home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 347 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: FmFreaks Blogs Hall of Fame
| | |-+  Hævn i Sevilla
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 Udprint
Forfatter Emne: Hævn i Sevilla  (Læst 171591 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn
« Svar #375: 24 Okt 2008, 15:57 »


Albrectsen stopper efter tredje mesterskab i Århus
nyheder - 01.07.2019


Politiken kan nu afsløre, at den danske succestræner, igen forlader Danmark. Efter tre år i Århus har han udlængsel igen og afbryder derfor samarbejdet med den nu store danske klub. Vi kigger tilbage på Albrectsens sidste år i Århus og kigger samtidig frem imod hans kommende job.

Da Nikolaj Albrectsen for nu tre år siden tiltrådte som manager i Århus, var der mange, der tvivlede på hans engagement i dansk fodbold, men den succesfulde træner, modbeviste i den grad alle de kommentarer i sine to første sæsoner i klubben, der bød på to mesterskaber, en pokaltitel samt et Champions League gruppespil.

Forud mod tredje sæson stod danskeren med en trup, han ikke forbedrede med den begrundelse at spillerne på markedet var for dyre og han selv var tilfreds med sine nuværende folk. Derudover var der også et toptunet stadion med en kapacitet på 30.000 klar til endnu en sæson i drømmeland.


Årtiers største øretæve

Gensynet med dansk fodbold gav altså Albrectsen endnu et gensyn med den så vante deltagelse i Champions League, og igen i tredje sæson skulle han forsøge at få AGF i det forjættede land. Vejen gik først over Ekranas, der let blev slået i første kamp med 3-1. Derfor var det ligegyldigt for de danske mestre, at de kun spillede 2-2 ude.

Næste - og samtidig den afgørende - runde skulle afgøres allerede ved lodtrækningen. For her trak AGF mægtige AC Milan, der højest overraskende kun blev nr. 3 i Serie A. Et hold med stjerner som Cesc, Icardi og Pato burde ikke være at finde i kvalifikationen, men ikke desto mindre var det modstanderen.

Og her løb Albrectsens hold panden mod muren. En øretæve af den anden verden rendte man ind i i første opgør i Italien. Et smerteligt 7-1-nederlag var status efter de 90 minutter, hvor Pato blomstrede med et hattrick og særligt et mål, hvor han kørte hele vores hold og derefter scorede, gjorde, at han senere blev kåret som kampens spiller.
Derfor var der ikke meget at gøre i returkampen, hvor danskerne dog alligevel slap afsted med en god fornemmelse. Der var mødt ikke færre end 29.986 tilskuere op for at følge et slagent AGF-mandskab, der dog rejste sig og slog AC Milan i stærkeste opstilling med 3-2.

Den smukke sejr blev samtidig startskuddet til en enlig rejse mod hattricket i den danske SAS-liga, hvor man sikkert hjemførte det danske mesterskab. Et mesterskab, der fuldendte Albrectsens triumf i dansk fodbold med tre ligatitler ud af tre mulige. Pokalturneringen blev dog ikke vundet, da man røg ud i semifinalen til stærke AaB.

Forårsbold i Europa

Med nederlaget til AC Milan skulle man forsøge at komme langt i Europa. Det lykkedes imidlertid at kvalificere sig til endnu et gruppespil, da man i 1. runde af UEFA Cuppen slog et andet seedet, italiensk hold ud. Brescia blev sendt ud af turneringen med samlet 6-5, og så havnede man i femte seedningslag og i pulje med Wolfsburg, Trabzonspor, Heerenveen og Lokomotiv Moskva.En pulje, der fik en forfærdelig start for AGF, da man hjemme tabte til Wolfsburg med 1-2 og senere tabte en vanvidskamp i Tyrkiet med 6-4. Man var ellers her tæt på et sindssygt comeback, da man ved pausen var bagud med 4-0.

Man var derfor presset fremad hjemme mod Heerenveen, og da man havde 0-1 ved pausen lignede det en ny skuffelse. Da Kazmierowski og van Dijk dukkede op og vendte kampen i anden halvleg, fik AGF dog nyt pust.
Det blev ført med i Moskva, hvor man skulle bruge en sejr og fik den. Anført af Fomin vandt man sikkert med 4-1 og gik derved videre som 3'er i puljen.

