home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 635 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Konkurrencer
| | |-+  ”FreakGooooals”
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: ”FreakGooooals”  (Læst 9463 gange)
Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
”FreakGooooals”
« : 29 Jun 2008, 16:04 »

”FreakGooooals”


Zlatan er gået ned i banen for at modtage bolden. Først runder han en sagesløs Pirlo på midtbanen med et frækt træk til siden. Gattuso prøver energisk at hente ham, men Zlatan er allerede i fart, så inden Gattuso når at hente ham, har han allerede rundet Nesta. Inters fans bryder ud i vild jubel, da Zlatan sparker bolden op i modsatte kryds uden chance for Dida, der må sprælle forgæves. To minutter senere fløjter dommeren af, og Inter kan hjemføre mesterskabet med en 1-0-sejr over Milan i sidste spillerunde.

Går du også rundt med en følelse af, at en af dine spillere lige har scoret et fantastisk eller vigtigt mål for holdet? Et mål, som alle bare skal se, for det er sjældent set bedre? Så er det nu, du har chancen for at dele det med os andre! Og for at det ikke skal være løgn, så vil brugere hver måned kunne stemme på, hvilket et de mener er det bedste.


Præmier og tilmelding:
Der er ingen tilmelding, da det er en åben konkurrence, så der er ingen steder man skal skrives op for at kunne deltage. Det er bare at poste mål. Der er i princippet heller ingen begrænsning for, hvor mange man må lægge op til bedømmelse, men hvis det udvikler sig til, at der bliver uploadet fem standardsituationer af en bruger, vil vi slette dem, som vi mener er fuldkommen overflødige. Det er bare at komme i gang!

Konkurrencen strækker sig fra den 1. i hver måned til den 30./31.. Så der er rigeligt med tid til at grave de bedste mål frem!
I denne måned kan I dog allerede begynde at indsende fra dags dato for at give hjælp til dem, som har problemer med det!

Og nu tænker du sikkert: "Jamen, mit mål er nok ikke godt nok til at kunne vinde." Dette behøver du ikke at abekymre dig om, for det er bare om at uploade dit mål alligevel, da der er præmier til både nr. 1, 2 og 3, som får følgende beløb:

1.-plads: 150.000
2.-plads: 75.000
3.-plads: 40.000


Som regel vil de sidste fire-fem dage af hver måned blive afsat til afstemning, som skal ske, ved at der sendes en besked til undertegnede om, hvem du mener der skal vinde!



Guide til at optage og uploade dit mål


For at kunne deltage i FreakGooooals kræver det, at du kan finde ud af at optage dit mål og uploade det på en hjemmeside. I denne guide vil jeg derfor skridt for skridt vise dig, hvordan dette bliver muligt. Det er måske ikke så svært at optage sit mål og uploade det på en tilfældig hjemmeside, men hvis man optager sit mål af hele FM-banen, så vil kvaliteten blive meget ringe – og det vil vi jo ikke have.

1. Download og installer CamStudio
For at kunne deltage i konkurrencen, så skal man først og fremmest have et program, som kan optage det mål, du ønsker at stille op i konkurrencen med. Til dette formål har jeg valgt at bruge CamStudio, og det kan du downloade direkte ned på din computer lige her. Installationen burde ikke volde de store problemer, og efter ganske få minutter burde du have CamStudio installeret. Når installationen er færdig, så burde der også meget gerne være en genvej til CamStudio på skrivebordet. Hvis ikke, så går du bare ind i 'Start', 'Alle Programmer', 'CamStudio' og klikker på det lille ikon, som hedder 'CamStudio'. Når det er gjort, så burde dette program meget gerne dukke op på din skærm:



2. Find dit mål
Med CamStudio stående i baggrunden går du ind i Football Manager og finder den kamp, hvor det mål, du vil optage, er. Når du har fundet kampen under dit kampprogram, så klikker du på den, hvor du meget gerne burde komme frem til kampens oversigt, hvor du blandt andet kan se hvem der har scoret, hvem der er blevet skadet, hvem der har fået rødt kort etc.. Find den linje i oversigten, hvor spillerens navn står og klik dér, hvor der er et tal i parentes bag navnet. I dette eksempel skal vi tage et kig på Lazarevic' mål, så jeg klikker altså på det 33. minut bag hans navn i oversigten.



3. Optag dit mål
Efter du har klikket på minuttallet i oversigten så burde højdepunktet/målet meget gerne komme frem. Vi skal dog ikke optage målet med det samme, men justere en lille smule på 'Højdepunkt', som bestemmer hvor hurtigt målet skal vises. Når højdepunktet/målet er blevet indlæst, så plejer spillet som regel bare at vise målet med det samme, uden at man selv bestemmer hvornår man vil se målet. Derfor skal du først og fremmest trykke på 'Pause' og dernæst ændre 'Højdepunkt' til i midten, så det burde se sådan her ud:



Så er vi endelig klar til at optage målet, og mens Football Manager stadig er åbent og sat på pause, så går du ind i dit CamStudio. Har du problemer med det, så kan du jo altid bruge Alt + Tab. Når du er kommet hen til CamStudio igen, så trykker du 'Region' i menuen og her har du tre muligheder: 'Region', 'Fixed Region' og 'Full Screen'. Her trykker vi på den midterste mulighed, 'Fixed Region', hvor du selv kan bestemme, hvor meget af banen du vil optage.

