home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 596 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Hvordan træner du dine lovende talenter?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvordan træner du dine lovende talenter?  (Læst 1134 gange)
PF
Ynglingespiller

Hvordan træner du dine lovende talenter?
« : 26 Maj 2008, 23:14 »

Jeg er først fornyligt begyndt at gå op i at træne talenter og hive dem til klubben. Lovende talenter som er i alderen 15-17 år.

Men hvordan skal jeg gøre det? Hvad skal jeg gøre, for at træne dem bedst muligt?

brotta
Reserveholdsspiller

Sv: Hvordan træner du dine lovende talenter?
« Svar #1: 27 Maj 2008, 01:14 »

du skal have nogen gode træningsprogrammer - find evt nogen her på siden hvis du ikke selv har tålmodigheden Smiley
Det er også en god ide at leje unge spillere ud, men min erfaring er, at det kun gør nytte hvis de får spilletid. Derfor plejer jeg kun at leje dem ud, hvis de bliver vurderet til at være værdifulde spillere for førsteholdet.En anden mulighed er rugekasse klubber.
Mht til træning, har jeg særskilt træning for DC, backs, DM, MC, wings, AM og angriber. Det er også en god ide at skelne mellem spillertyper, fx targatman, hurtig angriber eller normal.
Er det svar nok?

19christian89
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 27 Maj 2008, 01:14 »

Jeg som er små klubber som regel, finder en masse dygtige trænere i forskellige kategorier og sørger for at dem der træner de unge har Arbejde med unge 15 og opefter

ManUtd83
Manager

« Svar #3: 27 Maj 2008, 09:40 »

De talenter jeg virkelig finder lovende laver jeg et specielt træningsprogram til. Find deres svagheder og gør noget ved dem! Hvis de for eksempel allerede har de tekniske færdighed du vil have kan du forbedre dem mentalt ved masser af taktisk træning.
Vær også opmærksom på, at beslutsomme typer ikke brokker sig, hvis deres træningsprogram er "Hårdt", og det giver mulighed for lidt ekstra træning til de store talenter.

dasmessi
Gæst

« Svar #4: 27 Maj 2008, 09:45 »

Jeg finder et passende træningsprogram og styrker deres svagheder. Enkelt. Smiley

PF
Ynglingespiller

« Svar #5: 27 Maj 2008, 10:47 »

Nu prøver jeg Cescs ung-træning så må vi se hvordan det går :>

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #6: 27 Maj 2008, 23:28 »

Lige hurtigt for at rette op på et par misforståelser: Træningsprogrammer betyder meget lidt for at de udvikler sig, og kun en del for hvordan de udvikler sig. Vær ikke bekymret for at jeres talenter ikke skal udvikle sig fordi du har det forkerte træningsprogram, alle spillere har en PA (Potential Ability) og en CA (Current Ability), spiller de jævnligt kampe på på et niveau hvor modspillerne ikke er væsentligt dårligere end dem selv, så vil deres CA stige indtil den kommer op i nærheden af deres PA, hvilket resulterer i skillstigninger, uanset hvordan man træner. Så omend træningen ikke har voldsomt stor indflydelse på hvor meget spillerne stiger (Et hårdt træningsprogram giver selvfølgelig en smule hurtigere stigninger), så har træningsprogrammet selvfølgelig en indflydelse på hvordan dine spillere udvikler sig, selvom det dog ikke er muligt fuldstændigt selv at kontrollere det.

Cesc træning vil altså ikke få dine spillere til at stige hurtigere end f.eks. Tug, det vil til gengæld ændre på hvilke stats de vil stige i. Når det kommer til at få spillerne til at stige i skills, så er det langt vigtigst at de får spilletid, og det mod spillere der ikke er alt for langt under deres eget niveau. (F.eks. i superligaen er det ikke videre vigtigt hvorvidt du køber et talent med mulighed for at udvikle sig til en verdensstjerne, eller bare en rigtigt god spiller, da han så snart han er en af superligaens bedste spillere, vil stoppe sin udvikling.)

Derudover er det værd at bemærke, at nogle spillere har en meget høj CA lige fra de er unge, men tilgengæld en PA der ikke ligger videre højt over deres CA, så de dermed selvom de har gode stats som 18 årige, ikke vil udvikle sig igennem spillet igennem. Baba Collins er et godt eksempel på sådan en type spiller. Tilsvarende findes der spillere der har ekstremt lav CA i deres unge år, men meget høj PA. Jeg fik engang et Youth Pull der havde en CA der dårligt kunne give ham fast plads i 2. divisionen, men tilgengæld en PA der ville kunne gøre ham til stjerne i superligaen, det ville bare tage en 7-10 år med fast spilletid før han kunne nå det niveau. Det er dog svært at spotte sådanne spillere uden hjælpeprogrammer.

