home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1776 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  SK Slavia Praha - Jiný príbeh [8# UEFA Cup Postupující]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: SK Slavia Praha - Jiný príbeh [8# UEFA Cup Postupující]  (Læst 11529 gange)
Batigol
Manager

Sv: SK Slavia Praha - Jiný príbeh [4# Senzaci se Zabývá - Transfers]
« Svar #30: 11 Jun 2008, 21:15 »

HEY!!! Sur Sur

Haha Opstemt
Har du ikke noget konstruktivt kritik/ros på lager? Peace

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

FCK88
Manager

Sv: SK Slavia Praha - Jiný príbeh [4# Senzaci se Zabývá - Transfers]
« Svar #31: 11 Jun 2008, 21:22 »

Haha Opstemt
Har du ikke noget konstruktivt kritik/ros på lager? Peace

NEJ ikke når du ikk skriver en tjekkisk update.. ticked off ..

Spøg til side.. Jeg synes du er startet meget godt ud, dog ærgerligt med CL, men mon ikk du klarer den næste år? Wink .. Super fint at se at du ligger nr. 1 i Gambrinus Ligaen... og dine updates blir bare bedre og bedre og mere og mere spændende at læse.. jeg er i hvert fald fanget her og vil følge med så længe den varer Wink

Mvh. FCK88(der meget gerne SNART ønsker sig en tjekkisk update crazy ) Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

Zone 43
Manager

Sv: SK Slavia Praha - Jiný príbeh [5# Srpen 2007 - August 2007]
« Svar #32: 11 Jun 2008, 21:30 »

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #33: 11 Jun 2008, 21:30 »

Først og fremmest tak for en uhørt god update!

- Ærgeligt at Rui får tiltusket sig et ufortjent straffe, som koster dig CL Skuffet Du kører dog derud ad i Gambrinus-ligaen, og stort tillykke med sejren over Sparta. Det ser sgu pænt ud Thumbs Up

Batigol
Manager

« Svar #34: 11 Jun 2008, 21:46 »

Tusind tak til jer alle tre Smiley

Jeg sidder og pusler lidt med en idé om at skrive fra en fans synsvinkel om en enkelt kamp om måneden. Eksempelvis ville det nok være om kampen mod Sparta Prag i august måned. Således bliver der lidt variation i mit materiale Smiley
« Seneste Redigering: 11 Jun 2008, 22:10 af FC Barcelona » Logged

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #35: 11 Jun 2008, 21:49 »

Tusind tak til jer alle tre Smiley

Jeg sidder og pusler lidt med en idé om at skrive fra en fans synsvinkel om en enkelt kamp om måneden. Ekspelvis ville det nok være om kampen mod Sparta Prag i august måned. Således bliver der lidt variation i mit materiale Smiley
Lyder som en rigtig god afvleksling Smiley Jeg ser frem til at høre om bar-livet i Praha Opstemt

FCK88
Manager

« Svar #36: 12 Jun 2008, 17:47 »

Daj mi bre update.. ne mogu više da čekam.. crazy

Batigol
Manager

« Svar #37: 12 Jun 2008, 19:03 »

Daj mi bre update.. ne mogu više da čekam.. crazy

Ja, ja, Rom blev jo ikke bygget på en dag Wink Opstemt
Ej, jeg har netop færdigspillet September måned, og er igang med de næste updates Thumbs Up

FCK88
Manager

« Svar #38: 12 Jun 2008, 20:54 »

Super Wink

Batigol
Manager

6# SK Slavia Praha - Jiný príbe
« Svar #39: 12 Jun 2008, 22:59 »

