home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 739 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  ''Den gule fare'' - STOPPET!
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: ''Den gule fare'' - STOPPET!  (Læst 38857 gange)
dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #120: 10 Aug 2008, 15:06 »

Jeg bliver desværre lige nødt til at melde ind med noget. Mit FM er væk, og jeg tror jeg ved hvor det er nede på min campingplads, og jeg kan desværre ikke nå at skrive om Uefa cup finalen, fordi jeg ikke har cden. JEg kører ned efter den imorgen, og så kan jeg skrive om den. Nu kommer der bare nogle updates som er senere end Uefa cuppen. Det er hvad jeg kan give jer. Så husk. De næste updates her er noget der er sket efter Uefa cup finalen. Uefa cup finalen kommer imorgen.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #121: 10 Aug 2008, 15:07 »


Mange tak til Bave og yoggidk for grafik Thumbs Up


Op til den nye sæson hos Tottenham er der kommet en del ændringer i truppen. Den dygtige tekniker Giovani Dos Santos, fik pludselig hjemve, og så kom Barcelona med et færdigt bud på 157mio Dk kroner, som Tottenham har accepteret. Han har været i stor form for Tottenham. Han er jo ked af at samarbejdet slutter nu, og han har nydt sin tid i Tottenham. Han siger at det er en stor drøm som er gået i opfyldelse og nu vender han så næsen hjemad mod sin gamle klub, Barcelona. Dos Santos nåede 53 kampe og scorede samt 11 mål. Et godt gennemsnit for en kantspiller af hans kaliber.
’’Det er da ærgerligt jeg skal forlade min klub. Tottenham har været en stor fornøjelse at spille i og jeg føler det har gjort mig bedre. Jeg har ikke lige fremt savnet de gamle spillere i starten, men nu har jeg åbenbart fået nok af Tottenham og haft meget hjemve. For jeg følte i starten af England ville være det perfekte skridt for mig, men Spanien savner jeg mere. Og jeg er glad for at være tilbage. Spillerne har taget godt imod mig, og en tilbagekomst er en dejlig følelse. Jeg har nydt min tid i Tottenham, men nu slutter samarbejdet altså, og nu spiller jeg i andre farver’’, lød det fra Giovani Dos Santos til The Sun.


Også en anden klassespiller har forladt Tottenham denne sæson. Midterstopperen Ledley King har besluttet at blive sat på transferlisten. Det hjalp så, da Valencia kom med et bud på hele 122,5mio Dk kroner. Det er en kæmpe sum af få. King er nok en Englands bedste forsvarsspillere, men han passede ikke rigtig mere i formationen hos Ramos og han havde heller ikke imponeret ham så meget for tiden. Så nu spiller Ledley King for Valencia hvor han skal være de næste 3 år. King nåede at spille 229 kampe og score 10 mål. Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Ledley King.

Med en afrensning i truppen, skal der selvfølgelig nye ansigter til. Venstrebacken Fabio Aurelio fra rivalerne fra Liverpool, er blevet skubbet ud i kulden. Han passer ikke længere ind i Liverpools startopstilling, og så kom Tottenham så med et lejetilbud der gælder for resten af sæsonen. Liverpool takkede så ja, og dermed blev der skrevet under på en lejeaftale mellem Liverpool og Tottenham på Aurelio. Det vides ikke endnu om Tottenham har tænkt sig at skrive kontrakt med Aurelio inden lejeaftalen udløber, og vender tilbage til Anfield. Aurelio har fået nummer 11. Dos Santoss tidligere nummer.
   

Og hele 3 nye ansigter er kommet til. Først er det centerforsvaren Olof Mellberg som kommer fra ’’Den gamle dame’’, altså Juventus. Han har længe ville væk fra Juventus og Juande Ramos havde fulgt ham i sin tid i Aston Villa. Han var særdeles imponeret over hans kraftige og stærke hovedspil. Lige en afløser for King som jo er solgt til Valencia. Mellberg er kommet til Tottenham for 65mio Dk kroner. Mellberg ser selv frem til at bringe Tottenham tilbage i toppen hvor de hører til, og har allerede trænet med de første par gange. Mellberg får nummer 5. Og kontrakten er på 3 år.

