home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 673 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sætter vi pris på livet?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Sætter vi pris på livet?  (Læst 17448 gange)
N17
Manager

Sv: Sætter vi pris på livet?
« Svar #75: 28 Jul 2008, 01:21 »

Jeg har aldrig givet meget for det overdiplomatiske Røde Kors-pladder, som har til formål at få os til at føle skyldfølelse, så vi skyder vores penge i velgørenhed. Det kan ikke få mig til at skamme mig over, at jeg er født med de privilegier, jeg nu engang er. Det er ikke min skyld. Nogle er heldigere end andre, sådan er det; livet er uretfærdigt, lev med det.

Jeg giver heller ikke meget for foreninger som Røde Kors og andre, specielt fordi at jeg ikke føler mig sikker på, hvor meget der egentlig ryger ned til de mennesker som man gerne vil hjælpe. Der er ingen der skal skamme sig over ikke at give til alle de nødhjælpsorganisati oner som kommer og hamre på ens døre uafbrudt. Det er slet ikke meningen med denne debat. Det eneste jeg håber, at folk vil tage til sig er, at man indimellem satte sig ned og tænke over, om man nu værdsatte de muligheder man selv har, og i det hele taget tager ordentlig varer om sit - og sine nærmestes liv. Derefter så jeg meget gerne, at man begyndte at kigge lidt på sine medmennesker. Der er ingen der siger, at det partout skal være penge som skal til for at hjælpe.

Men når du f.eks. har en playstation 2 som du ikke bruger mere, hvorfor så ikke give den til de syge børn på sygehusene, i stedet for at smide den ud eller have den og stå at samle støv?

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Chakana
Manager

« Svar #76: 28 Jul 2008, 01:22 »

Nu vil jeg tage en slapper, og lave nogle facepacks, jeg orker ikke at læse lange indlæg mere.
Tak for en god diskussion, som fik mig til at tænke 736 forskellige tanker Peace

Arsenal Football Club

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #77: 28 Jul 2008, 01:23 »

Jeg giver heller ikke meget for foreninger som Røde Kors og andre, specielt fordi at jeg ikke føler mig sikker på, hvor meget der egentlig ryger ned til de mennesker som man gerne vil hjælpe. Der er ingen der skal skamme sig over ikke at give til alle de nødhjælpsorganisati oner som kommer og hamre på ens døre uafbrudt. Det er slet ikke meningen med denne debat. Det eneste jeg håber, at folk vil tage til sig er, at man indimellem satte sig ned og tænke over, om man nu værdsatte de muligheder man selv har, og i det hele taget tager ordentlig varer om sit - og sine nærmestes liv. Derefter så jeg meget gerne, at man begyndte at kigge lidt på sine medmennesker. Der er ingen der siger, at det partout skal være penge som skal til for at hjælpe.

Men når du f.eks. har en playstation 2 som du ikke bruger mere, hvorfor så ikke give den til de syge børn på sygehusene, i stedet for at smide den ud eller have den og stå at samle støv?
eller sætte den i gul og gratis og få lidt penge for den Opstemt

N17
Manager

« Svar #78: 28 Jul 2008, 01:26 »

Jeg finder det helt i orden at brokke sig over sit liv, uden omtanke for andre mennesker. Man skal naturligvis ikke lade det komme til ekstremerne, hvor du brokker dig over, at du skal betale 22,5 halv ekstra, end ham med den pressede økonomi nede på hjørnet. Vi er så privilligerede her i vesten og specielt i Danmark, at vi har ret til brokke os over, noget der kan gøre vores hverdag lettere. For har vores forfædre og vi ikke kæmpet for, at vi skal have det så godt? Jeg kan sagtens finde på, at give 100 kr. til en eller nødhjælpsorganisati on, men jeg holder mest på, at fonder er det mest fornuftige. For er der noget jeg tænker over, hvis jeg tænker over noget skidt i hverdagen, så er det sygdomme og specielt penge til Kræftens Bekæmpelse, synes jeg er givet godt ud.
Hvis vi bare affandt os med alt, hvad der foregår, selvom det måske er et lille problem i det store verdensbillede, synes jeg ville være dumt, for glæder det afrikanerne at vi går heroppe og har ondt af dem, og dermed glemmer vores egne problemer? Selvfølgelig ikke.. Vil vi virkelig gøre noget, skal vi være glade, brokke os når det er nødvendigt og så ellers bare høvle penge hjem, der kan bruges til at bringe verdensøkonomien på fogde og dermed hjælpe Afrika og hvem der ellers har brug for hjælp, bedst muligt.

