home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 788 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Afstemning] Operation Eurowin: Feyenoord Rotterdam
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: [Afstemning] Operation Eurowin: Feyenoord Rotterdam  (Læst 7189 gange)
Møller
Gæst
 
[Afstemning] Operation Eurowin: Feyenoord Rotterdam
« : 07 Aug 2008, 14:19 »

De røde djævle
En fortælling om MUFC

Manchester United er igen tilbage på tronen i både England og Champions League. Efter flere år hvor det for det meste har stået på andenpladser eller skuffelser, tog holdet i sidste sæson begge titler. Sir Alex Ferguson valgte herefter at sige stop i Manchester United, og de Røde Djævle skulle derfor ud at finde ny cheftræner til den kommende sæson - en sæson som står i genvindelsens tegn.

Den nye træner er allerede fundet i Manchester, den bare 30-årige engelske træner Matthew Roberts som blandt mange betegnes som et af Englands største trænertalenter. Matthew overtager pr. næste sæson de forsvarende engelske og Champions League mestre Manchester United.

Den nye træner har før sæsonstart ikke valgt at spare på pengene, hele 3 spillere for beløb over 50 millioner danske kroner. Mens 2 talenter er blevet solgt fra klubbens reservehold.

Klaas-Jan Huntelaar - 70.000.000DKK
Mamadou Sakho - 7.000.000DKK
Zdravko Kuzmanovic - 55.000.000DKK
Rafinha - 55.000.000

En spiller fik dog ikke hans arbejdstilladelse klar i tide, brasilianske Rafinha som er blevet hentet fra tyske Schalke 04, kunne ikke få spillertilladelsen iorden og må derfor ikke spille før den er iorden. En spiller fansne har store forventninger til er det store hollandske talent, Klass-Jan Huntelaar som kommer til klubben med flere sæsoner som topscorer for det hollandske tophold Ajax Amsterdam.




Truppen 2007



E. van der Sar

G. Neville - N. Vidic - R. Ferdinand - P. Evra

C. Ronaldo - Anderson - M. Carrick - Nani

K. Jan Huntelaar - W. Rooney
Manchester Utd FC

Målmænd: Edwin van der Sar, Ben Foster.
Bedømmelse: 9/10

FH: Gary Neville, Wes Brown, Rafinha
FV: Patrice Evra, Mikaël Silvestre, John O'Shea
FC: Rio Ferdinand, Mamadou Sakho, Nemanja Vidic, Jonny Evans
Bedømmelse: 8/10

MH: Cristiano Ronaldo, Park Ji-Sung
MV: Nani, Ryan Giggs
MC: Michael Carrick, Zdravko Kuzmanovic, Anderson, Paul Scholes
Bedømmelse: 9/10

Bo: Wayne Rooney, Carlos Tévez, Klaas-Jan Huntelaar, Louis Saha, Fraizer Campbell
Bedømmelse: 9/10

Wayne Rooney har i træningskampene bevist, hvilken stjerne bl.a. med hans hattrick i 4-0 sejren over Anderlecht i Belgien. En anden spiller som har imponeret meget, er unge Jonny Evans som bl.a. scorede mod samarbejdsklubben Connah's Quay i 3-0 sejren på deres bane.

I FA Community Shield skulle Manchester United i år op i mod Portsmouth. En kamp som blev mere spændende end den egentlig burde. Manchester United havde spillet, og var længe foran med 1-0 på Nemanja Vidic mål i starten af kampen. Men til sidst i kampen fik Portsmouth nyindkøbte Peter Crouch udlignet for The Pompeys. Sejrsmålet kom først med 5 minutter igen ved Wayne Rooney, som endnu en gang viste sit værd for holdet.




