home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1056 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Burde touren nedlægges?
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Burde touren nedlægges?  (Læst 6484 gange)
Mark-Kerr
Juniorspiller
**

Burde touren nedlægges?
« : 17 Jul 2008, 19:35 »

Hey freaks...
Jeg har nu læst rundt omkring på de forskellige sites, om folks holdning til touren og jeg må ærligt tilslutte mig pøblen af folk, der syntes charmen er gået af dette ellers fantastiske løb. De fleste af os kan vel huske de glade dage med Riis, Virenque, Zabel og alle de andre store ryttere, som jo desværre alle har indrømmet at have dopet sig på en eller anden vis.

Jeg syntes det kunne være interessant med en debat om hvorvidt cyclingen er en sport der er ved at være ligegyldig for medier og fans. Min mening er at det ikke er det samme og der kommer til at gå lang tid hvis jeg skal finde interessen for denne sport igen.

Hvad er jeres mening?

Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: Burde touren nedlægges?
« Svar #1: 17 Jul 2008, 19:37 »

Øh nej. Ånssvagt emne da den ikke bliver nedlagt uanset hvad. Så kunne man lige så godt nedlægge al elite sport, da der findes snydere overalt. Også i vores kære fodbold.

FCK88
Manager

« Svar #2: 17 Jul 2008, 19:38 »

Altså for mit vedkommende så har jeg den holdning til cykelsporten(lige pt.) at det er noget værre lort med alle de folk der simpelthen ikke KAN holde sig fra dopingmidlerne, EPO, bloddoping osv osv... Jeg er rent ud sagt enormt skuffet over rytternes brug af den slags præstationsfremmend e midler da det jo er snyd og bare ødelægger den nævnte sport.. derfor er mit klare budskab at JA Tour De France burde nedlægges så vi slipper for alle de dopingskandaler der hvert år finder sted.. det er trist for sporten at skulle trækkes med denne store skygge.. Skuffet

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

KF
Landsholdsspiller

« Svar #3: 17 Jul 2008, 19:39 »

Selvfølgelig skal cykling eller touren ikke nedlægges. Cykelsporten har blot bevæget sig fra at være sport til at være ren underholdning - og fred være med det. Jeg føler mig nu stadigvæk underholdt i allerhøjeste grad af de forskellige bjergetaper.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Rooland
Manager

« Svar #4: 17 Jul 2008, 19:41 »

Enig med Spezialized Smiley Som jeg også har skrevet i Tour de France 2008 tråden, at jeg stadig vil se Tour selvom de er dopede.

Mark-Kerr
Juniorspiller
**

« Svar #5: 17 Jul 2008, 19:42 »

Øh nej. Ånssvagt emne da den ikke bliver nedlagt uanset hvad. Så kunne man lige så godt nedlægge al elite sport, da der findes snydere overalt. Også i vores kære fodbold.

Du kan da på ingen måde sammenligne det med fodbold? touren har de sidste 10 år ca været ramt utroligt hårdt af dette..
Og for mit vedkommende kunne det ik være mere uinteressant at se det end at se et slag skak..

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #6: 17 Jul 2008, 19:50 »

Du kan da på ingen måde sammenligne det med fodbold? touren har de sidste 10 år ca været ramt utroligt hårdt af dette..
Og for mit vedkommende kunne det ik være mere uinteressant at se det end at se et slag skak..

Når der i hele Europa bliver lavet lige så mange dopingtest på 1 år, som der bliver lavet under 1 Tour de France, så er der slet ikke samme test-frekvens. Forstil dig, at vi tog 2 forskellige spillere fra hvert hold der vandt en kamp i fodbold. Så kan vi tale om det... Men omvendt så bliver de forkælede fodboldsspillere jo nok lidt små-pige-fornærmet.

Men jeg giver dig lige en liste over doping skandaler i fodbold;

Chris Armstrong
Michael Arroyo
Yamba Asha
Nuno Assis
Jonathan Bachini
Frank de Boer
Marco Borriello
Mark Bosnich
Lee Bowyer
Salvador Carmona
Fernando Couto
Edgar Davids
Rusmin Dedič
Christophe Dugarry
Jean-Jacques Eydelie
Rio Ferdinand
Sveinung Fjeldstad
Everton Giovanella
Derlis Gómez
Ólafur Gottskálksson
Carlos Gurpegi
René Higuita
Mark Iuliano
Willie Johnston
Ernst Jean-Joseph
Mohamed Kallon
Daniel Kenedy
Yaroslav Khoma
Rotson Kilambe
Francis Kombe
Bernard Lama
Stan Lazaridis
Mbulelo Mabizela
Diego Maradona
Harry Milanzi
Adrian Mutu
Shaun Newton
Al-Saadi Qadhafi
Quim
Sead Seferovic
Sergei Sokolov
Jaap Stam
Roger Stanislaus
Jamie Stuart
Ibrahim Tanko
Anissa Tann
Egor Titov
Albeiro Usuriaga
Jorge Váldez
Alexander Walke
Abel Xavier
Arthur Zwane

Alle disse har enten givet en positiv test, eller blevet væk fra en. Kan jeg stadig ikke sammenligne? Med nogle store navne som Jaap Stam, De Boer, Dugarry så må der vel også være et problem i fodbold.

Djævlen
Gæst

« Svar #7: 17 Jul 2008, 19:51 »

Fodbold er også ramt af det, og få mig endelig ikke til at begynde på det igen. Smiley

- se fx Spezialized's liste samt dette link.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #8: 17 Jul 2008, 19:53 »

Fodbold er også ramt af det, og få mig endelig ikke til at begynde på det igen. Smiley

- se fx Spezialized's liste.