Den anden der er kommet til er Lassana Diarra fra Portsmouth. Et stort talent i Juande Ramoss øjne, og han har også været nødt til at lukke op for pengepungen, for hele 125mio Dk kroner er Diarra kommet til Tottenham. Ramos er meget stolt over at have brunget Diarra til klubben. Da han spillede i Arsenal syntes han at han var et kæmpe talent og forstod ikke hvorfor Wenger ikke brugte ham. Diarra glæder sig allerede til at genoplive sin karriere. Nu hos Tottenham. Lassana kan se frem til at få nummer 6 og en kontrakt på 4 år. En stor kontrakt for ham.

Også på målmandsposten er der også forstærket i år. Eftersom Button ikke er god reservekeeper nok, er man nødt til at finde en ny. Og Tomasz Kuszczak er ikke længere et emne på Fergusons startopstilling, og derfor ville han væk. Så slog Tottenham til og lagde 17mio Dk kroner på bordet. Man Utd slog det så fast at han ville kunne blive solgt for alle priser, og accepterede buddet. Han har været stærkt utilfreds med at sidde på bænken til hver kamp stortset og næsten fået ondt i numsen af at sidde der, er han lettet over at kunne genoplive sin karriere. Dog ved han godt at det vil blive svært at slå Gomes af målmandsposten, da Kuszczak har stadig lidt at lære endnu. Kuszczak får nummer 12 og en kontrakt på 3 år.

« Seneste Redigering: 10 Aug 2008, 15:35 af dasmessi » Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #122: 10 Aug 2008, 15:11 »


Stor tak til yoggidk for grafik Thumbs Up


I opstartsfasen til den nye sæson skulle Tottenham tage imod 5 hold. De bestod af Standard Liege, Preston, Chermo more, Leyton Orient og Villareal. Og Tottenham skulle så starte med Standard hjemme på White Hart Lane. Darren Bent havde imponeret Ramos så meget, at han ville blive valgt i startopstillingen i træningskampene, for at forbedre sig endnu mere. Og omtalte Bent kan med 4 mål i træk, bombe Standard fuldstændigt ud af banen. 4-0 ved pausen og Tottenham fortsætter i 2.halvleg. Centerforsvaren Jonathan Woodgate kommer flyvende og header den ind. Standard får dog udlignet med lidt held. Modric kvajer sig og laver selvmål. Med det mål ender det 5-1 til Tottenham.

I den anden kamp skulle Tottenham møde de undertippede Preston ude. Dette skulle være en overkommelig opgave ifølge Juande Ramos. Og hans udtalinger kan hjælpe Berbatov med at score først på hovedet og derefter på et langskud som sidder lige over i krogen. 0-2 ved pausen og i starten af 2.halvleg begyndte Preston at vågne op. De scorer 2 hurtige mål efter hinanden og Gomes lod til at have en dårlig dag. Preston kommer også overraskende foran, og nu troede man en kæmpe fiasko ville ske, men Arshavin tager chancen udefra og banker den ind til slutresultatet 3-3.

Den 3. venskabskamp fandt sted ude mod Chermo more. Et hold som virkelig ikke har niveauet til topfodbold som Tottenham har. Topfodbold eller ej, for Berbatov scorer efter en flot diagonalaflevering fra Modric og lobber den flot over målmanden. Og senere er det samme Berbatov som får en flot gennemstikning fra hans angrebsmakker i dag, Darren Bent og scorer til 0-2 ved pausen. 2.halvleg får Chermo reduceret og dernæst udlignet. Forsvaret forstod intet i den situation. Men Bent forstår at lægge læderet i kassen til 2-3 og dernæst også til 2-4 som bliver slutresultatet.