Flashback: Første halvsæson
Manchester Utd FC

Eftersom første halvsæson er spillet, vil jeg her resumere over de første 20 ligakampe og de første 6 måneder i Manchester United FC. Det er tid til at handle igen, januar transfervinduet er snart klar til at åbne. Manchester United forventes ikke at forstærke sin trup. Men en flot topplacering har de Røde Djævle spillet sig frem til i efterårssæsonen 07.
Resultaterne fra Barclays Premiership ser ud som følger:

Manchester United - Arsenal 2-2
Manchester United - Hull 2-0
Stoke - Manchester United 0-0
Barclays Premiership
Top 10:

1. Arsenal  50p
2. Man Utd  49p
3. Chelsea  45p
4. Everton  37p

5. Tottenham  34p
6. Liverpool  32p

7. Newcastle  31p
8. Blackburn  31p
9. Bolton  28p
10. Aston Villa  27p
Fulham - Manchester United 1-3
Manchester United - Liverpool 2-0
Blackburn - Manchester United 1-4
Aston Villa - Manchester United 0-1
Manchester United - Bolton 3-1
Newcastle - Manchester United 0-0
West Ham - Manchester United 0-1
Manchester United - Middlesbrough 3-0
Manchester United - Portsmouth 3-0
Tottenham - Manchester United 2-3
Manchester United - Chelsea 1-2
Everton - Manchester United 1-2
Manchester United - Manchester City 3-0
West Brom - Manchester United 0-1
Manchester United - Wigan 4-2
Sunderland - Manchester United 1-2
Hull - Manchester United 2-2

I Champions League kom Manchester United i en forholdsvis nem gruppe med skotske Celtic, ukrainske Shakhtar Donetsk og tyrkiske Galatasaray. De røde djævle kom også nemt gennem gruppen uden nederlag og som nummer 1.
Resultaterne fra Champions League:
1. Knockout runde
Champions League:

Zenit Peterburg - Liverpool
Werder Bremen - Barcelona
AS Roma - Manchester United
Shakhtar - Real Madrid
Porto - Juventus
Olympique Lyon - Inter
FC Bayern - Arsenal
Dynamo Kiev - Chelsea

Celtic - Manchester United 0-2
Manchester United - Shakhtar 1-1
Manchester United - Galatasaray 1-0
Galatasaray - Manchester United 1-4
Manchester United - Celtic 2-0
Shakhtar - Manchester United 0-2

FIFA Club World Championship er ikke gået som forventet for de engelske mestre, en 3-1 sejr over América (MEX) bragte den i finalen, hvor japanske Saitama UTD ventede. Her blev Uniteds 1-0 førring ved Huntelaar udlignet i overtiden, kampen gik helt til straffesparkskonkur rence hvor Manchester United tabte 1-4.
I Carling Cup røg United ud til Chelsea i 4. runde efter man i 3. runde slog Sheff Utd 3-0, blev det til et 0-1 nederlag på Stamford Bridge.




Velkommen til min nye blog.
Bloggen vil blive skrevet med ½ års updates.
- Møller
« Seneste Redigering: 14 Aug 2008, 12:03 af Møller » Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manchester United
« Svar #1: 07 Aug 2008, 14:23 »

Fornemt med en United-blog!

Mon ikke at du formår at udvide trofæskabet med det mandskab? Du har i hvert fald lagt godt ud.

Keep the spirit!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #2: 07 Aug 2008, 14:24 »

Det satser jeg i hvertfald stærkt på Smiley

Og tak. Smiley
Logged

stimo92
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #3: 07 Aug 2008, 14:25 »

fantastisk!!! din opsætning er helt eminent, dit sprog er dejligt læseligt. Synes dog at hver halve år er for sjældent at opdatere. man kommer til at vente i al for lang tid på update, imo. Vil absolut følge mit favorithold i denne blog. KIU Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #4: 07 Aug 2008, 14:26 »

Spændende start, men hvilken update bruger du? For Kuzmanovic til 55 mio. er jo et scoop!
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #5: 07 Aug 2008, 14:33 »

Spændende, helt bestemt. Jeg synes måske at navnet er lidt for informativt, og jeg mener du bør søge mere over mod det abstrakte for at finde et perfekt navn til bloggen. Du skriver jo ganske godt, og det stråler første update af, desværre, virker det som om du vil for meget. Derfor bliver dit sprog ikke flydende. Dit layout er, som vi kender det fra dig, meget flot. Keep on working.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Manchester United
« Svar #6: 07 Aug 2008, 14:37 »

Held og lykke med det, godt skrevet og god opsætning. Dog er jeg ikke så vild med 1½ års formatet, synes ikke rigtig det fanger på den måde. Men jeg læser med!
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #7: 07 Aug 2008, 19:30 »

fantastisk!!! din opsætning er helt eminent, dit sprog er dejligt læseligt. Synes dog at hver halve år er for sjældent at opdatere. man kommer til at vente i al for lang tid på update, imo. Vil absolut følge mit favorithold i denne blog. KIU Smiley

Tak skal du have, halvårs updates vælger jeg fordi det andet får min lyst til både at spille og skrive til at forsvinde.