Håber jeg fik klaret op i et par misforståelser.

*Opdagede lige ved gennemlæsning at tonen kan virke lidt fjendsk, var ikke min intention.*

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

PF
Ynglingespiller

« Svar #7: 28 Maj 2008, 09:06 »

Lige hurtigt for at rette op på et par misforståelser: Træningsprogrammer betyder meget lidt for at de udvikler sig, og kun en del for hvordan de udvikler sig. Vær ikke bekymret for at jeres talenter ikke skal udvikle sig fordi du har det forkerte træningsprogram, alle spillere har en PA (Potential Ability) og en CA (Current Ability), spiller de jævnligt kampe på på et niveau hvor modspillerne ikke er væsentligt dårligere end dem selv, så vil deres CA stige indtil den kommer op i nærheden af deres PA, hvilket resulterer i skillstigninger, uanset hvordan man træner. Så omend træningen ikke har voldsomt stor indflydelse på hvor meget spillerne stiger (Et hårdt træningsprogram giver selvfølgelig en smule hurtigere stigninger), så har træningsprogrammet selvfølgelig en indflydelse på hvordan dine spillere udvikler sig, selvom det dog ikke er muligt fuldstændigt selv at kontrollere det.

Cesc træning vil altså ikke få dine spillere til at stige hurtigere end f.eks. Tug, det vil til gengæld ændre på hvilke stats de vil stige i. Når det kommer til at få spillerne til at stige i skills, så er det langt vigtigst at de får spilletid, og det mod spillere der ikke er alt for langt under deres eget niveau. (F.eks. i superligaen er det ikke videre vigtigt hvorvidt du køber et talent med mulighed for at udvikle sig til en verdensstjerne, eller bare en rigtigt god spiller, da han så snart han er en af superligaens bedste spillere, vil stoppe sin udvikling.)

Derudover er det værd at bemærke, at nogle spillere har en meget høj CA lige fra de er unge, men tilgengæld en PA der ikke ligger videre højt over deres CA, så de dermed selvom de har gode stats som 18 årige, ikke vil udvikle sig igennem spillet igennem. Baba Collins er et godt eksempel på sådan en type spiller. Tilsvarende findes der spillere der har ekstremt lav CA i deres unge år, men meget høj PA. Jeg fik engang et Youth Pull der havde en CA der dårligt kunne give ham fast plads i 2. divisionen, men tilgengæld en PA der ville kunne gøre ham til stjerne i superligaen, det ville bare tage en 7-10 år med fast spilletid før han kunne nå det niveau. Det er dog svært at spotte sådanne spillere uden hjælpeprogrammer.

Håber jeg fik klaret op i et par misforståelser.

*Opdagede lige ved gennemlæsning at tonen kan virke lidt fjendsk, var ikke min intention.*

Føler slet ikke at din tone var fjendsk, bare så du ved det Smiley

Men jeg er super glad for disse informationer, da det virkelig er noget jeg kan bruge.

Jeg har fundet nogle talenter til Chelsea, og overvejede faktisk om de skulle direkte på 2. Holdet, så man var sikker på at de spillede et niveau højere end U18 holdet?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #8: 28 Maj 2008, 09:59 »

Jeg plejer som regel bare at lave et sæt træningsprogrammer fra spillets start, til at oplære spillerne i de roller der passer ind i min fodboldfilosofi. Spillerne bliver så kylet ind i det program, der passer til den rolle jeg ønsker han skal spille, uden videre hensyntagen til, om der er noget han trænger mere til at blive optrænet i end andet... eller... det vil sige, jeg vælger spillerens kommende rolle, efter hvad han fra starten er god til, jeg ser ingen grund til at forsøge at gøre en angrebsklippe på 2 meter og høj "Strength" (jeg kan ikke forliges med de Danske udtryk i spillet) til en hurtig teknisk angriber, han skal selvfølgelig trænes i targetmanrollen. Det samme gør sig gældende hele vejen ned, en arbejdsom, robust midtbanespiller bliver trænet som opryder, mens den mere spinkle trænes som spilfordeler osv.

Og som KrookDale siger, så er det vigtigste selvfølgelig, at de får noget spilletid, så det får de, når der er mulighed for det.

Dette har jeg haft gode erfaringer med gennem de seneste versioner af spillet, og FM08 er ingen undtagelse.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #9: 28 Maj 2008, 10:09 »

Jeg sætter dem bare til at træne sammen med de andre spillere. Jeg har et forsvarsprogram til alle positioner på banen og så sætter jeg mine talenter ind på deres pågældende position

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010