At man så trak den værst tænkelige modstander i Bayern var uheldigt, og man var derfor også uden chance i knock-out kampene. Bagud 4-0 hjemme da der manglede ti minutter, fik AGF bragt lidt spænding ind i det samlede opgør med tre mål, men da man så faldt sammen i Tyskland og tabte med 1-4, fik man ikke mere for den 25-øre i Europa.

Next stop: Udlandet

Dermed sluttede endnu en succesrig sæson for Nikolaj Albrectsen, der nu har trænet ikke færre end fem klubber. Og på vej imod sin sjette er han også. Der svirrer mange rygter, men de mest vedvarende går på en tilbagevenden til hans favoritland, Spanien, hvor flere midterklubber har bud efter ham. Flere af disse er dog i alvorlige problemer, og derfor overvejer flere eksperter, at han bør tage til de mere sikre valg som Lyon eller Juventus.
Lige meget hvad er endnu et eventyr slut for Albrectsen, men heldigvis lurer der et nyt et lige om hjørnet.
« Seneste Redigering: 24 Okt 2008, 16:50 af Hafiz » Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn
« Svar #376: 24 Okt 2008, 16:45 »

Hvad siger folket til denne type opdatering? Jeg overvejer at køre politiken looket for et stykke tid.

Desuden, hvor tror I jeg havner?

Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn
« Svar #377: 24 Okt 2008, 20:31 »

Foretrak den gamle måde, men et par updates sådan her skader overhovedet ikke Smiley

Håber du tager til Italien (Juve) eller måske Tyrkiet.
Logged

former zoesuckins

babajidepower
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Hævn
« Svar #378: 25 Okt 2008, 20:07 »

Den er en skide fed blog du kører, hvornår kommer næste update? :b
Logged

FC Midtjylland !! Liverpool FC !! Brønderslev IF !!

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn
« Svar #379: 25 Okt 2008, 21:50 »

Tak til jer begge Smiley

Jeg kommer med en update i morgen omhandlende den nye klub. Håber folk stadig er friske på at læse med.
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hævn
« Svar #380: 25 Okt 2008, 21:58 »

Nice, er helt klar til en super dag imorgen, blandt andet med din nye klub.
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

babajidepower
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Hævn
« Svar #381: 25 Okt 2008, 23:34 »

Ja, det bliver super spændende og se hvad du vælger Smiley
Logged

FC Midtjylland !! Liverpool FC !! Brønderslev IF !!

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn
« Svar #382: 26 Okt 2008, 13:31 »


Spanien kalder igen på Albrectsen
nyheder - 05.07.2019


Efter en periode på tre år i Danmark vender Nikolaj Albrectsen nu tilbage til Spanien og spansk fodbold. Den historiske klub Sevilla FC har fået danskerens underskrift på en kontrakt, der foreløbig varer i to år.

Det var en smule overraskende, da Sevilla FC tidligere i dag kunne præsentere danske Albrectsen som klubbens nye træner. Flere rygter sendte nemlig danskeren til italienske Juventus, der dog i stedet har valgt at ansætte en tysker.
Derfor er det altså den traditionsrige klub Sevilla, der nu skal trænes af Albrectsen.
Og hvad er Sevilla så for en størrelse? Klubben, der ligger i den sydlige, spanske region, Andalusien, har set bedre tider. For selvom klubben vandt sit blot andet mesterskab i klubbens historie i 2017 og i selv samme sæson vandt Uefa Cuppen, så er der langt til disse gode tider i dag.

For en økonomisk situation, der bestemt har set bedre tider, vil sætte en stor begrænsning for Albrectsens udfoldelser. Derfor må danskeren nok stille sig tilfreds med den nuværende trup.

En titel er kravet

Den nuværende trup fik i sidste sæson kæmpet sig op på en syvendeplads, hvilket har givet Albrectsen en Inter Toto-cup at starte sit nyt liv i Sevilla op på. Når snakken går på mål for klubben, så er Nikolaj Albrectsens budskab klart: "Succeskriteriet er, at vi skal vinde en titel i år. Jeg vil have Sevilla til at genopstå som en klub og en enhed, der er i stand til at vinde titler. Tager det ti år, bliver jeg i ti år, tager det et år, bliver jeg i et. Dermed ikke sagt, at jeg vil videre med det samme, men det er med til at klargøre målet for min tid i Sevilla."

