home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 13:58:04 andersnomanni Blogkonkur... Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 644 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Recreista
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Recreista  (Læst 15110 gange)
7kfum
Gæst
 
Sv: Recreista
« Svar #45: 08 Jun 2008, 13:55 »

Det er der bestemt heller ikke. Havde brugt mit oprindelige beløb på £22.000.000 relativt hurtigt, så har justeret lønbudgettet for at financiere de sidste tre indkøb. Lige pt. er der røde tal, men forhåbentlig går det snart i ro, når der kommer tv-penge etc. for næste sæson. Dog kunne jeg godt forestille mig at jeg skal skille mig af med et par spillere (lige pt. kan jeg ikke se hvem), eller at klubben kommer til at tage et lån, for som jeg skriver, så kunne jeg godt forestille mig at stadionet bliver udvidet markant, for at man kan tjene 'rigtige' penge.

Angående Sommers kommentar, tak for kritikken. Jeg vil gerne prøve på noget nyt, så længe det ikke fuldstændig er i uoverenstemmelse med 'min stil'. Angående billederne og grafikken, så må jeg i teorien give Hafiz ret - selvfølgelig burde bloggen være læselig i Internet Explorer. Jeg skal prøve at kigge på det, og i mellemtiden vil jeg stadigvæk anbefale alle at bruge Firefox - det er simpelthen en bedre browser, og tager kun få minutter at downloade og installere Smiley

Det skal lige siges at jeg var super fanget af bloggen, før sæsonen gik igang.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #46: 08 Jun 2008, 15:32 »


recreativo mestre anno 2007!
recreista.es news
10.05.07

 
Som overskriften lyder, kunne Recreativo de Huelva i dag kåres som spanske mestre – Men dog ikke på førsteholdsplan. Godt nok har de fuldtidsprofessione lle klaret sig fantastisk, og med blot to kampe tilbage af sæsonen, skal der ikke mere end et enkelt points til, for at definitivt sikre en plads i Champions League kvalifikationen.

Mesterholdet er altså på U19-niveau, og set i lyset af det markant øgede talentarbejde, som den nye ledelse igennem året har været meget fokuserede på, synes det bestemt at love godt for fremtiden. U19 holdets cheftræner er ingen ringere end den tidligere anfører for Real Madrid og Spanien Fernando Hierro, og den karismatiske lederskikkelse har kun gode ord at sige om sine unge spillere:

Vi har haft en fantastisk sæson, hvor vi har spillet mange nye spillere sammen, der kommer fra alle dele af landet. Så det har været en udfordring at få folk til at spille sammen, da det kun er få af spillerne, som har arbejdet sig igennem klubbens talentrækker, og derfor kender hinanden. Men man må da sige, at det indtil videre er lykkedes meget godt. Der er mange spillere på det nuværende hold, som forhåbentlig snart vil få en chance på A-holdet. Jeg har et godt samarbejde med Demichelis og seniorstaben, og er sikker på at talentarbejdet snart kommer til at bære gode frugter.

Hvis man kort skal se på nogle af de spændende navne, er der et som skinner over de andre. Emilio Nsue blev i sommers hentet til klubben for £425.000 i Mallorca, og den 18-årige målmaskine vendte sig hurtigt til forandringerne på fastlandet. I 25 kampe har han scoret imponerende 36 mål, og hvis bare lidt af det kan tages med over i de professionelle rækker, så går der nok ikke lang tid før Nsue træner med de store drenge. Nsues primære angrebspartner hedder Ramón Vales, og han er bestemt også en giftig herre. I 22 kampe har han stået for 18 mål, og hans skarphed har også spillet en vigtig rolle i turneringen.
En anden vigtig brik har været forsvarskaptajnen Jacobo Medina, der har vist stor autoritet og styrke i arbejdet nede bagved. Den nyankommende målmand Andrés Sanz har siden han flyttede til Recreativo stået 7 kampe, hvoraf han har holdt buret rent i fire af dem. Netop Sanz må siges at være det navn, som nok er tættest på førsteholdsvarmen. Mens Santiago Cañizares ikke bliver yngre, og Mariano Barbosa stadigvæk er plaget af skader, virker han som det eneste legitime bud på en reservemålmand i den kommende sæson.

