home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1254 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sætter vi pris på livet?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Sætter vi pris på livet?  (Læst 17446 gange)
thøger
Juniorspiller
**

Sv: Sætter vi pris på livet?
« Svar #15: 28 Jul 2008, 00:21 »

se SAW 1-2-3-4, Så tænker man os over livet lige en ekstra gang Smiley

You'll Never Walk Alone <3!
There is only one good club in the world, its the best club in England!, it's Liverpool!! Smiley

Matigol
Landsholdsspiller

« Svar #16: 28 Jul 2008, 00:22 »

Det er netop den holdning, som jeg mener er helt forkert. Altså folk der har det sådan. Hvorfor sætter vi ikke pris på det, når vi er i situationen. Hvorfor skal det altid handle om, at vi havde det så og så godt den dag, men hvad så i dag. Hvorfor kigger vi altid på fortiden?

Er helt enig med dig. Jeg går heller ikke ind for det eksempel jeg gav.
Men lige meget hvor sørgeligt det er, er det en realitet, som man ikke kan løbe fra.
Sørgeligt...

Cencur
Manager

« Svar #17: 28 Jul 2008, 00:22 »

Jeg siger min holdning fordi det er det jeg mener, og jeg synes det er tåbeligt det du skriver..
Det er jo sådan virkeligheden er, at vi har penge, mad og hvad vi ellers behøver her, men i de fattige lander arbejder de konstant og alligevel har de ingen penge, er det korrekt eller sukkersødt?

Ja, det er korrekt, men når du siger at vi ikke skal brokke os over noget, så undrer det mig bare. Næste gang du får 00 for en sindsyg god stil, som du brugt dage på, så vil du ikke brokke dig fordi de fattige heller ikke gør det? Du må sætte tingene i perspektiv og huske på at det er to forskellige ting. Vi er rigere og mere sikre end dem og derfor har vi automatisk flere muligheder, men vi skal stadig have ret til at brokke os hvis vi føler os uretfærdigt behandlede. Plus at jeg ikke tror på at du render rundt og tænker på hvordan du kan lave deres liv om hver dag når du sidder og spiller manager?

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #18: 28 Jul 2008, 00:25 »

Som en lille tilføjelse vil jeg da også sige, at der er mange mennesker som har det forfærdeligt. Men hvor meget man end gerne vil hjælpe og andet, så tror jeg man bli'r vanvittig af at tænke på det hele tiden... Vi kan ikke rumme det som mennesker, ikke nogen af os.

Veni, vidi, vici

Schytte
Landsholdsspiller

« Svar #19: 28 Jul 2008, 00:25 »

Ja, og også fattige børn der skal være glade hvis de kan få lidt brød..

Herhjemme i rige Danmark, sidder vi med PS2, Computer og TV. Vi skal ikke brokke os over noget!
hold nu k*ft med det der, bare fordi det er Danmark, og vi har et forholdvist rigt land, er det altså ikke altid en dans på roser. Ja, der er mange børn i feks afrika som sulter ihjel og er syge, men du får det til at lyde som om, at dernede er ALLE børn ved at sulte, og i Danmark lever vi som royale. Tvivler på, at du ville skrive det der hvis du var hjemløs eller sådan noget, her i DK, eller du havde AIDS og sådan noget.

Og ja, nu kommer jeg nok også lidt i modvind, men man skal skrive sin mening istedet for at skrive det, alle andre vil høre!

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #20: 28 Jul 2008, 00:28 »

Jeg var sympai for personlige tragedier som ikke har noget med mig at køre når jeg bliver præsenteret for dem, fx. igennem diverse medier. Men jeg ville være meget mere rørt hvis det var et familiemedlem. Man skal ikke rende rundt og have det dårligt på andres vegne, for der skal også være plads til at man selv kan more sig. Der findes jo utallige mennesker som har det dårligt, og der er vel mange der ligesom mig får det ekstremt dårligt af at tænke på hvordan de har det, i forhold til en selv.
Men når det nu er sagt var jeg i vinters i Afrika, og man hører altid om hvor dårligt folk har det dernede, med fattige familier bla. Jeg fik et indtryk af at det ikke var så slemt som medierne prøver at gøre det til. De er ligeglade med om de har en computer osv., de fandt derimod glæde i den "lille runde" bla. Og jeg tror de fleste i den vestlige verden har stor medlidenhed med børn i den fjerde verden  fordi, at vi tror de har det så dårligt fordi vi  har muligheder som de ikke har computer, dyrt mad) Da vi så var i Afrika så vi et fattigt barn tigge, som vi så inviterede med på en restaurant. Da vi så havde bestilt og maden kom kunne barnet knap nok spise halvdelen af maden på grund af mætheden. Så de bliver såmænd vant til ikke at spise så meget og  lider ikke så meget som vi tror under de forhold de nu en  gang har. Sandheden er også den at de har andre værdier. De sætter ikke samme pris på de ting som vi gør, og omvent!