Igen, så drejer det sig ikke kun om folk i Afrika og andre lande, hvor folk ikke har det godt. Det er generelt et problem, at vi ikke hjælper andre mennesker, hvilket du også selv nævner med f.eks. Kræftens bekæmpelse. Nu er det bare blevet drejet meget over på, at det er den tredje verden som det her handler om, men det er det jo ikke kun. Der er også mange, som ikke vælger at give til Kræftens Bekæmpelse, men hvorfor ikke? Det ville da være rart, hvis der kunne findes en kur mod de fleste kræftsygdomme.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #79: 28 Jul 2008, 01:27 »

Tror heller ikke at du sagde andet, men mener bare at hvad gør en person som f.eks er handicappet så? Han kan ikke passe sig selv eller på miljøet, som en person med normale gener kan. Dem der så skal hjælpe dem, skal gøre dobbeltarbejde og så minsker man indsatsen på sit eget område og så er det nogen som skal gøre noget som for som hjælper nogen... Det er en ond cirkel, og det eneste som ville gøre at verden så blev "perfekt" ville være Hitler's idé: Holocaust.
Jeg kender da 2 gutter som skider på deres eget liv og kun gør en indsats for andre. Jeg er folk som disse dybt taknemmelig og respekterer dem mega. Jeg har skyldfølelse fordi jeg gemmer bag den undskyldning at jeg har børn og derfor ikke har muligheden for at tage til Sydafrika og hjælpe til på afdelingen for Aids ramte børn ligesom min bedste buddy er igang med. Jeg tror på at der er mange folk derude som vil gøre en indsats for andre på bekostning af deres eget livs interesserer. Om det er nok, vil jeg ikke spå om. Kan godt følge dig, der er mange problemstillinger.

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

Cencur
Manager

« Svar #80: 28 Jul 2008, 01:32 »

Jeg kender da 2 gutter som skider på deres eget liv og kun gør en indsats for andre. Jeg er folk som disse dybt taknemmelig og respekterer dem mega. Jeg har skyldfølelse fordi jeg gemmer bag den undskyldning at jeg har børn og derfor ikke har muligheden for at tage til Sydafrika og hjælpe til på afdelingen for Aids ramte børn ligesom min bedste buddy er igang med. Jeg tror på at der er mange folk derude som vil gøre en indsats for andre på bekostning af deres eget livs interesserer. Om det er nok, vil jeg ikke spå om. Kan godt følge dig, der er mange problemstillinger.

Al respekt til disse personer. Det er stort at ofre store dele af sit liv og sine muligheder.

Nu kan jeg mærke at mit hoved ikke kan følge med mere, pga tobak- og søvnmangel. Smiley
Men ja, det er mange problemstillinger som skal løses før kabalen går op.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #81: 28 Jul 2008, 01:33 »

Du har skyldfølelse af den grund du har børn? Det kan jeg så ikke helt forstå, da det nok er "den bedste grund" eller hvad man kan sige. Dine børn er altså højere prioriteret end alt andet, og derfor skal du da ikke have skyldfølelse? Nok er det vigtigt at hjælpe andre, men det skal ikke gå ud over ens eget liv eller/og familien.

N17
Manager

« Svar #82: 28 Jul 2008, 01:35 »

Det er imponerende med mennesker, som stort set ofre deres eget linv på at hjælpe andre, og jeg har den største respekt for disse mennesker. Det skal der ikke herske tvivl om, og det tror jeg gælder alle i hele verden, at man har respekt for dem.

Al respekt til disse personer. Det er stort at ofre store dele af sit liv og sine muligheder.

Nu kan jeg mærke at mit hoved ikke kan følge med mere, pga tobak- og søvnmangel. Smiley
Men ja, det er mange problemstillinger som skal løses før kabalen går op.

Det samme gælder mig. Jeg havde ikke regnet med, at få en sådan god debat igang på dette tidspunkt, men det er uden tvivl rart at se, at folk herinde kommer ud med deres meninger, og som oftest velargumenterende. Ser frem til, at komme ind og tjekke tråden i morgen, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Sov godt freaks!