Med Darren Bents store opblomstring skulle Tottenham tage imod Leyton Orient ude. Endnu en udebanekamp for Tottenhams vedkomne, men det lod ikke til det tog så hårdt på tropperne. Slet ikke på Berbatov som scorer til 0-1 og ret hurtigt efter til 0-2. Berbatov i hopla. Apropos hopla. Enten var det Orients forsvar som var i hopla, eller også var det Tottenhams højre back Rafinha, som trækker langt op af højrekanten, dribler en forsvar og hugger til. Den sidder helt over i hjørnet og 0-3. Flot præstaton af Rafinha. Det bliver 0-4 ved Arshavin som header den ind, og det sidst er det Darren Bent som afslutter det hele som ender 0-5.


Så var det blevet tid til den sidste træningskamp. Det var hjemme mod Villareal. Nok den sværeste af dem alle i de kampe her. Man havde inden kampen kigget sig lun på Matias Fernandez. Det lod til Juande Ramos ville gøre alt for at hente denne spiller til klubben, men han måtte frem med pengepungen hvis det skulle blive til noget. Tottenham spillerne havde ikke rigtig sagt noget til at Ramos holdt øje med Fernandez hele kampen stortset så Berbatov header bolden i kassen fra et indlæg af den rutinerede Rafinha. Efter pausen er det Rafinha som får en lang aflevering bagud fra Bent og Rafinha banker til bolden første gang, og den ryger lige over overliggeren. Hvis der var nogen som skulle redde Villareal nu, ville det være Fernandez, og Fernandez hamrer til læderet, men Gomes viser sikre hænder. I det sidste minut dummer Marcos Senna sig ved at begå straffespark, og Rafinha får chancen for at lukke og slukke, men han brænder og kampen ender 1-0 til Tottenham. Det betyder at Tottenham får 13 point i 5 kampe.

Med træningskampene lod det til at Tottenham var godt oprustet til den nye sæson. Med indkøbene af Mellberg, Kuszczak, Aurelio og Diarra, tegner det godt inden den første kamp i årets Premier League begynder. Tottenham skulle have Sunderland ude og alle debutanter var med fra start. Blandt en af dem var Lassana Diarra. Han er hentet for at rydde op på den defensive midtbane, og han viste god holdånd ved at rydde hele midtbanen op stortset, selvom Sunderland kom til et par chancer. Tottenham får hjørne og Modric lægger den flot over bagved hvor Mellberg header bolden i nettet. 0-1 ender kampen og et debutmål var kærtegnet ved denne kamp. En stolt Mellberg sagde efter kampen:
’’Det er altid fedt at score et debutmål for sin nye klub. Efter at ikke have været med i træningskampene pga. en lille skade som jeg havde med fra Juventus, troede jeg ikke at jeg ville have kræfterne til at spille en hel kamp i dag. Det havde jeg så, og er meget glad for at have scoret det afgørende mål og få scoret et debutmål’’.

Logged

Bave
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #123: 10 Aug 2008, 15:15 »

En fin Update

skriftligt er det godt Thumbs Up

men

Rammen på Mellberg er langtfra god :-S Giovannis er bedre men der mangler lidt i toppen.

..Også synes jeg at det er lidt underligt med 3 forskellige farver på rammerne.

Men ellers er det en fin update.

KIU

Edit denne kommentar er til Updaten Skrevet den: I dag kl. 15:07:19
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #124: 10 Aug 2008, 20:52 »


Tak til stimo92 Thumbs Up


Uefa cup finalen skulle spilles. Det var Tottenham mod Feyenoord. 2 giganter skulle spille mod hinanden på det store stadion City of Manchester. Fansene var opsat og det samme var spillerne. Begge hold vidste at dette ville være deres perfekte punktum på deres ellers miserable sæson. Med startopstillingen for Tottenham i hånden, kunne aftenens kommentatorer give opstillingen.

