home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 971 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sætter vi pris på livet?
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Sætter vi pris på livet?  (Læst 17457 gange)
Cencur
Manager

Sv: Sætter vi pris på livet?
« Svar #30: 28 Jul 2008, 00:38 »

Kan godt følge din holdning, men det er netop der jeg mener, at vi alle er for "dumme". Vi brokker os over sådanne småting, som vi nok skal komme videre fra, fordi vi netop har de muligheder som vi nu engang har.
Og jeg tænker heller ikke på det hver dag, men netop derfor er det indimellem godt, hvis man kunne tage noget tid ud af kalenderen, og sætte sig ned og tænke over livet. Det er i hvert fald min holdning.

Et eksempel herinde er, at folk kan brokke sig over, at de ikke får en kommentar i deres blog. Hvor lavt kan man synke? Det gælder i øvrigt også mig selv!!!

At brokke sig er en del af mennesket og gør os til dem vi nu engang er. Smiley

Jeg er heller ikke et røvhul helt uden følelser og har også tænkt over hvordan mennesker i andre dele af verden har det. Men har også prøvet en del på egen krop, f.eks at bo på gaden og andre ting, som gør at jeg sætter tingene temmelig firkantet op. Mig selv - Mine nærmeste - Deres nærmeste - Mig selv igen - og igen - .... og derefter mennesker som jeg møder igennem fjernsynet og andre medier.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #31: 28 Jul 2008, 00:39 »

Kan godt følge din holdning, men det er netop der jeg mener, at vi alle er for "dumme". Vi brokker os over sådanne småting, som vi nok skal komme videre fra, fordi vi netop har de muligheder som vi nu engang har.
Og jeg tænker heller ikke på det hver dag, men netop derfor er det indimellem godt, hvis man kunne tage noget tid ud af kalenderen, og sætte sig ned og tænke over livet. Det er i hvert fald min holdning.

Et eksempel herinde er, at folk kan brokke sig over, at de ikke får en kommentar i deres blog. Hvor lavt kan man synke? Det gælder i øvrigt også mig selv!!!
ej nu stopper du når du spiller på en kamp, og den ikke går hjem, så brokker du dig da også. Der er da ingen der siger "Øv nu tabte de igen, men de har ikke ret mange penge i afrika...", tag jer dog sammen. Ja, det er selvfølgelig synd for dem der ikke har et ret godt liv, men hvad kan i gøre ved det? Tænke på det hele tiden og ikke komme videre i livet. Og selvom vi har et ret godt liv, mange af os, så er det da normalt at brokke sig. Det er da ikke etisk ukorrekt at brokke sig over en lille ting, fordi der er nogen der har det dårligt.

Jeg kan se hvad i mener med det i skriver, men det er altså bare lidt tyndt.

Cencur
Manager

« Svar #32: 28 Jul 2008, 00:39 »

Jeg tror, at os der har den luksus og de goder som normale mennesker har i den vestlige verden, har udviklet en hvis form for egoisme og smålighed. Der er mange der tænker, hvad fanden rager det mig at nogen lider. Men det burde jo faktisk få os til at tænke.
Vi burde, som John omtaler, være taknemmelige for et vi har. Vi burde en gang i mellem lige stoppe op og tænke, jeg har det egentlig meget godt. Det syntes jeg er vigtigt for at vi ikke bare får den filosofi "Jeg gør hvad der er bedst for mig, andre må sejle deres egen sø". Underligt nok ser man den tendens mere i rige lande som Danmark, kommer man til fattige lande i Afrika og Asien møder man tit stor gæstfrihed og villighed til at dele den smule, man nu engang har.
For mig at se har det også noget med livsglæde at gøre.
Det kan godt være Danmark bliver kåret til det land med de lykkeligste borgere, men er vi nu også det hvis man ser på hvordan vi har det materialistisk og økonomisk set, det tror jeg faktisk ikke. Men det er selvfølgelig bare min egen mening. Jeg syntes man fra tid til tid burde tænke over hvor godt vi har det, og så når man får muligheden, så skal man hjælpe, selvfølgelig inden for det "niveau" som man kan magte. Jeg kræver ikke man at man hver gang man smider noget ud får dårlig samvittighed, det kan ingen mennesker klare psykisk, men lidt omtanke og så at forsøge at hjælpe når man har muligheden vil være godt.

Nu nævner du det med at stoppe op og tænke "Jeg har det faktisk skidegodt" og sende en varm tanke til de som ikke har det så godt, men gælder det ikke om at udnytte den glæde og de muligheder man end har, for så at vise at man værdsætter livet?

