home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  2 Brugere, 684 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Azzurri
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Azzurri  (Læst 7363 gange)
Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Azzurri
« : 12 Jun 2008, 20:44 »

Donadoni klarlægger planerne

13.07.2007

Roberto Donadoni står overfor svære kvalifikationskampe med sit landshold Italien. Holdet, der stadig lever i den gyldne skygge af VM-triumfen, har ikke præsteret efter landets fans behov, der nu har sat Donadoni under pres. Ganske vist ligger Italien stadig lunt i svinget til at gå videre, men blot ét pointtab kan vise sig vitalt, da de kun har 1 sølle point ned til Skotland på den berygtede 3. plads, der ikke giver videre avancement.

Der resterer 5 kampe i kvalifikationen for Donadoni og Azzurri, inden sandhedens time kommer. I dette efterår starter man hårdt ud imod Frankrig, der gæster støvlelandet. Om denne kamp siger Donadoni følgende til nationale medier: "Vi bliver nødt til at have respekt for Frankrig, og ikke blot tro, at vi kan blæse dem ud af banen. Vi skal gå efter sejren, men ikke for hver en pris, for et nederlag vil være vitalt for os."
Derefter må man sige, at sejre ligger lige til højrebenet for mestrene. Ganske vist efterfølges kampen af en udekamp i Ukraine, men i oktober måned synes modstanden lettere med udsigten til kampen imod Georgien. Slutteligt kommer der en nok meget afgørende gruppekamp i Skotland, inden Færøerne kommer på besøg i en kamp, der skal give 3 point.

Donadoni får en chance for at prøve sit hold af inden det går løs imod Frankrig. Det gør de med udekampen i Ungarn, og om denne kamp siger træneren følgende: "Jeg tager den seriøst, for vi tager dertil med den samme trup, som kort tid efter skal spille imod Frankrig. Jeg vil bruge kampen til at teste min start 11'er, men samtidig også se hvilke marginalspillere, jeg kan regne med."
Netop truppen er endnu ikke udtaget, men det ventes, at Donadoni vil primært benytte sig af spillere fra italiensk fodbold. De 26 spillere der udtages kommer sandsynligvis til at indordne sig i en stram taktik. Eksperter regner nemlig med, at Donadoni i efteråret vil arbejde ud fra en 4-4-2 opstilling, hvor særligt midtbanen skal arbejde defensivt og hårdt. En af de analyserende eksperter siger følgende om taktikken: "Den kan let komme til at drukne imod Frankrig. Jeg tror ikke på, at der kreeres nok offensive løb og chancer og jeg har min tvivl om valget af 4 flade midtbanespillere.
Truppen udtages om godt en måned og det giver ikke Donadoni meget lejlighed til at se sine spillere i de respektive ligaer, der kun lige er skudt i gang. Alligevel er den første nyhed tikket ind, da Fabio Cannavaro er valgt som holdets anfører, mens Del Piero får vicerollen.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2008, 11:51 af Hafiz » Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Azzurri
« Svar #1: 12 Jun 2008, 20:47 »

Fremragende update og Fremragende valg  Thumbs Up Husk nu at spørge Totti og Nesta om de vil tilbage Wink
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #2: 12 Jun 2008, 21:39 »

Mange tak Smiley

Jeg har spurgt dem, og 1-2 personer har sagt ja.

Men jeg kan ikke udtage personen.

Hvordan/hvornår kan man det?
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Azzurri
« Svar #3: 12 Jun 2008, 21:44 »

Held og lykke med Italien, kan kun blive godt - I hvert fald så længe du tager udgangspunkt i AC Milans!
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #4: 12 Jun 2008, 21:45 »

Høh, det ville du ku' li' Wink

Men mange tak, jeg håber du vil følge med.
Jeg lover at udtage minimum 2 AC Milan-folk!
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Azzurri
« Svar #5: 13 Jun 2008, 10:24 »

Flot start på et spændende projekt. Får vi nogle mere Hafiz'ske updates senere hen, eller bliver dette stilen gennem hele bloggen?
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #6: 13 Jun 2008, 11:52 »

Mange tak.
Dette bliver stilen, da det ikke er Nikolaj Albrectsen, der er træner Smiley

Jeg vil prøve mig af i en anden form og se, hvad det kan bringe med sig. Så strigent og stilfuldt som muligt, præcis som Azzurri.

