home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1034 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Cigaret køb 18 år
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Cigaret køb 18 år  (Læst 21005 gange)
BenMusalho
Gæst

Sv: Cigaret køb 18 år
« Svar #15: 29 Aug 2008, 21:54 »

Ak ja, men hvad fanden hjælper det ved indvandrerkioskerne . Jeg kan, hvis jeg vil gå hen og købe smøger i enhver indvandrerkiosk der er på hele Christianshavn selvom det sidste jeg ligner er en 16/18-årig. Så det er en helt perfekt lov, men alligevel er den også ubrugelig.
Det er den da ikke. Nogen gange kan en 14-årig (fx) godt snyde sig til cigaretter i f.eks. seven-eleven, ved at sige han/hun er 16. Men nu skal man så sige man er 18, hvilket gør det lidt mere besværligt for de små tabere der tror det er sejt at stå som 12-årige og ryge på et gadehjørne.

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #16: 29 Aug 2008, 21:55 »

Det kan også have den dårlige påvirkning, som gør at det bliver mere intressant og få fat i smøger, når man er under 18.
men er sikker på at der er mange kiosker som alligevel vil sælge smøger til unge knægte.

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #17: 29 Aug 2008, 21:56 »

Jeg kan simpelthen ikke være mere enig med dig...

Rygning er imo en skamplet på vores samfund!!!

Come on, en skamplet? Der er da rygere i alle samfund...
Jeg støtter ikke op om den nye lov. Jeg tror ikke det hindrer os unge i at købe smøgere alligevel. Og så forstår jeg ikke hvorfor det kun er cigaretter, da jeg mener vi har et større problem i alkohol.

Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm aaaall outta gum.

-LFC-
Manager

« Svar #18: 29 Aug 2008, 21:57 »

Det er den da ikke. Nogen gange kan en 14-årig (fx) godt snyde sig til cigaretter i f.eks. seven-eleven, ved at sige han/hun er 16. Men nu skal man så sige man er 18, hvilket gør det lidt mere besværligt for de små tabere der tror det er sejt at stå som 12-årige og ryge på et gadehjørne.

Ja...men det var nu mere det med indvandrerkioskerne . Der kan man næsten stensikkert stadig købe smøger når loven bliver sat op selvom man er 13/14/yngre. Hvis man kan købe smøger uden at ligne skyggen af en 16-årig kan man også med 18-årig.

BenMusalho
Gæst

« Svar #19: 29 Aug 2008, 21:59 »

Ja...men det var nu mere det med indvandrerkioskerne . Der kan man næsten stensikkert stadig købe smøger når loven bliver sat op selvom man er 13/14/yngre. Hvis man kan købe smøger uden at ligne skyggen af en 16-årig kan man også med 18-årig.
Okay, der er jeg enig. Men tror det vil hjælpe i "normale" butikker..

Zone 43
Manager

« Svar #20: 29 Aug 2008, 22:03 »

Og så forstår jeg ikke hvorfor det kun er cigaretter, da jeg mener vi har et større problem i alkohol.

Cigaretter og alkohol burde man kunne være 18 år for, at kunne købe. Skulle invandrerkiosker sælge til personer under 18, så skal der falde en straf. :-)

Fantatisk tiltag.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Chakana
Manager

« Svar #21: 29 Aug 2008, 22:03 »

Du er ikke i nærheden af racisme, så hvorfor undskylde?  Smiley
Jeg har ikke undskyldt, jeg konstaterede bare. Wink

Arsenal Football Club

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #22: 29 Aug 2008, 22:05 »

Hvorfor er det et fantastisk tiltag Zone43?

absalonsen
Gæst

« Svar #23: 29 Aug 2008, 22:05 »

Cigaretter og alkohol burde man kunne være 18 år for, at kunne købe. Skulle invandrerkiosker sælge til personer under 18, så skal der falde en straf. :-)

Fantatisk tiltag.

Der falder også bøder, hvis man ikke overholder det. Problemet er bare, at det skal bevises først. Det kan være svært. Wink

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #24: 29 Aug 2008, 22:06 »

Jeg har ikke undskyldt, jeg konstaterede bare. Wink

haha, opdagede også lige, at du ikke skrev undskyld på nogen måde Peace.. Så må det vist være mig der undskylder denne gang for at læse forkert Smiley

-LFC-
Manager

« Svar #25: 29 Aug 2008, 22:06 »

Okay, der er jeg enig. Men tror det vil hjælpe i "normale" butikker..
Det vil det med statsgaranti, men da der ligger en indvandrerkiosk på hvert gadehjørne ihvertfald på Christianshavn og andre dele af Kbh er det lidt ligeglad i Kbh ihvertfald. Ubeslutsom
« Seneste Redigering: 29 Aug 2008, 22:08 af -LFC- » Logged

Chakana
Manager

« Svar #26: 29 Aug 2008, 22:07 »

Fordi at for mange unge - under 16/18 år - ryger, og det er for dårligt at kioskerne ikke overholder reglerne..

Arsenal Football Club

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #27: 29 Aug 2008, 22:08 »

Det vil det med statsgaranti, men da der ligger en indvandrerkiosk på hvert gadehjørne ihvertfald på Christianshavn og andre dele af Kbh. Ubeslutsom

Den indvandrerkiosk jeg handler i spørg ham der står bag disken altid om jeg har noget hash og jeg kan købe alt derinde selvom jeg ikke ligner en på 18 .

Vi skal alle være her.

Vassell
Juniorspiller
**

« Svar #28: 29 Aug 2008, 22:09 »

Den køber jeg ikke NicolasFelipe. Kan det ikke være deres problem og ikke dit? Jeg bliver irriteret når folk begynder på det der "xx er 12 år og tror han er sej fordi han står og ryger" .. Det er jo ikke altid sådan det hænger sammen vel?

Zone 43
Manager

« Svar #29: 29 Aug 2008, 22:11 »

Fordi, som der er skrevet, at det er ikke fedt/godt/indsæt-selv-et-lignede-ord, at se f.eks. 15-årige, eller endda yngre personer, ryge. Det er ingen hemmelighed, at kroppen ikke har godt af det.

Der falder også bøder, hvis man ikke overholder det. Problemet er bare, at det skal bevises først. Det kan være svært. Wink

Mon ikke der vil blive et par stykker busted af div. TV-programmer, hvor de har sætter et kamera til personens tøj og herefter køber cigarretter o.l. Men ja, det er ikke helt nemt, at bevise det. :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010