Tja, jeg må sige det som det er. Jeg kan simpelthen ikke holde mig fra denne blog. Det betyder at det blev en meget kort blogpause. Jeg er tilbage igen med endnu en update omhandlende alt hvad der er sket fra den 1. Juli til den 1. September, altså til trasfervinduets lukning. Det er både kampe i SAS Ligaen, Champions League, kvalen og DongCup finalen. Og selvfølgelig også de trasfers der er lavet. Det gælder selvfølgelig ikke for de spillere jeg allerede har præsenteret. God fornøjelse med læsningen som.
Transfers:
Spillere ind:
Ja vi har tilføjet hel 9 spillere ekstra til truppen og jeg tæller ikke dem vi fik gratis den 1. Juli med. Nej dette er helt nye spillere. Jeg har forstærket med 2 danske målmænd, en forsvarer fra Danmark, en forsvarer fra Belgien, en forsvarer fra Australien, en iransk allrounder i højre side, en central/venstre midtbane fra Tyrkiet, en argentinsk midtbaneslider og et ungt, dansk, offensivt talent. De kan alle ses herunder.
Emre Belözoglu - Fri
Jonas Troest - Fri
Lucas Biglia - DKK 23.000.000
Hosain Kaebi - DKK 41.000.000
Nicolai Agger - DKK 5.000.000
Jelle Van Damme - Fri
Steffen Rasmussen - DKK 2.500.000
Kevin Stuhr-Ellegaard - DKK 15.000.000
Shane Cansdell-Sherriff - DKK 21.000.000
Spillere ud:
Når der skal købes skal der også sælges. Sådan er det bare. Og nogengange må man blive nød til at sælge sine største talenter. Det har jeg fundet ud af og det var da også med tungt hjerte at jeg solgte det måske største talent klubben har. Det er tale om Andreas Laudrup der fra nu af er Brøndby spiller. Det var måske ikke fordi han kom længere op i herakiet ved at skifte til en klub som jeg mener er dårligere end os men sådan er det jo. Alle salgene kan ses herunder.
Andreas Laudrup - Brøndby - DKK 26.000.000
Anders Bjerring Qvist - Ternana - DKK 9.500.000
Johan Iversen - Club Brügger - DKK 10.000.000
Efter salgene ser startopstillingen sådan ud
N. Mellor M. Nordstrand
M. Hoseth
C. Ogbuke M. Zidan
L. Biglia
R. Bravo J. Boumsong R. Albiol H. Kaebi
K. Stuhr-Ellegaard
Kampe:Vi lagde ud med
DongCup-finalen der spilles af vinderen af SAS Ligaen, Lyngby, og vinderen af Landspokalturnering
en,
FCK. Vi stillede med en hel masse nye spillere så jeg var i tvivl om vores vinderchanger. Vi spillede dog rigtig godt og da de 90 minvar gået stod der
2-1 på tavlen. Det var Norstrand og vores nye angriber Mellor der scorede vores mål. Derefter blev det til
3 SAS Ligakampe mod henholdsvis FC Midtjylland, Brøndby og AB. Altså et ret svært startprogram. VI Kom dog fint ud af det og efter en
uafgjort mod FC Midtjylland besejrede vi
Brøndby 4-1, hvor Mellor scorede 3 mål og Magne Hoseth et enkelt. Næste kamp mod
AB vandt vi også. Denne gang blev det
2-0 hvor begge mål blev scoret af Nordstrand.
Derefter blev det tid til den første af de to kampe i
3. runde af Champions League kval'en. Vi skulle op mod
Olympiakos på Lyngby Stadion. Og det blev bestemt ikke let. Olympiakos havde spilovertaget og vi var kun heldige ved at få uafgjort,
2-2. Derefter var det igen tid til lidt SAS Liga-bold. Vi startede ude mod
Vejle hvor vi vandt en sikker
2-0 sejr. Så tog vi videre til
Viborg hvor vi fik sæsonens første nederlag, på
1-0.Så skulle vi til Grækenland for at spille returopgør mod
Olympiakos. Jeg forventede en rigtig hård kamp men da vi efter 20 min. var foran 3-0 blev jeg mere rolig. Vi vandt kampen
4-1 og fik derfor vores billet til gruppespillet for andet år i træk. Derefter blev det til en sidste SAS Ligakamp inden den 1. September. Vi skulle spille mod
OB. Vi vandt 2-0 i en kamp hvor Mellor scorede begge mål.
Efter de første ligakampe ser
stillingen sådan ud. Der er også blevet trukket lod om grupperne til
Champions League. VI er endt i pulje med
Ajax, Shaktar og dem der gjorde det forbi sidste år,
Real Madrid. Det er en gruppe man godt kan sammenligne med sidste års da Chelsea og Real Madrid er det ubestridte tophold. Derefter kommer Ajax der minder om Benfica og til sidst er der Shaktar der minder om Lokomotiv Moskva. Dog mener jeg, at det bliver lidt sværere iår da Shaktar er bedre end Lokomotiv Moskva var.
Fra nu af vil jeg igen opdatere som jeg gjorde før sommeren med gennemgang af både kampe og andre nyheder.