Jeg håber ikke, det holder dig væk? For sproget vil altid komme først i køen.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Azzurri
« Svar #7: 13 Jun 2008, 12:08 »

Hey så fandt jeg bloggen.. Det ser godt ud og jeg glæder mig til at følge verdensmestrenes færd.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #8: 13 Jun 2008, 12:42 »

Var den svær at finde Peace

Glæder mig at du vil følge med Smiley
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #9: 13 Jun 2008, 13:06 »

overraskelser i Donadonis trup

18.08.2007

Målmænd:
G. Buffon, Juventus
M. De Santis, Sevilla
C. Abiati, At. Madrid

Forsvar:
M. Oddo, AC Milan
G. Zambrotta, Barcelona
F. Grosso, Lyon
G. Chiellini, Juventus
F. Cannavaro, Real Madrid
A. Barzagli, Palermo
G. Stendardo, Lazio
D. Dainelli, Fiorentina

Midtbane:
M. Camoranesi, Juventus
A. Rosina, Torino
A. Di Natale, Udinese
F. Quagliarella, Udinese
A. Del Piero, Juventus
A. Pirlo, AC Milan
G. Gattuso, AC Milan
D. De Rossi, Roma
A. Aquilani, Roma
R. Montolivo, Fiorentina

Angreb:
F. Inzaghi, AC Milan
L. Toni, Fiorentina
T. Rocchi, Lazio
A. Gilardino, AC Milan
R. Bianchi, Lazio

Da Azzurris træner Donadoni i dag offentliggjorde truppen, der skal møde Ungarn og Frankrig, var der flere overraskelser i blandt de 26 navne. Flere nye navne står klar til det store spring ind på den internationale scene. Rolando Bianchi, Guglielmo Stendardo, Riccardo Montolivo og Allessandro Rosina får alle muligheden for at få debut for Italien. Ud i kulden er røget flere spillere, der ellers har været faste folk i landsholdsvarmen.


Simone Perrotta(til højre) er noteret for 36 landskampe og 2 mål, men er ikke at finde i denne trup, ligesom Panucci og Pazzini, der ellers begge var spået en udtagelse, må se kampene fra stuerne.
Derudover må Donadoni også henvise stjernerne Materazzi og Cassano til tilskuerrollen, da de begge bærer rundt på skader.

Af de 26 udtagede er AC Milan og Juventus bedst repræsenterede med hver 5 spillere, mens der 6 spillere fra udlandet udtaget til truppen. Eksperter peger på, at truppen har visse svagheder, og mange mener, at de to midterforsvarere, der er udtaget som reserver, Stendardo og Dainelli, ikke er gode nok, og at man i stedet skulle have udtaget mere rutinerede kræfter.

Selv samme medie mener at have start 11'eren klar til venskabskampen mod Ungarn, og de 11 spillere skulle angiveligt være følgende: Buffon - Zambrotta, Cannavaro, Barzagli, Grosso - Camoranesi, Pirlo, Gattuso, Del Piero - Toni, Gilardino.

Donadoni vil ikke kommentere på de 11 navne, men udtaler i stedet dette om truppen: "Jeg har udtaget 26 spillere, der er i form. Jeg kunne have valgt anderledes, men så ville jeg have skulle arbejde med spillere, der manglede kampform. Det går ikke i sådan en vigtig kamp."
Om 5 dage spilles venskabskampen imod Ungarn og først d. 9. september kommer frankrig på besøg.
« Seneste Redigering: 14 Jun 2008, 11:00 af Hafiz » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Azzurri
« Svar #10: 13 Jun 2008, 13:23 »

Fin update, og nej, jeg tror ikke, at din skrivestil holder mig væk, selvom det ikke er nogen hemmelighed, at jeg er stor tilhænger af dine varemærke-updates.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #11: 13 Jun 2008, 13:42 »

Tak, det er jeg glad for.
Det ved jeg godt, men det koster meget inspiration og kræfter at skrive sådan en, så nu vil jeg bare udfordre mig på et helt andet niveau. Jeg håber, det er okay. Desuden vil opdateringerne ikke være så lange, som jeg før har haft en tendens til.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #12: 13 Jun 2008, 13:57 »

Sejr over Ungarn!