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #83: 28 Jul 2008, 01:39 »

Du har skyldfølelse af den grund du har børn? Det kan jeg så ikke helt forstå, da det nok er "den bedste grund" eller hvad man kan sige. Dine børn er altså højere prioriteret end alt andet, og derfor skal du da ikke have skyldfølelse? Nok er det vigtigt at hjælpe andre, men det skal ikke gå ud over ens eget liv eller/og familien.
Hmm, kan da godt være noget om. Jeg kan dog ikke undskylde mig selv for tidligere at have brugt den undskyldning da jeg ikke havde nogen undskyldning der. Men hvis man vil gøre en virkelig forskel for andre, vil det gå ud over ens eget liv.

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #84: 28 Jul 2008, 01:42 »

Lige på falderebet inden jeg går i seng, vil jeg da opfordre til at man støtter det man kan. Hvis man ikke tør pga de dårlige ting som engang imellem kommer om nødhjælpsorganisati oner...så find en du tør betro dig til og håb du har valgt rigtigt. Jeg tror på unicef og håber i det mindste på at bare 10% af mine penge gør en forskel.

Gnat.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #85: 28 Jul 2008, 01:53 »

Igen, så drejer det sig ikke kun om folk i Afrika og andre lande, hvor folk ikke har det godt. Det er generelt et problem, at vi ikke hjælper andre mennesker, hvilket du også selv nævner med f.eks. Kræftens bekæmpelse. Nu er det bare blevet drejet meget over på, at det er den tredje verden som det her handler om, men det er det jo ikke kun. Der er også mange, som ikke vælger at give til Kræftens Bekæmpelse, men hvorfor ikke? Det ville da være rart, hvis der kunne findes en kur mod de fleste kræftsygdomme.

Jeg er klar over, at den kom meget over på den tredje verden og det var faktisk med vilje. Da alle i andre nu havde givet jeres meninger til kende.
Hvorfor der ikke er flere, der giver til Kræftens Bekæmpelse skal jeg ikke kunne sige, men det er vel fordi folk ikke er opmærksomme på, at man godt kan ofre lidt penge i ny og næe. Jeg tror ikke det er fordi folk ikke vil, jeg tror blot, at der er andre ting, men synes er mere vigtigt og jeg har intet problem med, at folk hellere vil se fodbold, end at ringe til Kræftens Bekæmpelse. Det er hvordan folk prioriterer og jeg blander mig ikke i folks prioriteringer.

For lige at vende tilbage til den med at hjælpe folk, man ser er i nød, så vil jeg uden at spille hellig, sige jeg er god til at hjælpe de mindre populære folk i min klasse og sådan på skolen generelt. Jeg hører ikke til den "populære skare" på min skole (eller i min klase for den sags skyld), hvilket i høj grad skyldes min lidt "nørdede" holdning til samfundets problemer, hvor jeg ikke bare hopper med på lærernes og mediernes katastrofe-fortolkning af Anders Fogh, Bertel Haader, Ungdomshuset, USA osv.. Derfor tager jeg mig tit tid til, at snakke med klassens mest upopulære dreng og tager ham for det meste i forsvar, når de andre bliver for grove. Jeg er på ingen måde hellig, for jeg er nok ikke et af guds bedste børn, men i den virkelige verden, kunne jeg aldrig finde på, at sparke til en der ligger ned. Det er heller ikke mange uger siden, at en veninde og jeg stoppede et slagsmål i en mindre klasse, hvor 4-5 drenge bankede en dreng helt uden grund. Jeg fortalte dem sådan set bare, at hvis jeg tog dem i det igen, så bankede jeg dem allesammen (hvilket jeg trods min halvdårlige, fysiske størrelse godt kan Tunge)..
Selvom det alt sammen lyder som noget man hører om i bøger, så er det sandheden.. Jeg føler ikke jeg er noget specielt godt menneske af den grund, det ligger blot i min opdragelse, at man ikke skal sparke til folk der ligger ned og jeg mener ikke det kan sammenlignes med om man støtter forskellige ting..