Tottenham
Mål: Gomes
FH: Rafinha
FC: Woodgate
FC: King
FV: Bale
MH: Dos Santos
MC: Huddlestone
MC: Modric
MV: Arshavin
AC: Berbatov
AC: Bent


Juande Ramos havde sat sin stærkeste opstilling. Han havde også sparet en del spillere. Blandt en af dem var Saivet, som var blevet skadet lige inden kampen, og måtte rykke Arshavin ud på venstrekanten. Dagens dommer var Howard Webb. En rutineret dommer. Kampen gik i gang og så kom der gang i løjerne. Tottenham dominerer og Feyenoord kommer også godt med i kampen. Der kommer mange chancer og den største af dem tilhører Feyenoords Tomasson. Han får en genial aflevering fra Van Bronckhorst. Han tæmmer den, og finter elegant Ledley King i forsvaret og sparker til bolden, men Gomes redder flot. Kampen tegnede allerede til at blive god. Nok en af de bedste Uefa cup finaler gennem tiden. Dette var nok den mest chancerige samt også med flotte detaljer. 1.halvleg sluttes af med et hovedstød fra Tottenhams evige målfarlige Dimitar Berbatov.

Spillerne lod til at komme ud til pause rimelig afslappet. Det skulle man ikke tro, med alle de chancer og hurtige flow i kampen. En var dog lidt udmattet. Darren Bent var blevet lidt træt. Så Arshavin blev rykket op i angrebet ved siden af Berbatov og Ramsey kom ind på midten og Modric blev skubbet ud på venstrekanten. En plads han har godt kunne lide at spille før. 2.halvleg begyndte med en stor Tottenham chance. De lugtede trofæet nu. Berbatov er manden med chancen, som får indlægget fra Modric og header lige ind på Feyenoords målmand, og kan ikke holde den, og så kommer Arshavin flyvende ind i målmanden. Det betyder at Howard Webb trækker et kort op af lommen og det er rødt. Arshavin har fået rødt kort, pga. en voldsom takling lige ind i Feyenoords målmand. Nu måtte Tottenham så spille med 10 mand resten af de resterende 25 min. Nu lå Uefa cup trofæet langt væk. Tottenham rykkede defensivt tilbage og det gav bonus. Igen er det Modric som lægger et flot indlæg lige ind i panden på Berbatov som header bolden i kassen med 10 min igen. Stor brøl udbrud på City of Manchester Stadium. Med 10 min igen, pressede Feyenoord for alvor på. Tomasson får en gylden mulighed for at udligne med en solopræstation, men lægger bolden langt ved siden af. Med 3 min inde i overtiden, ventede alle Tottenham fansene på at der ville blive fløjtet af. Der var lagt 3 min til og vi var nu inde i 5 mins overtid. Endelig tager Webb fløjten i munden og fløjter opgøret af. Tottenham har vundet Uefa cuppen for første gang. Juande Ramos sagde således om triumfen:
’’Jeg er så stolt over mit hold. Pressen og de diverse aviser har sagt at vi har spillet dårligt. Nu er jeg så glad for at vi har vundet et trofæ, som jeg ikke regnede med vi ville skulle vinde. Med vores præstationer i Premier League regnede jeg godt nok ikke med. Jeg er så stolt over dette er lykkedes og nu håber jeg at næste sæson også ender med endnu et trofæ eller to’’, lød det fra Juande Ramos om triumfen.

Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #125: 10 Aug 2008, 21:58 »

tre rigtig gode updates fra dit tastatur igen og tillykke med sejren i UEFA´en! Der er ikke noget at sætte en finger på for det er bare som det skal være! KIU
Logged


dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Tottenham from the Lane''
« Svar #126: 10 Aug 2008, 21:59 »

tre rigtig gode updates fra dit tastatur igen og tillykke med sejren i UEFA´en! Der er ikke noget at sætte en finger på for det er bare som det skal være! KIU
mange tak kasper.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Spurs''
« Svar #127: 11 Aug 2008, 17:31 »


Tusind tak til yoggidk for grafik Thumbs Up


Med den ikke så imponerede sejr over Sunderland, skulle Tottenham tage til Manchester. Denne gang var det City og disse 2 hold har især haft spændende opgør. Denne gang håbede man også det ville blive endnu mere spændende, end det har været før. Og spændende skulle det dog også blive. Ungdomstalentet Troy Archibald-Henville var blevet rykket op på førsteholdet og han kommer højest i en duel med Richards overraskende nok, og pander bolden i nettet. Senere kan Nihat score først til 1-1 og dernæst 2-1. Og også derefter til 3-1. Nihat havde lavet et hattrick. Lige sådan en spiller Tottenham mangler. Fabio Aurelio er hentet for at lægge indlæg og pga. sin farlige dødboldssituationer, sender et frispark direkte over i hjørnet og spillerne går til pause med 3-2.

Efter pausen er det brasilianeren Jo som Man City havde hentet fra CSKA Moskva som gør det til 4-2. Tottenham lå til endnu en krisesæson allerede efter kun 2 kampe. Kampen ender 4-2 til City og Tottenham har fået 1 sejr og 1 nederlag i 2 kampe. Lidt af hvert i de første kampe.


Det ser knap så lovende ud for Tottenham. 1 sejr og 1 nederlag er hvad der er for Tottenhams statistik i tabellen. Hvis der skulle søges oprejsning skulle det være hjemme mod Everton. Og fansene giver Tottenham fuld opbakning allerede da kampen er i gang, men lige lidt forhindrer det i at Everton kan bringe sig foran. Generalen Andy Johnson scorer på hovedet og laver en flot jubelscene nemlig ’’aj aj kaptajn’’. Og efter Johnsons scoring er det Mikel Arteta som Tottenham har været på udkig efter, scorer på et flot hovedstød.  Stillingen er 0-2 til Everton ved pausen.

I 2.halvleg skulle der dog ske ændringer. Omtalte Arteta viser klasse teknik ved afdrible et par forsvarer og hamrer til bolden, men stolpen redder Tottenham og anfører, Gomes. Berbatov var ikke med i denne kamp, pga. karantæne. Med kæmpe chancer til Tottenham for at udligne, men de blev ikke udnyttet, dog får Tottenham reduceret i overtiden. Det er stopperen Jonathan Woodgate som kommer meget højere op i en duel med Cahill og header den i kassen til slutresultatet 1-2.

I Carling cuppen skulle Tottenham støde sammen imod Queens Park Rangers. Tottenham var jo meget tippede til at gå videre her fra 2.runde. Og Tom Huddlestone som har haft svært ved at kæmpe sig ind på holdet, med tilgangen af Diarra, sender et langskud af sted og over i kassen med den. Han beviser at han vil starte inde. Modric gør det samme lidt senere på rigtig Messi og Maradona måde. Han bruger nemlig ’’Guds hånd’’ og overraskende får han scoret. QPR var meget utilfredse. Og det samme var manageren. Dommeren vinker afvisende. Med den lidt heldige 2-0 scoring er der pause.

I pausen blev der rokeret lidt rundt hos mandskaberne. Bent blev sat ind og det første han gør er at score til 3-0. Bent blomster op. Og russeren Andrei Arshavin kan med sit første mål i denne sæson bringe Tottenham foran både 4-0 og sende QPR definitivt ud og Tottenham er videre i Carling cuppen hvor de skal møde Bristol City.


Pga. Uefa cup triumfen skulle Tottenham spile Super cup mod Champions League vinderne fra Barcelona. Et gammelt gensyn var til stede. Giovanni Dos Santos vendte tilbage mod sine gamle holdkammerater. Tottenham spillerne tog godt imod Santos og så gik kampen i gang. Kampen skulle spilles på Stade Louis II i Monaco. Et stort stadion til en ligeså stor kamp. Tottenham regnede ikke med at vinde titlen her, og det betød nu heller ikke så meget for dem. For Henry som jo altid er farlig foran målmanden, prikker den ind til 1-0. Tottenham så ud til at få lammetæv. Samuel Eto udvider føringen til 2-0 og det er hvad det står ved pausen på stillingen.