Om Fernando Hierro må opgive sine stjernefrø allerede nu er tidligt at spå om, men hvis de fortsætter de positive takter, så går der nok ikke lang tid før førsteholdsdebuten bliver aktuel.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2008, 14:09 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #47: 08 Jun 2008, 23:26 »


den perfekte afslutning
recreista.es news 18.05.07
Primera División
Recreativo ▪ Barcelona – 1:1
Betis ▪ Recreativo – 2:2
Levante ▪ Recreativo – 0:2
Recreativo ▪ Real Madrid – 2:2
Almería ▪ Recreativo – 2:3
Recreativo ▪ Valladolid– 2:1
Recreativo ▪ Mallorca – 4:1
Getafe ▪ Recreativo – 1:1
Deportivo ▪ Recreativo – 2:1
Recreativo ▪ Espanyol – 3:2
Sevilla ▪ Recreativo – 1:1
Recreativo ▪ Valencia – 1:0
Atletico Madrid ▪ Recreativo – 4:2
Recreativo ▪ Athletic Bilbao – 1:0
Villarreal ▪ Recreativo – 2:2
Recreativo ▪ Osasuna – 1:1
Racing ▪ Recreativo – 1:1
Recreativo ▪ Zaragoza – 0:0
Recreativo ▪ Murcia – 2:0
Barcelona ▪ Recreativo – 0:0
Recreativo ▪ Betis – 1:1

Stillingen
1. Barcelona – 88 pts. (27-7-4)
2. Real Madrid – 87 pts. (26-9-3)
3. Sevilla – 68 pts. (18-14-6)
4. Recreativo – 65 pts. (17-14-7)
5. Atletico Madrid – 61 pts. (17-10-11)
6. Valencia – 57 pts. (14-15-9)

Da Sandro Rosell tiltrådte for godt og vel et år siden, var målet klart. Recreativo skulle blive til en magtfaktor i spansk fodbold i de kommende år, og målet skulle opnås ved at spille attraktiv, underholdende og effektiv fodbold. Da denne vision blev lavet af den ambitiøse præsidentkandidat havde han på ingen måde i hovedet, at den allerede efter et år kunne blive indfriet. Men det blev den – Recreativo de Huelva sluttede på en fornem 4. plads i 2007/2008 sæsonen i Primera División. 65 points fordelt på 18 sejre, 14 uafgjorte og 6 nederlag, hvor man i alt opnåede en målscore på 69-44. Offensivt blev ”El Decano” kun besejret af de forsvarende, nu forhåndsværende mestre fra Real Madrid, og i defensiven formåede man at holde buret renere end lokalrivalerne fra Sevilla. Og toppen af kransekagen er den imponerende titel som Martín Palermo vandt, da han med sine 33 scoringer kunne lade sig kåre som årets målkonge på den iberiske halvø – såvel som i resten af Europa. Ikke siden legendariske Hugo Sánchez har en spiller i den spanske førstedivision scoret lige så mange mål, og storspillere som Samuel Eto’o og Frederic Kanouté var ikke engang i nærheden af Palermos scoringsgennemsnit. Palermo kom i øvrigt også på årets hold i Spanien, hvor han i angrebet dannede partnerskab med Ruud van Nistelrooy.

Veni Vidi Vici som Caesar sagde. Jeg var lang tid om mit gennembrud her i Spanien, men jeg synes jeg kom godt efter det i denne sæson. Det har været helt fantastisk for mig her i Huelva, og jeg håber da ikke samarbejdet stopper allerede her. sagde den 34-årige målkonge ved til en interviewer umiddelbart efter pressemødet, hvor han fik overrakt ”The Golden Boot”.