N17
Manager

« Svar #33: 28 Jul 2008, 00:40 »

Hvis du læser det indlæg som vuson lige har skrevet, så burde du få et indtryk af at alle i hele Afrika altså ikke har AIDS, to døde forældre eller kun spiser grus og sten. Det er opblæst af medierne, som vuson også nævner. Hvis min cykel punkterer på vej til arbejde, så bander og svovler jeg som en sindsyg og smider måske endda cyklen i havnen i ren vrede. Så kan jeg ikke tænke på om et barn har en cykel som har skæve hjul osv, for det er mit liv og mine penge det handler om. Det er en meget sød tanke at rejse, men når du bliver de der 20 år og er færdig med skolen, så skal du tage stilling til om du vil uddanne dig, så du kan tjene penge nok til en evt kone, børn, hund, hus, bil osv når du bliver ældre eller om du vil udskyde det og tage til den fjerde verden og prøve at hjælpe? Det kan du ikke allerede sige som 15 årig, det er jeg ret sikker på.

Hvis vi nu i stedet for at smide vores gamle tøj ud, valgte at give det til de forskellige nødhjælpsorganisati oner, så kunne vi uden tvivl skabe en masse glæde i u-landene. Hvorfor gør vi ikke det?  Nu siger jeg selvfølgelig ikke, at det er alle som holder sig væk fra at gøre det, men personligt må jeg indrømme, at det er ikke noget jeg skænker en tanke, når jeg står i situationen, men efter, så hænder det ofte, at jeg tænker. Hvorfor gav jeg det ikke til f.eks. Røde Kors, så det kunne blive brugt. Der var jo egentlig ikke noget galt med det, udover det måske var blevet for småt til mig.

Men er enig med dig i, at man ikke som 15 årig kan sige, at jeg gør det og det som 20 årig, for der er så mange ting der spiller ind, specielt i et rigt land som Danmark.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Chakana
Manager

« Svar #34: 28 Jul 2008, 00:41 »

Selvfølgelig kan ingen lande være perfekte, men Danmark er en af de lande som er mest perfekt, fejlfri eller hvad man nu skal kalde det..
Ingen naturkatastrofer, ingen krig, ingen aids, ingen dødbringende sygdomme som man hele tiden skal passe på og vi mangler ikke penge. Det fandt jeg for alvor ud af da jeg var i Vietnam. Vi spurgte nogle stykker om hvor lang tid de arbejder og hvor mange penge de tjener. 16 timer, også lørdag søndag og tjener 600-900 dkr. om måneden!

Arsenal Football Club

N17
Manager

« Svar #35: 28 Jul 2008, 00:44 »

Jeg var sympai for personlige tragedier som ikke har noget med mig at køre når jeg bliver præsenteret for dem, fx. igennem diverse medier. Men jeg ville være meget mere rørt hvis det var et familiemedlem. Man skal ikke rende rundt og have det dårligt på andres vegne, for der skal også være plads til at man selv kan more sig. Der findes jo utallige mennesker som har det dårligt, og der er vel mange der ligesom mig får det ekstremt dårligt af at tænke på hvordan de har det, i forhold til en selv.
Men når det nu er sagt var jeg i vinters i Afrika, og man hører altid om hvor dårligt folk har det dernede, med fattige familier bla. Jeg fik et indtryk af at det ikke var så slemt som medierne prøver at gøre det til. De er ligeglade med om de har en computer osv., de fandt derimod glæde i den "lille runde" bla. Og jeg tror de fleste i den vestlige verden har stor medlidenhed med børn i den fjerde verden  fordi, at vi tror de har det så dårligt fordi vi  har muligheder som de ikke har computer, dyrt mad) Da vi så var i Afrika så vi et fattigt barn tigge, som vi så inviterede med på en restaurant. Da vi så havde bestilt og maden kom kunne barnet knap nok spise halvdelen af maden på grund af mætheden. Så de bliver såmænd vant til ikke at spise så meget og  lider ikke så meget som vi tror under de forhold de nu en  gang har. Sandheden er også den at de har andre værdier. De sætter ikke samme pris på de ting som vi gør, og omvent!

Nej det gør de ikke, fordi de ikke har muligheden. Tidligere var det jo det samme herhjemme, der blev også sat pris på værdier som at være sammen med andre, og at være ude og spille fodbold. Men nutildags er ungdommen jo en helt anden, og de elektroniske ting har fået en alt for stor indflydelse.

Tror du ikke også, at hvis det var herhjemme vi ikke havde mulighederne, så ville vi også finde glæden i de små ting der nu engang var. Men hvis de ikke fik bolde herfra, så havde de jo ikke engang muligheden for at skaffe en - eller for den sags skyld lidt tøj at have på, selvom det nok ikke ville være et problem for dem, så kunne jeg da godt se engang ramaskrig det ville give herhjemme, hvis du stilte de ting op for en dansk dreng/pige.