Tottenham var bagud 2-0. Kampen betød jo egentlig ikke så meget, så hvorfor satse. De lod bare taktikken være og spillede sig bare frem til nogle kontraer. Berbatov som er vendt tilbage fra karantæne, får dog en stor chance, men han udnytter den ikke. Det ligner ikke Berbatov at brænde sådan en chance. Mere skete der ikke i kampen og kampen ender 2-0 til Barcelona. Efter kampen fik football365.com en udtalelse fra Dos Santos og Juande Ramos
’’Det er da en underlig følelse at komme tilbage og spille mod sine gamle kammerater. Det er så tilgængæld dejligt at få det første trofæ med de gamle gutter igen. Det er jeg glad for at kunne have skaffet, med mit skifte. Jeg skal nok lige ind og snakke gode tider med de gamle gutter, men jeg skal passe på jeg ikke bliver opdaget af vores træner’’, lød det fra Dos Santos

Og Ramos:
’’Denne kamp betød jo egentlig ikke så meget fra vores side af. Vi har ikke præsteret fodbold på topniveau, som vi ellers skal, og vi vidste at kampen derimod også ville blive svær mod altid farlige Barcelona. Jeg har ikke noget at tilføje omkring med Dos Santos skiftet, men jeg skal nok lige have taget en lille høne at plukke med ham’’, sagde Ramos til football365.com

« Seneste Redigering: 11 Aug 2008, 17:52 af dasmessi » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: ''Spurs''
« Svar #128: 11 Aug 2008, 17:38 »

Lang og meget flot update, med minimale fejl. Dog så jeg gerne du skrev denne i 2 updates, så de blev kortere, da det er en stor håndfuld at læser, men alt i alt er det suverænt, og kan rigtig godt lide dit underbanner, som jeg godt nok selv har lavet KIU!
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Spurs''
« Svar #129: 11 Aug 2008, 17:39 »

Lang og meget flot update, med minimale fejl. Dog så jeg gerne du skrev denne i 2 updates, så de blev kortere, da det er en stor håndfuld at læser, men alt i alt er det suverænt, og kan rigtig godt lide dit underbanner, som jeg godt nok selv har lavet KIU!
mange tak for kommentaren yoggi. det varmer. og ja mange tak for bundbanneret og grafikken toil updaten. håbe du vil lve mere.
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: ''Spurs''
« Svar #130: 11 Aug 2008, 17:40 »

mange tak for kommentaren yoggi. det varmer. og ja mange tak for bundbanneret og grafikken toil updaten. håbe du vil lve mere.

lave mere?  ticked off ej haha, hvis du opfører dig ordentligt så ja Wink
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: ''Spurs''
« Svar #131: 11 Aug 2008, 17:41 »

lave mere?  ticked off ej haha, hvis du opfører dig ordentligt så ja Wink
Opfører mig altid ordenligt.  Rullende Øjne
Logged

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tottenham from the Lane
« Svar #132: 11 Aug 2008, 20:18 »

Igen god update, bare lidt ærgeligt med resultaterne men det kommer Thumbs Up KIU
Logged


dasmessi
Gæst
 
Sv: Tottenham from the Lane
« Svar #133: 11 Aug 2008, 20:19 »

Igen god update, bare lidt ærgeligt med resultaterne men det kommer Thumbs Up KIU
Hehe, tak. Ja det håber jeg også, men tror jeg snart skifter klub.
Logged

dasmessi
Gæst
 
Sv: Tottenham from the Lane
« Svar #134: 11 Aug 2008, 21:13 »


Mange tak til stimo92 for grafik Thumbs Up


Med nogle ret dårlige resultater, samt dårligt spil, skulle Tottenham møde West Ham ude. Tottenham havde ikke smagt sejr i 4 kampe. Hvilket er dårligt for et tophold. Og hvis et hold skal være i topform, skal spillerne også være det. Og en mand er klar. Dimitar Berbatov som altid, scorende i næsten hver kamp, for han scorer som sagt til 0-1. Og lige inden pausen gør han det til 0-2. Overraskende føring til Tottenham inden pausen.