Pivo, kamarádi a fotbal - Øl, venner og fodbold

Turen til Liberec

Tre korte dyt. Et hurtigt farvelkys til Tereza og Dobromil, og så ellers ud af døren. Alexej ligner sig selv, lige med undtagelse af hans karseklippede hår, der til dagens lejlighed er blevet farvet halvt rødt, og halvt hvidt. I bagagerummet står provianten i form af 2 kasser øl. Et hurtigt kig på uret; 7 timer til kick-off – masser af tid! Han banker febrilsk på ruden, og vifter mig ind i bilen: ”Kom nu, for helvede. Vi skal også nå at hente Vladislav og Milos!” Han er stadig den samme, tænker jeg, da vi ruller væk fra indkørslen og jeg vinker til konen og sønnen. ”Vi skal også nå, at ha' noget at æde når vi kommer derop!” Igen undlader jeg at svare ham: Han bliver let sur, når det er tidligt! Ved et af lyskrydsene bliver vi stoppet af en 4-5 sorte invandrere der gerne vil sælge os et par Gucci-tasker til en yderst lukrativ pris. ”Åh, tag nu bare hjem til Afrika-land”, hører jeg Alexej hviske. Som han selv siger, er det ikke racistisk, bare helt almindeligt had. Da det endelig bliver grønt er de ikke meget for at flytte sig, indtil de får øje på den politibilen på den anden side af krydset. Alexej klukker for sig selv, da han pludselig tager et venstresving. På refleks spørger jeg hvor vi skal hen, og det viser sig at de venter i parken Riegrovy Sady, hvor vi finder dem begge med en øl i hånden. Der skal åbenbart meget til for at de får øje på os, så Alexej sætter sin gamle Renault Twingo i frigear og gasser helt op. Milos rejser sig og i ført sit sædvanlige fodboldkluns – bestående af en ældgammel Slavia trøje, røde joggingbukser og verdens højeste rød-hvide hat – vælter han hen mod os. På vejen taber han sin øl, men det betyder ikke det store, da han opdager de 48 øl i bagagerummet. ”Yiiihaaaw” råber han som han nærmer sig bilen, alt i mens Vladislav stadig er i gang med at stable sig på benen. ”Hva' satan! Det' sgu da Rado!”, udbryder han da han får øje på mig. Han vender sig om og råber med sine rygerlungers fulde kraft: ”Vladi! Det' sgu Radomir! Radomir er med!” Det var første gang siden min uheldige episode mod Sparta for et halvt år siden, at jeg er med til fodbold. Jeg får fremtvunget et smil, og giver Milos et slag på skulderen. Han griner og udbryder: ”Du sgu stadig den samme!” Da Vladislav endelig når den lilla Twingo, får han med nød og næppe sagt; ”Hva' så”, hvilket bliver efterfulgt at århundredets længste bøvs. Før han når at få lukket sin dør, har Alexej sat bil i 1. gear, og kørt en 10-15 meter.

