sendte bolden ind på målmand Viera og bolden røg ud til hjørnespark. Med godt 20 minutter igen kom Reyes så på banen og det skulle vise sig at være en klog indskiftning for efter 80 minutter modtog Reyes bolden, men der lå til hans højre ben så hans indlæg blev så ringe at det passerede igennem det hele og endte ved Ashley Cole der tog et par træk inden han afsluttede, bolden blev halvklaret af Viera, men røg lige hen til en fri Reyes der sikkert scorede. der efter begyndte Villarreal at presse meget. Det gav huller bagude og på et kontra angreb som Thierry Henry afsluttede blev det 2-0 da Reyes kom til ved bagerste stolpe. Desværre for Arsenal blev Robert Pires og er dermed nr. 4 på listen.   

Ashley Cole lagde op til det første mål og ellers lavede han faktisk kun en fejl i hele kampen.

Lørdag 17. september 2005

Startopstilling: Mart Poom – Emmanuel Eboué, Kolo Touré, Sol Campbell, Ashley Cole – Gilberto Silva, Aliaksandr Hleb (Philippe Senderos, 77), José Antonio Reyes, Francesc Fabregas (Fredrik Ljnugberg, 64) – Emmanuel Adebayor (Dennis Bergkamp, 64), Thierry Henry

Arsenal(3) – Wigan(17) 2-0 (1-0) 6. runde i Premier League
1-0 Thierry Henry (45+)
Francesc Fabregas brænder straffespark (51)
Henri Camara udvist (61)
2-0 Dennis Bergkamp (92)

Resultatet 2-0 var faktisk fair nok for udover det brændte straffespark lukkes det faktisk også at scorede en gang mere, men målet blev dømt offside. Sekunderne før målet til 2-0 havde Mart Poom og Emmanuel Eboué lavet en kæmpe fejl som var ved at koste et mål. Med sejren rykkede Arsenal op på 1 pladsen med 13 point for 6 kampe der efter ligger Chelsea, Manchester United og Blackburn alle med 12 point, men for henholdsvis 4, 5 og 6 kampe. På sidste pladsen ligger Bolton med 0 point i 5 kampe.

Mart Poom og Emmanuel Eboué(bill.) var i overtiden ved at koste de 3 point, i stedet kom Dennis Bergkamp og scorede sit første sæson mål.

24/9 2005

Der blev i dag trukket lod til tredje runde i Liga cuppen i England. Lodtrækningen kom til at se sådan ud.

Arsenal – Coventry
Sunderland – Burnley
Tranmere – Everton
Middlesbrough – Millwall
Chelsea – Mansfield
Rotherham – Watford
Bolton – Southampton
Derby – Sheffield W.
Fulham – Liverpool
Bradford – Manchester United
Ipswich – Newcastle
Wigan – Walsall
Leyton Orient – Charlton
West Ham – Chaltenham
West Bromwich – Leicester
Preston – Blackburn

Lørdag 24. september 2005

Startopstilling: Mart Poom – Emmanuel Eboué, Kolo Touré, Sol Campbell, Ashley Cole – Gilberto Sliva, Aliaksandr Hleb, José Antonio Reyes (Fredrik Ljungberg, 67), Francesc Fabregas (Robin van Persie, 64) – Emmanuel Adebayor (Jonathan Woodgate, 80), Thierry Henry

Everton(6) – Arsenal(3) 1-2 (0-2) 7. runde i Premier League
0-1 Thierry Henry (5)
Tim Cahill brænder straffespark (21)
0-2 Nuno Valente (39 selvmål)
Kevin Kilbane skadet (64)
1-2 James McFadden (66)

Kampens Spiller: Thierry Henry (Arsenal, 8)

Mart Poom har nu fast overtaget pladsen fra Jens Lehmann og igen i dag havde han flere gode redninger ud over straffesparket reddede han også flere gange nogle dobbelte redninger.

Onsdag 28. september 2005

Startopstilling: Mart Poom – Emmanuel Eboué, Kolo Touré, Sol Campbell, Ashley Cole – Gilberto Silva (Mathieu Flamini, 61), Aliaksandr Hleb, Robin van Persie, Francesc Fabregas (Jonathan Woodgate, 83) – Emmanuel Adebayor (Dennis Bergkamp, 81), Thierry Henry

Sparta Prag(2) – Arsenal(1) 0-1 (0-1) 2. kamp gruppespillet i Champions League
0-1 Emmanuel Adebayor (33)

Kampens spiller: Gilberto Silva (Arsenal, 8)

Arsenal spillede en god kamp, men brændte alt for mange store chancer. Det ville være blevet straffet mod et bedre hold. Uheldige var man da også da Sol Campbell efter kampen fik konstateret et kindbensbrud og er ude i 4 uger.

Gilberto Silva blev efter rigtig mange gode optrædninger endelig kåret til kampens spiller.

Stillingen i Premier League

Stillingen i gruppe B i Champions League

Rygter i måneden der er gået fra Sportenkort (kun om Arsenal)

Lørdag 3. september 2005
James Beattie fra Everton til Arsenal
Kilde: The Inderpendent

Tirsdag 20. september 2005
Francesc Fabregas og Ashley Cole fra Arsenal til AC Milan
Note: AC Milan er stadigvæk interesseret i at tilknytte de 2 spiller til truppen, men Arsenal skulle have afvist et tilbud på over 350.000.000 DKK for de 2 spiller.

Onsdag 21. september 2005
Michael Carrick, Ledley King og Jermain Defoe fra Tottenham til Arsenal
Note: Arsenal skulle havde budt 250.000.000 for de 3 spiller tilsammen.

Lørdag 24. september 2005
Chris Kirkland fra Liverpool/West Bromwich til Arsenal eller Portsmouth
Note: Meget tyder på at Chris Kirkland ikke spiller i Liverpool efter denne sæson nu har Arsenal også meldt sig i kampen om den 24-årige målmand vis pris ligger på omkring 25.000.000 DKK

Mandag 26. september 2005
Jens Lehmann fra Arsenal til tysk fodbold
Kilde: diverse engelske og tyske medier
Note: Først mistede Jens Lehmann pladsen til Mart Poom nu rygtes Chris Kirkland også til Arsenal.

Bobby Charlton
Gæst

« Svar #11: 21 Apr 2006, 22:11 »

Ser godt ud Herr Nees. Held og lykke med din spændende blog! Thumbs Up

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 21 Apr 2006, 22:50 »

Ser godt ud Herr Nees. Held og lykke med din spændende blog! Thumbs Up

Takker Smiley din er også god  Thumbs Up

donthomas
Landsholdsspiller

« Svar #13: 21 Apr 2006, 22:55 »

Syntes der er super godt skrevet og derfor jo også en rigtig god blog.

Syntes der er super godt lavet med alle de rygter. Dem kan jeg rigtig godt lide Smiley

Forsæt det gode arbejde med denne blog Cool

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 22 Apr 2006, 08:21 »

Syntes der er super godt skrevet og derfor jo også en rigtig god blog.

Syntes der er super godt lavet med alle de rygter. Dem kan jeg rigtig godt lide Smiley

Forsæt det gode arbejde med denne blog Cool

Takker  Smiley Ja synes selv også det er en god idé funny ikke for at rose mig  Cool

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010