Det der har kendetegnet de seneste 5 måneder har været defensiv stabilitet såvel som offensiv effektivitet. Det er i alt blot blevet til to nederlag til hhv. Atlético de Madrid og Deportivo, mens man har sikret sig uafgjort mod mandskaber som Real Madrid, Barcelona og Sevilla, og endda besejret Valencia. Men hvor efteråret var præget af mange højtscorende kampe, har man i foråret haft langt flere tætte og hermed også uafgjorte opgør. Det kan muligvis skyldes defensiven og det øgede fokus, eftersom håbet om Champions League i december måske blot var en drøm, og i marts blev langt tættere på en realitet. Men en anden vigtig faktor har her været skadesproblemer, hvor både Matías Fernándenz, Gérard, Martín Palermo og Florent Sinama-Pongolle har været plaget.

Det mest skuffende ved den nu overståede sæson har været Copa del Rey indsatsen. Den alt for tidlige exit til Mallorca var bestemt ikke ventet, men set i et andet perspektiv, kan man sige at man på ingen måde har haft brug for de ekstra kampe, da kampplanen i flere situationer har ført til alternative opstillinger grundet de ovennævnte skades problemer. Hvad man i Copa del Rey ikke har fået er så til gengæld play-off erfaring, som spillerne i høj grad får brug for i enten Champions League eller UEFA Cup næste år. Mange af de purunge spillere har ikke før stået overfor ekstremt vigtige knald-eller-fald kampe, og her kan man eventuelt komme til at betale for prisen for at spare de bærende spillere mod Mallorca.

Men selvom sæsonen i La Primera er afsluttet, er det stadigvæk muligt at se ”Recreistas” i aktion. Både Paulo Ferreira og Carlos Martins er udtaget til Portugals bruttotrup til EM slutrunden i Schweiz og Østrig, hvor man kan håbe på gode præstationer fra Recreativo-spillerne. Venstreback Dani Bautista har også været inde over Spaniens A-landsholdstræning, men er af Luis Aragonés blevet vejet for let.  Men Recreativo vil stadigvæk være præsenteret i Spaniens træningslejr, idet både Iñaki Saez og Fernando Hierro her er en del af trænerstaben.

Udover EM slutrunden er der andre, langt vigtigere ting for klubben, som i de kommende måneder bliver forhandlet på plads. Trøje- såvel som hovedsponsoraterne udløber til denne sommer, og givet Sandro Rosells fortid hos sportsgiganten Nike, skulle det være underligt hvis ikke netop disse i de kommende sæsoner står for design såvel som produktion af ”El Decano” trøjerne. Hvem hovedsponsoren er straks en anden mere uvis diskussion. Den nuværende hovedsponsor Cajasol menes ikke at være med om buddet, og forhåbentlig får klubben forhandlet en kontrakt med en ny partner.

Og klubbens finansielle situation er i særdeleshed vigtig, i og med den vil bestemme hvordan klubben over sommeren vil forstærkes. Sandro Rosell, Luis Felipe Scolari og Christián Demichelis meldt ud at de sammen arbejder på en liste over de navne, som de helst ser komme til klubben over sommeren. Det er endnu tidligt at spekulere i hvilke navne der reelt bliver interessante. Det er i hvert fald ikke på midtbanen, at man skal regne med forstærkninger. Sergio Tejera bliver tilknyttet på permanent basis pr. 1. juli, hvor Rubén de la Red også ankommer. En central forsvarsspiller såvel som en angriber må derfor menes at stå højest på ønskelisten, eftersom Edwin Congo i hvert fald ikke får fornyet sin kontrakt, og Mártin Cáceres i løbet af juni vender tilbage til Villarreal – Her må man også huske på at Martín Palermo også er en spiller med mange år på bagen, og som med stor sandsynlighed vil have svært ved at gentage succesen fra i år. Målmandsposten er også et varmt emne, men Santiago Cañizares har i afslutningen af denne sæson stået bedre end i starten, og den i kulissen er også Andrés Sanz, som muligvis kunne overtage posten fra Cañizares i løbet af næste sæson, efter han i en længere periode nu har været under veteranens vinger.