Selvfølgelig kan et barn som tigger ikke spise så meget, eller i det hele taget folk dernede. Men sådan ville det jo også være her. Du kan vænne din mave til ikke at få ligeså meget som tidligere. Det er en vanesag.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #36: 28 Jul 2008, 00:44 »

Hvis vi nu i stedet for at smide vores gamle tøj ud, valgte at give det til de forskellige nødhjælpsorganisati oner, så kunne vi uden tvivl skabe en masse glæde i u-landene. Hvorfor gør vi ikke det?  Nu siger jeg selvfølgelig ikke, at det er alle som holder sig væk fra at gøre det, men personligt må jeg indrømme, at det er ikke noget jeg skænker en tanke, når jeg står i situationen, men efter, så hænder det ofte, at jeg tænker. Hvorfor gav jeg det ikke til f.eks. Røde Kors, så det kunne blive brugt. Der var jo egentlig ikke noget galt med det, udover det måske var blevet for småt til mig.

Men er enig med dig i, at man ikke som 15 årig kan sige, at jeg gør det og det som 20 årig, for der er så mange ting der spiller ind, specielt i et rigt land som Danmark.

for mit vedkommende, giver min familie også noget gammelt, for småt eller what ever tøj til røde kors og sådan noget, og det er selvfølgelig fint nok. Det er normalt vi tænker på dem der har det dårligt, men det skal ikke have så stor indflydelse, som du giver udtryk for. Ja, vi kan godt gå og tænke over, at vi måske skal have dårlig samvittighed over at købe en ps2, når det kan redde en hel familie i afrika, men nu er verden nu som den er.

Cencur
Manager

« Svar #37: 28 Jul 2008, 00:45 »

Så tænker jeg bare at folk virker så selvtilfredse og selvfede hvis de sender to J&J t-shirts og et par brugte LEO boxershorts ned til Afrika! "Se mig, jeg støtter hele verden, giv mig en medalje, lav en statue af mig!" - Enten så gør man det fordi man har lyst til at gøre det og virkelig skænker det nogle tanker, ellers så gør man det ikke.

Django1337
Reserveholdsspiller

« Svar #38: 28 Jul 2008, 00:47 »

Alt for få mennesker i dagens rige danmark tænker for lidt over deres bidrag til co2 udslippet, fattige mennesker, truede dyrearter og andre essentielle spørgsmål. Det eskalerer for livet her på jorden en dag og jeg ved at jeg ikke har det godt med mig selv for jeg synes aldrig at jeg gør en god nok indsats og har gjort en forskel. Min kæreste har fået mig til at begynde at donere 100 om måneden hvilket er mange penge med den meget pressede økonomi vi har imellem hænderne. Jeg græmmer mig over mit absurde forbrug på guderne ved hvad da jeg var teenager eller for den sags skyld da jeg boede alene.

De følelser jeg har over at være så heldig og bo i Danmark, er taknemmelighed, skyldfølelse og en følelse af at være magtesløs.

Nå, men hvis jeg skal komme med et bidrag til et emne med et meget stort spørgsmål...- - -> Hver eneste person kan gøre en forskel og
det gælder også dig. Vær miljøbevist for DU har også en STOR rolle i miljøet, giv din støtte til de fattige og gør det nu.

Btw. Jeg kan jo lige nævne at mht miljøet så begynder man at kunne mærke det herhjemme også, astmatisk bronkitis er jo ved at blive en folkesygdom i forhold til tidligere og det er alene pga miljøet. Wonder why?

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

N17
Manager

« Svar #39: 28 Jul 2008, 00:47 »

At brokke sig er en del af mennesket og gør os til dem vi nu engang er. Smiley

Jeg er heller ikke et røvhul helt uden følelser og har også tænkt over hvordan mennesker i andre dele af verden har det. Men har også prøvet en del på egen krop, f.eks at bo på gaden og andre ting, som gør at jeg sætter tingene temmelig firkantet op. Mig selv - Mine nærmeste - Deres nærmeste - Mig selv igen - og igen - .... og derefter mennesker som jeg møder igennem fjernsynet og andre medier.