Der er bare flere penge i det, at feje det ned under gulvtæppet i fodbold. Tænk engang hvor meget Jaap Stam eller Rio's dopingkarentæner er gravet ned under jorden. I modsætning til cykling, så vil det slet ikke blive husket når deres karriere er overstået.

Mens folk som Lance Armstrong, Rolf Sørensen osv, vil blive beskyldt for det lang tid efter de er døde - på trods af, at de ALDRIG har indleveret en positiv prøve.

Zulue
Manager

« Svar #9: 17 Jul 2008, 19:55 »

Touren er Touren - med eller uden doping, står det for mig som den sportsbegivenhed, der sammen med EM og VM kan tiltrække mig klart mest. Alt det andet er INTET samlignet med mine Tour-minder, de fantastiske etaper man aldrig glemmer, Armstrong, Ullrich, Basso, Rasmussen. Doping har været større end det er nu, og som jeg ser det er det en nedtrapning, af, hvor stort det egentlig har været i 90'erne. Jeg er rimelig sikker på, at de største tåber er smidt ud, og jeg kunne ærlig talt ikke forestille mig mange flere (det skulle lige være et hold som Euskatel, man ved aldrig hvad de finder på) blive taget af dopingfælden, og jeg mener de ryttere, som er tilbage, udgør en væsentlig del af rene ryttere-imaget, cykelsporten er ved at skabe.

Man så, at Astana blev smidt ud af Touren, og jeg er ligeglad om man skal være konsekvent i sine beslutninger, men Astana har før snydt, og vil med garanti prøve på det igen; ergo, der er ingen grund til at lade holdet køre stadig. At de så også udelukker Boonen, der i og for sig ikke har gjort noget forkert, kan man igen kun klappe af.

Nu står feltet uden et rigtigt styrehold, ligesom Armstrong havde med sig hvert år - det var fedt med Armstrong, men det er unægteligt lidt sjovere uden et styrehold, der kunne bestemme hvem og hvornår folk skulle afsted, og i hvert fald hvem der ikke skulle. Man må se lidt på den positive side, og at Touren burde nedlægges af, at der er sølle tre, som er blevet ramt af dopingtilfælge - hvor den ene var et ubeskrevet kort, der pludselig dukkede op out of nowhere (Duenas), en gammel klovn (Beltran) og så jordens største bonghoved, der åbenbart generelt har en hæmatokritværdi over 50, selvom han ikke har gjort noget forkert - så skal Touren sku ikke nedlægges.

Bave
Gæst

« Svar #10: 17 Jul 2008, 19:57 »

Der er bare flere penge i det, at feje det ned under gulvtæppet i fodbold. Tænk engang hvor meget Jaap Stam eller Rio's dopingkarentæner er gravet ned under jorden. I modsætning til cykling, så vil det slet ikke blive husket når deres karriere er overstået.

Mens folk som Lance Armstrong, Rolf Sørensen osv, vil blive beskyldt for det lang tid efter de er døde - på trods af, at de ALDRIG har indleveret en positiv prøve.

Ja de må være gravet meget ned for har aldrig hørt at Jaap Stam skulle have været Dopet

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #11: 17 Jul 2008, 20:00 »

De kloge narre de mindre kloge Wink Til trods for at jeg er modstander af at kalde Rolf klog Tunge

Men, jeg ville stadig se touren tror jeg, det er jo svært at sige. Men som det er i dag, når jeg kommer hjem fra arbejde kører touren da i tv'et og jeg følger med, med enten ½, 1 eller 2 øjne.

Med hensyn til fodbold, så tror jeg ikke at EPO er det store problem, nok nærmere medicin mod smerter osv., hvor jeg tror at fodbolden virkelig har et problem. Men ja, der er også fodbold spillere der tager præstations fremmende midler, og hver dag beder jeg da til at ingen af mine helte bliver fældet for det.

EDIT: Lige til bage til Lance drengen, tænk lige engang over hvor mange af hans gamle hjælperyttere, der er blevet taget for doping bag efter?
« Seneste Redigering: 17 Jul 2008, 20:03 af Suicide » Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #12: 17 Jul 2008, 20:05 »

De kloge narre de mindre kloge Wink Til trods for at jeg er modstander af at kalde Rolf klog Tunge

Men, jeg ville stadig se touren tror jeg, det er jo svært at sige. Men som det er i dag, når jeg kommer hjem fra arbejde kører touren da i tv'et og jeg følger med, med enten ½, 1 eller 2 øjne.

Med hensyn til fodbold, så tror jeg ikke at EPO er det store problem, nok nærmere medicin mod smerter osv., hvor jeg tror at fodbolden virkelig har et problem. Men ja, der er også fodbold spillere der tager præstations fremmende midler, og hver dag beder jeg da til at ingen af mine helte bliver fældet for det.

EDIT: Lige til bage til Lance drengen, tænk lige engang over hvor mange af hans gamle hjælperyttere, der er blevet taget for doping bag efter?

Mange af de spillere jeg postede er taget for nandralon eller lignende. Altså muskelopbyggende stoffer.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #13: 17 Jul 2008, 20:15 »

Cykling burde gøres til amatørsport, ingen penge overhovedet i det....

Djævlen
Gæst

« Svar #14: 17 Jul 2008, 20:18 »

Cykling burde gøres til amatørsport, ingen penge overhovedet i det....

Har du virkelig intet seriøst at sige?

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010