Nå men, i stedet for at fortælle om den uendeligt kedelige køretur der er nordpå til Liberec, kan jeg passende fortælle om den føromtalte episode mod Sparta. Eftersom jeg ikke kan huske en pind, har jeg fået overleveret historien fra samtlige Slavia-fans jeg kender. Det virkede eller som en helt normal dag på stadion. Jeg havde fået en del alkoholiske drikke, både før og under kampen, så det var ingen overraskelse da jeg efter 1½ times spil, forsøgte at komme over banderne ud på banen. Det mærkværdige denne gang, var dog at det rent faktisk lykkedes mig at komme over den forholdsvis høje bande. Jeg befandt mig nu på den hellige del af banden, og vidste egentlig ikke rigtigt hvad jeg skulle gøre. Forvirret tog jeg et par skridt ud mod banen, og før jeg vidste af det, løb jeg direkte mod midten. Omkring midterlinjen, får jeg øje på de 3 politibetjente der er på vej på banen, fra den modsatte side. Jeg forsøger at standse, men glider på det vandede græs. Da jeg endelig får rejst mig – det er vel en 6-7 sekunder efter – får jeg adskillige slag mod hovedet. Som sagt kan jeg ikke huske det, men Alexej har op til flere gange fortalt, hvor vildt det så ud, da kniplerne ramte min isse. Desuden er jeg flere gange blevet berettet om, hvordan en smertelig grimasse ramte mit ansigt i sekunderne efter de første slag. Smurt ind i blod, blev jeg således trukket væk fra banen. Alexej, Milos og Vladislav stod som statuer forstenet til betonunderlaget, med hagerne hængede nede omkring navlen. Først da Sparta blev tildelt et kontroversielt straffespark, glemte de mig for en stund, mens de bombarderede dommeren med skældsord. Jeg røg en kort tur forbi politistationen, før jeg blev hentet af Tereza.
Netop denne episode har være medvirkende til at holde mig væk fra langsiderne, men i dag ender denne tid altså, og jeg er atter tilbage som tilskuer ved grønsværen. Efter halvanden times tid, og op til flere øl, er der endelig bid. Foran os ser vi Liberec, og snart efter deres blåsædede stadion U Nisy. ”Sådan en omgang lort” kommenterer Vladislav grinende, da vi ruller ind på parkeringspladserne . Den sædvanlige sætning. Den sædvanlige parkeringsplads. De sædvanlige siddepladser, der dog hurtigt bliver til ståpladser. De sædvanlige tilskuere. Alt er som det plejer. Dog er en ting nyt. Og det er positivt! Nemlig vores nye træner. Poborský! Han er simpelthen for dejlig! Den taktik han spiller med er lige noget for mig og gutterne. Offensivt, men samtidig lader han sine bageste spillere går til flæsket. En fryd for øjet. Og hvilke indkøb han har lavet. Især ham den franske midtbane. Mathieu, mener jeg. Han kan satme spille fodbold! Men, nok om det. ”Haha”, griner Milos, da han får øje på en ældre mand iklædt en Slovan trøje. ”Ka' I huske ham?”, spørger han efterfølgende: Det er den mand, der år efter år starter et bombardement af Slavias spillere. ”Ja, han er sgu en aggressiv fætter”, tilføjer Alexej. ”Men de skal sgu nok komme ned med nakken alligevel”, fortsætter han, med en lidt højere tone, hvilket gør at adskillige Slovan fans sender ham truende blikke. Han klukker lidt, hvorefter vi får sat os hen på samme græsplæne som de andre fremmødte Slavia-fans. Flere af dem kender vi fra hjemmekampene, og de tidligere år, mens andre er nye. Her tilbringer vi de næste 5 timer, med øl, snak, skrål og sange. Solen skinner, så rødt bliver hurtigt til hvidt, da de fleste vælger at smide trøjen. Ja, blege er vi sgu alle sammen.

Da kick-off endelig nærmer sig, rykker vi ind på stadion. De første romerlys bliver kastet allerede ½ time inden kampstart, og de første tåbelige tilskuere – ja, jeg var en af dem engang – forsøger at komme ind på banen. Det lykkedes dog aldrig, da bevogtningen er markant bedre end til Sparta kampen for et halvt år siden. Snart er alle spillerne på banen, og eftersom vi sidder – ja vi ender jo med at stå – helt nede ved banen, får vi da også lige hilst på Erich Brabec, som vi kender fra et par arrangementer. Flink fyr udenfor fodboldbanen, men inden for stregerne er han sgu ikke til at spøge med. Før vi ved af det, er kampen fløjtet i gang, og allerede efter 8 minutter falder den første chance, da Svento spiller en fin bold ind til Fauvergue, der dog afslutter katastrofalt. ”Det kraftederme for ringe!” råber Alexej. Det er et held at Fauvergue endnu ikke forstår tjekkisk, for vi er ikke andet en 8-10 meter fra ham. 7 minutter efter brænder det på i Slavias ende. Skidt spil af ham der venstrebacken, betyder at en eller anden fyr de kalder Papo kan smække den ind til Nezmar der dog header langt over mål. Vi kan ikke lade være med at le, da det reelt set var en latterlig afslutning, blot ligesom Fauvergue's. Derefter bølger spillet frem og tilbage, uden nogle egentlige chancer. Først 2 minutter før vi kan genopfylde vores maver, opstår en chance, da ham den nye polak Napierala på højrebacken, forærer Hudson bolden, der slår den ind over til Radi. Igen bliver der dog headet flere meter over mål, og vi kan på ny more os. Kort efter fløjter dommeren ind til pause. ”Kæft, hvor er det ringe”, udbryder Milos, da vi endelig er på vej tilbage efter en genopfyldning af vores øldepot. Vladislav havde stort set ikke sagt noget hele dagen, indtil vi fik et hjørnespark 5-6 minutter efter pausen. Smicer sendte flot bolden ind til Brabec der dog headede tæt forbi mål. ”Det kraftederme i orden Erich!” kom det endelig fra Vladislav, men en hel banelængde er dog lidt for langt for hans hæse stemme at nå. Men 6-7 minutter efter, kunne det uden tvivl høres. Drizdal erobrede nemlig bolden midt på vores banehalvdel, og skubbede den hurtigt op til Smicer. Han satte let et par mænd af, og allerede her, var vi vilde af begejstring. Smicer spillede så bolden videre ud til Kalivoda på højrekanten, der fladt sendte den ind til Milan Ivana, der hurtigt vendte rundt, og bankede bolden over i fjerneste hjørne. ”YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!” lød det fra den ene ende af stadion, hvor rød-hvide flag og halstørklæder fløj op. ”Sådan skal det fandeme være. Meget kan man sige, men den knægt kan sgu godt finde ud af fodbold”, lød det pludselig fra mig. Det var en af mine første sætninger, på hele turen, og efter ingen umiddelbar reaktion fik jeg et ordentligt kram af Alexej: ”Det fandeme godt at ha' dig tilbage, du!” Jeg gav ham et ”lille” puf, hvorefter han gav mig et ”lidt mindre” et. Resten af kampen bølgede spillet frem og tilbage, og lidt mere frem og tilbage, uden nogle deciderede chancer. Således fløjtede dommeren kampen af, og vi måtte tage til takke med en 1-0 sejr. Dog var det fint for os, da vi både fik en sejr og en god dag ud af det!