Spændende start, men hvilken update bruger du? For Kuzmanovic til 55 mio. er jo et scoop!

Jeg bruger Roolands - jeg vil sige jeg var også overrasket over summen. Men jeg klager ikke Smiley

Spændende, helt bestemt. Jeg synes måske at navnet er lidt for informativt, og jeg mener du bør søge mere over mod det abstrakte for at finde et perfekt navn til bloggen. Du skriver jo ganske godt, og det stråler første update af, desværre, virker det som om du vil for meget. Derfor bliver dit sprog ikke flydende. Dit layout er, som vi kender det fra dig, meget flot. Keep on working.

Tak Sommer. Jeg skal nok tænke over det med navnet og med mit sprog Opstemt

Held og lykke med det, godt skrevet og god opsætning. Dog er jeg ikke så vild med 1½ års formatet, synes ikke rigtig det fanger på den måde. Men jeg læser med!

Hej Dau, tak og som jeg skrev til stimo er det fordi min lyst forsvinder ellers. Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: La force et le courage
« Svar #8: 07 Aug 2008, 23:34 »

Klar til foråret 2008
Manchester Utd FC

Manchester United har ikke foretaget nogle bemærkelsesværdig transfers denne vinter. Eneste handlinger under denne kategori er, at de unge talenter Rafinha og Darron Gibson er blevet lejet ud førstnævnte til Bundesliga topholdet FC Bayern og sidstnævnte til coca-cola championship topholdet Birmingham, som sagtens kunne bruge Darron i deres forsøg på at rykke op. 20 årige irske Gibson er meget glad for at blive udlejet til netop Birmingham. Da de er kendt for at give unge lejesvende meget spilletid.

Rafinha er lejet ud pga. han fortsat ikke har sin spillertilladelse iorden, og kan derfor ikke spille for Manchester United endnu.


Januar 2008

1-0 Manchester United - Stoke
4-0 Manchester United - Accrington (FA Cup)
2-1 Arsenal - Manchester United
3-0 Manchester United - Fulham
5-1 Manchester United - Blackpool (FA Cup)
2-2 Manchester United - Blackburn

En forholdsvis succesrig måned kort efter den lille pause i engelsk fodbold. To sejre over lavere rangerede engelske hold i Manchester United's forsøg på at vinde the treble i år. I Premier League ligger Roberts & co. fortsat nummer to med et point op til Arsenal, netop Arsenal tabte de Røde Djævle 1-2 til på Emirates i en kamp, som kunne have vippet til begge sider. Ellers har måneden budt på flot spil fra hele Manchester United holdet, målene er også spredt godt ud over mange spillere.



Februar 2008

1-1 Liverpool - Manchester United
2-0 Manchester United - Aston Villa
0-2 Everton - Manchester United (FA Cup)
1-1 Roma - Manchester United (ChL)
1-0 Bolton - Manchester United

En både op og ned måned for Manchester United. Fem point er tabt til Liverpool og Bolton. Fem dumme point som nu gør at Arsenal har fire point ned til de røde djævle på tredjepladsen. I Champions League har United spillet sig frem til et udemærket udgangspunkt fra Italien og Rom, før det går løs hjemme på Old Trafford i returopgøret mod AS Roma.



Marts 2008

1-0 Manchester United - West Ham
3-2 Manchester United - Roma (ChL)
1-3 Liverpool - Manchester United (FA Cup)
0-2 Middlesbrough - Manchester United
4-2 Manchester United - Newcastle
0-2 Portsmouth - Manchester United
5-1 Manchester United - Tottenham

En fremragende måned for de røde djævle med lutter sejre har alligevel ikke givet dem første pladsen tilbage. Kun et øget forspring til nummer fire og et indhentet point Chelsea, er, hvad United har hentet ved disse fem ligasejre, som blev flot afsluttet hjemme på Old Trafford mod Tottenham, som fik sig noget at tænke over med et 5-1 nederlag til de forsvarende mestre. I Champions League er United videre til kvartfinalen hvor spanske Real Madrid venter, efter en 3-2 sejr på OT hvor de 3 midtbanespillere Carrick, Anderson og Scholes sikrede sejren.