Endnu et vindue burde komme frem på din skærm, og der trykker du på 'Select' og går ind i Football Manager igen, hvor målet er sat på pause. Din mus burde i øvrigt meget gerne have ændret sig til en sjov figur med et kryds i. Husk at du skal bruge Alt + Tab til at gå ind i Football Manager, da du har trykket på 'Select'-knappen, som du skal bruge til at beskære banen. Når du er kommet ind i spillet igen, så er du klar til at beskære billedet, så kvaliteten på målet bliver så god som muligt.

Lav en nogenlunde kvadratisk firkant med musen i det område, hvor målet bliver scoret. Hvis du er i tvivl om, hvordan det skal gøres, så kig eventuelt her, hvor det er blevet illustreret. Den firkant, du laver, er det sted, hvor CamStudio vil optage og for at bevare en god kvalitet, så lav højst en firkant på 500 i højden og bredden. Husk nu, at man både skal kunne se modstanderens mål og din spiller, som scorer målet. Anyway, når du har fået lavet firkanten, så er du klar til at optage målet. I CamStudio kan du trykke F8 for at optage og F9 for at stoppe optagelsen. Firkanten er som sagt lavet, og du skal nu bare trykke på 'Gengiv mål' i Football Manager og trykke på F8 lige så snart målet bliver vist. Når du har scoret, så trykker du ganske simpelt bare på F9, hvorefter CamStudio beder dig om at gemme optagelsen. Gem videoen et sted, hvor du kan finde den igen.


4. Upload dit mål
Du har nu downloadet CamStudio, brugt 'Fixed Region' og optaget dit mål i Football Manager, og du er derfor klar til at uploade dit mål. Af hjemmesider kan jeg anbefale Photobucket og FileFront.


Måneder

Juli Måned
« Seneste Redigering: 29 Jun 2008, 16:05 af Namork » Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

BenMusalho
Gæst
 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #1: 29 Jun 2008, 16:08 »

Alt for nice idé! Vil da helt sikkert komme med et mål eller to Thumbs Up

EDIT: Har dog Mac. Jeg kan downloade et godt program inde på Apple.com, men kan ikke huske hvad det hedder, så det er lidt svært at finde. Hvis der er nogen der ved hvor man kan downloade et til Mac så må I meget gerne lige sige det Smiley

EDIT x 2: Har fundet det Peace
« Seneste Redigering: 11 Jul 2008, 14:05 af BenMusalho » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #2: 29 Jun 2008, 16:15 »

Jeg har et mål, som Sergio Ramos lavede. Det er dog meget gammelt, og fylder hele vinduet. Må man så ikke sende det ind?
Logged

Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #3: 29 Jun 2008, 16:17 »

Jeg har et mål, som Sergio Ramos lavede. Det er dog meget gammelt, og fylder hele vinduet. Må man så ikke sende det ind?

Jo, det må du gerne, men det er bare sværere at bedømme Smiley. Grunden til at guiden er lavet er, for at man kan se målene tydeligere og i større størrelse Smiley
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

Rossonero
Gæst
 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #4: 29 Jun 2008, 16:19 »

Så kom den endeligt.

Godt arbejde, Namork!
Logged

Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #5: 29 Jun 2008, 16:21 »

Så kom den endeligt.

Godt arbejde, Namork!

Der vil jeg da sige tak, og samtidig sende noget af rosen videre til Von D, som har stået for guiden Smiley
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

andersfa123
Gæst
 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #6: 01 Jul 2008, 14:46 »

Kan man godt poste mére end 1 mål pr. måned?
Logged

Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #7: 01 Jul 2008, 14:55 »

Kan man godt poste mére end 1 mål pr. måned?

Ja Smiley Det står vidst også nævnt i en af trådene
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

andersfa123
Gæst
 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #8: 01 Jul 2008, 18:03 »

Opdatere du snart listen med de nye mål ?
Logged

Chelidze90
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #9: 01 Jul 2008, 18:04 »

Opdatere du snart listen med de nye mål ?

Regner med at opdatere den en gang i aften, hvis der ikke lige er noget der kommer i vejen ..
Logged

- fordi jeg kan.

"Sådan undgår du trænerfyring i Madrid: Vind ikke mesterskabet!

Af: Del Bosque, Capello og Schuster"

GadeFM
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #10: 01 Jul 2008, 22:02 »

Nu har jeg prøvet at følge guiden men det virker ikke ligefrem for mig. Når jeg har trykket på Select og går ind i FM, ved hjælp af Alt- Tab, og jeg trykker på banen går det ud af spillet?. Her kan jeg ikke komme videre, så håber der er nogle der vil hjælpe mig Smiley
Logged

Your can't fucking cheer for your team one day, and the next day cheer for the opponent just because they play in Europe!

"De (F*CK) bliver danske mestre, og så er der 11 spillere og en træner, der fejrer det. Og et par fans. Der er jo ingen klub." - Tom Køhlert

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #11: 01 Jul 2008, 22:03 »

Kører du FM i fuld skærm? Prøv at slå fuld skærm fra, hvis det er tilfældet...
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

GadeFM
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #12: 01 Jul 2008, 22:06 »

Hvordan, indstillinger? Smiley

EDIT: Har fundet det.
Logged

Your can't fucking cheer for your team one day, and the next day cheer for the opponent just because they play in Europe!

"De (F*CK) bliver danske mestre, og så er der 11 spillere og en træner, der fejrer det. Og et par fans. Der er jo ingen klub." - Tom Køhlert

kasperbp12
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #13: 01 Jul 2008, 22:16 »

hvad er det nu Tab er? det kan jeg ikke huske
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: ”FreakGooooals”
« Svar #14: 01 Jul 2008, 22:17 »

Den knap der sidder lige over Caps Lock ude til venstre på dit keyboard Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010