West Ham kommer aggressivt ud til 2.halvleg. Dean Ashton sender et hovedstød af sted og lidt heldigt hopper den over Woodgate som ellers var tæt på at redde bolden på stregen. Kuszczak var helt væk. Kuszczak havde fået chancen i buret for at vise Ramos hvilket kæmpe potentiale han har. Kampen ender 1-2 til Tottenham. Endelig havde de fået en sejr.

Tottenham havde fået deres sejr. Men en anden sejr havde de også fået. Denne gang drejer det sig om Aston Villas kæmpe stjerne Gareth Barry. Han er hentet fordi højre/venstre fløjen er solgt til Barcelona. Han er det Tottenham mangler mener pressen. Juande Ramos mener noget andet. Barry er en teknisk dygtig spiller og har en formidabel sparketeknik. Barry vil nok højest sandsynligt blive brugt på venstrekanten, da Tottenham har skiftet nyt system til en 4-1-2-1-2. Rettere sagt, en diamant opstilling. Sammentidig er Barry også en arbejdstærk og slidstærk midtbane som aldrig giver op. Han er ikke bange for at kaste sig ned i taklingerne og med hentningen af den defensive stopper, Lassana Diarra bliver det spændende at se om Barry og Diarra kan fungere sammen, og om transferen af Barry hjælper Tottenham godt på vej. Barry er 27 år og har spillet 29 landskampe på landsholdet. Barry tiltræder dog først til Tottenham d. 1/1/09. Barry har skrevet under på en kontrakt der gælder til år 2013, købt for 197mio Dk kroner og får nummer 21. Barry har sagt dette om skiftet:

’’Dette skifte er en kæmpe udfordring for mig. Niveauet her i Tottenham er langt mere højt end det er i Aston Villa. Jeg ville prøve noget nyt og da jeg hørte at interessen for mig var stor, glædede jeg mig til at se hvem der bød. Det gjorde Tottenham så med 197mio Dk kroner og Aston Villa accepterede så, og nu er jeg stolt af at være i Tottenham. Jeg glæder mig til de første par uge i Tottenham her, og specielt Uefa cup deltagelsen er det jeg glæder mig mest til’’, lød det fra Barry til The Sun.


Med indkøbet af generalen Gareth Barry som sker ved årsskiftet skulle Tottenham spille mod et dansk hold i 1. runde af Uefa cuppen. FC Midtjylland var modstanderen og en stor kamp var i sigte. Tottenham var forsvarende mestre, så Midtjylland vidste godt at denne kamp ville blive svær. Første kamp skulle spilles på White Hart Lane. Tottenham skulle bare have 3 point her. FCM troede de kunne skabe et overraskende resultat, men i starten af kampen gik det helt anderledes. Vi kender jo Berbatov. Altid scorende og der skal kun gå 1min før bolden ligger i kassen. Chokstart. Lidt senere er det nyindkøbte Olof Mellberg som kommer højere end Danny Califf og sender et hovedstød over i kassen. 2-0 allerede. Lasse Heinze havde en dårlig aften mente alle. Mere skete der ikke i 1.halvleg.

I 2.halvleg jagtede FCM et udebanemål som ville skabe lidt nervøsitet hos Tottenham til returopgøret. Men ligelidt skulle det hjælpe. Jo mere FCM pressede på, jo mere ryddede Diarra op. En dygtig spiller Tottenham har hentet. Kampen ender 2-0. FCM er mest presset til returopgøret, mens Tottenham kan tage det roligt.

Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010