home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 738 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Forza
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint
Forfatter Emne: Forza  (Læst 43805 gange)
-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #180: 19 Nov 2008, 20:41 »

Endnu engang nogle fantastiske updates Johnson, held og lykke med at komme op i Serie B igen! Hvor mange tilskuere kommer du til at have plads til efter udvidelsen?

Lige over 4300.
Logged


-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #181: 24 Nov 2008, 13:27 »




December 2018:

Oprykningsilden var tændt i Rodengo. Gianni havde svært ved at skjule sin tilfredshed, mens han gik rundt og trykkede hænder med bestyrelsesmedlemme r, sponsorer og andre, der var vigtige nok til at sidde i VIP-afsnittet.

Dagens kamp havde været en slags svendeprøve for Rondengo. Holdet havde efter en svag start fundet det gode spil frem, og førstepladsen var blevet erobret i løbet af efteråret. Inden dagens kamp havde Rodengo haft fem point ned til nr. to. Og det var netop de nærmeste forfølgere fra Vicenza, der i dag skulle forsøge at skubbe Rodengo omkuld. Det lykkedes ikke. Langtfra faktisk. Rodengo havde smadret Vicenza totalt. Kampen blev vundet 6-0, og Rodengo havde sat en stor tyk streg under deres position som tophold. Med otte points forspring til nr. to var Rodengo godt på vej tilbage mod Serie B.

Gianni kunne mærke at opholdet i Serie B havde givet spillerne hår på brystet, og de var tilsyneladende ikke knækket af nedrykningen. De var særdeles godt kørende. Gianni havde ikke tidligere prøvet af få klistret favoritværdigheden på sit hold i samme grad som i år. Men indtil videre kunne han lide forandringen. Alting fungerede, hvilket var meget bekræftende for ham. Hans egen selvtillid blomstrede i takt med spillernes.

Den næste måned ville blive meget vigtig. Der skulle Rondego nemlig møde en række hold, som enten lå på en playoff-plads eller havde kvaliteten til det. Kunne Rodengo komme fornuftigt igennem julemåneden, så kunne de tage et stort skridt mod direkte oprykning. Gianni så frem mod den nærmeste tid med stor spænding.
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Forza
« Svar #182: 24 Nov 2008, 13:49 »

Fedt at du smadre vicenza 6-0 imponerende Opstemt
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #183: 25 Nov 2008, 16:56 »




Februar 2019:

”Hvad koster en oprykning? Ikke set i forhold til at købe sig til en oprykning, men nærmere: Hvor meget vil du sælge en oprykning for?”

Gianni frygtede, at han snart ville komme til at kende svaret på det spørgsmål. Buddet lød i første omgang på lidt over £2.000.000. Januars transfervindue havde lavet ravage i Rodengos oprykningsplaner. Med en dags mellemrum var der kommet bud på hhv. venstre wing Di Giovanni og højre wing Steeve Lempereur. I begge tilfælde havde Gianni valgt at forhandle, og han havde forlangt i overkanten af £500.000 for hver af de to wings.

De skræmte ikke de to potentielle købere, hvilket kom lidt bag på Gianni. Hidtil havde han ikke kunne presse spillerprisen meget over £300.000. Da de to købere vendte tilbage med en accept af Giannis forslag, blev Gianni sat på sidelinjen, og bestyrelsesformand Colosio gik ind og godkendte tilbuddene. Det var et alvorligt tilbageslag. Gianni havde hæderlige backups, der i sin tid havde været med til at spille Rodengo op i Serie B sidste gang, og han håbede derfor på, at de kunne gøre det igen.

På transfervinduets sidste dag kom der en forespørgsel på den centrale midtbanespiller Fanfoni. Han havde været i klubben i lidt over et år, og han var en bærende kraft på midtbanen. Gianni havde derfor skruet bissen på i forhandlingerne og havde forlangt £1.000.000 samt en videresalgsklausul på 50% i den tro, at køberne ville trække sig. Det gjorde de bare ikke, og endnu engang blandede Colosio sig og godkendte tilbuddet udenom Gianni.

Den optimisme der i løbet af efteråret var blevet bygget op hos Gianni var nu forsvundet. Dels på grund af en lidt svag indsats i december og januar. Forspringet til rækkens nr. to havde været oppe på ni point, men var nu nede på tre. Oveni i det havde Gianni nu mistet størstedelen af holdets midtbane. Skaden var selvforskyldt. Gianni var ikke i tvivl om, at holdet nok skulle opnå en playoffplads, men førstepladsen var helt klart i fare. Gianni havde besluttet sig for at smede mens jernet var varmt, og han havde givet klubbens økonomi et kæmpe boost. Ledelsens målsætning var en playoffplads, og det var han overbevist om, at holdet nok skulle få. En oprykning var mindre sandsynlig, men Gianni følte at han havde handlet i klubbens interesse, og at man på længere sigt var blevet styrket. Desuden var skaden heller ikke større end, at han nu havde de samme spillere til rådighed, som sikrede oprykning for to år siden. Måske kunne de gøre det igen.

Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #184: 25 Nov 2008, 17:24 »

Nej hvor ærgeligt med de spillersalg...
Du kunne sikkert have fået mere for dem?

Men dejligt med penge i kassen.  Håber sgu at oprykningen ikke glipper Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #185: 25 Nov 2008, 17:33 »

Nej hvor ærgeligt med de spillersalg...
Du kunne sikkert have fået mere for dem?

