home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 556 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Drukspil.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Drukspil.  (Læst 40292 gange)
Dj-Kromann
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #15: 02 Jun 2008, 18:25 »

total niice:D den skal jeg også prøve næste gang Peace
Logged

Hvordan kan det være det er fødderne der lugter og næsen der løber, burde det ikke være omvendt?

StefanP23
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #16: 14 Mar 2011, 10:05 »

total niice:D den skal jeg også prøve næste gang Peace
Så fik jeg prøvet det drukspil! Ikke kønt!
« Seneste Redigering: 21 Mar 2011, 13:41 af StefanP23 » Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #17: 14 Mar 2011, 11:08 »

Hej Knægt.

Der skal bruges:
1 spil kort.
Min. 4 personer.
1 glas, eller en flaske, med alkohol i, pr. person.

Fremgangsmåden:
I selskabet udpeges en dealer. Dealeren har derfor til opgave at vende kort. Han vender et kort af gangen, og hele humlen ligger i, at de resterende spillere, skal være hurtige til at registrere hvilket kort, der bliver vendt. Der er regler for hvad man skal gøre ved hvert kort, eller det bliver der, for i starten(ved den første dealer) er der kun regler for; knægte, damer og konger. Hvis der bliver vendt en konge, skal selskabet gøre honnør. Hvis der bliver vendt en dame, skal selskabet tage sig til "patterne", og hvis der bliver vendt en knægt skal selskabet råbe "Hej Knægt", deraf navnet. Dealeren har nu til opgave at udpege personen som var langsommst. Personen der bliver udpeget, skal nu drikke 3-5 slurke, alt efter hvor meget man spiller med. 3-5 slurke kan lyde af lidt, men ideen med spillet, er at det skal foregå i et højt tempo; dvs. at når der er en person der har været langsommst og har drukket, sættes spillet hurtigt igang igen. Når kortspillet er kørt igennem, gives kortene videre til den næste(kør med eller mod uret), og den tidligere dealer bestemmer nu en regel(aktion) for esset, næste dealer for 2'erne, osv.

Vigtige notationer:
- Dealeren er almægtig. Dvs. at dealeren ikke nødvendigvis behøver at udpege den mest langsomme, men han kan også udpege en helt anden, af lyst eller af tidligere modgang i spillet fra personen har udpeger.
- Man spiller med dealerfejl. Dvs. at hvis dealeren giver slurkene til "den forkerte", efter selskabets overbevisning, eller kommer til at vende kortet således at de vender med ryggen op ad, kan en person i selskabet råbe "dealerfejl". Hvis de resterende spillere, udover dealerne selvfølgelig råber det samme, går slurkene til dealeren. Man skal dog passe på med dette. Hvis der sidder en person tilbage, som ikke siger "dealerfejl", gælder reglen ikke, og derved er det op til dealeren hvad han vil gøre. Han behøver ikke at køre en "hævn", på ham eller dem der sagde "dealerfejl", men han har friheden til det, ift. ovenstående regel. Det er vigtigt at sige, at der er ikke en regel for hvornår en person kan råbe "dealerfejl"; dette kan gøres til enhver en tid, og ofte går den igennem alle andre gange end ved en reel fejl af dealeren.
- En biting til "dealer"-fejlen, er at hvis dealeren "kører over et kort"; dvs. at han vender et kort, hvor der er en regel på, fra start eller en senere indført regel, og vender endnu et kort, er der en obligatorisk "dealerfejl". Det samme gælder hvis dealeren, af en eller anden grund stopper op, eller og tøver ved et kort hvor der endnu ingen regel er, kaldes der en "dealer"-fejl. De er selvfølgelig ikke som sådan obligatoriske, men der er næsten altid enighed om "dealer"-fejl ved disse situationer.
- En populær ting der bliver indført, er at man ikke spiller med stikkere. I min omgangskreds har vi det sådan, at hvis eksempelvis en person, udpeget af dealeren eller ej, påpeger at det enten ikke var ham eller en anden, der var langsommst, skal denne person straffes. Deraf "stikker"-titlen. Dealeren kan jo så vælge at give ham slurke, eller køre på ham i de følgende runder. Dette er igen op til den enkelte om man vil straffe personen, men ofte "toleres" stikkere ikke.
- Ofte ved knægten er det svært for dealeren at bestemme hvem der var langsommst, fordi selskabet råber i munden på hinanden; det er en god ide, hvis man ikke fik sagt det hurtigt, at holde mund, for dealeren har utroligt svært ved at vurdere hvem der sagde noget, men især hvem der sagde det sidst.