Jamen kan godt se hvad du mener, og selvfølgelig skal der være plads til at brokke sig, men hvorfor er der ikke plads til at tænke på dine medmennesker omkring dig? Nu tænker jeg ikke kun på de personer du møder gennem medierne. Men hvad hvis du så en person få tæsk i byen - ville du så blande dig? Ville andre blande sig? Nej - for vi har nok i os selv, vi skal ikke risikere noget. Men det er da en vattet holdning, som vi efterhånden har fået oparbejdet. Hvis nu alle i stedet sagde, at det vil vi fanme ikke acceptere, og så hjalp den svage person(eller bare stoppede det, for ofte skal der jo to personer til), så kunne vi sgu kommer langt.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Chakana
Manager

« Svar #40: 28 Jul 2008, 00:48 »

Jeg er fuldstændig enig med Gerrarden.
Jeg ved selvfølgelig ikke noget om hvad jeg laver i fremtiden, men jeg ville helt sikkert gøre det hvis jeg havde muligheden.

Så tænker jeg bare at folk virker så selvtilfredse og selvfede hvis de sender to J&J t-shirts og et par brugte LEO boxershorts ned til Afrika! "Se mig, jeg støtter hele verden, giv mig en medalje, lav en statue af mig!" - Enten så gør man det fordi man har lyst til at gøre det og virkelig skænker det nogle tanker, ellers så gør man det ikke.

Hvem siger at man gør det for at være en helt Huh
Der er nogle mennesker, som jeg kender et par stykker af, som elsker at give gaver til andre, og kan sagtens selv undvære det. Så det har intet med, "Se mig, jeg støtter hele verden, giv mig en medalje, lav en statue af mig!", at gøre!!

Arsenal Football Club

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #41: 28 Jul 2008, 00:48 »

Desuden synes jeg lige, at i skal tænke på, hvordan verden ville se ud, hvis alle lande var perfekte, super rige og magtfulde som USA. Det ville jo være det rene kaos. Måske er der en grund til, at verden er, som den er. Ved godt det er ret ondt sagt, og det er da heller ikke noget jeg går helt vldt og tænker over, men den her tråd har sat gang i tankerne.

N17
Manager

« Svar #42: 28 Jul 2008, 00:50 »

ej nu stopper du når du spiller på en kamp, og den ikke går hjem, så brokker du dig da også. Der er da ingen der siger "Øv nu tabte de igen, men de har ikke ret mange penge i afrika...", tag jer dog sammen. Ja, det er selvfølgelig synd for dem der ikke har et ret godt liv, men hvad kan i gøre ved det? Tænke på det hele tiden og ikke komme videre i livet. Og selvom vi har et ret godt liv, mange af os, så er det da normalt at brokke sig. Det er da ikke etisk ukorrekt at brokke sig over en lille ting, fordi der er nogen der har det dårligt.

Jeg kan se hvad i mener med det i skriver, men det er altså bare lidt tyndt.

Det er jo overhovedet ikke det jeg siger. Der skal være plads til at brokke sig, men der skal også være plads til at folk tager sig tid til at tænke over - og værdsætte livet. Der er jo ingen der siger, at du hele tiden skal gå at tænke på, at andre har det skidt, men folk er generelt bare for dårlige til at værdsætte det liv de har. I stedet brokker man sig over en masse små ting.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Chakana
Manager

« Svar #43: 28 Jul 2008, 00:51 »

Django1337, du har skrevet det bedste indlæg indtil videre, det er SÅ rigtigt det du skriver.

Cencur, nu skal du heller ikke skrive til Django1337, at han lyder som en fra Røde Kors, for det kan ikke bliver mere rigtigt!

Arsenal Football Club

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #44: 28 Jul 2008, 00:51 »

Alt for få mennesker i dagens rige danmark tænker for lidt over deres bidrag til co2 udslippet, fattige mennesker, truede dyrearter og andre essentielle spørgsmål. Det eskalerer for livet her på jorden en dag og jeg ved at jeg ikke har det godt med mig selv for jeg synes aldrig at jeg gør en god nok indsats og har gjort en forskel. Min kæreste har fået mig til at begynde at donere 100 om måneden hvilket er mange penge med den meget pressede økonomi vi har imellem hænderne. Jeg græmmer mig over mit absurde forbrug på guderne ved hvad da jeg var teenager eller for den sags skyld da jeg boede alene.

De følelser jeg har over at være så heldig og bo i Danmark, er taknemmelighed, skyldfølelse og en følelse af at være magtesløs.

Nå, men hvis jeg skal komme med et bidrag til et emne med et meget stort spørgsmål...- - -> Hver eneste person kan gøre en forskel og
det gælder også dig. Vær miljøbevist for DU har også en STOR rolle i miljøet, giv din støtte til de fattige og gør det nu.

Btw. Jeg kan jo lige nævne at mht miljøet så begynder man at kunne mærke det herhjemme også, astmatisk bronkitis er jo ved at blive en folkesygdom i forhold til tidligere og det er alene pga miljøet. Wonder why?

Hvordan kan du skrive, du har en følelse af at være magtløs, og så nedenunder skrive ... DU har også en STOR rolle.... Opstemt?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010