Men dejligt med penge i kassen.  Håber sgu at oprykningen ikke glipper Thumbs Up

Ja, det er godt for økonomien, men alligevel lidt bittert.

For så vidt angår de to første salg, så tænkte jeg, at hvis et af dem gik i gennem, så gjorde det ikke så meget. Det gjorde de så begge to, hvilket var ærgerligt, men ikke alarmerende. Den sidste spiller har dog været ret vigtig for holdet, og derfor skruede jeg også prisen lidt op. Men bare ikke nok. De spillere, som er blevet solgt fra mit hold, er gået til langt mindre (dvs. 200-300K). Og så havde jeg ikke muligheden for at fortryde, da buddet blev godkendt uden om mig.

Det var noget pis. Man er nærmest tvunget til at forhandle, når der kommer et bud. Hvis man takker nej bliver spilleren utilfreds. Så for mig handler det i fremtiden om at skrue prisen så langt op, at køberen siger nej, men beløbet stadig betragtes som en acceptabel værdi. Ihvertfald når det er spillere jeg skal holde fast i. Det må vælre det man kalder lærepenge.
Logged


-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #186: 26 Nov 2008, 16:35 »




Juni 2019:

Gianni sad og stirrede ind i flammerne, der fortærede den gamle campingvogn, som gennem flere år havde været hans hjem. Ved siden af ham lå en tom benzindunk og en æske tændstikker. Afbrændingen ville af udenforstående måske blive betragtet som et aggressivt vredesudbrud, men Giannis intention var nærmere at lukke et kapitel af sit liv.

Rodengo havde efter salget af midtbaneprofilerne i januar ikke været i stand til at holde niveauet. De var sluttet sæsonen på en fjerdeplads og efter 3-3 hjemme og 1-1 ude mod Cesena var de røget ud af playoff-semifinalen. Som en konsekvens havde Rodengo-ledelsen valgt at lade Giannis kontrakt løbe ud.

Gianni var bitter. Bruddet var formodentlig en direkte konsekvens af januarhandlerne og det fald i niveau, som var kommet i kølvandet heraf. Gianni havde udelukkende handlet i klubbens interesse. Det var endda bestyrelsesformande n, der havde accepteret tilbuddene udenom Gianni, og derved givet sin accept af handlerne. Rodengo var sluttet som nr. fire, hvilket opfyldte de forventninger, som ledelsen på forhånd havde meldt ud. De ville have en plads i top fem, og det havde de fået. Og alligevel blev han fyret. Gianni havde til at begynde med været lige så rasende, som da han blev opsagt i Mezzocorona. Måske endda mere. Denne gang havde han dog holdt tand for tunge, og han havde hurtigt pakket sine ting og forladt klubben. Der havde dog også været en trodsreaktion, og flere af medlemmerne i staben havde også forladt klubben. Det var vigtigt for Gianni, da han på den måde fik bekræftet uretfærdigheden fra anden side.

Gianni havde fået nok af Italien og den utaknemmelighed som den italienske fodboldverden havde vist ham. Han ville bare væk. Han rejste sig og vendte flammerne ryggen, mens han sagte hviskede: ”Ciao Rodengo”
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #187: 26 Nov 2008, 16:37 »

ARGH! Surt det ikke lykkedes denne gang heller! Skuffet Stadig en fantastisk dejlig blog! Thumbs Up
Logged

Ostehaps
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #188: 26 Nov 2008, 16:50 »

Det var et ulykkeligt afsnit  Græder 
forsætter blogen eller hvad der med Rodengo og med Gianni?
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #189: 26 Nov 2008, 17:06 »

Øv øv øv - elendige bestyrelsesformænd - de har sgu for meget magt Wink

Håber at bloggen fortsætter Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #190: 26 Nov 2008, 18:56 »

Ubarmhjertelige Italien.. Glæder mig til, at se hvor Gianni drager hen i verdenen :-)
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #191: 26 Nov 2008, 21:15 »

Det var en kæmpe streg i regningen må jeg erkende. Og lidt (læs:meget) irriterende, at man ikke opbygger noget der bare minder om goodwill.

Jeg lader nok spillet rulle lidt endnu for at se om der skulle dukke noget interessant op. Pis os'.
Logged


Nieler
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #192: 08 Dec 2008, 09:43 »

Har du fundet noget i nogle andre lande.... det ville være ærgeligt hvis denne tråd er slut  Forlegen
Logged

De skal ikke tro, de er brasilianere, bare fordi de kommer fra Brasilien
- Paul Breitner
http://www.ambassen.dk/ord/fodbold.php

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #193: 10 Dec 2008, 11:03 »

Har du fundet noget i nogle andre lande.... det ville være ærgeligt hvis denne tråd er slut  Forlegen

Jeg har ekstremt travlt i øjeblikket, så det bliver ikke til det helt vilde. Jeg ville gerne skrive videre, men FM2009 trækker efterhånden også lidt i mig. Nu må vi se, hvad julemåneden bringer. No promises.
Logged


Nieler
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forza
« Svar #194: 11 Dec 2008, 15:29 »

okay... hvis du starter en blog i 09 så skriv det lige herinde.... vil gerne blive ved med at læse dine blogs, også selvom det er i 09 versionen Opstemt
Logged

De skal ikke tro, de er brasilianere, bare fordi de kommer fra Brasilien
- Paul Breitner
http://www.ambassen.dk/ord/fodbold.php

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010