Næste gang Recreativo vil trække i andet end træningstøjet er til den årlige venskabsturnering Trofeo Colombino, som har løbet af staben siden 1965 – på nær sidste år, idet den blev suspenderet grundet valgkampen. I år vil de seneste tre turneringers vindere (Parma, Sporting Lissabon, Sevilla) være til stede, i venskabsturneringen der spilles over den 7. og 8. juni.
« Seneste Redigering: 09 Jun 2008, 20:59 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #48: 09 Jun 2008, 11:50 »

Jeg må desværre meddele at bloggen kommer til at stå standby i den kommende uge. Jeg har en historie eksamen på torsdag, og har tænkt mig at dedikere min tid til forberedelse i de kommende dage. Når jeg engang fortsætter på bloggen skal jeg nok have et nyt layout klar, så den kan læses optimalt af både folk med IExplorer og Firefox Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #49: 09 Jun 2008, 22:48 »


recreista.es 09.06.08
Rosell og Scolari rejser Europa tyndt
» Pengemanden og sportsdirektøren på europæisk shopping tur. Next stop: Milano. «

Sensationsjournalis tisk er altid underholdende, og derfor vil vi på Recreista.es da naturligvis ikke holde os tilbage.
Den spanske sportsavis Marca har i dag bragt en kort nyhedsnotits hvor man hævder, at efter Sandro Rosell, Luis Felipe Scolari og flere agenter over de seneste to dage har holdt møder i Madrid, har man nu ophørt de formodede forhandlinger, for at rejse udenlands – destinationen skulle i første omgang være Milano.

Hvad artiklen ikke taler noget om, er hvad de to Recreativo-bosser skal lave her. Men det vil vi forsøge at give vores bud på.

Umiddelbart må man antage, at man ikke er på udkig efter en ny cheftræner i den italienske storby. Både Carlo Ancelotti og Roberto Mancini sidder for det første sikkert i deres trænersæder, og for det andet skulle det være meget utænkeligt, hvis en af de to toptrænere skulle være interesserede i et skifte til Huelva. Derfor kan man godt regne med, at man derfor er taget til Milano, for at indlede forhandlinger om et eventuelt spillerskifte.
Inter-bossen Roberto Mancini har tidligere på ugen omtalt Pablo Piatti som en ’meget spændende spiller’, og hermed synes en potentiel handel at være en mulighed. I og med Inter har vist interesse for den unge argentinske playmaker, kan man også godt forvente sig et fornuftigt beløb for talentet. Men det virker dog stadigvæk underligt, eftersom Pablo Piattis agent, såvel som Christián Demichelis, begge har manet et eventuelt skifte til jorden. ”Piatti er en vigtig del af vores fremtidsplaner, og han skal ingen steder – Nu taler jeg ikke blot på klubbens vegne, men også for Pablo selv” sagde Demichelis til forleden til Marca – og dermed må det i sandhed være et fornuftigt bud, hvis klubtoppen drager til Milano for at forhandle.

Et andet bud på deres ærinde kunne være et eventuelt køb hos en af Milano-klubberne. Hos Inter er Julio Cruz, Álvaro Recoba og César angiveligt på vej væk fra klubben.
Julio Cruz kunne blive en fantastisk erstatning for Martín Palermo – Men hvis man valgte at skrive med Cruz, ville det igen blive en et års løsning, hvilket umiddelbart ikke virker som værende i klubbens interesse. Álvaro Recoba er en meget kontroversiel herre, og kan enten være himmel eller helvede i en klub som Recreativo. Hvis han kan slå til og samtidig få de ønskede minutter, så kan han være en enorm gevinst. Tværtimod kan han også gå hen og blive det modsatte, i og med han før har skabt problemer i hans omgivelser, hvilket spillere fra Inter såvel som landsholdskammerate rne fra Uruguay kan skrive under på. Det vil være et overordentligt stort sats at hyre Recoba. César vil ligesom Julio Cruz være en meget midlertidig løsning, men den tekniske begavede back kunne være en fornuftig erstatning til Beto, som i øjeblikket meldes interesseret i at returnere til hjemlandet Portugal, hvor han hos barndomsklubben Sporting Lissabon gerne vil afslutte karrieren.