23.08.2007
Ungarn 0-2 Italien

0-1: Di Natale(6')

0-2: Camoranesi(38')

MoM: Andrea Pirlo
I aftes spillede italienerne den sidste test inden skæbnekampen imod Frankrig om godt og vel 10 dage. Italiens manager gjorde før kampen meget ud af at fortælle om kampens alvor. Donadoni gjorde da også alvor af sig med sine 11 udvalgte, der lignede noget nær stærkeste opstilling og samtidig var næsten lig pressens bud på en opstilling. En enkelt overraskelse sneg sig ind, da Di Natale snuppede venstrekanten fra viceanfører Del Piero, men det samlede billede gav en stærk startformation: Buffon - Zambrotta, Cannavaro(c), Barzagli, Grosso - Camoranesi, Pirlo, Gattuso, Di Natale - Toni, Gilardino.

Kampen forløb i to forskellige tempi: Første halvleg blæste gæsterne derudaf og kom hurtigt på tavlen. Satset med Di Natale bar frugt, da han leverede et drømmemål fra kanten af feltet i starten af kampen. Pirlo var kampens oplevelse og blev kåret som Man of the Match med god grund. Han var også kreatøren bag 0-2-målet. Han lagde en fræk aflevering ind i feltet, hvor Camoranesi kom stormende og fik bolden under kontrol og senere hen udplacerede Ungarns målmand let. 2. halvlegs tempo var fornærmende langsomt og det gæstende hold fik vist, hvordan de formår at dræbe en kamp. Det mest sindsoprivende var et rødt kort til hjemmeholdets nr. 14 og så de italienske udskiftninger. Donadoni benyttede nemlig lejligheden til at skifte angreb, der i store dele af anden halvleg bestod af Bianchi og Inzaghi.
 Derudover fik Chiellini og De Rossi spilletid, mens Rocchi, Montolivo, Quagliarella, Oddo, Dainelli og Abiati nok ikke skal gøre sig nogle forhåbninger om at komme i kamp imod Frankrig, da de var helt uden for truppen. Donadoni sagde om dette følgende: "Vi har så meget kvalitet, at nogle må blive siet fra. At det lige blev de navne i dag, er selvfølgelig ikke helt tilfældigt, men samtidig er de stadig vigtige. Jeg kan godt garantere, at disse spillere bliver vigtige for Italien frem over." Til dagens kamp udtalte han blot, at han var tilfreds med defensiven og kanternes målfarlighed, men vigtigst af alt, at der ingen skader kom.

« Seneste Redigering: 13 Jun 2008, 14:01 af Hafiz » Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Azzurri
« Svar #13: 13 Jun 2008, 15:08 »

Fedt at se dig igen. Det ser også her rigtig godt ud, og ligner en superblog - dog ser du ud til at have lavet din trup i en for lille skrifttype, i update 2. Smiley

Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Azzurri
« Svar #14: 14 Jun 2008, 11:08 »

Donadoni tvunget til ændringer inden Frankrig-kampen

01.09.2007

Italiens træner, Donadoni, bebudede ellers i sidste uge, at det var selv samme trup, der slog Ungarn, der skulle spille kvalifikationskampe ne imod Frankrig og Ukraine. Det løfte kan han dog ikke holde, da Italien er løbet ind i flere skadesproblemer. Værst er det, at anfører og forsvarsstyrmand, Fabio Cannavaro, er blevet knæskadet og ude i 4 uger. I stedet for anføreren er Fiorentinas Gamberini kommet ind, men hvem der nu skal udgøre det centrale forsvar er meget tvivlsomt eftersom de to stærkeste bud, Materazzi og Cannavaro, begge er ude. Eksperter peger på, at det bliver den uprøvede duo Barzagli/Stendardo, der skal holde Frankrig fra bordet.

Desværre er problemerne fortsat for italienerne, hvis unge, offensive midtbanespiller, Montolivo, også har pådraget sig en skade og ind fra kulden er kommet Perrotta, der ellers overraskende var udeladt. Overraskende nok er der kommet en sidste ændring, da Inzaghi er blevet pillet ud af truppen, mens Pazzini er indkaldt i stedet for. En stor overraskelse, eftersom Inzaghi ikke er skadet, men Donadoni har formen som argument, da han blev spurgt til udskiftningen.
Frankrig har også udtaget deres trup, og har ingen nævneværdige skader.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010