Populære regler, og aktioner:
- Man kan spille med at selskabet, ved rundens start, skal placere hænderne på bordet, således at det er "lettere" for dealeren at vurdere, men det kan også være en hjælp for spillerne, da der således ofte ikke er så langt til "honnør", "patterne", eller en tredje regel.
- Nedenfor vil jeg bringe "populære" aktioner;
- Hånden til panden. (Hvis man er hurtig, kan det godt give bagslag.)
- En bestemt hånd til sidemakkerens ... (skulder, kind, etc.)

Det er vigtigt at sige, at med disse aktioner skal man ikke lade sig begrænse af sin fantasi, alt kan være sjovt. Spillet er ikke et spil man bliver skide fuld af, selvom man kan komme til at indtage en del hvis man i de senere runder dummer sig et par gange i træk, men er ofte godt til at selskabet får det hyggeligt, og jeg har ofte haft gode erfaringer med at spille det på tværs af køn, da dette kan sætte snakken igang.

Nu har jeg skrevet en lang smøre om spillet, og hvordan det skal gøre. Dette er blot hvordan VI spiller det, og man skal selvfølgelig bygge videre på regler, og skabe sig sin egen oplevelse med spillet.
Logged

welbz is dat guy

Gungner
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #18: 14 Mar 2011, 11:23 »

Alt for mange regler for et drukspil  Grin
Logged

StefanP23
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #19: 14 Mar 2011, 14:21 »

Ja det kan sagtens gå lidt for stærkt.

Nogle der har nogle gode regler til træmand? Et klassespil
Logged

Humle1337
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #20: 14 Mar 2011, 21:50 »

Ja det kan sagtens gå lidt for stærkt.

Nogle der har nogle gode regler til træmand? Et klassespil

Træmand

2 Terninger

1 - Den til venstre drikker
2 - Fri
3 - Træmand Drikker
4 - Fri
5 - Fri
6 - Den til Højre drikker

Slå man par fx. 1-1, så drikker den til venstre 2 gange og man må give 2 tåre ud.
Det er kun ved slag 2-4 / 2-5 / 4-5, at bægeret går videre til næste mand.
Man slå om hvem der starter med at være træmand (laveste terning) eller bare tager yngste person i selvskabet Smiley

Jeg kan anbefale at man er en del til spillet, da det er ret heftigt Opstemt
Logged

Have you ever seen a lion limber up before taking down a gazelle?

Tyskeren
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Drukspil.
« Svar #21: 17 Mar 2011, 14:35 »

Fuck the dealer
Man skal bruge:
1 Kortspil
1 Bord
Drikkevarer med procenter
En god del deltagere - mellem 4 og 10 er optimalt.

Fremgangsmåde:
Man starter med at ligge de fire 7'ere midt på bordet ved siden af hinanden.
Derefter udpeger man en dealer, der får de resterende kort i hånden, og spillet kan begynde.
Spillet foregår i runder, og hver runde foregår således:
1. Dealeren tager det første kort i kortbunken
2. Den spiller hvis tur det er (man skifter med eller mod uret i hver runde) giver sit første gæt på hvilken værdi kortet, som dealeren sidder med har - Ekspelvis siger han "en 8'er".
3a. Hvis det er rigtigt, drikker dealeren og ligger kortet på bordet på det rigtige sted i rækkefølgen (eksempelvis ligges en hjerter 8 ved siden af hjerter syv) og runden er slut
3b. Hvis det første gæt er forkert, skal dealeren sige om kortet er højere eller lavere end det første gæt. Derefter prøver spilleren igen at gætte værdien af dealeren kort - Eksempel "en 10'er"
4a. Hvis det er rigtigt, drikker dealeren og ligger kortet på bordet på det rigtige sted i rækkefølgen (eksempelvis ligges en hjerter 8 ved siden af hjerter syv) og runden er slut
4b. Hvis også det andet gæt er forkert, drikker spilleren, og runden er slut.

For hver runde er det den næste deltager der spiller mod dealeren.
Når dealeren har vundet tre runder I TRÆK må han give dealerrollen videre til en valgfri anden spiller.

Hele idéen er, at det er ret svært for deltagerne at gætte rigtigt i starten, da der ligger få åbne kort på bordet. Efterhånden som spillet skrider frem bliver det dog nemmere og nemmere, da de fleste kort allerede ligger på bordet. Derfor er det også røv at være dealer til sidst, da man skal drikke oftere og oftere.

Et super nemt spil, som man bliver temmelig fuld af, især hvis man er dealer. Det gode er også at man frit kan vælge hvem der skal være den næste dealer, og dermed kan man køre på hinanden eller sørge for at alle bliver fulde inden man skal videre i byen...
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #22: 17 Mar 2011, 14:41 »

Sådan har jeg dog aldrig spillet " Fuck the dealer"

Det er næsten på samme måde, udover du lægger 1 kort af hver på bordet i en firkant.. ikke kun 7'ere..
Logged


HansenLFC
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #23: 27 Maj 2011, 00:14 »

7 11 ..