En helt fjerde, og langt mere lovende mulighed, kunne være Luis Jiménez. Den 23-årige chilener, der er fast mand hos ”La Roja”, har været på lån hos mesterholdet fra miniputterne Ravenna, og hvis ikke Inter selv ønsker at permanent tilknytte Jiménez, kunne han være en oplagt mulighed. Men man kan igen sige at Jiménez nok ville kræve fast spilletid, hvilket han ikke umiddelbart vil kunne få i Recreativo.

Hos naboklubben AC Milan er der også flere muligheder. Veteranerne Cafu, Emerson og Serginho meldes alle at være færdige hos ”Rossonero”. Taget deres alder og erfaring i betragtning, kunne i hvert fald Emerson være en meget interessant spiller at få fingrene i, hvis han ellers er interesseret i et skifte tilbage til Spanien. Transfersummen for den 32-årige midtbaneslider er nok heller ikke i den tunge ende af skalaen. En sidste mulighed hos ”Il Diavolo” kunne være at købe deres anpart i angriberen Marco Boriello, som i denne sæson har været ganske fornuftig hos middelmådige Genoa.

Alt dette er naturligvis blot spekulationer, og det bliver da også spændende at se udfaldet af Rosell og Felipãos charmeoffensiv i det italienske, både hvis de er i storbyen for at købe eller sælge. Forhåbentlig ved vi alle sammen meget mere, når vi engang nærmer os den 1. juli.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #50: 09 Jun 2008, 22:49 »

Ja, layoutet blev lige lanceret et par dage tidligere, eftersom jeg fik en, efter eget udsagn, ganske fin idé - Håber I kan lide det. Næste opdatering vil komme i løbet af weekenden.

Jeg håber den nye opsætning kan ses med Internet Explorer, det er i hvert fald intentionen. Hvis ikke, så råb højt!
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #51: 09 Jun 2008, 22:54 »

Rigtig god update!
Klasse blog!
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Recreista
« Svar #52: 09 Jun 2008, 23:40 »

Rigtig, rigtig godt igen Dau! Du er suveræn Thumbs Up

Mht. layoutet: Meget flot, bedre end det gamle. Der er dog én ting, jeg ikke er glad for. Det er teksten, jeg synes den er lidt for lille, og lidt svær at læse. Måske dine billeder også kunne bruge en gang sharpen Smiley
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #53: 10 Jun 2008, 00:30 »

Ganske fremragende Dau  Thumbs Up Du skriver fantastisk godt og layoutet er perfekt  Thumbs Up

Nu hvor jeg endelig kan se billederne, syntes jeg den grimme gennemsigtige ramme skal væk. Den ødelægger billederne en smule  Ubeslutsom

Edit : Er det ikke meningen at den blå overskrift altid skal starte med stort?
« Seneste Redigering: 10 Jun 2008, 00:32 af Rooland » Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #54: 10 Jun 2008, 14:08 »

Igen tak for de positive kommentarer.

Att. Rooland: Intentionen med den blå overskrift i det første layout var, at overskriften altid skulle skrives med småt. Efter hvad jeg kan se, har jeg kun i en opdatering gjort det anderledes - Og det er selfølgelig lidt sløset. Angående rammen kan jeg godt prøve at gøre den hvid, som den oprindeligt er lavet. Meningen med en lidt anderledes ramme var at gå en anden vej, og prøve på at være lidt nyskabende indenfor layoutet. Så jeg regner med at blive ved den nye stil, men skal nok lave en enkelt opdatering med den anden ramme, så man 'rigtigt' kan sammenligne

Att. Don Abramovich: Jeg skal se hvad jeg kan gøre, eventuelt smide fonten et pixel op. Jeg går udfra du taler om skriften på billederne, ikke? Jeg har prøvet at sharpene billederne, men synes ikke rigtigt om resultatet, så kan bedre lide dem "naturligt". Overvejer dog lidt at smide en gradient på, så teksten på billederne bliver lettere at læse.