N17
Manager

« Svar #21: 28 Jul 2008, 00:29 »

Vi kan jo tage en lille ting som fodbold. Det går os mere på, hvordan det går Brøndby(eksempel) end hvordan et medmenneske har det. Generelt set er jeg heller ikke selv god til at bakke op om forskellige indsamlinger og hvad der ellers er, og jeg er heller ikke frivillig i forskellige organisationer, men man burde vel bruge sin tid på det, end på at være irriteret over, at nu går det så dårligt for Brøndby, så nu må jeg hellere tage livet af mig selv. Hvorfor har vi en større følelse for materielle ting, end for vores medmennesker?

Du er bestemt ikke alene med dine tanker, John. Jeg så ikke selv programmet, men når jeg ser programmer af samme slags, kan jeg også få det helt dårligt på deres vegne. Men jeg synes også at jeg er god til, hvis man kan være det, at sætte pris på mit eget liv, og ikke mindst mine drenge. Jeg tænker tit på hvor heldig jeg er at have to sunde og raske drenge.

Det at få børn skulle give en et helt andet syn på livet. Jeg har ikke selv nogen endnu, men håber da at få nogle på et tidspunkt. Og kan godt forstå, at du tænker på hvor heldig du er, at du har fået to sunde og raske drenge, når man indimellem ser, hvad andre får. Det lyder måske forkert, men jeg ville selv have meget svært ved, at have et handicappet barn, som jeg ser det nu.

Citat
Men hvorfor er vi så dårlige til det generelt? Vi lever i en dog-eat-dog-verden, hvor vi alle har travlt med jobs og karriere. Vi skal allesammen helst lide af stress på et tidspunkt, for at være trendy, og så har vi sgu ikke tid til at bekymre os om lille Mfufu fra Zimbabwe der skal gå 20 kilometer for at hente noget beskidt vand, så han kan komme hjem til sin lillesøster, som han har ansvaret for fordi deres forældre er døde, og lave noget mad der 100% giver dem begge diarré. Hvad fanden rager det mig? Jeg har et vigtigt møde i morgen!! Vi har nok i os selv, og vores eget liv.
Det er selvfølgelig ikke sådan jeg går og tænker, men nogen gange virker det som om at alle andre gør det.

Helt enig i det beskrevede her. Vi har slet ikke tid til at tænke på andre end os selv. Det kunne være sundt, hvis man engang imellem tog ud til det nærmeste øde sted, og bare tænkte over livet generelt, og fik sat lidt pris på de ting vi har i livet. Alt skal gå så hurtigt nu, og stress er blevet en masse betegnelse på alt, hvis vi går og har det lidt skidt. Hvad med i stedet at sætte tempoet lidt ned, og lade være med at tænke så meget i penge.

Hvis jeg personligt skulle tænke i penge, så skulle jeg i hvert fald skifte karriere, men jeg har det godt med 30 timer om ugen og et job som pædagogmedhjælper, så hvorfor skulle jeg tage et job med en fed hyre, hvis jeg ikke kan stå op hver dag og være glad for at skulle på job?

Citat
Derfor går vi også og brokker os over småting, for det er det eneste der er plads til i vores hoveder. Men så kommer der et program i fjernsynet, som åbner vores øjne en lille smule. Men kun en lille smule, for hvis det bliver for meget, kan vi bare skifte kanal på vores nye 52" fladskærm...