Hjemturen var præcis som den plejer. Milos og Vladislav sad og snorksov bagi, mens Alexej og jeg højlydt diskuterede og snakkede om alt lige fra Poborskýs taktik, til min kones forældre. Da jeg endelig var hjemme igen, var det første jeg gjorde at iklæde lille Dobromil en Slavia trøje, og hive ham med ud i vores utroligt lille have, til en hurtig omgang fodbold. Tereza kunne ikke undgå at trække på smilebåndet: Endelig havde jeg fået mit gamle humør tilbage. Og der er slet ingen tvivl om hvorfor: Øl, venner og fodbold!

I næste update tager vi et kig på de øvrige resultater i September
« Seneste Redigering: 12 Jun 2008, 23:54 af FC Barcelona » Logged

FCK88
Manager

Sv: SK Slavia Praha - Jiný príbeh [6# Pivo, kamarádi a fotbal]
« Svar #40: 12 Jun 2008, 23:12 »

Den her update er bare SÅ nice.. Håber du kan skrive sådan en lidt senere hen i bloggen for man føler sig næsten som om man selv er med i historien.. Og hold kæft hvor jeg grinede da jeg læste sætningen "Da Vladislav endelig når den lilla Twingo, får han med nød og næppe sagt; ”Hva' så”, hvilket bliver efterfulgt at århundredets længste bøvs" ... crazy funny .. KUTGW og ser frem til den næste update.. Wink

Batigol
Manager

« Svar #41: 12 Jun 2008, 23:15 »

Den her update er bare SÅ nice.. Håber du kan skrive sådan en lidt senere hen i bloggen for man føler sig næsten som om man selv er med i historien.. Og hold kæft hvor jeg grinede da jeg læste sætningen "Da Vladislav endelig når den lilla Twingo, får han med nød og næppe sagt; ”Hva' så”, hvilket bliver efterfulgt at århundredets længste bøvs" ... crazy funny .. KUTGW og ser frem til den næste update.. Wink

Tusind tak Smiley
Jeg har tænkt mig at skrive fra netop denne fans synsvinkel et par gange ved nogle udvalgte kampe. Desuden vil jeg naturligvis lave nogle interviews og reportager fra alt hvad der foregår omkring klubben Peace

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #42: 12 Jun 2008, 23:21 »

Super update!

Ben92
Gæst

« Svar #43: 12 Jun 2008, 23:38 »

Rigtig flot update, ligesom alle de andre Smiley

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #44: 13 Jun 2008, 13:45 »

En super god update, som skaber en god dybde i din blog. Vi hører om en tjekkisk fan, der åbenbart har dummet sig voldsomt, og hans subjektive billede af kampen skaber en god illusion af spillet. Kommer der ikke afveksling som denne kan bloggen ofte virke monoton, hvilket denne blog bestemt ikke gør. Pivo var netop det tjekkiske ord, jeg forstod Opstemt

KIU!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010