Med disse 3 måneders kampe giver det en Barclays Premiership stilling, som ser ud som følger:

1. Chelsea  77p
2. Arsenal  76p
3. Man Utd  75p
4. Everton  59p

5. Liverpool  56p
6. Tottenham  56p

7. Newcastle  52p
8. Bolton  43p
9. Man City  42p
10. Blackburn  41p

Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Djævlen
« Svar #9: 08 Aug 2008, 13:16 »

Sæsonen er ved at være forbi, og jeg er snart klar med en opsummering.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #10: 08 Aug 2008, 14:32 »

Tæt opløb endte med skuffelse
Den 12 maj 2008

Årets unge talent i England, Anderson.

De tre giganter i engelsk fodbold Chelsea, Arsenal og Manchester United har som så mange andre år også i år kæmpet om guldet. Allerede ved årsskiftet kunne Liverpool-klubberne Everton og Liverpool sammen med Tottenham se sig hægtet af i toppen. Forspringet er siden bare blevet større og større, for hver måned der er gået i Barclays Premiership.

Som sagt var det igen i år Manchester United, Chelsea og Arsenal der kæmpede hårdt om guldet. En uhyr tæt kamp som endte med at de forsvarende mestre med 1 spillerunde igen måtte se sig slået af de 2 andre. Fire point havde Matthew Roberts og hans tropper op til Arsenal og Chelsea, også selv om det i sidste runde blev til en sikker 2-0 sejr over Sunderland, var United placeret på tredjepladsen og måtte i år tage til takke med bronzen. Arsenal fik sølvet, efter de i sidste spillerunde dummede sig på hjemmebane mod Blackburn, og fik kun 1-1. Chelsea slog sikkert Newcastle 2-0 på udebane, og kan derfor kalde sig engelske mestre.

Selvom det var en stor skuffelse for United at tabe guldet, var der alligevel lidt at glæde sig over. Efter sejre over Everton, Liverpool og sidst Arsenal i semifinalen har Manchester United spillet sig i FA Cup finalen, hvor de nykårede mestre Chelsea venter. En udemærket mulighed for tidligt revanche. Ligeledes i Champions League finalen skal Chelsea og United også mødes. Manchester United som slog italienske Roma ud i 1. Knockout runde, de spanske giganter Real Madrid og Barcelona i hhv. kvart- og semifinalen, er nu klar til endnu en finale mod Chelsea FC.

Wayne Rooney blev foran Rodrigo Palacio fra Newcastle og Arsenals Robin van Persie desuden kåret til årets spillere, kåret af spillerne. En flot titel som kun blev overgået af Andersons titel som Årets Unge spiller i England. En kåring han vandt foran Francesc Fábregas og Lucas fra hhv. Arsenal og Liverpool.

Top 10:
1. Chelsea  90p
2. Arsenal  88p
3. Manchester United  86p

4. Everton  69p
5. Liverpool  68p
6. Tottenham  68p

7. Newcastle  65p
8. Blackburn  52p
9. West Ham  50p
10. Manchester City  50p



Chelsea sejrer på Wembley
Den 17 maj 2008

Deco sikrede Chelsea pokalen.

Der var lagt op til noget af et brag af en kamp, da Manchester United og Chelsea i dag mødtes på Wembley i London. FA Cup finalerne plejer altid at være spændende. Sidste sæson var det Portsmouth og Cardiff der sloges her på arenaen om dette prestigefyldte trofæ, her traf Portsmouth det længste strå. Men det lavere rangerede Cardiff hold bosiddende i Wales kunne også sagtens have vundet denne kamp. I dag mødtes de to top 3 hold i den netop overståede Barclays Premiership Chelsea og Manchester United i kamp om dette FA Cup trofæ.

Disse to hold er kendte for at give tilskuerne nogle tætte og gode kampe, når de mødes. Kampen i dag var ingen undtagelse. Et hurtigt United mål blev vi vidende til, Wayne Rooney trykker af ude fra og Petr Cech halvklarer kun. Hollandske Klaas-Jan Huntelaar som desuden også sendte United i denne finale, var på pletten, og let kunne han bringe bronzevinderne foran med 1-0.