2 terninger.
1 glas pr. person
En masse sprut..

Hvergang en spiller slår 7 eller 11, må personen vælger hvem som skal drikke. Ham som valgte, må blive ved med at slå indtil der er drukket ud, ved den udvalgte. Når han at slå 7 eller 11 igen, inden der er drukket ud. Så får drikkeren endnu en gang fyldt sit glas op. Er der en person ved bordet som synes det begynder at blive synd for drikkeren efter han har drukket 5-6 gange. Så må han gerne råbe, jeg tager den og drikke for ham. Når ham med terningerne igen at slå enten 7 eller 11. Ja så hænger første mand stadigvæk på turen.

God måde at blive fest klar på :p ..

HumørCrewet #
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #24: 18 Sep 2012, 19:24 »

Fandt for et par år siden et kæmpe dokument med omkring 50 drukspil. Jeg havde også downloadet det til min gamle computer, men nu har jeg selvfølgelig glemt at få det over på min nye com. Har forgæves forsøgt at søge på google, så tænkte om der var nogen der havde dokumentet og ville uploade det, eller om der er nogen der kan henvise til en side hvor man kan hente det dokument.
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #25: 18 Sep 2012, 19:36 »

Fandt for et par år siden et kæmpe dokument med omkring 50 drukspil. Jeg havde også downloadet det til min gamle computer, men nu har jeg selvfølgelig glemt at få det over på min nye com. Har forgæves forsøgt at søge på google, så tænkte om der var nogen der havde dokumentet og ville uploade det, eller om der er nogen der kan henvise til en side hvor man kan hente det dokument.
Smider lige en pb. Smiley

EDIT:
Kan lige så godt smide linket til de interesserede:
http://rapidshare.com/files/287658356/Drukspil.doc
« Seneste Redigering: 18 Sep 2012, 19:43 af Korzika » Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drukspil.
« Svar #26: 18 Sep 2012, 19:38 »

Logged

welbz is dat guy

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Drukspil.
« Svar #27: 18 Sep 2012, 19:53 »

7/11 er et udmærket spil. Kan peppes op med to ens og shots, hvis det går for langsomt.

Snyd er dog også en klassiker, selvom det egner sig bedst til værtshus (er du fattig, kan det enten være en redning eller din undergang).

Er du dog havnet i den ulykkelige situation, at du hverken har kort eller terninger og gider du ikke gøre dig selv til grin ved at klappe dig på lårene eller sige mærkelige lyde, så kan "The Ultimate Game" anbefales. Jeg er faktisk ikke klar over, hvor spillet stammer fra eller om titlen er et dumt påfund fra en af mine venner, men det går i alt sin enkelthed ud på, at man sidder rundt om et bord (til festivaler erstattes bordet med en rundkreds) og så skal man sådan set bare afgøre hvem der starter (alle står for tur, så om man starter er for så vidt ligegyldigt). Derefter skal vedkommende der starter, udfordreren, slå sten, saks, papir med personen til højre, den udfordrede. Taberen (bedst af 1) drikker så en enkelt gang, hvorefter udfordreren bevæger sig videre til den næste person (i urets retning). Vinder udfordreren mod alle, så står den på en bunder fra alle andre end udfordreren selv. Og vi snakker en hel bajer, ikke noget med at bunden reder. Taber udfordreren mod alle, så står den på en bunder fra hans side. Igen en hel bajer. En øl-bong er her et optimalt redskab, fordi der så lægges pres på, hvis udfordreren skulle vinde hele sin omgang, når alle skal igennem. Vinder udfordreren dog bare en eller taber bare en, så er runden bare slut, når manden til venstre er udfordret. Derefter er manden til højre for udfordreren, så lige pludselig udfordreren og runden starter forfra.

Simpelt, men så afgjort et fremragende drukspil, hvor personlige følelser tilsidesættes, hvilket er godt, hvis du nu har gjort dig upopulær i forsamlingen.  
Logged

Build Me Up Buttercup!

Dida
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #28: 18 Sep 2012, 20:07 »

Smider lige en pb. Smiley

EDIT:
Kan lige så godt smide linket til de interesserede:
http://rapidshare.com/files/287658356/Drukspil.doc
Tusind mange tak korzika, det var præcis den jeg ledte efter Opstemt
Logged

bobbefar
Gæst
 
Sv: Drukspil.
« Svar #29: 19 Okt 2012, 20:25 »

Nogen som har nogle gode druk spil til mobilen ? Smiley
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010