Tiden i Sevilla kommer han altså til at begynde med pr. dags dato og med en trup, der rummer fin kvalitet. Spørgsmålet er dog, om han får lov til at holde på sine spillere. En banksaldo, der viser trecifrede millionbeløb i røde tal fortæller, at der ikke er meget vidde i økonomien.
Specielt klubbens altoverskyggende profil, Olvera, er eftertragtet. Ikke færre end 14 storklubber er eftersigende interesseret i at tilknytte spilleren, der desværre har en frikøbsklausul på 175 mio. kr. Om Albrectsen får succes med at holde på ham, med at vinde titler og skabe en bedre økonomi er alt sammen usikkert, men spændende bliver det at følge livet i Sevilla.

Olvera
Truppen
Logged

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #383: 26 Okt 2008, 13:42 »

Dette bliver altså ekstremt spændene!
glæder mig til at høre videre
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #384: 26 Okt 2008, 14:45 »

Rigtig godt hold du er kommet til.
Truppen er da godt nok udelandsk præget. Fedt at se Mikel og Fletcher.

Kan man regne med en update om startopstillingen eller generelt truppen måske?
Logged

former zoesuckins

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #385: 26 Okt 2008, 14:56 »

Jeg er åbenbart ikke den eneste som er fan af Nathan Delfouneso. Peace
Logged


Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #386: 26 Okt 2008, 15:03 »

Dette bliver altså ekstremt spændene!
glæder mig til at høre videre

Tak tak!

Rigtig godt hold du er kommet til.
Truppen er da godt nok udelandsk præget. Fedt at se Mikel og Fletcher.

Kan man regne med en update om startopstillingen eller generelt truppen måske?

Det er den. Lidt for meget, men det er der ikke noget at gøre ved.

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig det, men jeg kan da godt her senere gennemgå min start 11'er i et indlæg Smiley

Jeg er åbenbart ikke den eneste som er fan af Nathan Delfouneso. Peace

Nej, den forhændværende manager var åbenbart også!
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #387: 26 Okt 2008, 15:11 »

Er han ikke god? Havde ham i mit Arsenal spil hvor han bombede som 20-årig. 14 mål i 15 kampe, og 6 mål i 10 kampe for landsholdet.
Logged


Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #388: 27 Okt 2008, 16:50 »


Femteplads omkring nytår
nyheder - 01012020



Vi skulle lige bruge en form for tilpasningsperiode på at spille os varme i ligaen. Den er heldigvis overstået og nu har vi i den grad sat os på spillet i mange af vores kampe. Vi indtager nemlig en ganske fornem femteplads her ved årsskiftet og er ikke mere end otte point efter førerhundene fra Barcelona.

En placering, der er kommet i hus med mine sædvanlige tilgangsmåder til det at være træner. Jeg har fastholdt en 4-4-2-opstilling, hvor jeg har fundet en stærk bagkæde. Den består for det meste af Cabrera, Sepulveda, Henrique(anfører) samt Höwedes.
En rimelig god forsvarslinie, der har holdt nullet i otte kampe indtil videre. Længere fremme er der noget større variation, men særligt stjernen Olvera og Mikel har bevist, at de hører til på holdet. Helt fremme har to overtaget i angrebsduellen. Topscorer Rojas og gamle Fletcher er pt. mine førstevalg.

Det er de med god grund. For de var stærkt medvirkende til, at vi gik videre i Uefa-Cuppen, hvor vi har spillet os frem til en kamp imod tyske Wolfsburg. En kamp, hvor vi er store favoritter, efter at vi let vandt Gruppe G mod knap så gode modstandere.
I pokalturneringen er vi stadig med, men møder stærke At. Madrid i kvarten.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hævn i Sevilla
« Svar #389: 29 Okt 2008, 07:11 »

Hvornår kommer der update igen, elsker denne blog og har fulgt med lige siden den blev startet næsten Smiley
Logged

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010