Edit: Der kom lige en ekstra opdatering i dag!
« Seneste Redigering: 10 Jun 2008, 17:51 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #55: 10 Jun 2008, 17:50 »


recreista.es 13.06.08
Rosell og Scolari rejser Europa tyndt II
» Pengemanden og sportsdirektøren på europæisk shopping tur. Next stop: London. «

For et par dage siden kunne vi annoncere at Rosell og Scolari var på indkøbstur i den italienske metropol Milano.
Nu har de sat sejl mod fodboldens moderland England. Der foreligger ingen officiel forklaring på de to klubtoppers ’europtrip’, men man må antage, at de ikke er taget til London for at more sig.

I de følgende dage har rygter angående spillere fra netop Premier League også taget til, hvilket bekræfter spekulationerne om møder med agenter, spillere og trænere. Vi har igen lavet en liste over mulige spillere som klubben kunne være i forhandling med, baseret på rygter fra Marca, kilder tæt fra klubben, og noget så eksotisk som fantasi blandet med en smule logik.

Det er allerede bevist mere end en gang, at klubben har gode kontakter med storholdet Chelsea. Rosell og den russiske milliardær Roman Abramovich har et godt venskab, mens Luis Scolari i flere situationer har været rådgiver i Abramovichs tidlige beslutninger. Derfor kunne rejsen til England blot være et venligt gæstebesøg, hvor administrationen udveksler erfaring fra Chelseas mere erfarne ledelse. Men man kunne også igen være på udkig efter spillere fra ”The Blues” truppen – eller for at være præcis, de spillere som ikke får nok spilletid i ”Blues” trøjen. Juliano Belletti er her det mest iøjefaldende navn, og den teknisk begavede højreback var da også på indkøbslisten, dengang Rosell var vicepræsident i Barcelona.  Forholdet mellem den 31-årige brasilianer og Rosell skulle være ganske glimrende, hvilket i sandhed kunne bane for wingbackens comeback i Spanien. På angrebsfronten har Chelsea også planer om at komme af med et par spillere, og her kunne både Claudio Pizzaro og Nicolás Anelka være muligheder, omend især Anelka nok må siges at være udenfor klubbens økonomiske rækkevidde.

Hvis man rejser en snes kilometer mod nord, vil man uundgåeligt støde ind i den støvede industriby kaldet Manchester.
Og i Manchester har Recreativo i gentagende rygter været nævnt som arvtager for flere spillere, både hos storebror United, såvel som de evigt underlegne Citizens. En mulighed, som nok mest af alt bare er ønsketænkning, kunne være forsvarstalentet Gerard Piqué. Den 21-årige spanier har ikke fået den nødvendige spilletid på ”The Theatre of Dreams”, og kunne derfor muligvis lokkes tilbage til Spanien. Med sine 188 cm ville han være en god makker til Gabriel Paletta, eftersom Pique ikke både er god i luften, men også er hurtig på jorden.
Hos naboklubben City huserer en vis Elano Blumer, der i denne sæson har været fænomenal på ”The Skyblues” midtbane. Hvis et salg af Piatti eller Fernández skulle komme på tale, virker Elano som den ideale afløser. Den 27-årige brasilianer får i hvert fald ikke sine ambitioner opfyldt hos nyrige City, der i denne sæson blot endte som nummer 12, trods massive forstærkninger på alle kanter. Andre interessante navne fra The City of Manchester Stadium er midtbaneslideren Gelson Fernandes og hurtigløberen Felipe Caicedo. Den venezuelanske angriber har dog ikke noget imponerende scoringsgennemsnit, og i sine 9 kampe for City i denne sæson, formåede han ikke at komme på tavlen.