Jep... generelt set bruger vi alt for meget tid foran flimmerkassen - eller internettet, som jeg også selv sidder alt for meget foran. Kom dog ud og se verden fra en anden side.
Vi kan hver weekend tage i byen og drikke os hjernelamme, mens de dernede kæmper hele dagen for at få livet til at hænge sammen.

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Chakana
Manager

« Svar #22: 28 Jul 2008, 00:29 »

Ja, det er korrekt, men når du siger at vi ikke skal brokke os over noget, så undrer det mig bare. Næste gang du får 00 for en sindsyg god stil, som du brugt dage på, så vil du ikke brokke dig fordi de fattige heller ikke gør det? Du må sætte tingene i perspektiv og huske på at det er to forskellige ting. Vi er rigere og mere sikre end dem og derfor har vi automatisk flere muligheder, men vi skal stadig have ret til at brokke os hvis vi føler os uretfærdigt behandlede. Plus at jeg ikke tror på at du render rundt og tænker på hvordan du kan lave deres liv om hver dag når du sidder og spiller manager?

Det er ikke det jeg mener med at brokke sig. Hvis mit dæk punkterer på bilen, så kan jeg ikke brokke mig, hvis jeg tænker på at de fattige måske har, hvis de er heldige, en cykel med skæve hjul og et punkteret dæk.

Nej, jeg tænker ikke over de fattige når jeg spiller manager, det er helt rigtigt. Men jeg kan ikke bare tage til Burkina Faso, og hjælpe dem. Jeg er 15 år! Når jeg bliver ældre og er begyndt at få rejseerfaring, vil jeg da helt sikkert tage til nogle fattige lande og købe f.eks. nogle fodbold som de kan hygge sig med, noget ordenligt tøj eller noget helt andet..

Arsenal Football Club

N17
Manager

« Svar #23: 28 Jul 2008, 00:31 »

Kan godt følge din holdning, men det er netop der jeg mener, at vi alle er for "dumme". Vi brokker os over sådanne småting, som vi nok skal komme videre fra, fordi vi netop har de muligheder som vi nu engang har.
Og jeg tænker heller ikke på det hver dag, men netop derfor er det indimellem godt, hvis man kunne tage noget tid ud af kalenderen, og sætte sig ned og tænke over livet. Det er i hvert fald min holdning.

Et eksempel herinde er, at folk kan brokke sig over, at de ikke får en kommentar i deres blog. Hvor lavt kan man synke? Det gælder i øvrigt også mig selv!!!

TOTTENHAM HOTSPUR FC

-LFC-
Manager

« Svar #24: 28 Jul 2008, 00:33 »

se SAW 1-2-3-4, Så tænker man os over livet lige en ekstra gang Smiley
Hvorfor? De er jo helvedes urealistiske eller toeren er? Huh

Uddyber min holdning imorgen eftermiddag...

Chakana
Manager

« Svar #25: 28 Jul 2008, 00:33 »

hold nu k*ft med det der, bare fordi det er Danmark, og vi har et forholdvist rigt land, er det altså ikke altid en dans på roser. Ja, der er mange børn i feks afrika som sulter ihjel og er syge, men du får det til at lyde som om, at dernede er ALLE børn ved at sulte, og i Danmark lever vi som royale. Tvivler på, at du ville skrive det der hvis du var hjemløs eller sådan noget, her i DK, eller du havde AIDS og sådan noget.

Og ja, nu kommer jeg nok også lidt i modvind, men man skal skrive sin mening istedet for at skrive det, alle andre vil høre!

Jeg taler generalt er vi rige herhjemme. Generalt er der mange fattige mennesker i Afrika!
Hvor mange børn fra 12-16 år har TV, PlayStation eller computer, altså bare én af tingene?
Hvad med hvis jeg spørger om det samme, bare om Afrika?

Arsenal Football Club

Cencur
Manager

« Svar #26: 28 Jul 2008, 00:34 »

Det er ikke det jeg mener med at brokke sig. Hvis mit dæk punkterer på bilen, så kan jeg ikke brokke mig, hvis jeg tænker på at de fattige måske har, hvis de er heldige, en cykel med skæve hjul og et punkteret dæk.

