home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 18:29:14 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 17:14:28 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  1 Bruger, 773 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  SIgames opkøbt af SEGA
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: SIgames opkøbt af SEGA  (Læst 3513 gange)
JosepGuardiola
Gæst

SIgames opkøbt af SEGA
« : 04 Apr 2006, 17:31 »

SEGA har købt SIGames, men hvad betyder dette for os? Hvad betyder dette for Football Manager.

Hvordan ser fremtiden ud? Giv slip på jeres meninger, og diskutér løs om dagens hændelse.

Desuden er der lavet en artikel til denne nyhed. Læs den her.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2006, 17:35 af JosepGuardiola » Logged

Gosser
Manager

Sv: SIgames opkøbt af SEGA
« Svar #1: 04 Apr 2006, 17:50 »

SEGA har købt SIGames, men hvad betyder dette for os? Hvad betyder dette for Football Manager.

Hvordan ser fremtiden ud? Giv slip på jeres meninger, og diskutér løs om dagens hændelse.

De laver jo nok ikke noget helt nyt og anderledes, men for mig gør det ikke noget, hvis det netyder der kommer ldt forandring i spillet Thumbs Up

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 04 Apr 2006, 18:01 »

Jeg tror man skal passe på med at male fanden på væggen allerede nu. Det er ret nærliggende at fare i flint over, at "Den Lille" bliver slugt af "Den Store", der kun ønsker at tjene penge, penge, penge.

Det kan naturligvis godt ende i et sådan scenarie, men jeg har stor tiltro til de ledende folk i SI. De virker som om, de virkelig brænder for FM, og for mig ville det være underligt, hvis de gik ud og solgte ud i form af anliggelse af en pengegris vinkel til hele spillet.

At SEGA nu er i top betyder utvivlsomt (som JosepGuardiola også bemærker i han artikel), at der kommer flere midler til udviklingen og produktionen af spillet. Med et snert af optimisme kunne man forudse, og håbe, at de halvfærdige udgivelser, der har været tradition for hidtil, er mere eller mindre historie med denne tilførelse. For en priotering fra SIs og SEGAs side kunne være ansættelse af flere programmører, der kan være med til at opfylde ønsket om et spil, der er færdigt før julehandlen. Hvilket jeg tvivler på, at nogen kan være utilfredse med :-)

mvh,
mathias

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #3: 04 Apr 2006, 20:01 »

Jeg er stort set enig i Mathiass betragtninger^^ på den positive side.

På den negative side, som står for min egen regning, kan siges:

1) SEGA er et stort foretagende med helt andre krav til profit end SI(kvalificeret gæt). Spil, der ikke kan nå en vis indtjening skrottes eller licensen sælges.

2) Med udgangspunkt i 1), kan man frygte, at spil som FM gøres populære(nemmere og arcade agtigt) for masserne. Vi er sikkert mange, der ikke kan få FM svært og udfordrende nok, og bliver FM lettere end det er nu, så har de i hvert fald een køber mindre.

3) FM-scenen er mangfoldig, kreativ og yderst levende(og FMF er bedst!) Tusinder af spillere af FM-spillere indsamler oplysninger til officelle patches(plus alt det andet uofficelle lir), som udgives ret hurtigt. Rædselssenariet er, at stor et stort foretagende som SEGA, ikke i samme omfang vil yde supoort på FM i henhold til 1). Support koster.

Alt ovenstående er selvf. gisninger, selvom det altsammen er set før, og bør betragtes som sådanne.

OT: Er der nogen, der vil købe mine, heldigvis få, aktier i AaB? crazy
« Seneste Redigering: 04 Apr 2006, 20:03 af ElGuapo » Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4: 04 Apr 2006, 20:14 »

Jeg kan kun erklære mig enig..

For det første skyder SEGA en bunke penge i projektet, så det må jo være positivt, da SI får flere midler til rådighed. Men men men... SEGA vil selvfølgelig også få noget for det penge, og en andel af profitten er måske ikke nok? De vil vel også præge spillet, og så må vi håbe at de lytter til hvad os langtidsfans af FM siger, i stedet for selv at få deres egen idéer, med at smide et eller andet lort, f.eks. privatlivssimulatio n ind i det.. Vi kan jo ikke gøre andet end at krydse fingre og så håbe på at SI gør klogt i at stole så meget på SEGA, at det bliver et projekt til det bedre.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 04 Apr 2006, 20:15 »

Jeg er stort set enig i Mathiass betragtninger^^ på den positive side.

På den negative side, som står for min egen regning, kan siges:

1) SEGA er et stort foretagende med helt andre krav til profit end SI(kvalificeret gæt). Spil, der ikke kan nå en vis indtjening skrottes eller licensen sælges.

2) Med udgangspunkt i 1), kan man frygte, at spil som FM gøres populære(nemmere og arcade agtigt) for masserne. Vi er sikkert mange, der ikke kan få FM svært og udfordrende nok, og bliver FM lettere end det er nu, så har de i hvert fald een køber mindre.

3) FM-scenen er mangfoldig, kreativ og yderst levende(og FMF er bedst!) Tusinder af spillere af FM-spillere indsamler oplysninger til officelle patches(plus alt det andet uofficelle lir), som udgives ret hurtigt. Rædselssenariet er, at stor et stort foretagende som SEGA, ikke i samme omfang vil yde supoort på FM i henhold til 1). Support koster.

Alt ovenstående er selvf. gisninger, selvom det altsammen er set før, og bør betragtes som sådanne.

OT: Er der nogen, der vil købe mine, heldigvis få, aktier i AaB? crazy

Selvfølgelig er overstående scenarier realistiske. Men jeg har dog stor tillid til folkene fra SI. Som har jeg skrevet, så brænder de for FM, så jeg tror ikke, de ville sælge SI medmindre de er sikret et FM, de kan stå inde for, hvilket gennemførelsen af dine punkter ikke indebærer :-)

Men der gør nok lidt tid inden spørgsmålene får svar.

mvh,
mathias

DeBuur
Manager

« Svar #6: 04 Apr 2006, 22:25 »

Som altid når stor kapitalen spiller ud kommer det til at handle om at tjene mest muligt til aktionærerne eller de såkaldte kapitalister - jeg tror ikke en skid på at det vil komme os forbrugere tilgode - kan kun håbe på at Sega i deres profitjagt ikke ødelægger vores dejlige spil alt for meget  ticked off
Det eneste der er sikkert med kapitalismen er at nogle få tjener vildt på andres bekostning - samt at andre skal lide afsagn

YNWA

Thore
Manager

« Svar #7: 04 Apr 2006, 22:35 »

Tja ham der ejede Sigames før ville vel også gerne tjene penge? folkene på sigames kunnne jo se at markedet er for et spil som FM, så tror ikk Sega laver en dyt om på vores herlige spil, det får Sigames stadig selv lov til og køre.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010