Mere skete der ikke i første halvleg, i pausen fik vi denne kommentar fra Chelseas franske angriber Nicolas Anelka: - Vi skal bare blive ved med at spille vores spil. Vi har før knækket United på den måde, og jeg er også sikker på at det sker i dag. Så stærke er de ikke, sagde Anelka. Og United blev knækket i anden halvleg. Først ved netop Nicolas Anelka efter en times spil, hvor han på fornemste vis holder Nemanja Vidic væk, og sætter sit aftryk på kampen med et brag af et huk, som endte bag van der Sar i United målet.

Manchester United og Chelsea spillede lige op i de sidste 30 minutter. Flere store muligheder til begge hold blev brændt, men alligevel kunne en hvis portugiser i de døende minutter noget på lang afstand. Nyindkøbte fra sidste sommer, Deco sendte 30-35 meter udefra en kanonkugle afsted. Edwin van der Sar nåede egentlig ud til bolden, men kunne ikke holde den, og måtte se sig paseret endnu en gang i denne kamp.

Matthew Roberts prøvede et sidste desperat forsøg på at hente denne føring, på trods af der kun var 3-4 minutter tilbage, og det var overtid. Louis Saha blev sendt ind istedet for Michael Carrick. Og netop Saha var faktisk også tæt på at udligne med 30 sekunder tilbage af overtiden. Men det blev ved lige ved og næsten for Louis Saha, som ikke har fået den spilletid, han havde håbet i denne sæson og forventes væk næste sæson.



Chelsea, Uniteds onde ånd
Den 21 maj 2008

Endnu en finale mellem disse to engelske tophold, to hold som må betegnes som europas pt. to bedste klubhold. Hold som ejes af rigmænd, Rusland mod USA, Abramovic mod Glazer. Manchester United havde kun denne ene finale tilbage for at revanchere denne sæsons mange skuffelser, som Chelsea har været skyld i. Men United holdet så ud til at de ikke var klar til denne opgave.

Champions League finalen er en stor ting, men anden Champions League finale på 2 år er en endnu større ting. Og at finalen står mellem de samme to hold, som de gjorde i fjor er et særsyn. Chelsea havde noget at revanchere fra sidste sæsons skuffelse i straffesparkskonkur rencen, mens United havde revanche til gode for hele denne sæson. Chelsea gik efter at hente The Treble. United gik efter at hente holdets tredje pokal denne sæson. De to andre er bare ikke så værdifulde som Chelseas to.

Kampen startede meget lige, som alle andre Chelsea-Man Utd kampe har været denne sæson. Men efter en halv times chancer til begge sider kunne Chelsea se Alessandro Rosina bringe dem i front. Til stor glæde for de medrejste fans og i særdeleshed klubejer Roman Abramovic. Et fyldt stadion i Moskva var igen vidende til en tæt kamp, en så tæt kamp at Uniteds holdlæge Neil Hough ikke kunne holde det ud. Dommer Trivkovic giver Chelsea et noget tyndt frispark, og derefter kunne Neil ikke holde tæt mere. Han skabte sig som en eller anden sur høne, fik rødt kort og måtte se resten af kampen fra tribunen.

Michael Ballack sendte Chelsea fans i den syvende himmel da han med 3 minutter igen bragte Chelsea foran med 2-0 på et brag af et langskud. Endnu en fortjent Chelsea sejr over Manchester United var nu skrevet i historiebøgerne. Bøger hvor United ikke længere stod på tronen i Champions League, men deres engelske konkurrenter fra Chelsea efter en 2-0 sejr over netop de røde djævle på Luzhniki i Moskva.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manchester United
« Svar #11: 10 Aug 2008, 12:55 »

Hej Møller

Ganske god blog du har fået lavet dig, igen Wink
Godt skrevet, og lækkert sat op.
I like

//Berendt
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Manchester United
« Svar #12: 10 Aug 2008, 12:58 »

Tak Berendt Smiley
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Manchester United
« Svar #13: 10 Aug 2008, 13:04 »

Hej Møller, rigtig rigtig godt skrevet, underholdning hele vejen igennem, men du plejer at have bedre grafik i dine blogs. Smiley
Ærgerligt med resultaterne, men keep it up til næste sæson Smiley
Logged

mullebabz
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Manchester United
« Svar #14: 10 Aug 2008, 13:09 »

Synd med resultaterne, men du skriver fantastisk.
- Jeg er følger med så godt jeg kan.
Logged

Real Madrid tager kraftfisme alle titlerne i år!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010