De ovenstående rygter er meget løse, hvilket man ikke kan sige om det sidste. I udkanten af Manchester spiller en gammel Recreativo kending ved navn Antonio Valencia, og den energiske højrekant har lige siden hans lejemåls ophørelse været et yndet transfermål på Nuevo Colombino. Wigan, der sluttede 5. sidst i Premier League, skulle angiveligt være interesseret i at sælge, og derfor skulle muligheden for en handel være der. Interessen for Valencia er dog meget stor, og klubber som Benfica og Lazio skulle også være interesserede i ecuadorianerens signatur.

Rygtemøllen stopper som bekendt aldrig, men mon ikke Rosell og Scolari snart vender hjemad. Ifølge Marca skulle de blot være i England i to dage, så hvis vores spekulationer holder stik, går de et par travle dage i møde.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #56: 12 Jun 2008, 14:49 »


recreista.es 26.06.08
Nike og Abengoa præsenteret
» Ny hoved og trøjesponsor præsenteret – Store nyheder på vej «

I dag var endelig dagen, hvor et stort økonomisk problem blev løst. Klubben har siden sæsonens udgang stået uden hoved såvel som trøjesponsor, og derfor har man været på udkig efter nye investorer, til det ambitiøse projekt Recreativo.

For folk med kendskab til Rosells fortid, kommer det næppe som nogen overraskelse, at Nike i fremtiden vil levere spillertøj til klubben. Rosell har selv en fortid hos sportsgiganten, og har med sine kontakter nok skaffet en ganske favorabel aftale med det amerikanske firma. Ikke nok med at samarbejdet er præsenteret, så er trøjerne klar til kommercielt salg pr. 2. juli 2008. Trøjerne kan ses i bunden af denne nyhed. Man har fortsat farvestilen fra de gamle trøjer, med en blå/hvidstribet hjemmebane, og en orange udebane, hvilket også er helt på linje med ”El Decano” traditionen.

Klubbens hovedsponsor er lidt mere interessant. For fans bosiddende i Spanien har man nok stødt på navnet Abengoa, men internationalt er det multinationale selskab nok mindre kendt. Abengoa har hovedsæde i Andalusiens hovedstad Sevilla, og operer indenfor telekommunikation såvel som energisektoren.  På verdensplan er det 13.000 ansatte, og firmaet blandt de største rent vækstmæssigt indenfor de senere år i Spanien.
Man vil ikke offentliggøre det endelig beløb, men givet den øgede eksponering af Recreativo, kan man godt antage at der ikke er tale om deciderede småpenge.

Udover de positive udmeldinger fra sponsorsiden, valgte præsident Sandro Rosell også at offentliggøre et stort pressemøde, som klubben holder den 2. juli. Med de seneste transferspekulation er taget i betragtning, og når sponsorerne altså er præsenteret, ville alt andet end spillerpræsentation er være en stor overraskelse.


« Seneste Redigering: 12 Jun 2008, 14:51 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Qdahl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #57: 12 Jun 2008, 14:59 »

Rigtig god blog Opstemt
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Recreista
« Svar #58: 12 Jun 2008, 15:14 »

Rigtige gode updates du fyrer af Dau og hvilken grafik du dog kan lave mand Smiley
Flotte trøjer og geniale rygter virkelig spillere der kan forbedre dit hold!
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Recreista
« Svar #59: 12 Jun 2008, 15:32 »


recreista.es 02.07.08
Adriano
» Som lovet var nyhederne store. Rigtig store. Udover De la Red og Sergio Tejera ankommer Adriano, Thiago Motta og Marchena til Nuevo Colombino «

Vi kunne den 10. juni rapportere at Rosell og Scolari var i Milano for at forhandle spillerkontrakter,
men kan dog ikke just prale af, at vi havde set denne handel komme.  For blot få år siden var Adriano blandt verdens bedste angribere, men en skuffende sæson hos Inter, og et års eksil fra Europa i São Paulo har fået den brasilianske verdensklasseangrib er ned på jorden igen – i hvert fald indtil videre.