Nej, jeg tænker ikke over de fattige når jeg spiller manager, det er helt rigtigt. Men jeg kan ikke bare tage til Burkina Faso, og hjælpe dem. Jeg er 15 år! Når jeg bliver ældre og er begyndt at få rejseerfaring, vil jeg da helt sikkert tage til nogle fattige lande og købe f.eks. nogle fodbold som de kan hygge sig med, noget ordenligt tøj eller noget helt andet..

Hvis du læser det indlæg som vuson lige har skrevet, så burde du få et indtryk af at alle i hele Afrika altså ikke har AIDS, to døde forældre eller kun spiser grus og sten. Det er opblæst af medierne, som vuson også nævner. Hvis min cykel punkterer på vej til arbejde, så bander og svovler jeg som en sindsyg og smider måske endda cyklen i havnen i ren vrede. Så kan jeg ikke tænke på om et barn har en cykel som har skæve hjul osv, for det er mit liv og mine penge det handler om. Det er en meget sød tanke at rejse, men når du bliver de der 20 år og er færdig med skolen, så skal du tage stilling til om du vil uddanne dig, så du kan tjene penge nok til en evt kone, børn, hund, hus, bil osv når du bliver ældre eller om du vil udskyde det og tage til den fjerde verden og prøve at hjælpe? Det kan du ikke allerede sige som 15 årig, det er jeg ret sikker på.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #27: 28 Jul 2008, 00:34 »

Jeg tror, at os der har den luksus og de goder som normale mennesker har i den vestlige verden, har udviklet en hvis form for egoisme og smålighed. Der er mange der tænker, hvad fanden rager det mig at nogen lider. Men det burde jo faktisk få os til at tænke.
Vi burde, som John omtaler, være taknemmelige for et vi har. Vi burde en gang i mellem lige stoppe op og tænke, jeg har det egentlig meget godt. Det syntes jeg er vigtigt for at vi ikke bare får den filosofi "Jeg gør hvad der er bedst for mig, andre må sejle deres egen sø". Underligt nok ser man den tendens mere i rige lande som Danmark, kommer man til fattige lande i Afrika og Asien møder man tit stor gæstfrihed og villighed til at dele den smule, man nu engang har.
For mig at se har det også noget med livsglæde at gøre.
Det kan godt være Danmark bliver kåret til det land med de lykkeligste borgere, men er vi nu også det hvis man ser på hvordan vi har det materialistisk og økonomisk set, det tror jeg faktisk ikke. Men det er selvfølgelig bare min egen mening. Jeg syntes man fra tid til tid burde tænke over hvor godt vi har det, og så når man får muligheden, så skal man hjælpe, selvfølgelig inden for det "niveau" som man kan magte. Jeg kræver ikke man at man hver gang man smider noget ud får dårlig samvittighed, det kan ingen mennesker klare psykisk, men lidt omtanke og så at forsøge at hjælpe når man har muligheden vil være godt.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Chakana
Manager

« Svar #28: 28 Jul 2008, 00:35 »

Synes bare det er meget dumt at overhovedet bringe SAW filmene på banen!

Arsenal Football Club

N17
Manager

« Svar #29: 28 Jul 2008, 00:36 »

Ja netop, stå ved dine holdninger og argumenter for dem. Det må være det vigtigste for os mennesker, at vi kan stå ved vores egne meninger.

Vi er bestemt ikke kun et super land her i Danmark, vi har også vores problemer at håndtere. Eller rettere andre har, for personligt har jeg ikke de store problemer at håndtere. Jeg tror noget at det største jeg har er, at der fra flere sider bliver presset på for at jeg skal tage en uddannelse, men for helvede da, hvis jeg ikke gider, og jeg har det godt, som det er nu, er der så en grund til det?

Men ja, vi har også problemer i Danmark, men skulle vi så ikke se, om der var nogle måder at hjælpe de folk på herhjemme. Der er flere steder, hvor man f.eks. kan melde sin som en faderfigur til børn, som f.eks. har mistet deres far. Hvorfor melder man sig ikke til det, så man kan give de børn en oplevelse.

Du kan give penge til fattige familier, hvor børnene ikke får den samme jul som os andre, hvorfor er der ikke flere der gør det, og så måske skærer 200 kroner af de dyre gaver, som vi i forvejen giver.

TOTTENHAM HOTSPUR FC

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010