Build Me Up Buttercup!

andersfa123
Gæst

« Svar #86: 28 Jul 2008, 01:53 »

Nu hvor overskriften er i flertal, så kommer min mening her:

Syntes vi i Danmark ikke tænker over hvor godt vi har det. Høre mange brokke sig over hvor dårligt de har det og keder sig meget.
Dem i Afrika får da tiden til at gå, ihf. i de programmer dernede fra....

Min mening Wink

Nyysted
Landsholdsspiller

« Svar #87: 28 Jul 2008, 10:21 »

Ja, og også fattige børn der skal være glade hvis de kan få lidt brød..

Herhjemme i rige Danmark, sidder vi med PS2, Computer og TV. Vi skal ikke brokke os over noget!
Den f*cking sædvanlige smører, vi kan da sagtens brokke os over at vi skal have blomkål eller lign. til aftensmad, og jeg vil vædde med at du brokker dig mindst lige så meget som jeg gør, og jeg brokker mig tit, i hvertifald når jeg spiller fodbold, så jo vi skal brokke os.

I ain't playin', nigga

.Snape
Gæst

« Svar #88: 28 Jul 2008, 10:54 »

Spørgsmålet er ikke om man sætter pris på livet, spørgsmålet er hvordan man gør det. Som udgangspunkt i min hverdag, er mit mål når jeg står op, og få folk til at være glade, når jeg ser et smil bredde sig på en andet menneske jeg har haft kontakt med læber, føler jeg mig glad, og man sætter kun pris på livet, hvis man forstår at få andre til at sætte pris på det.

Men vi har en konflikt, i Danmark sidder vi og er rige og spiser dejlig mad, i Afrika har de det ad helved til. Men nu er det så jeg spørger jer, har vi ikke haft samme muligheder, for at nå langt? Har afrikanerne ikke haft de samme muligheder for at få et velfungerende samfund? Her i Danmark høster vi frugten for vores forfædres arbejde, for vi har sgu også været nede, der var stor hungersnød i DK i 1800-tallet, men på en eller anden måde klarede vi os alligevel. Tror de afrikanske lande, har fået en idé om at hvis der er noget galt ved dem, så kommer vi med det samme løbende med en masse penge, og vi har virkelig pumpet penge i afrika de sidste mange år, og de er ikke nået ret meget længere. Derfor holder jeg mig helt fra at donere penge til nødhjælpsorganisati oner, så hellere spytte nogen penge i  fx. Kræften Bekæmpelse.

Alt det bunder vel meget i mit liberale-livssyn, at alle er født lige med de samme muligheder. Og lande der er i problemer (ja også andre lande end Afrika) har haft de samme muligheder som vi har haft fra start.

Og som United-styrer så fint siger, så skal vi fandeme have lov at brokke os, selvom der er problemer i ongo-bongo landene. Jeg vil have lov at være pinligt berørt over at jeg er begyndt at kunne lide Duné, og jeg kan teksten til "Så er det sommer". Jeg vil have lov til at brokke mig over mine problemer. For uden problemer, og dårlige ting i verdenen, vil vi heller ikke kunne opleve optur, og være glade for det vi har.

Med andre ord, hvad der sker i et andet kontinent, skal ikke påvirke min hverdag, det der skal påvirke min hverdag er det omkring mig.

United-styrer
Gæst

« Svar #89: 28 Jul 2008, 10:54 »

Det eneste jeg håber, at folk vil tage til sig er, at man indimellem satte sig ned og tænke over, om man nu værdsatte de muligheder man selv har, og i det hele taget tager ordentlig varer om sit - og sine nærmestes liv.

Hvorfor ikke bare nyde det og få det bedste ud af det? Du har da først pisset på de folkefærd med dårligere kår, hvis du bruger hele dit liv på at fundere over, om du nu også får det ud af det, du skal.

Derefter så jeg meget gerne, at man begyndte at kigge lidt på sine medmennesker. Der er ingen der siger, at det partout skal være penge som skal til for at hjælpe.

Nu synes jeg egentlig, du bevæger dig ind på et område, som ikke har ret meget med trådens emne at gøre. Det, du omtaler her, er jo ganske almindelig næstekærlighed. Det skal der naturligvis være plads til, men det, du har snakket om gennem det meste af tråden, er de småting, vi brokker os over, hvilket åbenbart er en brøde. Det synes jeg egentlig, jeg giver mit syn på i mit tidligere indlæg, men det udelod du desværre i dit citat.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010