Det har ikke været nogen hemmelighed at Adriano ville væk fra Roberto Mancini og Inter, men at han valgte Recreativo, viser at planerne for klubben i år bestemt ikke er blevet mindre. Transfersummen for den bomstærke angriber ønskes ikke oplyst af begge parter. Men det er nok ikke helt forkert at antage, at prisskiltet på rundt om Adrianos hals ikke var i nærheden af det, det ville have været for blot få år tilbage.

Den 26-årige angriber sagde selv følgende til pressemødet: ”Jeg er virkelig glad for dette skifte. I Inter var jeg gået i stå, og havde til sidst slet ikke lyst til at spille fodbold længere. Det var utroligt dejligt for mig at returnere til mit moderland og spille hos São Paulo, og jeg fik da også meget af det som person. Men udfordringerne og den store scene i Europa trak i mig, og derfor tog jeg denne beslutning. Jeg er vild med træner Demichelis’ ambitioner, og jeg ved at klubbens ambitioner er mindst lige så høje som mine.”

Adrianos rolle på holdet kommer næppe som nogen overraskelse. Han kommer med sikkerhed til at erstatte den 8 år ældre frontløber Martín Palermo, der i øvrigt har fået forlænget sin kontrakt med endnu et år. Palermo var ellers i tvivl om han ville blive her i Spanien, eller igen returnere til Argentina for at afslutte karrieren hos sin barndomsklub Estudiantes de La Plata.

Thiago Motta var det andet navn der blev præsenteret på pressemødet, hvilket så sandelig også må siges at være en overraskelse.
Den 25-årige defensive midtbane har en fortid hos Atlético de Madrid og Barcelona, hvor han har imponeret med sin gode teknik og fine pasningsegenskaber.  Der har aldrig været tvivl om Mottas talent, men han har endnu ikke fundet sin plads på et hold, hvilket han forhåbentlig vil her i Huelva.
Man skal nok næppe forvente at se Motta i startopstillingen, eftersom Carlos Martins og Ruben de la Red spiller de positioner, som Motta ynder at spille. Han kan derfor betragtes som en alvorlig forstærkelse af bredden, og vil sammen med Gerard udgøre en særdeles god backup duo.

Fra Spaniens semifinalister fra den netop overståede EM-slutrunde tilføjes den erfarne og teknisk begavede Carlos Marchena. Indtil videre er det blevet til 37 kampe for ” La Furia Roja”, og har siden debuten i Valencia været en institution i ’Los Che’ forsvaret, hvor han i sin tid var med til at spille Roberto Ayala ud af startopstillingen.
Sidste sæson var ikke nogen succes på Mestella, og den ellers loyale centreback er blevet vejet for let af den returnerede helt Rafa Benítez. Kort inden EM slutrunden offentliggjorde Valencia købet af tyske Per Mertesacker, hvilket ganske givent også må have spillet en faktor i købet af Marchena.
Marchenas rolle på holdet er dog ret usikker. Man skulle antage han ville starte inde sammen med Gabriel Paletta, men i det regnestykke skal man på trods af alderen, bestemt ikke forglemme Roberto Ayala. Træningskampene vil nok give et godt svar på dette spørgsmål, eftersom det indtil videre ser ud til at blive en ret så jævnbyrdig kamp, mellem de to ex ”Ches”.

Ifølge Sandro Rosell skulle dette på ingen måde være klubbens sidste indkøb i denne sommer. Man vil under ingen omstændigheder lade mulighederne i Champions League gå forbi klubben, blot fordi ”man sparer et par håndører”. Rosell skulle eftersigende have modtaget et ganske venligt beløb fra det konsortium han repræsenterer, så forhåbentlig får vi mere at glæde os over, inden ”silly season” er ovre.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2008, 18:34 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010